مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

مشتریان از کدام بخش "خودروها" ناراضی هستند؟

سه موضوع رگلاژ نبودن در خودروها، مصرف سوخت بالا و صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین شکایات مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
بابک اسماعیلیان - مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی و استاندارد ایران اظهار کرد: میزان انتظارات مشتریان از روند افزایش کیفیت خودروها پیشی گرفته و به همین دلیل در یک سال اخیر میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها کاهش یافته است.
وی ادامه داد: رگلاژ نبودن در خودروها و عدم سهولت در باز و بسته شدن آن‌ها، مصرف سوخت بالا و وجود صدای اضافه در اتاق خودرو به ترتیب بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروها را به خود اختصاص داده است.
مدیر تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: با تغییرات قیمتی صورت گرفته در سال 91 میزان رضایت مشتریان از شرایط فروش خودرو در کشور افت قابل توجهی داشته است به‌گونه‌ای که در شش ماهه اول 92 این شاخص به پایین‌ترین سطح خود در پنج سال اخیر رسیده است.
وی با بیان این‌که بالا بودن قیمت خودرو با 21 درصد سهم بیشترین میزان نارضایتی مشتریان از شرایط فروش خودرو را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بی توجهی به خواست مشتریان و اطلاع رسانی ضعیف نیز رتبه‌های بعدی نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
اسماعیلیان خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات پس از فروش نیز بیشترین نارضایتی مشتریان به میزان 27 درصد مربوط به نبود و کمبود قطعات بوده و پس از آن هزینه‌های بالای خدمات و بی تجربه بودن پرسنل تعمیرگاه‌ها بیشترین نارضایتی را به خود اختصاص داده است.
غلامرضا نبی بیدهندی - مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران- نیز اظهار کرد: در سال آینده طرح بازرسی ادواری از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی اجرا خواهد شد.
وی با بیان این‌که هماهنگی‌های لازم در این زمینه با سازمان ملی استاندارد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت عرضه سوخت گاز این بازرسی‌ها هر چه زودتر باید صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در رابطه با برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر ارائه برچسب معاینه فنی خودرو بدون بازدید خودرو در برخی مراکز معاینه فنی، اظهار کرد: در تهران که این مراکز زیر نظر ما قرار دارند این موضوع فاقد اعتبار است.
وی ادامه داد: بنابراین اعلام کرده‌ایم که اگر در مراکز معاینه فنی تهران چنین موردی دیده شود به شخص گزارش کننده جایزه خواهیم داد البته نمی‌توان کتمان کرد که در مراکز معاینه فنی حومه تهران و سایر شهرها ممکن است چنین مواردی دیده شود.
سعید تاجیک - مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران - هم در این نشست اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون ایراداتی در روند صدور مجوز واردات خودرو به کشور وجود دارد که باید برطرف شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال هم‌اکنون شرکت هوندا فاقد نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش از شرکت مادر است و مشکلاتی در ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودروهای آن وجود دارد.
به گفته وی، باید با اصلاح قوانین مربوطه اصلاحاتی در نحوه رابطه شرکت دارای نمایندگی با شرکت خودروساز خارجی و همچنین نحوه استانداردسازی ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها صورت گیرد.
تاجیک در رابطه با وجود تخلفاتی چون عرضه خودروی دسته دوم به جای خودروی صفر در نمایندگی‌ها و دفاتر فروش خودرو در کشور، اظهار کرد: متاسفانه شکل عرضه خودرو در دفاتر فروش خودرو در کشور استاندارد نیست به‌گونه‌ای که تخلفات عدیده‌ای به ویژه در عرضه خودروهای وارداتی صورت گرفته و در مواردی خودروی دسته دوم را به جای خودروی صفر عرضه کرده و حتی برای خودروی فاقد کیسه هوا، آرم کیسه هوا را بر روی قطعات مربوطه حک می‌کند.
وی ادامه داد: برخی شرکت‌های واردکننده فاقد حداقل تعداد نمایندگی‌های مجاز و پراکندگی مناسب در کشور هستند و مشکلات زیادی در زمینه تامین قطعات یدکی خودروهای آن‌ها وجود دارد.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنین از الزام شرکت مزدا یدک به ارائه آمار کیفی خدمات خود به این شرکت خبر داده و اظهار کرد: مزدا یدک در مقطعی از ارائه آمار عملکرد خود خودداری می‌کرد اما در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو به این شرکت تاکید شد که آمار عملکرد خود را ارائه کند. 

منبع

باشگاه خبرنگاران

برچسب : خودرو , قیمت گذاری , سیاست , وزارت صنعت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

علی
1

جمع کنید بابا کاسه کوستونو با این ماشینای آشغالتون. ماشینای 30 و 40 پیش آمریکایی از این لگنای به اصطلاح صفر کیلومترتون سرترن. واقعا برای مسئولامون متاسفم یه ذره به فکر مردم نیستن.
00:25  1392/12/20
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

این سوال اگه جایزه اوسکار نگیره حتما سیمرغ بلورین رو شاخشه!!!
22:40  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
amin
1

من کاملا راضی هستم از ایمنی و آپشن های بی نظیر ماشین های بومی!واقعا هم بومی هستن!بی خیال بابا اینم شد سوال که می پرسین
20:02  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
m.a
7

reza خیلی جالب بود از کدام بخش خودرو راضی هستند؟!
13:04  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
امیر
9

