ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
اگرچه همواره انتقاداتی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور وجود داشت اما این انتقادها در طول یکی دو سال اخیر تشدید شده است.
به گفته کارشناسان، برخی از برندهای خودروهای وارداتی که در یکی دو سال اخیر وارد کشور شده‌اند اصولا فاقد شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه خدمات و تعمیرات هستند.
در این زمینه شنیده می‌شود که یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی که در طول یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شده، تنها دارای یک نمایندگی خدمات پس از فروش است. البته برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند که برند ژاپنی مربوطه حتی فاقد یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
در این رابطه یکی از واردکنندگان خودرو در پاسخ به این‌که آیا وجود تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای یک برند خودروی وارداتی نامناسب نیست؟ اظهار می‌کند: تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش بستگی به تعداد خودروهای وارداتی دارد.
فربد زاوه با بیان این‌که تعداد خودروهای وارد شده مربوط به برند ژاپنی مربوطه چندان بالا و قابل توجه نیست، خاطرنشان می‌کند:‌ بنابراین وجود یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این برند کافی است.
این واردکننده خودرو در پاسخ به این‌که آیا مناسب است که مشتریانی که در نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستان‌ها خودروی ژاپنی مربوطه را خریداری کرده‌اند مجبور باشند برای تعمیر خودروی خود به یک نمایندگی خاص مراجعه کنند؟ تصریح می‌کند: این دیگر مشکل مشتریان است. آنها باید هنگام خرید خودرو حواس خود را جمع کنند و بدانند که چه خودرویی را با چه سطحی از خدمات پس از فروش خریداری می‌کنند.
زاوه اظهار می‌کند: مشتری مختار است که خودرویی را بخرد یا نخرد. اگر هم خرید باید شرایط آن‌را بپذیرد.
اظهارات این واردکننده خودرو در این زمینه در حالی است که برخی از فعالان بازار خودروهای وارداتی اظهار می‌کنند که برند ژاپنی مربوطه فاقد حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه به ایسنا می‌گوید: شرکتی اقدام به واردات این خودروهای ژاپنی کرده اما حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این‌که خریداران این برند ژاپنی در صورت خرابی‌ این خودروها چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: این خریداران مجبورند برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی،‌ در مواردی به دلیل کمبود قطعات خودروهای وارداتی صاحبان آنها مجبور به خواباندن یکی، دو ماهه خودرو هستند تا قطعه آن پس از سفارش‌گذاری از خارج از کشور وارد شود.
وجود ابهام در نحوه ارائه خدمات پس از فروش به برخی از برندهای خودروهای وارداتی در حالی است که دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، به طور کلی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی را مناسب نمی‌داند.
عباسعلی غیاثی می‌گوید: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایدگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش در کشور هستند.
وی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.
غیاثی ادامه می‌دهد: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود مکانیزم نظارتی در برخی برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرف‌کنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع می‌شود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ژاپنی , قطعات , یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داریوش : سلام امروز هم زنگ زدم متاسفانه بازم گفتن باید صبر کنیم دوم اردیبهشت م با این اوصاف تحویل می مونه شهریور شاید هم مهر خدایا به دادمان برس صمیمانه بگم من اشتباه کردم خرید از سایپا را انجام دادم
تارا اتومات 30 روزه : چرا هیچکی فاکتور نمیشه؟
13 اذر : غلط کردن بی شرفها... برای چی برای مدلهای دیگه شاهین قطعه کم ندارن
حسینی x5 دی ماه : ثبت نام دی تحویل اردیبهشت ۴۰۴.هیچ خبری نیست
بهی : دوستان یه تجمع بریم دوباره؟؟ من پیش فروش مرداد. خرداد تبدیل به جی ال
Aminj7 : اره دیگه باید یری 10+ پلیس
هادی : به کوییک راضی شدیم همونم نمیدن. 23 روز از تکمیل وجه گذشته.
اردیبهشت : سلام ماه آذر طرحشون فروش فوق العاده هست اما 31 فروردین طرح پیش فروش هست البته 1 ماه پیش هم میگفتن تا 31 فروردین فاکتور شده
J7 : کسی انصراف داده تا حالا؟ من بخوام انصراف بدم چند روز بعد پولمو برمیگردونن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی دوگانه : سلام بچها کسی امروز فاکتور یا پلاک شد دوگانه ثبت نام تیر باشه؟
اطلس آذر علی : تجربه ما میگه اشتباه مارو نکنید چون سایپا دیگه از پا افتاده حداقل الان نصف پولت زنده است مگر این که تبدیل بزنید به چیزی که همین الان بدن وگرنه 99درصد ریسک
کوییک gxrl : سفید مشکی هستی یا تغییر رنگ دادی من نقره لی مشکی بودم 5 شبه سفید مشکی کردم الان تشست تو سیستم تازه رنگش
ساینا دوگانه مرداد : سایپا حساب کتاب نداره. مخصوصا دوگانه ها. الان شاهین و سهند تحویل بهمن اسفند 403 خیلیاشون دعوتنامشون نیومده. چون سود مشارکت رو حذف کرده عملا براش فرق نمیکنه کی دعوتنامه بفرسته . چون بعد دعوتنامه باید 12 درصد جریمه تاخیر بده. برا همین هرچی دیرتر بهتره براش
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : منظورش رینگه .خدا لعنتشون کنه تازه برا خرداد تغییر رینگ اومده .مردادی ها باید بمونیم تا کی 🤔🤔
کوییک اس : سلام دوستانی که تا سوم خرداد فاکتور شده اند پلاک هم شدند یا ن
امیر rs شهریور : در جواب سامی ایلام: چه طرحی بودید؟
13 تیر : سلام دوستان تحویلی 13 تیر بودم امروز فاکتور شده Sbk زده کدوم سایته ؟
حمید 6دنده 31خرداد : واسه رنگ پول نمیگیرن تبدیل به رینگ آلومینیوم میشه وایشالله برلات فاکتور میشه
محمدحسین : خودت فهمیدی چی نوشتی