بررسی فورد موستانگ مدل 2015

بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
سال 2015 کمپانی فورد پنجاهمین سالگرد ساخت موستانگ را جشن خواهد گرفت. برای برگزاری این جشن، کمپانی تصمیم گرفته است به افتخار تولد این نماد آمریکایی، موتوری خاص روی آن نصب کند. شاید یک موتور هشت سیلندر 700 اسب بخاری باشد، شاید هم یک موتور جت. شاید هم هیچ کدام نباشد و فقط یک موتور چهار سیلندر زیر کاپوت آن ببینیم. بله، درست است: موستانگ 2015 که به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است، یک موتور چهار سیلندر زیر آن کاپوت بلند و مغرور دارد. ولی پیش از آن که نامه یا ایمیلی خشم‌آلود برای کمپانی فورد بفرستید، باید از چند نکته آگاه باشید. اول این که موتور قوی 8 سیلندر هنوز هم به بازار عرضه می‌شود. نکته دوم هم این که این موتور چهار سیلندر EcoBoost، دوستدار محیط‌زیست و مجهز به توربوشارژر است و چیزی نیست به جز یک موتور ضعیف و کم زور. هواداران موستانگ می‌دانند این اولین بار نیست که یک موتور  2.3 لیتری و چهار توربوشارژری روی این اسب گذاشته می‌شود. ولی این مدل بر خلاف آن ماشین های اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد که بهتر است فراموششان کنیم ، صرفنظر از قدرت، آلایندگی و مصرف سوخت کمتری دارد. کمپانی فورد تخمین می‌زند این موتور 300 اسب‌بخار نیرو و حدود 406 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.
 
بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
در تیپ پایه موستانگ، باز هم یک موتور شش سیلندر خورجینی و 3.7 لیتری دیده می‌شود، با این حال دوستداران موتور هشت سیلندر هنوز هم می‌توانند در تیپ GT از شکوه و قدرت یک موتور 5 لیتری لذت ببرند. گذشته از انتخاب هایی که برای موتور وجود دارد، گیربکس هم در دو نوع شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. گیربکس اتوماتیک مجهز به پدل شیفتر نیز هست. فورد موستانگ جدید دارای یک  سیستم تعلیق مستقل در قسمت عقب است. در واقع، موستانگ طی سال های اخیر، به تکنولوژی قدیمی شاسی عقب خشک و سفت چسبیده است، ولی این سیستم تعلیق مستقل در قسمت عقب، باعث می‌شود موستانگ روی جاده رفتار بسیار خوبی داشته باشد. کمپانی فورد مدعی است موستانگ مدل 2015 هنگام ترمز کردن و شتاب‌گیری، ثبات بسیار بیشتری دارد و از فرمان‌پذیری دقیق‌تری هم برخوردار است. شایعه هایی به گوش می‌رسد که وزن موستانگ جدید کمتر خواهد بود، ولی برخلاف این حرف و حدیث ها، به وزن موستانگ جدید چندین کیلوگرم افزوده شده است. این اضافه وزن بسته به تیپ آن بین 9 تا 36 کیلوگرم تغییر پیدا می‌کند. ظاهر این خودرو زیبایی خاصی دارد و کمپانی فورد امیدوار است این مدل به موستانگ قیافه‌ای تهاجمی‌تر بدهد. با این که طرح شیشه های بغل ما را به یاد استون مارتین می‌اندازد (که البته تداعی بدی هم نیست)، رد پاهایی از سبک و سیاق کلاسیک موستانگ در همه جا به چشم می‌خورد. فاصله محورها و طول کلی بدنه بیشتر شبیه خودروهای سفری است، ولی ارتفاع آن حدود 4 سانتی‌متر کمتر و عرض آن 4 سانتی‌متر بیشتر است. ارتفاع عقب آن هم 8 سانتی‌متر بیشتر است.
 
بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
از طرفی فضای داخلی هم به این می‌بالد که از مواد با کیفیت‌تری استفاده کرده است، جای بیشتری دارد و دارای غربیلک فرمانی کوچکتر با روکش چرمی است و دست آخر هم این که ... فرمان تلسکوپی است. برداشت اولیه ما این است که سواری موستانگ جدید بهتر و طراحی داخلی آن شیک‌تر است. با این حال، موستانگ 2015 سنت قدیمی‌اش را حفظ کرده و رقیب سرسختی برای شورولت کامارو و دوج چلنجر به شمار می‌رود. این دو خودرو نیز ظاهری چشم‌نواز دارند، دیفرانسیل عقب و مجهز به موتور هشت سیلندر هستند. البته شورولت رقیب سرسخت‌تری است، ولی ابعاد و صندلی های عقب کوچکتری دارد، از طرفی دوج قد و قواره بزرگتری دارد و صندلی های عقب نیز برای بزرگسالان بسیار مناسب است. خریدارانی که به این نوع خودروها علاقه دارند، ممکن است هیوندای جنسیس کوپه خوش قد و قواره را هم مد نظر داشته باشند، ولی اگر پول‌تان را صرف خرید اسب تازی فورد بکنید، از سواری با آن لذت بیشتری خواهید برد.
 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی فورد موستانگ مدل 2015

