نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

با اینکه مدل های کوپه و کروک شورولت کوروت Stingray هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند، اما کمپانی شورولت از پلت فرم مشترک C7 برای ساخت این دو مدل استفاده کرده است. هر دو مدل از شاسی و تکنولوژی های مشترک استفاده می‌کنند. همچنین، به گفته کمپانی سازنده تقریبا همه چیز از اندازه دیسک های ترمز گرفته تا سیستم فرمان، در دو مدل کوپه و کروک با هم مشابه هستند. تنها چند تغییر ساختاری جزئی در مدل کروک نسبت به مدل کوپه صورت گرفته است که شامل محل نصب کمربندهای ایمنی و تغییراتی برای جای دادن مکانیزم سقف جمع شونده می‌باشد.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

وزن هر دو مدل بسیار به هم نزدیک است، وزن مدل کوپه 1496 کیلوگرم است در حالی که مدل کروک 1525 کیلوگرم وزن دارد. خودروساز آمریکایی مدل های کروک را برای سال های متمادی برای کوروت تولید کرده است، اما شورولت برای کروک جدید خود یک سقف جمع شو برقی کاملا جدید طراحی کرده است. این سقف پارچه‌ای، هم توسط کلید ماشین می‌تواند باز و بسته شود و هم از داخل کابین تا سرعت زیر 48 کیلومتر بر ساعت و کل زمان لازم برای باز یا بسته شدن آن کمی بیش از 20 ثانیه است. هنگامی که سقف جمع شده است، کاملا از دید پنهان است. زمانی که بسته است، سقف ضخیم و چند لایه که در آن از مواد عایق صوتی استفاده شده است، سرنشینان را از دنیای خارج ایزوله می‌کند.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

مدل کروک 3000 دلار گرانتر از مدل کوپه است؛ برخی از تجهیزات سفارشی آن عبارتند از: صندلی های مجهز به گرم کن و تهویه، نمایشگر مجازی، سیستم صوتی Bose، اگزوز با عملکرد چند حالته، سیستم اطلاعات و سرگرمی و مسیریابی MyLink و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ. کیفیت مواد به کار رفته در داخل و همچنین طراحی آن نسبت به نسل قبل خود بسیار بهبود یافته است. مواد درجه یک به کار رفته در داخل کابین به همراه مونتاژ و پرداخت نهایی مناسب، سرنشینان را احاطه کرده اند. اگر چه همچنان از استانداردهای اروپایی کمی فاصله دارد.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری کاملا جدید آن که به صورت طبیعی تنفس می‌کند، قدرتی معادل 460 اسب بخار و گشتاوری در حدود 610 نیوتن متر تولید می‌کند. به گفته شورولت، این قوی ترین موتوری است که تاکنون برای کوروت ساخته شده است. برای کوروت  Stingray دو نوع گیربکس قابل سفارش است: 7 سرعته دستی به صورت استاندارد و 6 سرعته اتوماتیک که سفارشی است. با نسبت قدرت به وزن بسیار مناسب، کوروت Stingray شتاب 0 تا 100 کیلومتر زیر 4 ثانیه دارد. پاسخ موتور به فشار پدال گاز، تقریبا بدون وقفه است و به محض اینکه پدال گاز را فشار دهید، به شدت به صندلی خود فشرده می‌شوید.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

شورولت اعلام کرده است که شاسی جدید آلومینیومی مدل کروک، 45 کیلوگرم سبکتر و 57 درصد از نسل قبلی محکمتر است. به دلیل شاسی مشابه و نسبت قدرت به وزن برابر، احساس رانندگی در مدل کوپه و کروک تقریبا مشابه است. یکی از پکیج های عرضه شده برای کوروت Stingray، پکیج Z51 است که بر روی عملکرد خودرو متمرکز شده است و شامل تجهیزاتی از قبیل سیستم تعلیق ارتقا یافته، ترمزهای قوی تر، سیستم روغن کاری خشک، رینگ های 19 اینچی در چرخ های جلو و 20 اینچی برای عقب با تایرهای تابستانی، خنک کننده دیفرانسیل، خنک کننده گیربکس، پکیج آیرودینامیکی و دیفرانسیل ضد لغزش با کنترل الکترونیکی می‌باشد. همچنین سیستم کنترل سواری مغناطیسی (MSRC) تحت این پکیج قابل سفارش است.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

سواری کوروت برای رانندگی های روزانه روان و راحت است. زمانی که سقف را باز‌ می‌کنید و شیشه ها را پایین می‌دهید، محیط کابین همچنان دلپذیر باقی می‌ماند. در حین رانندگی با سقف باز، نفوذ هوا به داخل کابین در حدی نیست که باعث آزار سرنشینان شود. با بسته شدن سقف، کابین ناگهان ساکت می‌شود، حتی ساکت تر از مدل کوپه، به دلیل اینکه مدل کروک فاقد شیشه عقب است و صدای چرخ‌ها به داخل اتاق منتقل نمی‌شود. تنها نقطه ضعف در حالت سقف بسته، محدود شدن شدید میدان دید عقب است.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

