بررسی نیسان 370Z مدل 2014

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

خودروی اسپرت دو سرنشینه نیسان 370Z، که به طرز باور نکردنی توانا، فوق العاده فرمان پذیر و سریع است، همچنان به ارائه عملکرد تحسین برانگیز خود با قیمتی اقتصادی ادامه می‌دهد. با در نظر گرفتن استیل طراحی منحصر به فرد، کیفیت بالای کابین و مجموعه‌ای از تجهیزات و ویژگی های جذاب، می‌توان گفت، صرف نظر از یک موتور عالی و بی نقص، شما تمام عناصر یک ماشین اسپرت تمام عیار را در اختیار دارید. اگرچه موتور 6 سیلندر خورجینی 3.7 لیتری آن به طور شاخصی سریع و انعطاف پذیر است، اما در دورهای بالا خشن می‌شود و مانند یک همراه ایده‌آل در رانندگی های سریع و پر انرژی رفتار نمی‌کند. هرچه بیشتر گاز بدهید،، موتور 6 سیلندر بزرگ آن خشک تر رفتار می‌کند و این امر برای خودرویی که برای سریع رفتن ساخته شده است، یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می‌‌شود؛ تا حدی که باعث رویگردانی برخی خریداران می‌شود. با اینکه یافتن یک رقیب اصلی برای 370Z تقریبا سخت است، اما سایون FR-S و سوبارو BRZ که از نظر فنی دو قلو محسوب می‌شوند، در حال کم کردن فاصله خود هستند. با اینکه موتورهای 4 سیلندر آنها بسیار کوچک تر از موتور 6 سیلندر خورجینی تنومند نیسان هستند، اما هندلینگ لذت بخش یک خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب را با چند هزار دلار کمتر در اختیار شما می‌گذارند. همچنین می‌توان شورولت کامارو SS و فورد موستانگ GT را پیشنهاد کرد؛ اما هیچ یک از این دو خودرو، با وجود موتورهای 8 سیلندر خورجینیشان که بسیار قوی تر از موتور نیسان هستند، هندلینگ تیز و چابک 370Z را ندارند؛ با این وجود، رقبای این کوپه ژاپنی، از نظر فضای داخل کابین، صندوق بار، و راحتی بیشتر در سواری های شهری و بزرگراه ها نسبت به آن برتری دارند؛ اما اگر به دنبال یک خودرو اسپرت تمام عیار با عملکرد بالا هستید، هنوز خودرویی مانند نیسان 370Z مدل 2014 ساخته نشده است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

نیسان 370Z در دو مدل کوپه هاچ بک و رودستر، و در سه تیپ پایه، Touring، و Nismo (فقط به صورت کوپه) عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد این ژاپنی زیبا شامل رینگ های 18 اینچی، تایرهای تابستانی، چراغ های جلو اتوماتیک زنون دو گانه، چراغ های حرکت در روز LED، آینه های مجهز به گرمکن، دسترسی و استارت بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک، فرمان با روکش چرمی با قابلیت حرکت رو به بالا و پایین، سیستم صوتی با 4 بلندگو و پخش کننده CD به همراه ورودی اضافی صوتی می‌شود.

بررسی نیسان 370Z مدل 2014 بررسی نیسان 370Z مدل 2014

در تیپ Touring علاوه بر امکانات فوق شما تجهیزاتی از قبیل صندلی های برقی مجهز به گرم کن، تودوزی چرم مصنوعی، روکش برای قسمت بار (فقط در مدل کوپه)، آینه الکتروکرومیک، بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی Bose با 8 بلندگو با تعویض کننده CD شش تایی و رادیو ماهواره ای را نیز، مشاهده خواهید کرد. مدل رودستر این خودرو نیز، از صندلی های مجهز به گرمکن و تهویه بهره می‌برد. هر دو تیپ پایه و Touring می‌توانند به پکیج Sport مجهز شوند، که یک دیفرانسیل ضد لغزش، رینگ های 19 اینچی آلومینیومی، سیستم ترمز و تعلیق ارتقا یافته، گیربکس دستی SynchroRev Match، بادشکن عقب و زیر سپر جلو از تجهیزات آن هستند.

