ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
اگرچه همواره انتقاداتی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور وجود داشت اما این انتقادها در طول یکی دو سال اخیر تشدید شده است.
به گفته کارشناسان، برخی از برندهای خودروهای وارداتی که در یکی دو سال اخیر وارد کشور شده‌اند اصولا فاقد شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه خدمات و تعمیرات هستند.
در این زمینه شنیده می‌شود که یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی که در طول یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شده، تنها دارای یک نمایندگی خدمات پس از فروش است. البته برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند که برند ژاپنی مربوطه حتی فاقد یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
در این رابطه یکی از واردکنندگان خودرو در پاسخ به این‌که آیا وجود تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای یک برند خودروی وارداتی نامناسب نیست؟ اظهار می‌کند: تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش بستگی به تعداد خودروهای وارداتی دارد.
فربد زاوه با بیان این‌که تعداد خودروهای وارد شده مربوط به برند ژاپنی مربوطه چندان بالا و قابل توجه نیست، خاطرنشان می‌کند:‌ بنابراین وجود یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این برند کافی است.
این واردکننده خودرو در پاسخ به این‌که آیا مناسب است که مشتریانی که در نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستان‌ها خودروی ژاپنی مربوطه را خریداری کرده‌اند مجبور باشند برای تعمیر خودروی خود به یک نمایندگی خاص مراجعه کنند؟ تصریح می‌کند: این دیگر مشکل مشتریان است. آنها باید هنگام خرید خودرو حواس خود را جمع کنند و بدانند که چه خودرویی را با چه سطحی از خدمات پس از فروش خریداری می‌کنند.
زاوه اظهار می‌کند: مشتری مختار است که خودرویی را بخرد یا نخرد. اگر هم خرید باید شرایط آن‌را بپذیرد.
اظهارات این واردکننده خودرو در این زمینه در حالی است که برخی از فعالان بازار خودروهای وارداتی اظهار می‌کنند که برند ژاپنی مربوطه فاقد حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه به ایسنا می‌گوید: شرکتی اقدام به واردات این خودروهای ژاپنی کرده اما حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این‌که خریداران این برند ژاپنی در صورت خرابی‌ این خودروها چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: این خریداران مجبورند برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی،‌ در مواردی به دلیل کمبود قطعات خودروهای وارداتی صاحبان آنها مجبور به خواباندن یکی، دو ماهه خودرو هستند تا قطعه آن پس از سفارش‌گذاری از خارج از کشور وارد شود.
وجود ابهام در نحوه ارائه خدمات پس از فروش به برخی از برندهای خودروهای وارداتی در حالی است که دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، به طور کلی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی را مناسب نمی‌داند.
عباسعلی غیاثی می‌گوید: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایدگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش در کشور هستند.
وی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.
غیاثی ادامه می‌دهد: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود مکانیزم نظارتی در برخی برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرف‌کنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع می‌شود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ژاپنی , قطعات , یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T9 5 اسفند : مال منم فاکتور نشده شما چندمین؟
۷ اردیبهشت : سلام کسی فاکتور نشده؟ ما ک ۷ اردیبهشت تکمیل کردیم کی میدن پس
T9 اسفند ۴۰۳ : هنوز فاکتور نشده
طاها : سلام داداش من ۲۷مهر ۴۰۲ پول واریز کردم برای شاهین نصفشو قرار بود اخر هفته اسفند برام دعوت نامه بیاد هنوزم نیامده فکر نکنم برای شما هم بیاد اینو میدونم دعوت نامه بیاد ۱۰ روز وقت میدن پول واریز کنید ما ک دوسال پول دادیم کسیم جواب گو نیست
T9 اسفند ۴۰۳ : موقعی که شاسی در سایت مشخص میشود یعنی خودرو از حالت معنوی به حالت مادی در اومده😁
محمدتقی افساری : سلام خدمت همه دوستان لطفا همه این اعتراض هارو تواینستاگرام بکنیدتاهمه ببینن ودست سایپای دزد برای همه روبشه دیگه هیشکی ثبت نام نکنه وقتی اینجا اعتراض میکنید فقط بچه های گروه میبینن بزارید اعتراض ها سراسری بشه
T9اسفند : برا ماهم فاکتور نشده ثبت نام چند اسفند هستید؟
ب امید خدا : شاهین جی 14اذر کمیل وجع کرم دیگر خجالت بکشید 8ماه تمام شود خدا لعنت کنه باعث بانی این کار خدا لعنت کنه مدیران سایپا دزد بی همه چیز ملت ثبت نام نکنین اینا دزدن
تارا اتومات 30 روزه : سلام تکمیل وجه 1 مرداد هنوز فاکتور نشده
فاطمه تارا دستی ۳۰روزه : سلام تارا دستی تحویل ۳۰روزه ۴مرداد تکمیل وجه شده هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس : البته ثبت نام اسفندماه و پیش فروش هستم
معصومه : خانم نامحترم یکباردیگه هم من دیدم که اومدید وهمچنین پیامی روگذاشتید چیزی جواب ندادم بهت ولی اینبار خواستم بهت بگم وقتی همش میای ومینویسی دلم خنک شدامیدوارم خداازت بگیره وقتی گرفت یادت باشه بیای اینجا وبنویسی غلط کردم وقتی دل میشکنی منتظریه نفرین اینجوری هم باش بیشعورنفهم
اس : امروز فاکتوری داشتیم
سورن 3تیر : سلام کدم قسمت نوشته 24ملیون کسری شده برای منم هم سایت خزر هست فعلا تحویل نگرفتم
پاسخ Gxl : دروغ میگن یا واقعا اطلاعی ندارند با بهشون گفتند دروغ بگن تا مردم رو آروم کنند
4 تیر تبدیل207 : سلام من 7تم فاکتور شدم هنوز ماشینو تحویل ندادن زنگ زدم نیگه تحویل شرکت حمل خودرو طاوس ترابر دادیم دوسه روزه ولی اونا نفرستادن کسی میدونه چیکار کنم
پاسخ به Gxrl : پای منقل از این حرفا زیاد می زنند
کوییک اس : سلام من تکمیل وجه سه خرداد فاکتور 8 مرداد و 13 مرداد امروز پلاک شدم
Gxl : سلام دوستان امروز ساعت 3 ظهر زنگ زدن پشتیبانی یک خانم پاسخ داد گفت کوبیک gx l تا 22 خرداد سند خورده ولی هنوز من فاکتور نشدم عجیبه نمیدونم صحت حرفش والا نمیدونم اعتماد کنیم یا نه ؟؟؟
دنا 6دنده تحویل 31تیر : در جواب ب رستا . من دیدم هرکس ک تبدیل ب رینگ زده درجا فاکتور شده