چرا مدال آور هیوندای از تغییر واهمه دارد؟!

چرا مدال‎آور هیوندای از تغییر واهمه دارد؟!

بسیاری از خودروهای معروف بعد از چند دهه تولید و کسب افتخارات فراوان برای کمپانی، دیگر محافظه کارانه عمل کرده و کم تر سعی می کنند تا در طراحی محصول خود تغییر اساسی ایجاد کنند یا به عبارت دیگر، از اعمال تحول اساسی در طراحی می پرهیزند؛ می توان برای مثال از پورشه 911 نام برد. ولی گویا هیوندای بسیار عجولانه این روش را پیش گرفته است! نمونه های آزمایشی نسل جدید این سدان متوسط، که گفته می شود در سال 2015 به بازار خواهد آمد، تولید شده است و در حال گذراندن مراحل آزمایشات فنی و جاده ای می باشد. ولی از این خودروساز کره ای، حداقل در این مورد، انتظار تحول نداشته باشید. چراکه اگر آن را با مدل هایی که الان در نمایشگاه ها در دسترس است و طراحی آن به سال 2010 بازمی گردد مقایسه کنید،شاهد کم ترین تحول خواهید بود.

چرا مدال‎آور هیوندای از تغییر واهمه دارد؟!

البته دلیل عدم اصرار هیوندای برای به زیر تیغ جراحی بردن سوناتا این است که با طراحی خاص بدنه خود،با اینکه رقبای قدری چون هوندا آکورد، فورد فیوژن و تویوتا کمری داشت، برای کمپانی مادر مایه کسب افتخار شد و در سال گذشته 230,605 دستگاه از آن به فروش رسید. مدیر عامل کمپانی هیوندای، John Krafcik بر این عقیده است که وقتی مشتری به هیوندای سوناتا می نگرد نمی گوید که این خودرویی با طراحی 3 سال پیش است. بلکه خواهد گفت چه سدان زیبایی!

چرا مدال‎آور هیوندای از تغییر واهمه دارد؟!
چرا مدال‎آور هیوندای از تغییر واهمه دارد؟! چرا مدال‎آور هیوندای از تغییر واهمه دارد؟!

شما چه فکر می کنید؟ آیا ادعای ایشان درست است؟ اگر درست است، تا چه زمانی مشتری می تواند بر این باور باشد؟ آیا مشتری دلزده می شود یا وفادر می ماند؟


منبع

Autoblog

برچسب : هیوندای , سوناتا , سدان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

علی کاشانی
1

سلام
من خودم سوار هیوندای سوناتا شده ام ماشین خیلی زیبایی هست من هنوز هم وقتی این ماشین را می بینم لذت میبرم و به نظر من آزرا جدید طرح کامل شده ای از سوناتا است و در نظر دارم این ماشین فوق العاده زیبا را خریداری کنم.
با تشکر علی کاشانی
11:26  1392/01/29
پاسخ دادن
مهرداد
1

استفاده از خطوط بیش از حد حجیم و اغراق آمیز باعث میشه یه طرح بعد از یک مدت خسته کننده بشه. سادگی همیشه جذاب بوده و هست.
08:09  1392/01/26
پاسخ دادن
کاربر: حمید ضیایی
11

این طراحی صرفا یک جذابیت اولیه ایجاد میکنه و با دقت در اون آدم خسته میشه.طراحی ابهت نداره-طراحی باید کلاس ماشین و برسونه-شرکتی که یه سال سوناتاش از آزراش جلو میزنه سال بعدیش جنسیسش که بهترین ماشینش بوده تقریبا از آزرا که محصول پایینتر شرکته عقب میفته تکلیفش معلومه دیگه.
12:44  1392/01/25
پاسخ دادن
کاربر: محمد کشاورز
6

مسعود جان:
دقیقا بر خلاف گفته شما, این سبک طراحی, یه جورایی از نسل اول CLS شایع شد
خودروی سدان با خطوط تیز و نوع طراحی که یه چیزی بین سدان و کوپه هست
این حرفتون هم که میگید ماشین خانوادگی باید سنگین باشه و جلف نباشه رو فکر میکنم شوخی کردید...درسته؟
_____
فرید جان:
در اینکه محصولات هیوندای به تازگی یکم دل رو میزنند و خسته کننده شده اند, شکی نیست
ولی مطمئن باش اگه به همین تعداد سوناتا {و آزرا} , MC-12 هم توی ایران بود , دل آدم رو میزد
کلا هر چیزی که از حد بگذره دل رو میزنه و به نظر من این مشکل طراحی این خودرو نیست
________
در مورد تغییر ندادن طرح خودرو هم میشه گفت هم کار درستی کردند و هم کار اشتباهی ... و واقعا برای هر کدوم چندین دلیل وجود داره
کار درست: صرف جویی در هزینه طراحی جدید , صرفه جویی به خاطر عدم نیاز به خط تولید جدید , استفاده از حداکثر توان خودرو برای تزریق به بازار , جلب رضایت مشتریان قدیمی به واسطه عدم معرفی نسل جدید خودرو و.....
کار اشتباه : از دست رفتن وجه و اعتبار شرکت , عدم جلب توجه برای مشتریان جدید , از دست دادن قسمتی از بازار به خاطر عدم طراحی جدید و...
01:10  1392/01/25
پاسخ دادن
مهرداد
0

