مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 59)

دوستداران دنیای خودرو، روز شنبه هر هفته منتظر برگزاری یک مسابقه با جوایز نقدی باشند. در این مسابقه که هدف آن افزایش آگاهی و اطلاعات خودرویی شما می باشد، یک سوال طرح می شود و شما می بایست پاسخ را بیان کنید. درصورتی که جواب شما کاملاً صحیح باشد، نام شما به ترتیب زمان پاسخ گویی در لیست اضافه خواهد شد.

شرایط شرکت در مسابقه هفتگی به شرح زیر است:

  • قبل از پاسخ به سؤال مسابقه، حتماً ثبت نام کرده یا وارد سایت شوید؛ زیرا جوایز تنها به کاربران سایت پرداخت می شود.
  • درصورتی که کاربر بیش از یک بار به سؤال مسابقه پاسخ دهد، فقط جواب اول مورد قبول قرارگرفته و پاسخ های دیگر حذف می شوند.
  • پاسخ های کاربران تا اتمام مدت زمان پاسخ گویی به مسابقه، نمایش داده نخواهند شد.
  • در پایان به قید قرعه سه نفر انتخاب شده و به هر برنده 200,000 ریال جایزه نقدی اهداء می گردد.
  • پاسخ ها باید به صورت کامنت در زیر همین پست قرار داده شوند. 
  • شما حداکثر تا پایان روز سه شنبه مهلت دارید به این سوال پاسخ دهید.
  • به نفرات اول تا سومی که سریعتر پاسخ صحیح بدهند یک شانس بیشتر تعلق می گیرد.

سؤال این هفته:

انواع دکمه‎های کروز کنترل را نام برده، و توضیح دهید مکانیسم فعال‎سازی ابزار کروز کنترل بر چند نوع می‎باشد.

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 59)

راهنمایی: شما می توانید با مطالعه مقاله "گیربکس متغیر پیوسته (CVT)" با این مبحث آشنا شوید.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 59)


برچسب : مسابقه , هفته , جایزه , نقد , برنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

351 نظر

کاربر: saeid1taybad
0


دکمه ها Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast-cancel
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است:

فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم
فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی
18:01  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: amotaybad
0

دکمه ها Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast-cancel
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است:

فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم
فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی
13:21  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: rezataybad
0

دکمه ها Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast-cancel
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است:

فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم
فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی
13:17  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: asmataybad
0

دکمه ها Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast-cancel
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است:

فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم
فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی
13:10  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: sarbishe
0

دکمه ها Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast-cancel
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است:

فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم
فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی
12:58  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: majidtaybad
0

دکمه ها Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast-cancel
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است:

فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم
فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی
12:48  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: rezataybad
0

دکمه ها Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast-cancel
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است:

فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم
فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی
12:03  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: reza0749556366
2

دکمه ها Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast-cancel
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است:

فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم
فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی
11:45  1393/03/14
پاسخ دادن
هادی سربیشه
5

دکمه های Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast و دکمه Cancel
دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical
10:36  1393/03/14
پاسخ دادن
parvaz
1

سلام
اگه توی سرعت بالا آمپر میاد پایین دور کند فن کار نمیکنه
ولی اگه همیشه اینجوریه ترموستات رو چک کن
02:20  1398/03/11

کاربر: mahditaybad
0

دکمه های Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast و دکمه Cancel
دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical
10:30  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: mammadtaybad
0

دکمه های Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast و دکمه Cancel
دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical
10:26  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: معصوم بیکی
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
09:54  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: نسترن
1

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
09:52  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: امین
0

1-دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
2-دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
3-دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
4-دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
5-دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
09:50  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: اعظم
0

1-دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
2-دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
3-دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
4-دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
5-دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
09:49  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: niloofareabi
7

1-دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
2-دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
3-دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
4-دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
5-دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
09:47  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: معلم
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
09:06  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: مهلا
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
09:05  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: لیلا زارع
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
09:04  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: طه
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
09:03  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: سامان
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
09:01  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: حمید جنگجو
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
00:35  1393/03/14
پاسخ دادن
کاربر: mozhganyousefi
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
23:44  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: امید عربی
0

