سنگ اندازی در واگذاری سهام

سنگ اندازی در واگذاری سهام

خیلی از کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو پس از سخنان رئیس‌جمهور در اجلاس داووس مبنی‌بر تمایل ایران به واگذاری سهام خودروسازان به شرکت‌های خارجی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا خودروسازان نیز تمایلی به این امر دارند‌؟ هرچند دبیر انجمن خودروسازان پس از اظهارنظر حسن روحانی بلافاصله عنوان کرد که خودروسازان نیز از طرح رئیس‌جمهور حمایت می‌کنند؛ اما آنچه از شواهد پیداست ظاهرا خودروسازان خیلی هم موافق واگذاری سهام خود به شرکت‌های خارجی نیستند. هم‌اکنون دولت سهمی کمتر از 40 درصد در شرکت‌های خودروساز دارد. این در حالی است که برخی از خودروسازان معتقدند که اظهارات حسن روحانی رئیس‌جمهور به سهام دولت در این بخش بازمی‌گردد. در هر صورت ایده روحانی اگرچه می‌تواند زمینه ساز تحولی عظیم در شرکت‌های خودروساز شود؛ اما هم‌اکنون با مخالفت غیر‌علنی برخی از خودروسازان روبه‌رو است؛ به‌طوری‌که چندی پیش یک عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه سازان نیز واگذاری مالکیت خودروسازان به خارجی‌ها را کار درستی نخواند؛ چراکه به تعبیر وی رشد صنعت خودرو کشور از دو دهه گذشته آغاز شده و هم‌اکنون در وضعیت باثباتی قرار گرفته است. در هر صورت چندی است که از گوشه و کنار اخباری مبنی‌بر مخالفت برخی خودروسازان با واگذاری سهام به خودروسازان خارجی به گوش می‌رسد، حال آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اواخر هفته پیش با تاکید بر اظهارات حسن روحانی در اجلاس داووس خودروسازان را مقید به امر خواند. بر این اساس پس از توافقات هسته‌ای در ژنو برخی از خودروسازان خارجی که قبلا نیز در ایران با خودروسازان داخلی همکاری داشته‌اند، پیشنهاد‌هایی در مورد خرید سهام برخی از شرکت‌های خودروساز ارائه کرده‌اند که هنوز جواب مثبتی در این زمینه دریافت نکرده‌اند. 


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : واگذاری سهام






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

محمد
4

به نظر من هیچگونه ثباتی در قطعه سازی وجود ندارد و هنوز قطعه سازان راه زیادی تا تولید قطعات استاندارد و با کیفیت دارند و لازمه رسیدن به این هدف همکاری با شرکت های با سابقه و بزگ دنیا و کسب دانش و تجربه از آنهاست تا راهی را که میشود و باید یک شبه طی کنیم را سالها کش ندهیم .
00:39  1392/11/20
گزارش
پاسخ دادن
رادین
6

خسته نباشید من اولین باره که بسایت شما سر زدم بسیار جامع و سایت پر محتوایی است ارزوی موفقیت و سربلندی را برایتان دارم
19:25  1392/11/19
گزارش
پاسخ دادن
حامد
31

شرکتهای داخلی به فکر منافع خودشونن چون اگه شریک پیدا کنن دیگه نمیتونن به همین راحتی ماشینای بی کیفیت بسازن و شریکشون رو کارهاشون نظارت میکنه
ایران با این همه جوان بیکار و با استعداد این توانایی رو داره شرکتهای خارجی مستقیما تو ایران کارخونه بزنن وبه تمام خاورمیانه و آفریقا صادر کنن
سرمایه گذاری خارجی در کشور درحال توسعه درهرزمینه کاری باعث کاهش بیکاری و بالا رفتن توان علمی کشور با سرعت بیشتر میشه
12:37  1392/11/19
گزارش
پاسخ دادن
محمد
20

اصلا راه درست همینه . مثلا این مالزی مگه تو این اندازه ها بود که بتونه یه مارک معروف لوازم الکتریکی بزنه ولی با سرمایه گذاریه سونی و پاناسونیک و بقیه جا ها بیا ببین چی شده .
00:44  1392/11/20

