کاهش تعرفه خودروهای 1500تا2000cc/افزایش تعرفه خودروهای 3000cc

کاهش و افزایش تعرفه خودروهای 1500cc,2000cc,3000cc

رضا شیوا رئیس شورای رقابت گفت: در رابطه با کاهش تعرفه خودروهای وارداتی تمام جوانب در نظر گرفته شده و گروه کارشناسی شورای رقابت تاکید داشت خودروهای وارداتی که مصرفشان بین 1500 تا 2000 سی‌سی است باید تعرفه‌شان کاهش یابد.
شیوا تصریح کرد: پیشنهادات کاهش تعرفه صرفا برای دو نوع خودرو بوده، در کنار این موضوع بحث افزایش تعرفه برای خودروهای 3000 سی‌سی هم مطرح شد.
وی با بیان آنکه ما در شورای رقابت معتقد به رقابتی کردن بازارهایمان به منظور ارتقای کیفیت و افزایش سطح سایر مسایل از جمله ایمنی در بحث خودرو هستیم لذا با بررسی و اصلاح فرمول قیمتی که برای خودرو به تصویب رسیده بود کار بررسی تعیین تعرفه‌های واردات خودرو را در دستور کار قرار دادیم زیرا نرخ تعرفه‌ها تا پایان سال قرار است به تصویب دولت برسد.
رئیس شورای رقابت با تاکید بر این نکته که میزان مصرف خودروهای خارجی که بین 1500 تا 2000 سی‌سی است کمتر از خودروهای داخلی است عنوان کرد: ‌این خودروهای وارداتی از نظر ایمنی دارای استانداردهای بالا بوده ضمن آنکه نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد.
وی ادامه داد: در مورد افزایش تعرفه خودروهای 3000 سی‌سی این موضوع به علت بالا بودن میزان مصرف این خودورها، در نظر گرفته شده ضمن آنکه در خصوص کاهش تعرفه خودروهای 1500 تا 2000 سی‌سی در رابطه با درآمدزایی آن برای دولت باید بگویم اگرچه کاهش تعرفه این گروه از خودروها باعث پایین آمدن درآمد دولت می‌شود اما این کمبود درآمد با افزایش تعرفه خودورهای 3000 سی‌سی قابل جبران است.

**تعرفه واردات قطعات خودرو تغییر نمی‌کند

رئیس شورای رقابت تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده تعرفه واردات قطعات خودرو بدون تغییر همان نرخ گذشته است.
شیوا گفت:‌ حذف موانع واردات خودرو و افزایش تعداد بازیگران این عرصه یکی از راه‌های مهم در ایجاد فضای رقابتی در بخش خودرو است.
رئیس شورای رقابت تصریح کرد: ما دنبال افزایش ضریب ایمنی و افزایش رقابت در بازار خودرو هستیم که امیدواریم این تدابیر در نهایت منجر به کاهش قیمت خودرو در بازار شود.

**کاهش تعرفه‌ها در آینده به مینیمم می‌رسد

شیوا در ادامه با تاکید بر این نکته که در آینده کاهش تعرفه‌ها به پایین ترین سطح خود خواهد رسید عنوان کرد: خودروسازان داخلی نتوانند کیفیت خود را ارتقا دهند مردم به سمت خرید خودروهای خارجی خواهند رفت.
رئیس شورای رقابت گفت:‌ در مورد بحث مخابرات اخیرا ما جلسه‌ای با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با بررسی تخلفات مخابرات داشتیم و در این رابطه مقرر شد که کارگروهی در این مورد تشکیل شود تا به مسائل مربوط به مخابرات به طور جدی رسیدگی شود.
شیوا در مورد مخابرات ادامه داد: موضوع مخابرات یکی از مواردی است که شورای رقابت در آن دخالت کرده به همین علت وظیفه کارگروه مخابرات این است که بررسی‌های لازم را انجام و به شورای رقابت اعلام و این شورا به طور حتم مشکلات مربوطه را پیگیری می‌کند.

