بررسی تویوتا توندرا

بررسی تویوتا توندرا

از دیرباز وانت های دوکابین به دلیل ابعاد بزرگ و قدرت بیش از حد خود، از جایگاه خاصی نزد افراد برخوردار هستند. در این میان تویوتا توندرا با وجود ظاهر جذاب و موتور پرقدرت خود، توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. کمپانی تویوتا، با هدف رقابت با وانت های آمریکایی، مدل توندرا را در سال 2007 روانه بازار کرد؛ اما علی رغم قابلیت ها و توانایی های این وانت، توندرا هرگز نتوانست محبوبیت همتایان غربی خود را به دست آورد. شایان ذکر است، بزرگترین وانت ژاپنی در دو مدل دو دیفرانسیل و چهار چرخ محرک به بازار عرضه می‌شود. 

 

طراحی بدنه

بررسی تویوتا توندرا

خطوط عضلانی، ارتفاع زیاد شاسی از سطح زمین، و جلوپنجره های زمخت و خشن از جمله ویژگی های مشترک تمامی وانت های پیکاپ می‌باشند. کمپانی تویوتا نیز، در طراحی توندرا تمامی تلاش خود را به کار گرفته است که از این اصول پیروی کند؛ اما طراحی نهایی این وانت ژاپنی، از لحاظ القای قدرت و ابهت، هرگز به پای پیکاپ های فورد نمی‌رسد. با این حال، جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل در کنار چراغ های جلوی زاویه دار حس یک خودروی زیبا و اسپرت را به بیننده القا می‌کند.

بررسی تویوتا توندرا

طراحی کاپوت، سپر جلو، و چراغ های مه شکن گرد به خوبی بیانگر اهداف طراح توندرا می‌باشند. استفاده از خطوط اسپرت در کناره های خودرو بر قدرت و ابهت آن تاکید می‌کنند. با وجود رکاب ها و دستگیره‌های مناسب، سوار و پیاده شدن از این پیکاپ به راحتی انجام می‌شود. فضای بار نیز، از حجم مناسبی برای حمل بار برخوردار است. 

 

طراحی داخلی

بررسی تویوتا توندرا

همان‌طور که پیش از این گفته شد، به لطف رکاب ها و دستگیره های مناسب، دسترسی به داخل کابین به راحتی انجام می‌شود و شما خیلی زود به آن عادت می‌کنید. طراحی داخلی کابین نیز، در مقایسه با تاکوما، بسیار زیباتر است و تمامی قطعات به کار رفته در این پیکاپ ژاپنی، بیانگر استحکام و کیفیت بالا می‌باشند. کیفیت مواد و پلاستیک های به کارفته در طراحی داخلی توندرا به حدی بالا است که تحمل هرگونه فشار و سختی را دارند؛ با این وجود، از نظر طراحی داخلی، توندرا باز هم یک پله عقب تر از رقبای خود در دو کمپانی فورد و دوج ایستاده است.

بررسی تویوتا توندرا بررسی تویوتا توندرا

وجود فضای پای مناسب راحتی و آسایش فوق العاده ای برای سرنشینان به همراه می‌آورد. شایان ذکر است، صندلی های هر دو ردیف نیز از راحتی بالایی برخوردارند. امکان تنظیم صندلی های جلو در حالت های مختلف یکی دیگر از مزیت های این پیکاپ می‌باشد. اگرچه کنسول وسط کمی شلوغ و نامنظم می‌باشد، اما پس از مدتی به آن عادت می‌کنید و نحوه کار با آن را یاد می‌گیرید.

بررسی تویوتا توندرا بررسی تویوتا توندرا

تویوتا هیچ‌گاه در مقوله ارگونومی از رقبای خود کم نمی‌آورد و توندرا نیز، از این امر مستثنی نیست؛ قرار گرفتن تمامی دکمه ها در محل های قابل دسترس و طراحی جدید صفحه کیلومتر شمار، در راستای همین امر صورت گرفته است. کمپانی سازنده، امکان قرار گرفتن اهرم تعویض دنده را هم در وسط و هم بر روی ستون فرمان فراهم کرده است که همین امر عملکرد راننده را بهبود می‌بخشد. 