 
فورد موستانگ مدل 2015 در دو مدل کوپه و کروک به بازار عرضه می‌شود و شش تیپ دارد: تیپ V6، تیپ EcoBoost، تیپ EcoBoost Premium، تیپ GT و در نهایت هم تیپ   GT Limited Edition مخصوص پنجاهمین سالگرد تولید که به تعداد محدود تولید می‌شود. تجهیزات موستانگ تیپ V6 عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های زنون، چراغ ترمزهای LED، دیفرانسیل کم لغزش عقب، دسترسی بدون کلید، آینه های یکپارچه برای پوشش نقاط کور، کروز کنترل، تهویه مطبوع، لوازم تمام برقی، فرمان تلسکوپی با روکش چرمی و قابلیت حرکت به چپ و راست، دوربین دید عقب، سیستم کنترل صدای Sync (به همراه یک نمایشگر چند منظوره 4.2 اینچی)، سیستم صوتی سی دی خوان به همراه شش بلندگو، دو درگاه USB و یک درگاه صوتی اضافی. این موارد نیز به صورت سفارشی قابل خریداری هستند: رینگ های 18 اینچی، بادشکن عقب، حسگر پارک عقب، صندلی برقی راننده و سیستم ضد سرقت.
 
بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
تیپ EcoBoost همه تجهیزات تیپ V6 را دارد و این موارد را نیز به آن ها اضافه می‌کند: موتور چهار سیلندر مجهز به توربو شارژر، چراغ های مه‌شکن، بادشکن عقب، صندلی های برقی جلو با قابلیت حرکت در شش جهت، تزیینات آلومینیومی روی داشبورد، صدا گیر و سیستم "tracks app" که می‌تواند اطلاعات مربوط به عملکرد نظیر صفر تا صد، شتاب و فاصله پیموده شده پس از ترمزگیری با سرعت 100 یا 160 کیلومتر بر ساعت را در اختیار راننده قرار بدهد. این موارد نیز به صورت سفارشی برای تیپ  EcoBoost قابل خریداری هستند: پکیج مخصوص EcoBoost Premium (رینگ های 19 اینچی با تایرهای تابستانی، سیستم تعلیق قرص و محکم‌تر، ترمزهای قوی‌تر، تزیینات آلومینیومی روی داشبورد، آمپرهای اضافی، تنضیمات منحصر به فرد برای فرمان و سیستم تعلیق) و صندلی های اسپرت  Recaro. تیپ EcoBoost Premium به صورت استاندارد همه امکانات تیپ EcoBoost را ارائه می‌دهد و این موارد را نیز به آن ها می‌افزاید: رینگ هایی متفاوت، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب خودرو، حافظه تنظیمات راننده، سیستم صوتی پیشرفته و مجهز به 12 بلندگو، سیستم مسیریاب، تزیینات داخلی خاص و پکیج Appearance که ویژه پنجاهمین سالگرد تولید است (جلو پنجره، رینگ، درب باک و روکش های منحصر به فرد).
 
بررسی فورد موستانگ مدل 2015 بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
موستانگ GT همه تجهیزات تیپ EcoBoost را به صورت استاندارد دارد و این موارد را نیز به آن ها می‌افزاید: موتور هشت سیلندر، رینگ های 18 اینچی، سر اگزوز کروم، line-lock (ابزاری که با یک دکمه فعال می‎شود و به ترمزهای جلو اجازه می‌دهد مستقل از ترمزهای عقب عمل کنند)، کنترل شروع حرکت (فقط با گیربکس دستی)، ترمزهای پیشرفته و مجاری هوا روی کاپوت. تجهیزات تیپ  GT Premium  هم درست مانند تجهیزات تیپ  EcoBoost Premium است.
 
بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
تجهیزات تیپ Limited Edition که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید به بازار عرضه می‌شود نیز درست مانند تجهیزات تیپ GT Premium است و این موارد را نیز به آن ها می‌افزاید: رنگ های خاص و انحصاری (سفید Wimbledon و آبی Kona)، تزیینات کرومی روی بدنه، پکیج GT Performance، روکش های چرمی منحصر به فرد، سیستم صوتی با 12 بلندگو، سیستم مسیریاب و جلو پنجره‌ای با نشان "50 Years" به همراه درب باک، رکاب، داشبورد و کفی هایی بسیار خاص و چشم‌نواز.
 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی فورد موستانگ مدل 2015
یک موتور شش سیلندر خورجینی و 3.7 لیتری که تخمین زده می‎شود 300 اسب‌بخار نیرو و حدود 366 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، به صورت استاندارد روی تیپ پایه فورد موستانگ نصب می‌شود. تیپ EcoBoost مجهز به یک موتور چهار سیلندر 2.3 لیتری است و کمپانی فورد حدس می‌زند حدود 305 اسب‌بخار نیرو و 406 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیپ GT لاف یک موتور هشت سیلندر و 5  لیتری را می‌زند که دست‌کم 420 اسب‌بخار نیرو و حدود 528 گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. به یاد داشته باشید که همه اعداد و ارقامی که در مورد توان موتور ذکر می‌شود، توسط کمپانی فورد تخمین زده شده است و وقتی این خودروها وارد میدان بشوند، می‌توان اعداد واقعی‌تری به دست آورد. هر موتور می‌تواند در کنار یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک (با پدل شیفتر) قرار بگیرد.
 

ایمنی

بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
تجهیزات ایمنی برای همه تیپ های فورد موستانگ 2015 عبارتند از: ترمز ضد قفل، کنترل پایداری، دوربین دید عقب، کیسه هوای صندلی های جلو، کیسه هوای پرده‌ای در طرفین (فقط در مدل کوپه) و کیسه هوای زانوی راننده. تجهیزات دیگری که به صورت استاندارد نصب می‌شوند عبارتند از: سیستم MyKey مخصوص فورد (که به صاحب خودرو اجازه می‌دهد سرعت و میزان بلندی صدای سیستم صوتی را برای رانندگان نوجوان محدود کند). مدل هایی که دارای گیربکس دستی هستند نیز مجهز به سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی می‌باشند. سیستم هشدار نقاط کور و ترافیک پشت خودرو هم به صورت استاندارد روی تیپ های Premium و Limited Edition نصب می‌شوند.
 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
طراحی داخلی فورد موستانگ 2015  با آن داشبورد دو قسمتی هنوز به سنت های موستانگ وفادار مانده است، در عین حال، آخرین ابزارآلات مدرن و امروزی را نیز ارائه می‌دهد. بسته به مدل و تیپ، حتی تجهیزات لوکسی مانند کروز کنترل تطبیقی و صندلی های جلو مجهز به گرمکن و هواکش نیز ارائه می‌شوند. کیفیت مواد اولیه بسیار بالا رفته است و قد و قواره راننده هر اندازه‌ای باشد، پشت فرمان حسابی راحت است. شاید هم علتش این است که فرمان تلسکوپی شده و قابلیت حرکت به چپ و راست را هم دارد.
 
 
بررسی فورد موستانگ مدل 2015 بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
سیستم Sync استفاده از تلفن همراه، سیستم صوتی و مسیریاب ماهواره‌ای را بسیار راحت وآسان می‌کند. ابزار MyFord Touch نیز بسیار جالب است. البته استفاده از سیستم چم و خم هایی دارد و کار با صفحه نمایشگر لمسی حواس راننده را پرت می‌کند. راستش را بخواهید، کار با نمایشگر لمسی دوج چلنجر بسیار آسا‌ن‌تر است. هر دو مدل کوپه و کروک می‌توانند به چهار فرد بزرگسال جا بدهند، ولی به احتمال زیاد جا برای سرنشینان عقب تنگ خواهد بود. اگر معمولاً بزرگسالان سوار خودرو شما می‌شوند، دوج چلنجر گزینه بهتری خواهد بود. صندوق عقب مدل کوپه 0.38 متر مکعب فضای بار در اختیار می‌گذارد که برای یک کوپه اسپرت بسیار مناسب است. مدل کروک دارای فضای باری معادل 0.32 است. اگر صندلی های مدل کوپه تا شوند، فضای بار افزایش پیدا می‌کند.
 