بررسی نیسان 370Z مدل 2014 بررسی نیسان 370Z مدل 2014

با استفاده از پکیج Navigation در تیپ Touring می‌توانید از امکاناتی چون سیستم مسیریاب ماهواره‌ای با نمایشگر لمسی 7 اینچی، بلوتوث برای سیستم صوتی، دوربین دید عقب و رابط  iPod/USB استفاده کنید. تیپ Nismo از نسخه قوی تر موتور 6 سیلندر خورجینی به همراه تجهیزات پکیج ارتقا یافته Sport استفاده می‌کند؛ تغییراتی که در جهت زیبا سازی تیپ Nismo انجام شده اند عبارتند از: زیر سپری های جلو و عقب که 15 سانتی متر به طول خودرو افزوده‌اند، باله عقب بزرگ و تودوزی و تزیینات منحصر به فرد Nismo؛ گفتنی است، در صورت عدم سفارش پکیج Sport، تیپ Nismo نیز از تجهیزات تیپ پایه استفاده خواهد کرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

به جز تیپ Nismo، تمامی مدل ها و تیپ های نیسان 370Z از یک موتور 6 سیلندر 3.7 لیتری با قدرت 332 اسب بخار و گشتاوری در حدود 366 نیوتن متر بهره می‌برند. گیربکس 6 سرعته به صورت استاندارد برای این خودرو عرضه می‌شود و اگر تیپ Touring را انتخاب کنید، گیربکس SynchroRevMatch  در اختیارتان قرار می‌گیرد، که به صورت خودکار در هنگام معکوس کردن دنده، برای تعویض نرمتر دنده اقدام به قطع لحظه‌ای جریان سوخت می‎‌کند. شایان ذکر است، یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک مجهز به پدل شیفتر نیز، به صورت سفارشی عرضه می‌شود. در آزمون شتاب انجام شده، نیسان 370Z کوپه مجهز به پکیج Sport و گیربکس دستی، در مدت 5.1 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست یافت؛ لازم به ذکر است، شتاب 0 تا 100 مدل رودستر حدود 5.5 ثانیه ثبت شده است. مصرف سوخت مدل کوپه مجهز به گیربکس دستی در سیکل ترکیبی حدود 13 لیتر در 100 کیلومتر (15 لیتر برای شهر و 10.5 لیتر برای بزرگراه) ثبت شده است؛ این مقدار در مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک، به 12.5 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی می‌رسد (14.5 لیتر برای شهر و 10.5 لیتر برای بزرگراه). مصرف سوخت مدل رودستر بیشتر است، به نحوی که با گیربکس دستی در سیکل ترکیبی به ازای 100 کیلومتر مسافت طی شده این مقدار به حدود 14 لیتر می‌رسد (16 لیتر در شهر و 11 لیتر در بزرگراه). نیسان 370Z Nismo مجهز به موتور تقویت شده 6 سیلندر خورجینی است که قدرتی برابر 350 اسب بخار و گشتاوری در حدود 375 نیوتن متر تولید می‌کند؛ تنها گیربکس قابل سفارش برای این مدل، گیربکس 6 سرعته دستی مجهز به سیستم SynchroRev Match می‌باشد. شایان ذکر است، در آزمون شتاب انجام شده، تیپ Nismo عملکرد برتری نسبت به دیگر مدل های استاندارد 370Z از خود نشان نداد.

 

ایمنی

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

تجهیزات ایمنی نیسان 370Z به صورت استاندارد شامل ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل کشش و پایداری، و کیسه های هوای جانبی می‌باشند. مدل کوپه به کیسه های هوای پرده ای مجهز است، در حالیکه در مدل رودستر کیسه های جانبی برای حفاظت از سر به سمت بالا باز می‌شوند. در تیپ Touring با سفارش پکیج Navigation می‌توانید از دوربین دید عقب نیز، بهره‌مند شوید. در آزمون ترمز، مدل کوپه مجهز به پکیج Sport، ترمزهای تقویت شده و تایرهای 19 اینچی تابستانی، برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به مسافتی معادل 30 متر نیاز دارد که در این کلاس بسیار عالی است؛ این در حالی است، که مدل رودستر با همین تجهیزات فقط به 1.5 متر مسافت بیشتر برای توقف نیاز دارد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

شاخص ترین ویژگی طراحی داخلی جذاب نیسان 370Z، مجموعه نشانگرهای سه تایی مدور آن است که در بالای داشبورد قرار گرفته است. مواد به کار رفته در کابین به طرز تحسین برانگیزی از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ تزیینات فلزی به کار رفته در داشبورد نیز، زیبایی آن را چند برابر کرده است. صندلی های این خودرو، بدون در نظر گرفتن تنظیمات دستی یا برقی، راحت بوده و سرنشینان را به خوبی در بر می‌گیرند.