شخصا خودروهای دهه نود میلادی خودروسازهای ژاپنی و حتی کره ای را به
خودروی صفر کیلومتر داخلی ترجیح میدهم. اخر تا کی خودروهای سی سال
پیش را با افت کیفیت سال به سال بدتر به مردم بی نوا تحویل می دهید؟
کمی به شعور مردم احترام بگذارید. ما نمیخواهیم شما مانند ژاپن و کره خودرو
بسازید ولی از خودروسازهای مالزی و هندی یاد بگیرید که خودروهای روز را
تحت لیسانس و با قیمت مناسب دست مصرف کننده میدهند و حتی به
استرالیا و اروپا هم صادرات دارند.
12:29  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
reza
6

بهتره بپرسیم مشتریان از کدام بخش خودروها راضی هستند؟ :|
11:12  1392/12/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ابراهیم : سلام ببخشید بعد از پیامک تغییر رنگ چند روز بعد فاکتور می شود
مهدی پلاس 15 اردیبهشت : پیام تعقیر زنگ برام آمد الان
وحید : 25 آبان شاسی شد12 آذر پلاک شد
وحید : دوازده آذر پلاک شد
X5 اصفهان : سلام آقا وحید. شما چه تاریخی فاکتور شدید. لطفا شماره پرونده را هم بنویسید
X5 : دعوتنامه با افزایش میاد وقت گریه کردنتم میرسه بخند حالا🤣
x5 مشکی : وحید چند تیر بودی
X5تیر : ماشین کی شاسی و پلاک شده بود ؟
وحید : ببخشید ثبت نام اقساطی تیرماه اشتباه نوشتم
وحید : سلام x5 ثبت نام دو مرحله ای تیرماه امروز زنگ زدن برای تحویل نمایندگی کرمان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : تحویل مهر داره فاکتور میکنه کم کم الان دیدم دوستان نگاه کنید هرکسی برج 6 تکمیل وجه کرده
ناصر : شما واقعا راضی هستید ؟توضیح بیشتر میدهید
سعید : ✅️ مشتری محترم ردیف قرارداد *** با سلام ، شرایط تبدیل اختیاری قرارداد شما به خودرو سورن دوگانه سوز با مخزن 100 لیتری (SBR) و با موعد تحویل 10 روزه فعال شده است. لطفا در صورت تمایل حداکثر تا تاریخ 1404/10/04 یا تکمیل ظرفیت به نمایندگی محل ثبت نام یا لینک زیر در میز خدمت مراجعه فرمایید. ✅️شرایط تبدیل سورن دوگانه 75لیتری به 100 لیتری موعد تحویل دی ماه
آپشنال 30 دی ماه مشکی : مرحله جدیدمن-با سلام ثبت نام 23 تیر 1404 -تکمیل وجه نهایی 6 آبان 1404 -فاکتور 25 آذر 1404 -تخصیص پلاک 26 آذر 1404 -26 آذر 1404 آماده جهت تحویل -27 آذر 1404صدور اسناد خودرو -وضعیت فعلی حمل خودرو برای تحویل(آیکون چرخشی نارنجی رنگ)
بازرس : ببینم درس هاتو تموم کردی و مدرکتو گرفتی ک شدی بازرس......
A : سلام دوستان برای من پیامک تغییر رنگ و مدل اومده آیا حتما باید برای تغییر رنگ ک مدل اقدام کنم؟؟واینکه در مدل های جدید sorry هم زده ولی رنگ خودرو باید تغییر کنه و اینکه رنگ جدید رو زده کرم کوره ای و مشکی به نظرتون تغییر رنگ و مدل رو بزنم؟؟
سایپا کثیف : داداش اولا بیخود میکنه میره کشورهای دیگه سرمایه گذاری میکنه دوما وقتی ماشین نداره و نمیتونه تولید کنه بیخود میکنه ثبت نام میذاره و پول مردم رو جمع میکنه سوما همون اشغال ایرانخودرو ک تو دم میزنی ازش سرموقع تحویل میدن با کلی پرسنلی ک لااقل درست جوابتو میدن ولی سایپا چی زورشون میاد جواب تلفن بدن چهارمش معلومه تو جیره خوره سایپا هستی وگرنه همه ناراضی هستن از این لگن های سایپا ک همیشه یکجاش میلنگه
حامد کلهر : دوستان کوییک جی ایکس ال 25 مرداد تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده . شما از پنل کاربری پیگیری وضعیت خودرو انجام میدید ؟ یا سایت خاصی داره ؟ دوستان کوییک جی ایکس ال مانیتور داره ؟ یا نداره ؟ جی پی اس داره یا نداره ؟؟ ممنون
بازرس : خطاب به مبینا و ساینا تک: مقصر خود شمایید وقتی صحبت می کنید اشاره کنید که کدام ماشین منظورتونه. اول احترام گذاشتن را یاد بگیرید و مدام تغییر نام ندید که مثلا شخصی مدافع مبینا شده بعد مبینا میاد ازش تشکر میکنه. واقعا خنده داره و کارتون بچه گانه هست. اول یاد بگیرید که با احترام برخورد کنید بعد یاد بگیرید که موقع بحث نام محصول مورد نظر را بگید نه که از در جنگ وارد شید که بیشتر خودتون را زیر سوال می برید.
کوییک gx : 25 مرداد تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم