کاهش تعرفه خودروهای 1500تا2000cc/افزایش تعرفه خودروهای 3000cc

کاهش و افزایش تعرفه خودروهای 1500cc,2000cc,3000cc

رضا شیوا رئیس شورای رقابت گفت: در رابطه با کاهش تعرفه خودروهای وارداتی تمام جوانب در نظر گرفته شده و گروه کارشناسی شورای رقابت تاکید داشت خودروهای وارداتی که مصرفشان بین 1500 تا 2000 سی‌سی است باید تعرفه‌شان کاهش یابد.
شیوا تصریح کرد: پیشنهادات کاهش تعرفه صرفا برای دو نوع خودرو بوده، در کنار این موضوع بحث افزایش تعرفه برای خودروهای 3000 سی‌سی هم مطرح شد.
وی با بیان آنکه ما در شورای رقابت معتقد به رقابتی کردن بازارهایمان به منظور ارتقای کیفیت و افزایش سطح سایر مسایل از جمله ایمنی در بحث خودرو هستیم لذا با بررسی و اصلاح فرمول قیمتی که برای خودرو به تصویب رسیده بود کار بررسی تعیین تعرفه‌های واردات خودرو را در دستور کار قرار دادیم زیرا نرخ تعرفه‌ها تا پایان سال قرار است به تصویب دولت برسد.
رئیس شورای رقابت با تاکید بر این نکته که میزان مصرف خودروهای خارجی که بین 1500 تا 2000 سی‌سی است کمتر از خودروهای داخلی است عنوان کرد: ‌این خودروهای وارداتی از نظر ایمنی دارای استانداردهای بالا بوده ضمن آنکه نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد.
وی ادامه داد: در مورد افزایش تعرفه خودروهای 3000 سی‌سی این موضوع به علت بالا بودن میزان مصرف این خودورها، در نظر گرفته شده ضمن آنکه در خصوص کاهش تعرفه خودروهای 1500 تا 2000 سی‌سی در رابطه با درآمدزایی آن برای دولت باید بگویم اگرچه کاهش تعرفه این گروه از خودروها باعث پایین آمدن درآمد دولت می‌شود اما این کمبود درآمد با افزایش تعرفه خودورهای 3000 سی‌سی قابل جبران است.

**تعرفه واردات قطعات خودرو تغییر نمی‌کند

رئیس شورای رقابت تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده تعرفه واردات قطعات خودرو بدون تغییر همان نرخ گذشته است.
شیوا گفت:‌ حذف موانع واردات خودرو و افزایش تعداد بازیگران این عرصه یکی از راه‌های مهم در ایجاد فضای رقابتی در بخش خودرو است.
رئیس شورای رقابت تصریح کرد: ما دنبال افزایش ضریب ایمنی و افزایش رقابت در بازار خودرو هستیم که امیدواریم این تدابیر در نهایت منجر به کاهش قیمت خودرو در بازار شود.

**کاهش تعرفه‌ها در آینده به مینیمم می‌رسد

شیوا در ادامه با تاکید بر این نکته که در آینده کاهش تعرفه‌ها به پایین ترین سطح خود خواهد رسید عنوان کرد: خودروسازان داخلی نتوانند کیفیت خود را ارتقا دهند مردم به سمت خرید خودروهای خارجی خواهند رفت.
رئیس شورای رقابت گفت:‌ در مورد بحث مخابرات اخیرا ما جلسه‌ای با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با بررسی تخلفات مخابرات داشتیم و در این رابطه مقرر شد که کارگروهی در این مورد تشکیل شود تا به مسائل مربوط به مخابرات به طور جدی رسیدگی شود.
شیوا در مورد مخابرات ادامه داد: موضوع مخابرات یکی از مواردی است که شورای رقابت در آن دخالت کرده به همین علت وظیفه کارگروه مخابرات این است که بررسی‌های لازم را انجام و به شورای رقابت اعلام و این شورا به طور حتم مشکلات مربوطه را پیگیری می‌کند.