برچسب : خودرو , کاهش تعرفه , افزایش تعرفه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

خسرو
0

اصلا خودروی وارداتی با حجم موتور 1500 تا 2000 سی سی داریم؟ خدا به دادتون برسه.
آخه چقدر پس رفت نگری و چقدر عقب ماندگی؟ واقعا این وضع رو تا کی می خواهند ادامه
بدن؟
20:34  1392/12/08
گزارش
پاسخ دادن
سهاب
3

بله داریم زیر 2000 سی سی ها:
تویوتا: کرولا و یاریس
هیوندای: آی 20 و اکسنت و النترا
کیا: سراتو، پیکانتو
میتسوبیشی: لنسر و asx
هوندا: سیویک
آلفا رمئو: میتو و جولیتا
و...
چینی ها هم که من اصلا خودرو نمیدانم ولی بیشتر این فرغونها هم حجم زیر 2000 سی سی دارند.
15:27  1392/12/11

گزارش
کاربر: m&z
5

متوجه نمیشم چرا مسئولین مرتبط که باید هرکدام متخصص در زمینه کاری خود باشند تفاوت حجم موتور و مصرف آن را متوجه نمیشوند!
"خودروهای وارداتی که مصرفشان بین 1500 تا 2000 سی‌سی است"
1500 تا 2000 سی سی حجم موتور است نه مصرف آن.
18:53  1392/12/08
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مصطفی
3

قبول دارین ماشینای ایرانی اعصاب خورد کنن؟
نه کیفیت ماشینای داخلی میره بالا نه تعرفه کمرگ درست ودرمون میادپایین.این تحمیل کردن محصولاتشونه
17:44  1392/12/08
گزارش
پاسخ دادن
armin
1

تعرفه ی قطعات خودرو چند درصد هست ؟
13:51  1392/12/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات : با سلام دوستانی که تکمیل وجه 12 اسفند هستن و فاکتور نشدن اعلام کنن ببینیم همه فاکتور شدن یا نه؟
وحید : باسلام.چن‌دقیقه پیش ی‌پلاک دیدم رو‌پراید بود 66ق166ایران 66جالب بود
حسن شاهبازی : مبارک باشه انشاالله
حمید دیلمی : آره جان خودشون ، آذر 1403 تکمیل وجه کردیم هنوز خبری نیست
حمید دیلمی : اصلاً ، طرح مادران که هیچ اگه طرح مادربزرگان هم باشه باز همینه ... احتکار ، رانت و خندیدن به ریش مردم ، خدا ازتون نگذره
بهزاد ۲۲ اسفند : سلام و عرض ادب واریزی ۲۲ اسفند فاکتور ۴تیر پلاک ۱۰تیر تحویل ۱۱ مرداد امیدوارم همگی هر چه زودتر تحویل بگیرید
میلا : پاسخ به احمد دقیقا درسته
علی شاهین cvt : سلام دوست عزیز پلاک شدن رو تو سایت میزنه؟
X5 دیماه : سلام. فقط دارن تند تند شاسی میکنن تا جریمه نخوره و کسی انصراف نده. وگرنه تا ۳ماه دیگه خبری از تحویل نیس. اونایی که تاریخ تحویلشون گذشته کمتر از یک ماه شاسی میشه و کارت ماشینم میدن که ما به موقع دادیم. ولی به تاریخ تحویل نگاه نمیکنن. هرکی شاسی نشده میخواد زودتر انصراف بده. نه تحویل میدن نه جریمه دیرکرد
احد ۲۵ اسفند : با حدس و گمان نمیشه. عزیزانی که فاکتور میشن بیان بگن تا ما هم از بلا تکلیفی دربیایم. هم تاریخ واریز و هم سخا رو بگید.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا : سلام واریزی اول 21بهمن واریزی دوم 16اردیبهشت 8مردادتبدیل زدم 9فاکتورشدامروزم پلاک شد
توربو اپشنال 17 مرداد : سلام دوستان وقت بخیر کسی امروز دنا اپشنال سفید فاکتور شده ؟
زخمی : درود بر دوستان زخمی و زخم پرور پیش فروش 10 اسفند کسی از کاشان ماشین تحویل گرفته؟
S : شماره قرارداد ؟!؟!
خندان : رضا رضا رضا
رضا : سلام شماره پزیرش بزار
ساینا تبدیل تیرماه : با سلام دوستان واریز مرحله اول 25 آذر 1403 مرحله دوم 2 تیرماه تبدیل دوگانه به تک امروز تحویل گرفتم . ان شاءالله قسمت همه هموطنان عزیز
یکی از مالباختگان : به همین شکل هستش، پیش فروش میزارن پول میگیرن نصفش میدن جا حقوق 30 درصدشم نوش جان میکنن و 20% هم میدن قطعه ساز تا سری دیگه. و این چرخه ادامه دارد نا ابد و یک روز
علی : سلام دوستان من 24 تیر مبلغ 334 میلیون تومان برای ساینا 30 روزه پرداخت کردم در صورت تاخیر ماهی چقدر سود تاخیر میشه؟
محسن یوسفوند : من 10 خرداد واریز کردم فروش فوری 30 روزه 61 روزه فاکتور نشده