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

علی رغم اینکه فرمان قابلیت تنظیم شدن به صورت تلسکوپی را ندارد، اما موقعیت راننده نزدیک به ایده‌آل است؛ جالب است بدانید که هنگام حرکت ستون فرمان به سمت بالا یا پایین، صفحه کیلومترشمار نیز به صورت هماهنگ با آن حرکت می‌کند. یکی از نقاط ضعف طراحی نیسان 370Z، ستون های ضخیم عقب و شیشه های کوچک آن هستند که هم میدان دید را محدود کرده اند و هم سرنشینان در داخل کابین احساس تنگی و محدود شدن می‌کنند.

بررسی نیسان 370Z مدل 2014 بررسی نیسان 370Z مدل 2014
بررسی نیسان 370Z مدل 2014 بررسی نیسان 370Z مدل 2014

سقف جمع شو برقی مدل رودستر در مقایسه با استانداردهای امروزی کمی کند است و تقریبا به 20 ثانیه زمان برای جمع شدن نیاز دارد. همانند اکثر خودروهای اسپرت، فضای بار کم و ناکافی است؛ حجم صندوق بار برای مدل کوپه فقط 200 لیتر و برای مدل رودستر حدود 120 لیتر می‌باشد.

 

تجربه رانندگی

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

نیسان 370Z مدل 2014 طوری حرکت می‌کند که گویی برای رسیدن به پیست مسابقه نهایت عجله را دارد. فرمان با اینکه کمی سنگین احساس می‌شود، اما دقیق است و تقریبا بدون تاخیر واکنش نشان می‌دهد. سیستم تعلیق اسپرت استاندارد هندلینگ عالی را به نمایش می‌گذارد؛ در صورت استفاده از سیستم تعلیق محکمتر و چرخ های بزرگتر  پکیج  Sport،  هندلینگ تند و تیزتری در اختیار شما قرار می‌گیرد، البته به قیمت از دست دادن مقدار زیادی از راحتی خودرو. سواری تیپ Nismo حتی بسیار سفت تر و محکم تر از تیپ Sport، و کیفیت کلی سواری آن بسیار پایین است که در برابر عملکردش شاید خیلی ارزش نداشته باشد.

بررسی نیسان 370Z مدل 2014

بدون توجه به اینکه نیسان 370Z با کدام تیپ تجهیز شده باشد، صدای ورودی به داخل اتاق بیش از حد انتظار است که همین امر، به مقدار زیادی از جذابیت آن به عنوان یک خودروی جاده ای می‌کاهد. اگرچه کارکرد خشن موتور شش سیلندر خورجینی آزار دهنده است، اما شتابگیری سریع آن که تقریبا در هر دنده‌ای ادامه دارد، این احساس را به شما منتقل می‌کند که با یک موتور 8 سیلندر خورجینی رانندگی می‌کنید. هر دو نوع گیربکس کاملا مورد پسند هستند، اما اگر انتخاب شما نوع دستی آن است، توصیه می‌شود که از سیستم SynchroRev Match استفاده کنید، چون احساس یک راننده مسابقه ای را به خوبی به شما منتقل می‌کند مخصوصا در هنگام معکوس کردن دنده ها.


منبع

Edmunds

برچسب : 370Z , موستانگ GT , سایون FR S , سوبارو BRZ , کامارو SS , نیسان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

بهنام
8

عالیه این ماشین حرف نداره خودرو های ژاپنی قابلیت های بالا رو با هزنه کم در اختیار راننده میزارن همینشونه که باعث پیشرفتشون شده جدا از پشت کارشون. دمشون گرم. خودرو سازانه ما هنوز دارن فرمول می نویسن چطور می تونن یه خودرو رو با قیمت دوبل و سوبل بدن به خلق الله
10:20  1393/03/22
گزارش
پاسخ دادن
a-x1
3