گزارش
حامد
17

مثال کاملا مناسبی زدی آقا محمد
نمونه دیگش کشورچین که تمام محصولات دنیارو تحت لیسانس تولید میکنه به دلیل وجود زمین و کارگر و منابع طبیعی فراوان همه مارکهای معتبر جهان اونجا شعبه دارن
ساعت سوییسی خریدم روش نوشته بسته بندی چین
حتی من شنیدم شرکت BMW محصولات سری Z تو کشور آمریکا با اون همه پیشرفت علمی تولید مستقیم میکنه
13:31  1392/11/20

گزارش
کاربر: hm_hitcher
19

"رشد صنعت خودرو کشور از دو دهه گذشته آغاز شده و هم‌اکنون در وضعیت باثباتی قرار گرفته است" ؟؟؟ این جک ساله؟ یا جک قرن؟
آخه چی بگیم به شماها؟ مردم بدبخت این کشور چه گناهی دارن که باید به پای حرص و طمع شما بسوزن آدمای ...
کو پیشرفت؟ کجاست این رشد باثبات؟ اگه به رشد مورد نظر رسیدین چرا از کل دنیا عقبین؟ به کدوم کشورای اروپایی ماشین و قطعه صادر میکنین؟ اگه این همه رشد کردین پس چرا اینقدر تصادفات جاده ای کشته میدن؟ چرا مردم نمیتونن این پیشرفت رو ببینن؟ به پراید که حتی اون رو هم خودتون طراحی نکردین میگید پیشرفت؟ به ۴۰۵ مال ۴۰ سال پیش میگید پیشرفت؟ به قطعه های چینی درجه n میگید پیشرفت؟
بخدا هرچیزی حدی داره، بدبختی تا این حد میشه؟
خدا ازتون نگذره، آره خدا ازتون نگذره
ببخشید سرتون رو درد آوردم
10:10  1392/11/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
10

داداش بی خیال کار میدی دست خودت.....نرود میخ آهنی در سنگ...یکی نیست به همین آقایون بگه چند نفر از خود شما سوار همین پیشرفته های داخلی میشه
14:13  1392/11/19