در واقع ابزاری برای ثابت نگه داشتن سرعت خودرو حین رانندگی در سطح جاده ها، بزرگراه ها، یا اتوبان هاست. به طور مثال، اگر راننده بخواهد سرعت را روی ۱۲۰ کیلومتربرساعت ثابت نگه دارد، با فعال سازی کروز کنترل به راحتی می تواند این کار را انجام دهد. اساس این ابزار به گونه ای است که خودرو به صورت اتوماتیک می تواند سرعت خودرو را تحت هر شرایطی از رانندگی ثابت نگه دارد. لازم به یادآوری است، زمانی که این ابزار را فعال می کنید و سرعت خودرو روی عدد خاصی ثابت شده است، این سرعت، در مسیرهای سربالایی، سراشیبی، یا هنگام وزش باد مخالف، تغییر نخواهد کرد. گفتنی است، کروز کنترل این امکان را نیز در اختیار راننده قرار می دهد تا بی آن که نیازی به فشردن پدال های ترمز و گاز باشد، سرعت خودرو را با هر بار فشردن دکمه کنار فرمان، به میزان یک کیلومتربرساعت، افزایش یا کاهش دهد. لازم به ذکر است، کروز کنترل در خودروهای با دنده اتوماتیک، با فشار دادن پدال ترمز و در خودروهای با دنده دستی، با فشار دادن پدال کلاج، از مدار خارج می شود. البته پس از خارج شدن کروز کنترل از مدار، مجدداً با فشار دادن دکمه کروز کنترل می تو
23:42  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: بهروز ریاضی
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
23:41  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: رامین ریاضی
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
23:40  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: lila46
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
23:40  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: رضا ریاضی
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
23:39  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: نادیا ریاضی
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
23:39  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: ناهیده تقی زادفانید
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
23:38  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: soghra
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
23:35  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: حمید عربی
0

شاید دکمه های Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast را روی ابزار کروز کنترل دیده باشید. محل قرارگیری این دکمه ها بسته به کارخانه سازنده خودرو، متفاوت است. به طور مثال، در برخی خودروهای آمریکایی، دکمه های کروز کنترل بر روی فرمان و در برخی دیگر، بر روی دسته راهنما، دسته برف پاک کن، و یا به شکل دسته جداگانه ای پشت فرمان، زیر دسته راهنما، یا برف پاک کن قرار دارند. اکنون باید دید که هر یک از این دکمه ها چه عملکردی از خود نشان می دهند.

دکمه On/Off: ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.


دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید. از دکمه Accel که مخفف Accelerate و به معنای افزایش سرعت خودرو می باشد، برای افزایش سرعت خودرو به میزان یک کیلومتربرساعت در هر بار فشار دادن، استفاده می شود. پس از افزایش سرعت از این طریق، این سرعت به عنوان سرعت ثابت خودرو در نظر گرفته شده و
23:33  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: shiva70
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
23:27  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: hossein62
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
23:17  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: محمد عربی
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
23:14  1393/03/13
پاسخ دادن
سیدحسین سیدی
0

کمه On/Off: ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.


دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید. از دکمه Accel که مخفف Accelerate و به معنای افزایش سرعت خودرو می باشد، برای افزایش سرعت خودرو به میزان یک کیلومتربرساعت در هر بار فشار دادن، استفاده می شود. پس از افزایش سرعت از این طریق، این سرعت به عنوان سرعت ثابت خودرو در نظر گرفته شده و جایگزین سرعت ثابت قبلی می شود.


دکمه Resume: از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم. اگر به خاطر داشته باشید، کروز کنترل در حین فشار دادن پدال های ترمز (در خودروهای دنده اتوماتیک) یا کلاچ (در خودروهای دنده دستی) از مدار خارج می شود. با استفاده از این دکمه میتوان سرعت ثابت قبلی را از حافظه، فراخوانی و فعال کرد.