تجربه رانندگی

بررسی فورد موستانگ مدل 2015

اگرچه هنوز نمی‌توانیم پشت فرمان فورد موستانگ 2015 بنشینیم، ولی از روی نسخه های قبلی آن می‌توانیم حدس بزنیم عملکرد و سواری بسیار خوبی خواهد داشت. از آن جایی که نسخه قبلی با موتور شش سیلندر بسیار تیز و فرز بود، می‌توان انتظار داشت موتور توربوی چهار سیلندر و صد البته موتور هشت سیلندر، به محض فشردن پدال گاز، با شور و هیجان خواهد تازید. سیستم تعلیق جدید در قسمت عقب نیز هندلینگ را ارتقاء خواهد داد، به ویژه زمانی که با ناهمواری های سطح جاده روبرو می‌شود. انتظار می‌رود کیفیت سواری نیز بسیار خوب باشد. 

منبع

Eٍdmunds

برچسب : موستانگ , فورد , شورولت , دوج , چلنجر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

پویا
4

سلام شتاب صفر تا صد موستانگ ecoboost premium و v6و gt چقدره ؟
16:02  1394/02/01
گزارش
پاسخ دادن
جواتی
0

4.5sec
19:47  1394/09/24

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : سلام دوست عزیز خیلی ساده تشریف داری،میدونستی؟؟
شاهین پلاس : سلام ، چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟
فریبا : منم هفته چهارم مهرم هنوز برام پیامی نیومده
x5 سفید فروردین : سلام. ثبت نام فروردین دو مرحله ای. تکمیل وجه 18 شهریور - هنوز شاسی نشده (مرحله تکمیل وجه زرده)!!!؟؟؟ کسی از ثبت نامهای فروردین تحویل گرفته؟ شاسی شده؟ آیا تا بهمن تحویل می دهند؟
سیاوش x5 : سلام دوستان از ثبت‌نامی اسفندx5 کسی تحویل گرفته؟ ممنون میشم اطلاع رسانی کنید
فریبا : جناب سایپا تکلیف ما هم روشن کن که از اول جی ال بودیم ، چرا فقط داره تبدیل میزنه ؟؟؟؟؟
میثم : سلام دوستان عزیز که هفته چهارم خرداد موعد تحویل خودروشان بوده،،هنوز تکمیل وجه نکردن و تبدیل نزدن لطفا اگه خبری چیزی بود مارو هم در جریان بذارید ممنونتان میشم
رامین : منم دقیقا عین شمام. ماشینو بعد دو سال فروختم. هر موقع زنگ میزنم میگن در لیست پرداختین
فریبا : دوستان چرا ماشین بعضی از شما ترمز ESC و Sbr داره ؟؟؟ مال من تو سایت زده فقط ESC ؟؟؟؟؟
فریبا : سلام ، سایپا دیگه شورش در آورده چرا تکلیف ما که از اول جی ال بودیم مشخص نمیکنه همش داره تبدیل میزنه ، گناه ما چیه که از اول جی ال انتخاب کردیم !!!!!!!!!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرسوده اذر : سلام دوستان طرح فرسوده اگر کسی دسترسی دار چک ببین این دعوتنامه اذر ماه امه یا نه خدا لعنت کنه ایران خودرو
حسین : مبارکه انشالله هرچه سریعتر پلاک و تحویل بشه و با دل خوش استفاده کنید
Shahrivar s واقعی : سلام تاجی مبارکت باشه شمام کهsbrنداری زودم پلاک میشی...فقط شما اطلاعاتت زیاده به نظرت ماکه sbrداریم و استان غیر از تهرانیم... تحویل حضوری الان بزنیم پلاک میکنن؟ 16مهر تا الان پلاک نشدم🤔🤔🤔
پیش فروش : اقا کسی شماره کاشان رو داره بزاره
منتظر پلاک : فقط خدا. ریشه سایپا. بکنه که همه مردم را گرفتار کرده ده روزه ماشین من خروج خورده پس چرا نمی رسه نمایندگی
نیسان دوگانه : ده روزه ماشین خروج خورده ولی نمی رسه نمایندگی. اینها. علکی چراغ تحویل را روشن میکنن میگن ماشین حرکت کرده به والا. همشون دروغ میگن. بی پدرا
سرافراز : بچه من زیاد پیگیر نبودم الان نگاه کردم ماشبنم مرحله فاکتور هست تحویل 30دی، پیش فروش بعد فاکتور تا تحویل یکماه میشه؟
دنا 6 دنده تحویل مهر : خدا کنه از امروز مشکی ها رو هم فاکتور کنن
تاخیر : سلام. دوستان از سود تاخیر چقدر کم کردن به خاطر 12 روز جنگ؟؟ فروش فوری تبدیلی طرح مادران
فرسوده : یعنی خاک بر سرت سایپا به امیدی روزی که ورشکست کامل بشی مردم از شرت راحت شوند درد وبلا ایران خودرو و ایران خودرویی ها بخوره تو سر سایپا برید ببیند چطوری داره رگباری فاکتور میکنه