i love nissan z series
01:12  1393/03/22
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا اسقاط تحویل 11 : سلام و عرض ادب تارا فروش فوری طرح اسقاط تحویل 11 شهریور بود رنگ سفید v1+ امروز فاکتور شد
Ali : من دقیقا مثل شماست شرایطم
شاهین cvt : سلام باشه امور مشتریان تماس گرفتم. میگه 18 اسفند به بعد شروع به فاکتور شدن شده. کسانی که cvt هستن و تکمیل وجه 18 اسفند 1403 به بعد هستن. اگر فاکتور شدن اعلام کنن. تاریخ سخا و استان رو هم بگید.
پریسا : من تارا فوری دستی تیتانیوم طرح عادی تحویل 3 شهریور هستم، نمی دونم چرا مال ما رو فاکتور نمی کنن، دیروز هم تماس گرفتم ایران خودرو جواب درستی ندادن،یعنی انگار اونا هم نمی دونستن چرا؟ فقط گفت شاید به خاطر رنگ باشه، گفت تا آخر شهریور صبر کن اگه خبری نشد دوباره تماس بگیر!!! آخه مگه تماس بگیرم چیز خاصی می فهمم؟!!!!
بابل : سلام شوهرم یک کارگر ساده است به زحمت این پول رو ردیف کردیم وتکمیل وجه رو در اردیبهشت انجام دادیم تورو خدا یکی از مسئولین جوابگو باشند ومارو ازین بلاتکلیفی دربیارند اگه نمی تونستید تحویل بدید چرا پول کامل ماشین رو گرفتید مسولئن سایپا کجا هستند که جواب مارو بدند
مهدی G : دوستان عزیز پیرو سوالات شما دادخواست الزام به تعهد قراردادی میشه میتونید از دفاتر قضایی اقدام کنید هزینه دادرسی هم اعسار بدید اگر داشتید هم که بدید نقد شرکت محکوم میشه باید بده هزینه را برای اینکه پول بیشترم بده وکیل بگیرید که پول وکیلم بده محکوم میشه ماهی حدود 15تومنم سود تاخیرشه حدودا تا حالا اینا بازی درآوردن حالا نوبت ما ها هست از یه وکیل مشورت بگیرید بریم جلو خداروشکر سیستم قضایی کشور امیدی بهش هست که حق مظلوم ضایع نشه صبح همه قرارداد ها ببرید پیش هر وکیلی می شناسید استارت را با نام یاد خدا و دفاع از حقمون بزنیم تجمع و اعصاب خوردی فایده نداره کار قانونی پسندیده تر هست هر آنچه قانون گفت مطیع هستیم 22:41 1404/05/06 گزارش پاسخ دادن فرهاد علی بابایی 0 با عرض سلام و احترام با زنگ و شکایت به خود شرکت و اینا هیچ کاری براتون نمیکنند اگر میخاهید به حقتون برسید و شرکت حالش بیاد جا تنها یه راهه که اولیش خودم رفتم جلو صبح زود ما که 570 تومن دادیم این 20 تومنم هزینه دارسی را میدیم شرکت طبق قرارداد محکومه 30 روز پس از دریافت کل مبلغ خودرو صبح یه دادخواست الزام به انجام تعهدقراردادی ب
X5محمدبندرعباس : باسلام.اقای رضایی آنهای که از شهر های مختلف هستند چکار کنند؟یه راهنمایی بفرمایید.
تارا v1 مشکی : طرح پیش فروش واریزی ۲ ۱۱ ۱۴۰۳
محمد : سلام مبارکه ، چه طرحی بودین؟
تارا v1 مشکی : سلام دوستان تارا v1 مشکی تحویل ۳۱ شهریور امروز فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
24بهمن : والا ما نفهمیدیم آخر تا 23فاکتور شدن یا21دیروز23گفتن فاکتور شدیم اما امروز21نوشته فاکتور شدم
سجاد : من الان شده 42روز هنوز خبری نیست خودشون میدونستن مجوز نمیدن اومدن پول رو از ماها گرفتن تا بعدش وزارت صمت مجبور بشه مجوز بهشون بده همین الانم که میدونن مجوز نداره سایت بازه و کسی هم کاری نداره چون مملکت بی صاحبه
تکمیل وجه 16 بهمن : سلام آقا توحید وقتتون بخبگیر.من ماشینمو با تاخیر3ماه در 24اردیبهشت تحویل گرفتم ولی هنوز بعد 4ماه ضرر کرد تاخیر رو هنوز برام واریز نکردن.لطفا راهنمایی میکنید من باید از کجا پیگیری کنم؟
10 مرداد قالپاق پانا : دقیقا مثل همیم ///منم فاکتور نشدم///شدی خبر بده
اطلس : من ده روزه ماشینو تحویل گرفتم ،زنگ میزنم نمایندگی برای مدارک میگن نیومده معلوم نیست کی میاد.بقیه هم همینجوری بودن؟
جمشید : احسنت ! دقیقا همینه. مث چی از ت جمع میترسن!!!!
فرسوده اردیبهشت 1404 : سلام پذیرش اردیبهشت طرح فرسوده امروز کسی فاکتور شده؟
ساینا اس بهمن پیش فروش : سلام دوستان دقت کردین هر موقع حرف تجمع میشه یه عده بی خودی میان میگن ما فاکتور شدیم شماره پذیرش الکی هم می ذارن که صداها بخوابه قشنگ معلومه سایپا اینجا نفوذی داره
امیر : مبارکه رفته تو خط تولید بزودی فاکتور می شوید
ایمان : نه داش نشده هنوز