 

قدرت موتور و عملکرد

بررسی تویوتا توندرا

کمپانی تویوتا، وانت پیکاپ توندرا را با سه پیشرانه مختلف به بازار عرضه می‌کند: موتور شش سیلندر خورجینی 4 لیتری با توان 270 اسب بخار، موتور هشت سیلندر خورجینی 4.6 لیتری با توان 310 اسب بخار، و موتور هشت سیلندر خورجینی 5.7 لیتری با توان 381 اسب بخار. موتور شش سیلندر با گشتاوری در حدود 377 نیوتن متر ممکن است گاهی اوقات توانایی حمل بارهای سنگین را نداشته باشد و شما را دچار مشکل کند. طبق ارزیابی های انجام شده، مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل شهری حدود 18 لیتر و در بزرگراه حدود 14 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی تخمین زده شده است. استفاده از سوپاپ با زمان‌بندی متغیر در موتور هشت سیلندر 4.6 لیتری، با افزایش نیروی گشتاور به میزان 443 نیوتن متر، عملکرد موتور را نیز بهبود می‌بخشد. مصرف سوخت آن نیز، 18 لیتر در سیکل شهری و 14 لیتر در بزرگراه گزارش شده است. شایان ذکر است، استفاده از گیربکس شش سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد در این خودرو کارایی آن را افزایش می‌دهد. خوشبختانه موتور هشت سیلندر 5.7 لیتری iForce، تمامی انتظارات را برآورده می‌کند و در صورت لزوم، حتی می‌تواند از کوه نیز به راحتی بالا برود. گشتاور این پیشرانه در حدود 544 نیوتن متر تخمین زده شده است. این امر بدان معناست که با هر بار فشار پدال گاز، خود را در یک مسابقه درگ تصور می‌کنید و بدون توجه به وزن و اندازه این پیکاپ، با سرعت به پیش می‌رانید. با این حال، استفاده از لاستیک های معمولی در زیر توندرا، از چسبندگی این وانت پرقدرت می‌کاهد؛ لازم به ذکر است، با پرداخت مقداری پول و خرید رینگ و لاستیک های مناسب می‌توانید لذت رانندگی با این پیکاپ ژاپنی را تجربه کنید. 

 

تجربه رانندگی

بررسی تویوتا توندرا

به دلیل وزن زیاد و ابعاد بزرگ، قسمت عقب توندرا هنگام رانندگی در جاده های ناهموار و پر از دست انداز دچار لرزش شدید می‌شود و همین امر رانندگی با این وانت را سخت و دشوار می‌کند. اما در صورت حمل بار و سنگین شدن قسمت عقب، لرزش عقب خودرو کم شده و کیفیت رانندگی بهبود می‌یابد. گفتنی است، این خودرو در پیچ ها نیز از هندلینگ خوبی برخوردار است. استفاده از ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ و سیستم ترمز ABS، از نقاط قوت توندرا به شمار می‌رود. 

 

نظر نهایی

بررسی تویوتا توندرا

علی رغم وجود چند نقطه ضعف از جمله کیفیت سواری و هندلینگ نه چندان مناسب، نقاط قوت توندرا آن را به یکی از وانت های محبوب تبدیل کرده است. راحتی و طراحی داخلی عالی، ارگونومی مناسب، و موتور هشت سیلندر پر قدرت با توانایی حمل و بکسل کردن بارهای سنگین و حجیم، از جمله ویژگی های مثبت این پیکاپ ژاپنی به شمار می‌روند. 


منبع

TopSpeed

برچسب : توندرا , Tundra , تویوتا , فورد , دوج






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

aref
0

تویوتا توندرا بهترین و زیباترین وانت فول سایز بازار آمریکاست وانتهای ژاپنی مثل تویوتا ، نیسان، میتسوبیشی و ... تو تمام دنیا خواهان دارن چون ثابت شده هستن ولی وانت های آمریکایی بازار بی رونقی خارج از آمریکا دارن ولی تمام دنیا در تسلط وانت های ژاپنیست
00:44  1396/02/28
گزارش
پاسخ دادن
تویوتا
2

سلام اقیون من تو جلفا یکیشو دیدم سوارم شدم فقط میتونم بگم که خیلی خوبه خیلیخیلی خوبه اگه ایرتویا بیاره میخرمش
17:56  1394/02/07
گزارش
پاسخ دادن
کیهان خریدار
2

اقا این توندرا چند سی سی هس؟؟؟؟؟۲۸۰۰ -۲۷۰۰ لطفابگیننن!!!!!
00:50  1393/05/11
گزارش
پاسخ دادن
مهم
4

موتور 2700 نیست 4800 هست با 5700 هست 27000 از کجا اوردی 2700 تویوتا هایلوکس هست
18:41  1394/04/22

گزارش
کاربر: hm_hitcher
5

با تشكر از بررسي خوبتون
لطفا يه مطلب درمورد نيروي گشت آور بنويسيد و اينكه به چيا بستگي داره و كلا هنه چي در مورد گشتاور
خيلي ممنون
19:37  1392/11/13
گزارش
پاسخ دادن
slc
5