برچسب : خودرو , کاهش تعرفه , افزایش تعرفه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

خسرو
0

اصلا خودروی وارداتی با حجم موتور 1500 تا 2000 سی سی داریم؟ خدا به دادتون برسه.
آخه چقدر پس رفت نگری و چقدر عقب ماندگی؟ واقعا این وضع رو تا کی می خواهند ادامه
بدن؟
20:34  1392/12/08
گزارش
پاسخ دادن
سهاب
3

بله داریم زیر 2000 سی سی ها:
تویوتا: کرولا و یاریس
هیوندای: آی 20 و اکسنت و النترا
کیا: سراتو، پیکانتو
میتسوبیشی: لنسر و asx
هوندا: سیویک
آلفا رمئو: میتو و جولیتا
و...
چینی ها هم که من اصلا خودرو نمیدانم ولی بیشتر این فرغونها هم حجم زیر 2000 سی سی دارند.
15:27  1392/12/11

گزارش
کاربر: m&z
5

متوجه نمیشم چرا مسئولین مرتبط که باید هرکدام متخصص در زمینه کاری خود باشند تفاوت حجم موتور و مصرف آن را متوجه نمیشوند!
"خودروهای وارداتی که مصرفشان بین 1500 تا 2000 سی‌سی است"
1500 تا 2000 سی سی حجم موتور است نه مصرف آن.
18:53  1392/12/08
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مصطفی
3

قبول دارین ماشینای ایرانی اعصاب خورد کنن؟
نه کیفیت ماشینای داخلی میره بالا نه تعرفه کمرگ درست ودرمون میادپایین.این تحمیل کردن محصولاتشونه
17:44  1392/12/08
گزارش
پاسخ دادن
armin
1

تعرفه ی قطعات خودرو چند درصد هست ؟
13:51  1392/12/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام : من که شخصا ۲۹ اردیبهشت پرداختی داشتم
.. : سلام از طریق بارکد پستی در سخا ببینید در چه مرحله‌ای هستند.
نازنین : دوستان چرا توی قرارداد قید شده .برید توی سایت سایپا کروپ. برید نمونه قرارداد پیش فروش رو ببینید .داخل نوشته اگر سانروف نبو. شرکت میتونه جی ال بده .و نوشته شرکت توی ۱ سال چند دعوتنامه میده اگر پرداخت نکنید یا تبدیل نزدید شرکت میتونه پولتون رو برگردونه به حسابی که از شما داره و قرارداد فسخ بشه .من وقتی خوندم تبدیل زدم .نمایندگی از قصد کل برگه هارو نداده به هممون .فقط برگه آخر رو داده
شاهین تبدیل ب کوییک : منم ی ماهه فاکتور شدم ولی خبری از پلاک نیست ب فاکتور دلخوش نباشین
شاهین پلاس : سلام دوستان کسی خبر داره آخرین واریزی اردیبهشت چه تاریخی بوده؟ تیر کی فاکتور میشه
دیانا : سلام بزرگوار من تحویل تیر ماه بودم هنوز خبری از سود نیست
۷ اردیبهشت : سلام چقد شده برای شما؟
طهورا : سلام دوستان منم امروز تماس گرفتم نمایندگی شهر خودمون پرسیدم که چرا پلاک نمیشه یه نگاه کرد تو سیستم گفت شما ۲۴ مهر فاکتور شدی ، احتمال زیاد تا اون هفته پلاک میشید دیگه نمیدونم حرفش چقدر درست بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا اپشنال دی ماه : سلام دوستان دنا اپشنال رنگ سفید تحویلی دی بعد از تکمیل وجه چند روز طول میکشه تا فاکتور بشه؟ لطفا دوستان اپشنال تحویلی دی جواب بدن ؟؟؟
یوسف : من 7/27 ماشین. پذیرش شده. الان زنگ میزنم ثبت. تخصیص شده. کی بعد از تخصیص تحویل میدن ماشین رو چقدر طول میکشه.
مریم : ممنونم انشالا یکی دوروزاینده میخوره
رانا : خدا نگذره از آدم دروغگو.چرا دروغگو میگی همه اش ،تبدیل کجا بود
ساینا اس : رازی دانشمند بود راضی نیستم درسته . خوب بفروش . یه ماشین دیگه بخر. ببین خودروهای دیگه توی دست انداز صدا نمیدن.
ساینا اس : هیچکس نرفته کلا چند نفر رفتند اونم بیشتر کوییک بودند. پس از مختصری درگیری با حراست یکی اومده گفته مدیریت عوض شده و درست میشه همین.
قباد : پلاک صادر که میشه تا برسه به شرکت بعضی وقتها ده روز طول میکشه . خدا شاهده مدیران خودرو 3 ماهه ماشین منو نداده بهم شماها که همه ده روز تا یک ماه هم نگذشته
ساینا دوگانه هفته 4مهر : 500
تبدیلی 2 شهریور : منم فاکتور شدم امروز
ساینا اس : سلام تاریخ تولید ماشین شما برج 5 امساله؟ روی برگه جلو شیشه هست