بررسی فورد موستانگ مدل 2015

بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
سال 2015 کمپانی فورد پنجاهمین سالگرد ساخت موستانگ را جشن خواهد گرفت. برای برگزاری این جشن، کمپانی تصمیم گرفته است به افتخار تولد این نماد آمریکایی، موتوری خاص روی آن نصب کند. شاید یک موتور هشت سیلندر 700 اسب بخاری باشد، شاید هم یک موتور جت. شاید هم هیچ کدام نباشد و فقط یک موتور چهار سیلندر زیر کاپوت آن ببینیم. بله، درست است: موستانگ 2015 که به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است، یک موتور چهار سیلندر زیر آن کاپوت بلند و مغرور دارد. ولی پیش از آن که نامه یا ایمیلی خشم‌آلود برای کمپانی فورد بفرستید، باید از چند نکته آگاه باشید. اول این که موتور قوی 8 سیلندر هنوز هم به بازار عرضه می‌شود. نکته دوم هم این که این موتور چهار سیلندر EcoBoost، دوستدار محیط‌زیست و مجهز به توربوشارژر است و چیزی نیست به جز یک موتور ضعیف و کم زور. هواداران موستانگ می‌دانند این اولین بار نیست که یک موتور  2.3 لیتری و چهار توربوشارژری روی این اسب گذاشته می‌شود. ولی این مدل بر خلاف آن ماشین های اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد که بهتر است فراموششان کنیم ، صرفنظر از قدرت، آلایندگی و مصرف سوخت کمتری دارد. کمپانی فورد تخمین می‌زند این موتور 300 اسب‌بخار نیرو و حدود 406 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.
 
بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
در تیپ پایه موستانگ، باز هم یک موتور شش سیلندر خورجینی و 3.7 لیتری دیده می‌شود، با این حال دوستداران موتور هشت سیلندر هنوز هم می‌توانند در تیپ GT از شکوه و قدرت یک موتور 5 لیتری لذت ببرند. گذشته از انتخاب هایی که برای موتور وجود دارد، گیربکس هم در دو نوع شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. گیربکس اتوماتیک مجهز به پدل شیفتر نیز هست. فورد موستانگ جدید دارای یک  سیستم تعلیق مستقل در قسمت عقب است. در واقع، موستانگ طی سال های اخیر، به تکنولوژی قدیمی شاسی عقب خشک و سفت چسبیده است، ولی این سیستم تعلیق مستقل در قسمت عقب، باعث می‌شود موستانگ روی جاده رفتار بسیار خوبی داشته باشد. کمپانی فورد مدعی است موستانگ مدل 2015 هنگام ترمز کردن و شتاب‌گیری، ثبات بسیار بیشتری دارد و از فرمان‌پذیری دقیق‌تری هم برخوردار است. شایعه هایی به گوش می‌رسد که وزن موستانگ جدید کمتر خواهد بود، ولی برخلاف این حرف و حدیث ها، به وزن موستانگ جدید چندین کیلوگرم افزوده شده است. این اضافه وزن بسته به تیپ آن بین 9 تا 36 کیلوگرم تغییر پیدا می‌کند. ظاهر این خودرو زیبایی خاصی دارد و کمپانی فورد امیدوار است این مدل به موستانگ قیافه‌ای تهاجمی‌تر بدهد. با این که طرح شیشه های بغل ما را به یاد استون مارتین می‌اندازد (که البته تداعی بدی هم نیست)، رد پاهایی از سبک و سیاق کلاسیک موستانگ در همه جا به چشم می‌خورد. فاصله محورها و طول کلی بدنه بیشتر شبیه خودروهای سفری است، ولی ارتفاع آن حدود 4 سانتی‌متر کمتر و عرض آن 4 سانتی‌متر بیشتر است. ارتفاع عقب آن هم 8 سانتی‌متر بیشتر است.
 
بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
از طرفی فضای داخلی هم به این می‌بالد که از مواد با کیفیت‌تری استفاده کرده است، جای بیشتری دارد و دارای غربیلک فرمانی کوچکتر با روکش چرمی است و دست آخر هم این که ... فرمان تلسکوپی است. برداشت اولیه ما این است که سواری موستانگ جدید بهتر و طراحی داخلی آن شیک‌تر است. با این حال، موستانگ 2015 سنت قدیمی‌اش را حفظ کرده و رقیب سرسختی برای شورولت کامارو و دوج چلنجر به شمار می‌رود. این دو خودرو نیز ظاهری چشم‌نواز دارند، دیفرانسیل عقب و مجهز به موتور هشت سیلندر هستند. البته شورولت رقیب سرسخت‌تری است، ولی ابعاد و صندلی های عقب کوچکتری دارد، از طرفی دوج قد و قواره بزرگتری دارد و صندلی های عقب نیز برای بزرگسالان بسیار مناسب است. خریدارانی که به این نوع خودروها علاقه دارند، ممکن است هیوندای جنسیس کوپه خوش قد و قواره را هم مد نظر داشته باشند، ولی اگر پول‌تان را صرف خرید اسب تازی فورد بکنید، از سواری با آن لذت بیشتری خواهید برد.
 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی فورد موستانگ مدل 2015

 
فورد موستانگ مدل 2015 در دو مدل کوپه و کروک به بازار عرضه می‌شود و شش تیپ دارد: تیپ V6، تیپ EcoBoost، تیپ EcoBoost Premium، تیپ GT و در نهایت هم تیپ   GT Limited Edition مخصوص پنجاهمین سالگرد تولید که به تعداد محدود تولید می‌شود. تجهیزات موستانگ تیپ V6 عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های زنون، چراغ ترمزهای LED، دیفرانسیل کم لغزش عقب، دسترسی بدون کلید، آینه های یکپارچه برای پوشش نقاط کور، کروز کنترل، تهویه مطبوع، لوازم تمام برقی، فرمان تلسکوپی با روکش چرمی و قابلیت حرکت به چپ و راست، دوربین دید عقب، سیستم کنترل صدای Sync (به همراه یک نمایشگر چند منظوره 4.2 اینچی)، سیستم صوتی سی دی خوان به همراه شش بلندگو، دو درگاه USB و یک درگاه صوتی اضافی. این موارد نیز به صورت سفارشی قابل خریداری هستند: رینگ های 18 اینچی، بادشکن عقب، حسگر پارک عقب، صندلی برقی راننده و سیستم ضد سرقت.
 
بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
تیپ EcoBoost همه تجهیزات تیپ V6 را دارد و این موارد را نیز به آن ها اضافه می‌کند: موتور چهار سیلندر مجهز به توربو شارژر، چراغ های مه‌شکن، بادشکن عقب، صندلی های برقی جلو با قابلیت حرکت در شش جهت، تزیینات آلومینیومی روی داشبورد، صدا گیر و سیستم "tracks app" که می‌تواند اطلاعات مربوط به عملکرد نظیر صفر تا صد، شتاب و فاصله پیموده شده پس از ترمزگیری با سرعت 100 یا 160 کیلومتر بر ساعت را در اختیار راننده قرار بدهد. این موارد نیز به صورت سفارشی برای تیپ  EcoBoost قابل خریداری هستند: پکیج مخصوص EcoBoost Premium (رینگ های 19 اینچی با تایرهای تابستانی، سیستم تعلیق قرص و محکم‌تر، ترمزهای قوی‌تر، تزیینات آلومینیومی روی داشبورد، آمپرهای اضافی، تنضیمات منحصر به فرد برای فرمان و سیستم تعلیق) و صندلی های اسپرت  Recaro. تیپ EcoBoost Premium به صورت استاندارد همه امکانات تیپ EcoBoost را ارائه می‌دهد و این موارد را نیز به آن ها می‌افزاید: رینگ هایی متفاوت، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب خودرو، حافظه تنظیمات راننده، سیستم صوتی پیشرفته و مجهز به 12 بلندگو، سیستم مسیریاب، تزیینات داخلی خاص و پکیج Appearance که ویژه پنجاهمین سالگرد تولید است (جلو پنجره، رینگ، درب باک و روکش های منحصر به فرد).
 