وقتی به یک جسم نیرو وارد می کنید اون رو در راستای یک خط به حرکت در میارین. حلا اگه این نیرو در راستای یک دایره وارد بشه می خواد جسم رو حول یک نقطه بچرخونه به این نیرو می گن گشتاور مثل چرخوند درب.
نیروی خطی تولید شده از موتور توسط میللنگ به گشتاور تبدیل می شه و توسط گیربکس به چرخ ها منتقل می شه.
از گشتاور فقط برای مقایسه قدرت موتور ها استفاده می شه که برای مقایسه دو تا خودرو ناقصه چون سایر پارامتر ها مثل وزن ماشین طراحی آیرودینامیک بدنه و ... مقایسه نشدن
پس گشتاور در یک دور مشخص برای مقایسه موتور ها استفاده می شن.
واحد گشتاور نیوتن.متر یا کیلو نیوتن متر است. n.m یا kn.m
18:50  1394/10/25

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 تیر : سلام شما در مرحله دوم چقدر واریز کردی
j7 تیر : زمان ارسال دعوت نامه دی ماه
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : سلام چرا j4 من شاسی نمی یاد. قرارداد ۱۱ مردا هست. اقساطی نود روزه و کگشماره فاکتور ۲۰۲۸۰۶ خیلی ها اینجا بل شرایط من گفتن شاسی شده.
J7تیر : با توجه به گران شدن خودرو فقط به نصف پرداختی دوم تعلق میگیره این گرانی؟یا اینکه به نصف پرداختی مرحله اول هم تعلق میگیره؟
در جداب شاهین پلاسسسس : نه اصلا پیامک تغییر رنگ برام نیومد
احسان : خدایا شکرت ما هم فاکتور شدیم هیچ باورم نمیشه میخام از دست سایپا نجات پیدا کنم دیگه از چشم انتظاری خسته شدیم خدا کنه برای همه فاکتور بشن از دست این سایپا دزد کلاه بردار راحت بشن
محمدی : کسی میدونه مکان تحویل رو میتونیم تغییر بدیم یا نه؟ مثلا شهرستان باشه بزنیم مرکز استان؟
احسان : سلام منم فاکتور شدم ۱۴ اریبهشت انشالله همه فاکتور بشن الان نگاه کردم
محمدی : ما 17 اردیبهشت تکمیل وجه کردیم، الان تا چه تاریخی فاکتور شده؟ و اینکه تحویل به شهرستان ها ممکنه زمان فاکتور کردنش با تهران یا مراکز استان متفاوت باشه؟؟
احسان : سلام منم ۱۴ اردیبهشت هستم چرا فاکتور نشدیم نعلت به سایپا دیگه پدرمون در اوردن عجب گرفتاری شدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس مشکی نفرین شده : من اذر ماهی هستم (اطلس جی مشکی) پرداختی اولم تاریخ 1402/12/20و پرداختی دومم 1403/12/14 هنوز هیچ خبری از فاکتور شدن نیست .لعنت بهشون از خدا بیخبرا
اطلس قرمز : منم الان یک ماهه فاکتورشدم رفتم نمایندگی میگه فعلا خبری نیست
ساینا : تک هستید یا دوگانه؟؟
مسلم s : درود دوستان بالاخره کوییک S تشکیل وجه 2 شهریور دیروز فاکتور شده انشاالله نوبت شما هم بشه
مسلم : درود دوستان کوییک S تکمیل وجه 2 شهریور الان دیدم فاکتور شده نمیشه عکس بزارم تمام تلاشم را می کنم که براتون عکس هم بارگذاری کنم
کوییک ،s : سلام دوستان من برا کوییک اس ،تاریخ 26 آبان یکماه پیش تکمیل وجه کردم در کمال تعجب الان نگاه کردم فاکتور شده ،کسی می دونه چند روز دیگه ماشین ب دستم میرسه ؟
207 30 دی متاسفانه سفید : سلام مبارک چه رنگی بودی؟
Sajjad : حتما خودت مدل 402به پایین داری خخخخخ
عرفان : داداش واسه من هنوز پلاک نشده پیام تحویل حضوری اومد منم زدم الان ی هفته هست که زدم ولی هنوز پلاک نشده سوم آذرم ثبت نام کردم بدون دیگه دارم 20 روزه پلاک شده حتی سند ماشینو پست آورده ولی خبری نیست
کوییک تحویل مرداد : من نمایندگی اهواز هستم.. ب احتمال زیاد تا فردا واسه شماهم فاکتور میشه