تولید مجدد پژو 207 صندوقدار با امکانات جدید

تولید مجدد پژو 207 صندوقدار با امکانات جدید

 

گروه صنعتی ایران خودرو، نسخه پرامکانات پژو 207 صندوقدار را مطابق با استانداردهای روز راهی بازار خواهد کرد.

 

به گزارش ایران جیب از پرشین خودرو، نیاز بازار ایران به خودروهای سدان با فضای بیشتر برای خانواده‌ها، ایران‌خودرو را به سمت طراحی نسخه صندوقدار پژو ۲۰۶ سوق داد.

این پروژه با همکاری شرکت پژو و با نظارت مهندسان فرانسوی کلید خورد. هدف اصلی، افزودن یک صندوق عقب جادار به بدنه هاچ‌بک ۲۰۶ بود تا این خودرو برای خانواده‌های ایرانی که به دنبال خودرویی اقتصادی و کاربردی بودند، مناسب‌تر شود.

طراحی این مدل در ایران انجام شد و در سال ۲۰۰۵، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، نمونه اولیه آن با نام "پژو ۲۰۶SD"(مخفف سدان) به نمایش درآمد.

پژو ۲۰۶ صندوقدار در زمستان ۱۳۸۴ (اوایل سال ۲۰۰۶) به طور رسمی وارد بازار ایران شد. این خودرو ابتدا با نام "آرین" معرفی شد، اما به دلیل عدم رضایت شرکت پژو، نام آن به ۲۰۶SD تغییر یافت. 

در بدو ورود، طراحی صندوق عقب این خودرو به دلیل ناهماهنگی ظاهری با بدنه هاچ‌بک، انتقاداتی را از سوی کارشناسان و مشتریان به دنبال داشت با این حال، فضای جادار صندوق(۴۵۰ لیتر) و قیمت مناسب نسبت به سایر سدان‌های بازار، به‌تدریج نظر خریداران را جلب کرد و این مدل به یکی از محبوب‌ترین خودروهای خانوادگی در ایران تبدیل شد. در نهایت تولید پژو ۲۰۶ صندوقدار در ایران خودرو متوقف و پژو ۲۰۷ صندوقدار متولد شد.

پژو ۲۰۷ صندوقدار نسخه‌ای به‌روزشده از پژو ۲۰۶ صندوقدار است که با هدف ارائه یک سدان کامپکت خانوادگی به بازار ایران آمد. این خودرو که ریشه در پلتفرم ۲۰۶SD دارد، در دی‌ماه ۱۳۹۵ رونمایی شد و از سال ۱۳۹۶ با گیربکس اتوماتیک چهار سرعته به مشتریان عرضه گردید.

طراحی ظاهری آن با تغییرات در بخش جلویی مشابه ۲۰۷ هاچ‌بک و افزودن صندوق عقب با سپر و چراغ‌های جدید، از ۲۰۶SD متمایز شد. این خودرو مجهز به موتور ۱.۶ لیتری TU۵ با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و امکاناتی نظیر نمایشگر لمسی، کروز کنترل، و کیسه‌های هوا عرضه شد اما گیربکس قدیمی آن انتقاداتی به دنبال داشت. تولید این مدل در سال ۱۳۹۹ متوقف شد اما در سال ۱۴۰۲ ایران خودرو از بازگشت آن با موتور TU۵ پلاس و گیربکس شش سرعته اتوماتیک خبر داد تا با بهبودهای فنی، جایگاه بهتری در بازار کسب کند.

۲۰۷ صندوقدار با امکانات بیشتر می آید

 

حالا گروه صنعتی ایران خودرو در دوره جدید مدیریتی تصمیم دارد تا پژو ۲۰۷ صندوقدار را در کلاس قیمتی بالاتر، امکانات بیشتر و مطابق با استانداردهای روز راهی بازار کند.

از اطلاعات فنی و مشخصات این خودرو، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما براساس استانداردهای ۸۵ گانه می‌توان به بخشی از استانداردهای این خودرو پی برد.

استاندارد ۸۵ گانه چیست؟

استانداردهای ۸۵ گانه خودرو، مجموعه‌ای از الزامات ایمنی، فنی و زیست‌محیطی است که توسط سازمان ملی استاندارد ایران تدوین شده و با هدف بهبود کیفیت خودروهای داخلی و همگام‌سازی با استانداردهای جهانی اجرا می‌شود.

