مسابقات استقامت (قسمت دوم)

در قسمت اول مقاله مسابقات استقامت به معرفی این مسابقات و شرایط حاکم بر آن پرداختیم. در این قسمت به جزئیات بیشتری در خصوص این مسابقه و برخی قوانین آن اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

مسابقات استقامت لمان Grand Prix d’  که مسابقات 24 ساعته لمان نیز، نامیده می‌شود، همچنان یکی از معتبرترین مسابقات استقامت است. این مسابقات از سال 1923 و سالی یکبار در پیست 13.7 کیلومتری نزدیک لمان فرانسه برگزار می‌شود؛ گفتنی است که در این رقابت ها، خودروهایی از چندین کلاس با یکدیگر رقابت می‌کنند و جایزه آن، هم به برنده اصلی مسابقه و هم برنده هر کلاس داده می‌شود. 

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

مسابقات لمان نگین درخشان مسابقات استقامت Triple Crown محسوب می‌شود و از نظر تاریخی به عنوان سومین مسابقه استقامت چالشی شهرت یافته است. مسابقات 24 ساعته Daytona در بزرگراه بین المللی Daytona Beach، و مسابقات 12 ساعته Sebring در پیست بین المللی Sebring، که قبلا پایگاه نیروی هوایی ارتش محسوب می‌شد، برگزار می‌شود. گفتنی است، مسابقات 24 ساعته Daytona به دلیل وجود اسپانسرهای مختلف، تغییر نام داده است و در حال حاضر با نام Rolex 24 شناخته می‌شود، اما روند برگزاری مسابقه، همانند قبل است. رانندگان در یک مسیر ترکیبی به طول 5.6 کیلومتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. بخشی از مسابقه در پیست نسکار و بخشی در پیست های مسابقات جاده ای برگزار می‌شود. این مسابقات در پیست Daytona که شکلی بین بیضی و مثلث دارد برگزار می‌شود؛ شکل خاص این نوع پیست ها، سبب می‌شود نسبت به پیست های دایره ای یا بیضی شکل، پیچ های تندتری داشته باشند. true دارد.

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

مسابقات 12 ساعته Sebring که در یکی از قدیمی ترین پیست های اتومبیلرانی آمریکا انجام می‌شود، شامل یک مسیر 5.6 کیلومتری، 17 پیچ، و مسیرهای طولانی مستقیم است. علاقه مندان به مسابقات اتومبیلرانی می دانند که مسابقات Sebring در سطوح ناهموار و پر دست انداز، که بخش هایی از آن یادگار جنگ جهانی دوم هستند، برگزار می‌شود. این شرایط دشوار، با گرمای جنوب فلوریدا، مسابقات Sebring را به مسابقاتی دشوار تبدیل کرده است. محبوبیت مسابقات اتومبیلرانی استقامت، شهرت بسیاری برای دیگر مسابقات اتومبیلرانی که از این مسابقه الهام گرفته‌اند نیز، به همراه آورده است. از برجسته ترین موارد می‌توان به مسابقات Rolex Sports Car که همزمان با مسابقات 24 ساعته Daytona شروع می‌شوند، مسابقات لمان آمریکا (ALMS)، و لمان (LMS) اشاره کرد. توجه داشته باشید که تمام نکات فنی و مهندسی به کار رفته در طراحی و تولید خودروهای مسابقه ای می‌توانند در ساخت خودروهای معمولی نیز، مورد استفاده قرار بگیرند و بدین ترتیب، می‌توان خودروهایی مقاوم و کم مصرف تولید کرد.

 

مسایل فنی و پیامد طبیعی

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

رانندگان خودروهای استقامت باید از روش های متعددی برای رانندگی جهت ایجاد تعادل در مصرف سوخت و عملکرد خودرو استفاده کنند؛ همچنین، توزیع متناسب وزن و تعویض دنده های به موقع نیز، از اهمیت خاصی در این مسابقات برخوردارند. شهرت زیاد مسابقات، خودروها، و رانندگان سبب پیشرفت فنی مسابقات اتومبیلرانی شده است. مسابقات استقامت به عنوان نوع متفاوتی از رقابت به جای گرند Prix شکل گرفت. هدف از طراحی چنین مسابقاتی، ساخت خودروهایی مقاوم، اسپرت، و در عین حال کم مصرف بود تا بدین وسیله میزان خرابی و در نتیجه تعداد تعمیرگاه ها کمتر شود. بنابراین مسابقات استقامت در حوزه هایی چون مصرف سوخت، مقاومت خودرو و آیرودینامیک کمک شایانی به محققان کردند. اگرچه در تمام مسابقات اتومبیلرانی، پایداری و مقاومت عوامل مهمی هستند، اما این موارد در مسابقات استقامت از اهمیت بیشتری برخوردار هستند؛ چرا که در این مسابقات، سطح پیست و مسیر مسابقه بسیار ناهموار است. 

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

تایرها نیز، همواره یکی از موضوعات مهم در مسابقات اتومبیلرانی استقامت هستند؛ چرا که گرم شدن و فرسایش آنها روی شتاب، ترمز و فرمان پذیری تاثیر دارد. همچنین، تعداد دفعات تعویض تایر و سرعت تعمیرکاران جهت تعویض، می‌تواند بر نتیجه مسابقه تاثیر به سزایی داشته باشد. یکی از رانندگان می گوید که تعویض تایرهای خودروی او با یک برند متفاوت، در هر دور 4 ثانیه زمان برای وی ذخیره کرده است. 