دکمه Decelerate/Coast: این دکمه در واقع نقش معک
22:50  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: شهریار
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical)
22:43  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: sara oroji
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical)
22:41  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: behijo0o0o0on
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
22:38  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: akbar
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
22:33  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: mary
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
22:31  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: فاطما گل
0

دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
22:30  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: سیدمجتبى طباطبایى
0


دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.
دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید.
دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم.
دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد.
دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
20:22  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: مجید -م
0

کروز کنترلها عموما دارای دکمه های Set/Accel ، Resume ، On/Off و Coast می باشند.
مکانیسم فعال‌سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است:
فعال‌سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum):فعال سازی از طریق مکانیسم نوع وکیوم شباهت بسیار زیادی به عملکرد بوستر ترمز دارد و مانند پدال گاز، با سیم به دریچه گاز وصل می‌شود.
فعال‌سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical): فعال‌سازی از طریق مکانیسم الکتریکی نیز شباهت زیادی به سیستم استپر (Stepper) موتور دارد و دریچه گاز خودرو را به‌طور الکتریکی کنترل می‌کند.
19:41  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: جواد
0

کروز کنترلها عموما دارای دکمه های Set/Accel ، Resume ، On/Off و Coast می باشند.
مکانیسم فعال‌سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است:
فعال‌سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum):فعال سازی از طریق مکانیسم نوع وکیوم شباهت بسیار زیادی به عملکرد بوستر ترمز دارد و مانند پدال گاز، با سیم به دریچه گاز وصل می‌شود.
فعال‌سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical): فعال‌سازی از طریق مکانیسم الکتریکی نیز شباهت زیادی به سیستم استپر (Stepper) موتور دارد و دریچه گاز خودرو را به‌طور الکتریکی کنترل می‌کند.
19:40  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: hamid
3

کروز کنترلها عموما دارای دکمه های Set/Accel ، Resume ، On/Off و Coast می باشند.
مکانیسم فعال‌سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است:
فعال‌سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum):فعال سازی از طریق مکانیسم نوع وکیوم شباهت بسیار زیادی به عملکرد بوستر ترمز دارد و مانند پدال گاز، با سیم به دریچه گاز وصل می‌شود.
فعال‌سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical): فعال‌سازی از طریق مکانیسم الکتریکی نیز شباهت زیادی به سیستم استپر (Stepper) موتور دارد و دریچه گاز خودرو را به‌طور الکتریکی کنترل می‌کند.
19:40  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: alireza fa
0

دکمه های Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical). فعال سازی از طریق مکانیسم نوع وکیوم شباهت بسیار زیادی به عملکرد بوستر ترمز دارد و مانند پدال گاز، با سیم به دریچه گاز وصل می شود. فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی نیز شباهت زیادی به سیستم استپر (Stepper) موتور دارد و دریچه گاز خودرو را به طور الکتریکی کنترل می کند.
17:58  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: حسین فدائی
1

دکمه های Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast.
مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical). فعال سازی از طریق مکانیسم نوع وکیوم شباهت بسیار زیادی به عملکرد بوستر ترمز دارد و مانند پدال گاز، با سیم به دریچه گاز وصل می شود. فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی نیز شباهت زیادی به سیستم استپر (Stepper) موتور دارد و دریچه گاز خودرو را به طور الکتریکی کنترل می کند.
17:00  1393/03/13
پاسخ دادن
کاربر: مبینا 27
0

پاسخ

شاید دکمه های Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast را روی ابزار کروز کنترل دیده باشید. محل قرارگیری این دکمه ها بسته به کارخانه سازنده خودرو، متفاوت است. به طور مثال، در برخی خودروهای آمریکایی، دکمه های کروز کنترل بر روی فرمان و در برخی دیگر، بر روی دسته راهنما، دسته برف پاک کن، و یا به شکل دسته جداگانه ای پشت فرمان، زیر دسته راهنما، یا برف پاک کن قرار دارند. اکنون باید دید که هر یک از این دکمه ها چه عملکردی از خود نشان می دهند.

دکمه On/Off: ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود.


دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید. از دکمه Accel که مخفف Accelerate و به معنای افزایش سرعت خودرو می باشد، برای افزایش سرعت خودرو به میزان یک کیلومتربرساعت در هر بار فشار دادن، استفاده می شود. پس از افزایش سرعت از این طریق، این سرعت به عنوان سرعت ثابت خودرو در نظر گرفته
16:21  1393/03/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظرات برای این مطلب غیر فعال شده است.
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فردین : من هجده دی واریزی داشتم هجده فروردین ماه هم تکمیل وجه اما تا الان فاکتور نشده بنظرتون چون نمایندگی مشهد بودم دیرتر فاکتور شده یا روی حساب بدشانسیه
تارا اتومات : تحویل چه تاریخی
Jac s3 دادگستری : ثبت نام ۲۶ اسفند کسی شاسی نشده؟ الان دارن ثبت نامی های آبان رو تحویل میدن یعنی بعدش آذر و بعد از اون نوبت اسفنده؟
ساینا دوگانه : دوستان بهمن ماهی کسی هنوز فاکتور نشده ۲۵روز هستش واریز کردم دعوت نامه رو پس چرا خبری نیس تازشم زده بود تحویل ۳۰روزع
شیرین : سلام ساناز جان چند جور پیام میدی یه روز میگی اسفندی هستم یه کی میگه بهمنی که فاکتور میشن شما میگی آره من هم مثل شمام بهمن کی فاکتور میشیم آخه ما نمیدونیم شما دوگانه ای یا بنزینی پیش فروش هستی یا فروش فوری من نمیدونم با کدوم ساز شما برقصیم
شیرین : سلام پریسا خانم ۲۰ روز بعد ماشینو میدن من نمیدونم دوگانه ای یا بنزینی پیش فروشی یا فروش فوری
فتحی ساینا دوگانه اسفند : سلام بنده هفته آخر اسفند ثبت نام کردم هنوز پیامک دوگانه نیومده چیشد دیگه از چشم انتظاری مردیم.
مرتضی اس ۵ ۲۳ مهر : سلام عزیزان من رفتم تو سایت دولت من بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث شده بود ولی تو پیگیری نزده
پارسا : سلام مطمئن هستی که تارا پنج دنده 394تومنی براشون پیامک اومده من شنیدم تارا پلاس 580تومنی براشون پیشنهاد اجباری دادند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رسول دوگانه بهمن : کسی خبر نداره بهمن ماهی ها از کی فاکتور میشن ماشینی که قرار بود سال پیش بدن الان 4 ماه هم رد شده خبری نیست ازش
رسول دوگانه بهمن : دی ماهیا فاکتور شدن تمام شد کسی مونده از دی ماهیا
4 بهمن : 20 بهمن که خیلی مونده من 4 بهمنم خبری نیس هنوز
امیر محمد : من خودم 13 دی هستم هنوز از فاکتور خبری نیست.حتی تاریخ صدور هم به روز نشده
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز کسی فاکتور شد خبر بده لطفا ممنونم
مهدی : تبدیل پارس به سورن پلاس 2/30 تحویل خودرو بوده طبق قرداد ولی هنوز فاکتور نشده
4723 : مگه قراره امروز فراخوان بدن؟
تبدیلی رانا به 207 : تاریخ صدور بازم بروز شد ، امروز فاکتور داریم، واریزی بیست بهمن همچنان منتظر
رسول دوگانه بهمن : این بی شرف ها چرا فاکتور نمیکنن این حلبی مارو یه ماه شد اخه هنوز فاکتور نشدیم بی شرف های بی خانواده اخه مگه یه ساینا چی داره که 4 ماه تاخیر داشته باشه بی شرف ها راس میگن مردمی که بنز بی ام و رو آتیش زدن الان دنبال یه حلبی هستین که دو سال پیش پولشو دادن
رایان : سلام سهیل جان من واریزی 1 بهمن 1402 هستم بنظرت کی فاکتور میشم؟؟؟؟؟ رانا تبدیل به 207 تیوتری