بررسی فورد موستانگ مدل 2015 بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
موستانگ GT همه تجهیزات تیپ EcoBoost را به صورت استاندارد دارد و این موارد را نیز به آن ها می‌افزاید: موتور هشت سیلندر، رینگ های 18 اینچی، سر اگزوز کروم، line-lock (ابزاری که با یک دکمه فعال می‎شود و به ترمزهای جلو اجازه می‌دهد مستقل از ترمزهای عقب عمل کنند)، کنترل شروع حرکت (فقط با گیربکس دستی)، ترمزهای پیشرفته و مجاری هوا روی کاپوت. تجهیزات تیپ  GT Premium  هم درست مانند تجهیزات تیپ  EcoBoost Premium است.
 
بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
تجهیزات تیپ Limited Edition که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید به بازار عرضه می‌شود نیز درست مانند تجهیزات تیپ GT Premium است و این موارد را نیز به آن ها می‌افزاید: رنگ های خاص و انحصاری (سفید Wimbledon و آبی Kona)، تزیینات کرومی روی بدنه، پکیج GT Performance، روکش های چرمی منحصر به فرد، سیستم صوتی با 12 بلندگو، سیستم مسیریاب و جلو پنجره‌ای با نشان "50 Years" به همراه درب باک، رکاب، داشبورد و کفی هایی بسیار خاص و چشم‌نواز.
 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی فورد موستانگ مدل 2015
یک موتور شش سیلندر خورجینی و 3.7 لیتری که تخمین زده می‎شود 300 اسب‌بخار نیرو و حدود 366 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، به صورت استاندارد روی تیپ پایه فورد موستانگ نصب می‌شود. تیپ EcoBoost مجهز به یک موتور چهار سیلندر 2.3 لیتری است و کمپانی فورد حدس می‌زند حدود 305 اسب‌بخار نیرو و 406 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیپ GT لاف یک موتور هشت سیلندر و 5  لیتری را می‌زند که دست‌کم 420 اسب‌بخار نیرو و حدود 528 گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. به یاد داشته باشید که همه اعداد و ارقامی که در مورد توان موتور ذکر می‌شود، توسط کمپانی فورد تخمین زده شده است و وقتی این خودروها وارد میدان بشوند، می‌توان اعداد واقعی‌تری به دست آورد. هر موتور می‌تواند در کنار یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک (با پدل شیفتر) قرار بگیرد.
 

ایمنی

بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
تجهیزات ایمنی برای همه تیپ های فورد موستانگ 2015 عبارتند از: ترمز ضد قفل، کنترل پایداری، دوربین دید عقب، کیسه هوای صندلی های جلو، کیسه هوای پرده‌ای در طرفین (فقط در مدل کوپه) و کیسه هوای زانوی راننده. تجهیزات دیگری که به صورت استاندارد نصب می‌شوند عبارتند از: سیستم MyKey مخصوص فورد (که به صاحب خودرو اجازه می‌دهد سرعت و میزان بلندی صدای سیستم صوتی را برای رانندگان نوجوان محدود کند). مدل هایی که دارای گیربکس دستی هستند نیز مجهز به سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی می‌باشند. سیستم هشدار نقاط کور و ترافیک پشت خودرو هم به صورت استاندارد روی تیپ های Premium و Limited Edition نصب می‌شوند.
 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
طراحی داخلی فورد موستانگ 2015  با آن داشبورد دو قسمتی هنوز به سنت های موستانگ وفادار مانده است، در عین حال، آخرین ابزارآلات مدرن و امروزی را نیز ارائه می‌دهد. بسته به مدل و تیپ، حتی تجهیزات لوکسی مانند کروز کنترل تطبیقی و صندلی های جلو مجهز به گرمکن و هواکش نیز ارائه می‌شوند. کیفیت مواد اولیه بسیار بالا رفته است و قد و قواره راننده هر اندازه‌ای باشد، پشت فرمان حسابی راحت است. شاید هم علتش این است که فرمان تلسکوپی شده و قابلیت حرکت به چپ و راست را هم دارد.
 
 
بررسی فورد موستانگ مدل 2015 بررسی فورد موستانگ مدل 2015
 
سیستم Sync استفاده از تلفن همراه، سیستم صوتی و مسیریاب ماهواره‌ای را بسیار راحت وآسان می‌کند. ابزار MyFord Touch نیز بسیار جالب است. البته استفاده از سیستم چم و خم هایی دارد و کار با صفحه نمایشگر لمسی حواس راننده را پرت می‌کند. راستش را بخواهید، کار با نمایشگر لمسی دوج چلنجر بسیار آسا‌ن‌تر است. هر دو مدل کوپه و کروک می‌توانند به چهار فرد بزرگسال جا بدهند، ولی به احتمال زیاد جا برای سرنشینان عقب تنگ خواهد بود. اگر معمولاً بزرگسالان سوار خودرو شما می‌شوند، دوج چلنجر گزینه بهتری خواهد بود. صندوق عقب مدل کوپه 0.38 متر مکعب فضای بار در اختیار می‌گذارد که برای یک کوپه اسپرت بسیار مناسب است. مدل کروک دارای فضای باری معادل 0.32 است. اگر صندلی های مدل کوپه تا شوند، فضای بار افزایش پیدا می‌کند.
 

تجربه رانندگی

بررسی فورد موستانگ مدل 2015

اگرچه هنوز نمی‌توانیم پشت فرمان فورد موستانگ 2015 بنشینیم، ولی از روی نسخه های قبلی آن می‌توانیم حدس بزنیم عملکرد و سواری بسیار خوبی خواهد داشت. از آن جایی که نسخه قبلی با موتور شش سیلندر بسیار تیز و فرز بود، می‌توان انتظار داشت موتور توربوی چهار سیلندر و صد البته موتور هشت سیلندر، به محض فشردن پدال گاز، با شور و هیجان خواهد تازید. سیستم تعلیق جدید در قسمت عقب نیز هندلینگ را ارتقاء خواهد داد، به ویژه زمانی که با ناهمواری های سطح جاده روبرو می‌شود. انتظار می‌رود کیفیت سواری نیز بسیار خوب باشد. 

منبع

Eٍdmunds

برچسب : موستانگ , فورد , شورولت , دوج , چلنجر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

پویا
4

سلام شتاب صفر تا صد موستانگ ecoboost premium و v6و gt چقدره ؟
16:02  1394/02/01
گزارش
پاسخ دادن
جواتی
0