مسابقات استقامت (قسمت دوم)

تایرهایی که می‌توانند مدت زمان بیشتری بین دو توقف در تعمیرگاه، روی پیست دوام بیاورند، بازدهی بیشتری برای تیم شرکت کننده به ارمغان می‌آورند. به همین دلیل، باید از تایرهایی استفاده شود که حتی در صورت فرسوده شدن، داغ نشوند و چسبندگی آنها با جاده کاهش نیابد. نیاز به چنین تایرهایی، سبب شد تولیدکنندگان به دنبال راهکارهایی برای بهبود کیفیت و کارایی تایرهای خود بروند. ناگفته پیداست که استفاده از محصولات یک کارخانه در خودروهای شرکت کننده در مسابقات مختلف اتومبیلرانی و برنده شدن هر یک از آنها شهرت بسیاری برای تولید کننده به ارمغان می‌آورد؛ برای مثال، کمپانی میشلن (Michelin) با تامین تایرهای 41 خودرو از 55 خودروی شرکت کننده در مسابقات لمان 2009 توانست جایگاه خوبی برای خود به دست آورد. دفعه بعد که به خرید تایر می‌روید، به یاد مسابقات استقامت و اهمیت تایرها در این بخش می‌افتید.


منبع

HowStuffWorks

برچسب : مسابقات استقامت , لمان , نسکار , فلوریدا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

Gadevimdco
0

ببخشید الان پایین سایتتون رو خوندم الان منبع رو درج میکنم gadevimdco.blogfa.com
17:01  1393/06/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : سلام برای من 30مهر فاکتور وشاسی شده.ولی فعلا خبری از مراحل بعدیش نیست.
جی 7فروردین : مدارک آمده ولی خبری از ماشین نیست اینم شده وضعیت ما
Samirax5 : فکر کنم گزینه بعدی جلوی امور مشتریان هم اعتراض کنیم بد نباشه یه مشت بچه نشستن فقط با کلمات بازی می‌کنند و مردمو سرکار میزارن یه بار من برای پیگیری پول انصراف رفته بودم یه بنده خدا ۶۰ ساله اومده بود با التماس میگفت فرقی نداره یه ماشین بدید به من فرقی نداره برام چند ماهه بدون ماشین موندم مسئولی گفت نگران نباشید در حال بارگیری یهو طفلی قاطی کرد گفت خجالت بکشید ۷۰ روزه به من میگید در حال بارگیری چرا مردمو مسخره میکنید اونم میگفت نه انشالله این سری بارگیری میشه کلا یه مشت حرف چرت و پرت و تکراری تحویل مردم میدن
Mehrad : سلام نه متاسفانه هنوز واسه منم تو این مرحله هست پیگیری کردم میگن حتما تو این ماه درست میشه که حرف الکیه فقط
شاهین جی ال مهر : سلام ما که از اول جی ال زدیم انگار جرمی مرتکب شدیم نه مثل جی ها تبدیل میاد نه مثل بقیه تکمیل وجه تو برزخ گرفتار شدیم نه بهشتی نه جهنمی هیچ چیزی تو دنیا بد تر از انتظار وبلاتکلیفی نیست خدایا خودت طاقت بنده تو زیاد کن بخدا کم آوردیم
شاهین جی : نمایشگاه تهران ،غرفه سایپا ،باید بریم اونجا تجمع کنیم
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : سلام بعد از اردیبهشت که جامانده های اسفند هستن از تیر شروع میشه ان شاالله
رضا : تبدیلی ها بابای همه رو سوزونده تمومیم نداره نمیدونم گناه ما که از اول جی ال هسیم چیه اصلا یه دونم فاکتور نمیکنن
محمد شهریور : ممنونم امروز تماس گرفتم معلوم میشه برا ی عده تیر ماهی هم ارسال شده معلوم نیست چکار داره می‌کنه بی وجدان
شاهین gl : اگه به قیمت طلا و دلار نگاه کنی کسانی که الان تکمیل وجه می‌کنند مبلغ کمتری پرداخت می‌کنند تا شمایی که خرداد تکمیل وجه کردی😁😁
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : ان شاالله تا بعدازظهر یا فردا پلاک میشید
دنا دی ماه 6 دنده آلمینیوم : دنا اتومات سفید تحویل دی ماه رو ظاهرا فاکتور کردن. هنوز شروع به فاکتور کردن دنا دنده ای نکردن.
امید : سلام دوستان بنده تحویل 30 آذر بودم امروز صبح فاکتور شد 207 پانا
محسن : شماره پذیرش بزار من 2مهرم چجورفاکتور نشدم
دنا تحویل دیماه : سلام دنا تحویل دی ماه کسی هست فاکتور شده؟
ابوالفضل : برا شما هم تحویل حضوری بود
زامیاد تک : دقیقا ثبت نام و فاکتور مون یکی از منم زده در انتظار تائید توسط افسر به نظرتون رفته واسه پلاک
مصطفی اا : اقا دوستان پیامک تحویل حضوری براتون نیامده
سعید : سلام کسی هست ماشینش دوگانه مخزن بزرگ باشه و پلاک و فاکتور شده باشه و 5 تا 6 روز تو مرحله حمل برای نمایندگی گیر کرده باشه ؟ مال من گیر کرده تو مرحله حمل تیک نمیخوره
رانا فوری : یعنی تا آخر شهریور فاکتور کردن