به لطف فاصله نسبتا زیاد بین دو محور جلو و عقب، کوروت Stingray کروک، سواری با ثبات و لذت بخشی دارد. حتی بعد از ساعت ها رانندگی احساس خستگی به شما دست نخواهد داد. با مخزن سوخت 70 لیتری، مدل کروک باید قادر باشد در مسیرهای باز تا 800 کیلومتر را با استفاده از بنزین سوپر طی کند. بدون پکیج اسپرتی Z51 و کنترل مغناطیسی سیستم تعلیق، ارتفاع سواری خودرو بیش از حد بلند است و فنربندی بسیار نرم است به نحوی که به سختی از پس چالش های اعمال شده توسط راننده بر می‌آید.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

سیستم تعلیق استاندارد به شاسی امکان پیچ و تاب خوردن زیادی را می‌دهد، طوری که سیستم تعلیق وقتی که ماشین از دست اندازهای بلند عبور می‌کند تا حداکثر میزانی که می‌تواند بازی می‌کند. از دیگر نکات منفی باید به بادگیر پلاستیکی سیاه و منعطف زیر دماغه ماشین اشاره کرد که دائما با صدایی گوش خراش بر روی سطح آسفالت کشیده می‌شود. اگر بخواهیم نقاط قوت کوروت Stingray را ذکر کنیم باید به قدرت بالای موتور، فرمان پذیری دقیق، و نمایشگر مجازی خوانای آن اشاره کنیم. موارد منفی شامل نگه دارنده های کم عمق لیوان، ترمز دستی الکترونیکی، صندوق بار و محل نگه داری اشیا در کنسول میانی است که بعد از مدتی رانندگی، هر دو بسیار گرم می‌شوند. 

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014


منبع

AutoBlog

برچسب : Stingray , کوروت , شورولت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Mohamad : به ما که شماره شاسی ندادن ماشین دیگه میدن
Mohamad : برای من دو بار پیامک فرستاد😂
گلچین : سلام وقت بخیر منم تحویل ۱۶ خرداد هستم
رضا : چه تاریخی شاسی شدید؟
گلچین : سلام وقت بخیر.منم تحویل ۱۶ خرداد هستم.
T8 بهمن : من توی ظرفیت اضافه نمایندگی ثبت نام کردم تکمیل وجه 30 بهمن ماشینم هفته قبلی فاکتور شد بیمه شد امروزم پلاک شد
کاکو شیرازی : اینطوری که سخت شد!!! پس اینطور که شما میفرمایید چون شما ه من حدود11605100 هست پس این یعنی بیش از 3600 نفر جلوی من هستند... و این یعنی من در سن 456 سالگی سوار شاهین خواهم شد😁😁😁
T8 : ماشین من پلاک شده کسی می دونه چند روزه طور می‌کشه تا تحویل بدن
شاهین : اقا سهیل خودت اذیت نکنه دارن فاکتور میشن یه سری دوستان شات فرستادن میتونید مشاهده کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
2.7 سقف فلزی تحویل 29 اسفند تکمیل 23 دی : می فهمیم هنوز زنده اند پس هنوز امیدی هست
زهره : سلام شما خبری نگرفتیم .اونایی که مشکل نداشتن چرا نرفته ؟
تبدیل : استپ وی اتو 1،400 فروشنده،ام
رضا : دیروز یک نفر گفت فاکتور شدم
طاها : زنگ زدم میگه این پنج شنبه شروع تولید آر اتومات هست
207اتو تابستان : سلام دوستان چرا207 اتو تابستان پیامک واریز نمیاد برای کسی امده؟؟
محمد : آقایون ، سه روزه زده در حال بررسی ، کی سیستم باز میشه ؟
سلام : مغز خرخوردی چه خبر 270 خریدی خودش داخل بازار الیکیسش 720 چه خبر بود
مجید : تو قراداد ما که 36درصد سالیانه هست که مبلغ سود تاخیر برای 558میلیونی که واریز کردیم فکر کنم هر روز 550هزار تومنی بشه
کارن : منم 90 روز کاریم خیلی وقته گذشته الان شش ماهه نصف ساله که بی ماشینم دلم خوش بود ثبت نام نقدی میکنم زود تحویل میدن امروز رفتم نمایندگی رو آوار کردم رو سرشون بی شرف هرچی هیچی نمیگی احترام نگه میداری حالیشون نیست انگار میخوان ماشین خیرات بدن ، مدیران دروغگو خودروی ما الان کو، در ضمن من ایکس 22 پرو هنوز صدور مجوز نخورده