گزارش
محمد
5

ایول داداش حرف دل میزنی به خدا .
00:41  1392/11/20

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی تحویل اسفند403 : سلام دوستان ،بله به من گفتن 1400نفر جلو شما هستن وتقریبا سه ماه دیگه بهتون میدیم ماشین ،ماهم تصمیم گرفتیم تبدیل کنیم به جی ال ولی اونایی که نوبتشون نزدیکه صبر کنید ،ما 17 آذر پذیرش شدیم
فرهادj7 : سلام ثبت نام23بهمن1403 فاکتور 27خرداد 1404 کارت خودرو آمده هنوز خبری از ماشین نیست
شاهین تیرماه : سلام من ۱۸ اردیبهشت تکمیل وجه کردن ۲۰ اردیبهشت سلام ثبت شده هنوز فاکتور نشدم
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت : باسلام دوستان عزیز از این بابت خیالتونو راحت کنم که تا یکسال 2سال باید منتظر شاهین جی باشیم چون مدیرعامل سایپا امروز خودش گفت روزانه دوتا شاهین جی تولید میشه ،،،هر حرفیم که این کارشناسای سایپا موقع زنگ زدن میگن همشسششش دروغه من که خودم دیگه بیخیال شاهین شدم دیگه میخوام فراموش کنم حالا هر موقع تونستن فاکتوز میکنن😞 هر کی ام که دیدید ماشینشو تحویل گرفته بدونید یه آشنا مدیر داخل سایپا داشته بی شک
حسین : درضمن هیج کس از دوستانی که تشریف آورده بودن، فاکتور نشدن. فقط دو نفر تبدیل به جی ای زدن. بقیه دست از پا درازتر برگشتیم. و در پایان دم کسایی که اومدن گرم. خیلی ها از راه دور اومدن و دستمریزاد بهشون
حسین : درخصوص جریمه: براساس درصد نوشته شده در قرارداد جریمه میدن در صورت تبدیل مبلغ جریمه تغییری نمیکند (حذف نمیشد) خط تولید 5 روز در هفته فعاله فقط
محمد : کسی ثبتنام دو مرحله ای بوده که تحویل مرداد یا شهریور باشه؟ میخوام ببسنم دعوت نامه براشون اومده و اگه اومده چقد قبل تاریخ قرارداد دعوتنامه میاد؟
حسین : سلام و عرض ادب خلاصه ای از کارهایی که امروز در تجمع انفاق افتاد: تعداد حاضرین حدود 20 25 نفر اکثرا شاهین جی - شاید CVT و پلاس هم بود. (یه دونه هم کوئیک بود خخخ) تا ساعت 14:30 بودیم با مدیر فروش و بازاریابی هم کلی صحبت کردیم. ظاهرا مشکل سانروف دارن الویت تولید در صورت تامین سانروف به ترتیب: شاهین پلاس (50 الی 60%)، شاهین CVT (20 الی 30%) و نهایتا شاهین جی (کمتر از 10%) یعنی اگه 100 تا سانروف داشته باشن، نهایتا 5 تا 10 تا شاهین جی تولید میکنند. تعداد تولید در روز: شاهین پلاس 40 تا 50 عدد شاهین CVT راستش یادم نیست چی گفت شاهین جی گاهی 2 تا گاهی 5 تا شایدم 12 تا در روز شاهین جی ال هم یادم نیست ولی تعدادشون بیشتر از قبلی ها بود. و گویا اصلا هم نیاز نمیبیند تا سانروف ها رو به شاهین جی اختصاص بدن. حرف همه شون هم اینه که: شاهین جی ها تبدیل بزنن به شاهین جی ال تا زودتر صاحب ماشین بشن. نظر منو بخواهید اینه ابتدا ببنید د چند نفر از شما جلوتره اگه زیر 500 نفر هستید تبدیل نزنید اما اگه بالای 500 نفر جلوتر از شماست به نظرم نبدیل بزنید.
ناشناس : سلام شاهین جی ال میبخشید چطوری نشسته توی سیستم ینی وقتی وضعیت خودرو میزنیم چی نوشته؟
ایگل مشکی : تاریخ ثبت نام ۱۱ اردیبهشت. تحویل بایستی ۲ ماه کاری می بود. هنوز پیامک نیومده، شاسی هم نشده! چقدر تا تحویلش تاخیر داره؟ کسی می دونه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییگ آر اس 11ام تا 26 خرداد : شما فاکتور شدین چندین بودین؟؟؟
کوییک آر اس : شما فروش فوری بوده ؟؟؟؟؟؟مدل ماشینتون چی بود؟؟؟
آریزو 5 : سلام در پنل کاربری سایت مدیران خودرو تیک تحویل خودرو زده میشه
اطلس جی دی : روند فاکتور خوابید ، باز مردن
اطلس جی : سلام یعنی ممکنه تا شهریور تحویل بدن ماشین رو به خدا من که یه افسرده بدبخت شدم نه پول دارم نه ماشین نه طلا نه هیج انگیزه ای برای ادامه زندگی ...خدا مسئولین سایپا رو به سزای اعمالشون برسونه بگید آمییین
کوییک : واقعااااا چطور دلتون میاد با اعصاب مردم بازی کنید وبیای دروغ بنویسی چطور 28 اردیبهشت فاکتور شدی من 27 اردیبهشتم فاکتور نشده شرکتم هم زنگ زدم میگن تا 25 اردیبهشت فاکتور شده
اطلس سواران : لعنت بر سایپا چقدر باید صبر کنیم تاخیر 1 یا 2 ماه کجای دنیا دیدید 8 ماه تاخیر در تحویل ماشین این تاخیر نیست یه جور دزدی و فریب مردم
یاغی : دوستان عزیزم،دیدن این پیج برای امشب کافیه،با اجازتون میرم بخوابم،شب بخیر
کوییک آ ر اس : بله منم دقیقا وضع شما رو دارم 30 روزه ثبتنام کردم 27 اردیبهشت پول ریختم و28 برام ثبت شده وتا امروز که زنگ زدم یکیش گفت تا 15 اردیبهشت فاکتور شده وتا روز چهارشنبه هفته پیش بهم گفتن تا 25 فاکتور شده
کوییک آر اس : باید صبر کنید تا چراغ تحویلتون هم روشن بشه بعد از اینکه چراغ تحویلتون روشن شد 5 روز الی دو هفته طول می کشه تا ماشین به دستتون برسه