من کاملا با فرید موافقم ...
22:12  1392/01/24
پاسخ دادن
آرام
14

به نظر من این ماشین هنوز هم از لحاظ طراحی از خیلی از ماشین های کمپانی های معروف بهتره و هنوز این طراحی میتونه با طراحی های جدید کمپانی های معتبر دیگه رقابت کنه به همین خاطر طراحان هیوندا آنرا تغییر ندادن
21:31  1392/01/24
پاسخ دادن
کاربر: farid458
11

طرح های شرکت های هیوندای و کیا هنوزم مثل تویوتا و بی ام و بنز پخته نیست آدم بعد از دو سه بار دیدن تو خیابون ازشون خسته میشه...و براش تکراری میشه
21:12  1392/01/24
پاسخ دادن
کاربر: مسعود صادقی
6

به نظر من این طرح به درد یه ماشین 4 در خانوادگی نمیخوره این سوناتا قشنگه نه برای 4 در خانوادگی مثلا شما به شرکت های اروپایی رو نگاه کنین بنز بی ام و هیچکدام همچین طرحی رو برای یه 4 در انتخاب نمیکنن این طرح باید 2 در می بود و برای جوانان مناسبه ماشین خانوادگی باید سنگین و با وقار باشه نه مثل این جلف
19:45  1392/01/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 31 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Aa : سلام دوستان ثبت نام شهریور خبری از شاستی شده یا خیر همچنان باید منتظر باشیم
شاهین جی : سلام دوستان پذیرش ۲۸ آذر کی فاکتور میشه کسي اطلاع داره تاچندم فاکتور شده
تارا : سلام چرا نظرات رو پاک کردن
انتظار : دوباره‌ تبدیل به GL فرستاده سایپا
فرشید : سلام.برای شما هم سود مشارکت حساب نکردن؟ برا من که فقط طبق مصوبه شورای رقابت افزایش قیمت رو برا باقیمانده پول حساب کردن و مبلغ 423 میلیون گرفتن
محمد cs55 : سلام دوستان از پذیرش ۱۳ بهمن کسی فاکتور شده ممنون میشم پاسخ بدید
Cs55 : پذیرش ۱ بهمن ۲ اردیبهشت فاکتور ۱۴ امروز پلاک شد
Bac x3 : دوستان x3 برای کسی جدیدا شاسی شده؟
تارا دستی : سلام، اقایون خانم ها، کسورات چیه تو میز مشتری انتهای فاکتور نوشته؟ شامل جریمه تاخیر و مصوبه شورای رقابت و غیره میشه. مثلا برای من کسورات زده ۹۰ میلیون تومان، یعنی این پولو به مشتری برمیگردونن یا چی؟ اگر کسی اطلاع درست داره کمک کنه. با تشکر
X3sefid : به من زنگ زدن فر ا برم برای تحویل🌹🥳
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد 19مهر : مبارک باشه ایشالا بسلامتی و امیدوارم نقطه شروع انجام تعهد سایپا از شما باشه
اکبری : ایکس33دنده رو نمیدونید کی میشه
تحویل خرداد : شما تحویل کی‌هستید
قاسمی : دوستان خبری از مجوز ترخیص نیست.به خبرهای فیک بعضی از کاربرها توجه نکنید.هیچ خودرویی تا به امروز در سال 404 مجوز خروج براش صادر نشده.
Hamid : برای منم اومده ولی تو میز خدمت میزنی مینوسه اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد. ینی باید چیکار کنیم به چی تبدیل میکنن
مجتبی تیگو 7 : پاسخ به x33 cross cvt : داداش دستت درست خداییش درست گفتی من امروز زنگ زدم نمایندگی 11 ام مجوز خروجم صادر شده بود از گمرک
وانت : اینکه ی سریا میگن قیمت پایینتره تو بازار علتش اینه که خیلیا خبر ندارن از قیمت جدید. و اون پایین اومدن هم متاثر از مذاکرات بود وگرنه که قبل مذاکرات کلا قیمت بالای 410 بود....
هایما : آره منم تهرانم؛ بعد از ظهر رفته روی تحویل به نمایندگی میچرخه. کسی اگه تحویل گرفته بگه چقدر طول میکشه پروسش
X33 Cross cvt : سلام دوستان : تعداد 200 عدد مجوز X22 Pro اخذ شد . تاریخ 14 اردیبهشت 1404
توحید ارومیه : مهسا 28بهمن.سرعت فاکتور خیلی اومده پایین.تقریبا هر 3تا4روز واریزی 2روز رو فاکتور میکنن.مخصوصا که بندرعباس هم این اتفاق افتاده صد درصد در روند تولید خودرو بیشتر تاثیر میذاره در اینده