4.5sec
19:47  1394/09/24

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : آقای صادق چی میزنی داداش!؟ سهند همون کوییک است ،فقط بدنه اش فرق میکنه!؟۳۰۰ میلیون اختلاف قیمت برای تغییر شکل بدنه!؟اصلا تابحال سهند از نزدیک دیدی؟فقط یه چند تا عکس نگاه کردی.
شاهین پلاس ۲ : جناب +sadegh برادر عزیز،چرا وقتی بلد نیستی،با محاسبات غلط مردم را گمراه میکنی؟ کار درستی نیست.
پلاس : هلیا خانم،دستت درد نکنه،برجکش را زدی. اینجا ماشالله همه کارشناس هستند.لطفا بفرمائید، برادر محترم از خودروی تحویلی راضی هستند؟ ماشین اذیت نمیکنه؟
هلیا : محاسبات شما اشتباه است،خودرو شاهین پلاس برادر من ۴ ماه تاخیر داشت.یکماه که در دعوتنامه ذکر شده بود.برای ۳ ماه دیگر یک برگ چک ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی به ایشان دادند( هر ماه ۸/۳میلیون) هنوز هم وصول نشده،لطفا اطلاعات اشتباه به مردم ندهید.
شاهین : اگه تبدیل بزنی سریع فاکتور میشی 10 15 روزه هم ماشین میرسه دستت مابه تفاوتش هم چند ماه بعد میدن سود تأخیر هم چند ماه بعد البته کلا سود تأخیر خیلی دیر میده
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : سلام آقا سهیل هنوز شاسی نشدم متاسفانه چک دیون هم چند روزه دیگه است
آناهید : با سلام خدمت دوستان تارا سفید، طرح مادران، فروش فوری انتخاب نمایندگی 5/5 واریز وجه 5/5 دریافت پرونده 6/24 آماده جهت فاکتور 6/24 فاکتور شدن 6/24 تخصیص پلاک 6/26 آماده جهت تحویل 6/26 صدور اسناد ضربدر خورده حمل جهت تحویل 6/27 دریافت توسط نمایندگی داره میچرخه انشاالله قسمت همه دوستان منتظر بشه
شاهین آذرماه : دوستان من 14آذر ماه 403 شاهین g فروش فوق العاده تکمیل وجه کردم، بیست آذرماه پذیرش شده و آماده تخصیص، الان بعد از 9ماه داریم میریم توی هفت ماه تأخیر، هیچ کس و ارگانی هم جوابگو نیست، خدا لعنت کنه سایپا رو که ورشکستگه شده و از مردم دزدی میکنه
T9 بهمن ماه : سلام اقا سپهر من ۲۷ بهمن ماه ثبت نام با تاریخ تحویل خرداد ۲۰ مرداد شاسی شده دوتا چک هم پاس شده ماشین هنوز پلاک نشده اصلا هیچی معلوم نیست کسی هم درست جواب نمیده زنگ میزنم سود تاخیر در تحویل ام تا زمان شاسی شدن ماشین محاسبه میشه نه تا زمان تویل
شاهین G : سلام حرف شما در صورتی که شاهین G یا شاهین GL بده ولی احتمالا شاهین پلاس دنده ای که کمی تغییرات با شاهین G داره پیشنهاد بده افزایش قیمت داره چون سایپا داره یه ماشین جدید میزنه و قیمت جدید هم میده شاهین پلاس دنده ای سایپا مطمئن مطمئن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 5 دنده تحویل 26 مرداد تبدیل به 6 دنده : من نمیدونم چرا به این نوع فروش فوق العاده میگن الان 5 هاهه پول کامل ماشین رو گرفتن از تحویل خبری نیست(حتی فاکتور هم نشده)
حسن پیش پانا مرداد : داداش من مردادی تبدیلی ام ولی پیش فروش بودم. فاکتور نشده ولی تهییز هم نکرده همون معمولیه با رینگ و سنسور کمربند
دوگانه : فعلا نیومده
31 مرداد : حالا کسی که تبدیل نزده حالا حالا نباید فاکتور بشه این دیگه چه مدل هست چقدر انتظار بکشیم .کسی مثل من بوده ؟؟؟
آرش : سلام دوستان دیروز ماشین تحویل گرفتم19فاکتور شده بودم همه مواردش چک کردم خوب بود فقط نشانگر تعویض دنده نشون نمیداد ودرهای عقب یه ناهماهنگی داره که گفتن بعدا بیا اکی کنیم درکل ماشین خوبیه شتاب و.. ماشین قبلیمم پژو پارس بود به نرمی اون نمیرسه ولی بعضی دوستان میگن خیلی خشکه این طوری نیست.سوییچ هاشم هردوتا ریموتی بود
دنا تحویل 31 مرداد : شماره شاسی بدنه رنگ پلاک و غیره
مهدی پانا شهریور : چرا دروغ میگید من شهریورم پانا پیش فروش و همون موتور معمولیه و هیچ تغییری اعمال نشده هیچ هزینه ای هم نیومده. اگه واقعا کسی از شهریور ماهیا به tu5p تغییر کرده این پایین بنویسه ممنون
علی : سلام وقتتون بخیرو خوشی زمان کمی مونده که وقت چک ام بیاد ماشین نیومده اگه پر نکنم مشکلی در تحویل خودرو میشه ؟اگه نشه بذار برگشت بخوره از کجا بیارم اگه تحویل ندن مجبورم نزول بگیرم هیچ جاره ای ندارم خانواده ضعیفی هستیم چطوری اون پول رو من تهیه کنم اخه با هزار بد بختی طلای خانواده امو فروختم ثبت نام کردم اصلآ اینا مردم براشون مهم نیس
اطلس اذرماه : 16اسفند
دنا 6 دنده تحویل مهر : ارزش نداشت پارس رو فروختم حواله دنا گرفتم 8 ماهه گرفتارم .. خب نامردا پول ماشین رو که کامل میگیرید چرا به مردم تحویل نمیدید .. شما بیا ماشینای معوقه مردم رو تحویل بده بعد برنامه فروش بزار