 این استانداردها شامل سیستم‌هایی نظیر ترمز اضطراری پیشرفته، کنترل پایداری الکترونیکی، نمایشگر فشار باد تایر، چراغ‌های دی‌لایت و رعایت استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و تمامی خودروهای تولید داخل موظف به رعایت این استانداردها هستند.

امکانات پژو ۲۰۷ صندوقدار جدید

در بحث ایمنی می‌توانیم امکاناتی نظیر سیستم ترمز اضطراری پیشرفته(AEB)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی(ESC)، سیستم هشدار انحراف از مسیر(LDW)، و حفاظت از عابر پیاده را در پژو ۲۰۷ صندوقدار جدید ببینیم.

استاندارد آلایندگی به یورو۵ ارتقا پیدا می‌کند و تجهیزاتی مانند نشانگر فشار باد تایر(TPMS)، دی لایت و پوزیشن لایت، چراغ‌های روزتاب، و نشانگر تعویض دنده(GSI) به امکانات خودرو افزوده خواهد شد.

پیش بینی می شود که پژو ۲۰۷ صندوقدار جدید تا پایان سال جاری تولید شد.

منبع

ایران جیب

 

برچسب : خودرو , وان کار , تولید , مجدد , پژو , 207 , صندوقدار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جلال شاهین پلاس اول اردیبهشت : 19137437
۱ اردیبهشت : شماره پذیرش ۱۱۹۴۳۶۴۹
مهدی شاهین پلاس : شماره درخواست از واریزی اولیه به مشتری اختصاص پیدا میکنه
مهدی شاهین پلاس : سلام داریوش جان شماره درخواست هیچ ربطی به فاکتور شدن یا مختص اسفند یا اردیبهشت نداره محض اطلاع گفتم
حسنی . : دایی حالت خوب نیست شما چه دلیلی داره کسی دروغ بگه اصلا 😅
داریوش ۲ اردیبهشت : شماره درخواست را بنویسید ممتون میشم واسه کنترل نوبت
داریوش ۲ اردیبهشت : آقا جلال شماره درخواست چنده؟ اونی که زدین شماره پذیرش هستش
داریوش ۲ اردیبهشت : شماره درخواست شاهین پلاس واسه اردیبهشت ماه با ۱۹ شروع میشه
Shahin : ماهم میدونیم لنگ ی سانروفن مشکل اینجاست ک سانروفه نمیاد
اکبر 2 : من ی ساینا فروختم الان پونصد مبارزه 63 گرم طلا آلان 700 ت ی شاهین یکو دویست برا من در اومده لعنت به نطفتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سجاد : دوم از من🖐
مهدی : در خدمتم✋
مهدی : ✋
علی بی پلاک : اول از خودم🖐
6دنده آلمینیوم 31 شهریور : واریزی آخراعلام میکنید ممنون میشم
علی بی پلاک : اقایونی ک میان تا فردا شب نفری یکبار استیکر دست بذارید امار تعداده ک بدونیم چند نفریم و اینکه تا میتونین کاغذ چاپ کنید یا رو مقوا ونوشته درست کنید ماهم تو گروه قراره پول بذاریم بنر چاپ کنیم فقط هرنفر فقط یک بار یک🖐بدارید ممنونم
فرهاد : وعده ما شنبه 9 صبح جلو شرکت دزدها
علی بی پلاک : اقا گوش به حرف اینا نکنید اینا دژبانی و نگهبانی و پامورای اطرافن ک اگ شلوغ بشه همه چی رو دوش ایناس میخان ک نریم ولی جون ناموستون بیاین اگ نیاین دیگ میگن ایناکه بی عرضه ان و دیگ پلاک شدن مشکله به خدا جون جدتون بیاین ک یه حرکتی بزنیم اینا فقط میخان ک مارو یجور بی برنامه کنن از شنبه بیخیال بشیم ولی ما حقمونو با پلاک میگیریم بعدم خودشونو شرکتشون بمونن تماممم گفتم جون هرکی دوسش دارین بیاین تا جایی ک میتونید
علی بی پلاک : ما هممون نماینده ایم به همه بگو بعدم تویی ک خودتو ما زدی سایپا نیستو زامیاده بعدم ما فردا نمیایم و شنبه میایم بعدم اگ واقعا ریسسی باشع ما با دوری و مشکلات میایم تاببینیم چی میشه شماهم اگ تونستی بیا حقتو بااین کارا به جایی نمیرسی رییس قلابی
پیمان : انشالا که شنبه اگه نفراتمون زیاد باشه کارمون و درست میکنن، خواهشا بیاید یه دست صدا نداره