بررسی جک توجوی (J3)

بررسی جک توجوی (J3)

با در نظر گرفتن بحران انرژی، آلودگی هوا، و تاکید بر کاهش مصرف سوخت در صنعت خودروسازی، به جرات می‌توان گفت که رقابت در بازار خودروهای کلاس A بسیار سخت و فشرده است و به منظور کسب موفقیت، خودروسازان تمام تلاش و توجه خود را معطوف ساخت خودروهای کوچک و کم مصرف کرده‌اند. در این میان، خودروسازان چینی نیز، برای آنکه از قافله عقب نمانند، تمام هوش و ذکاوت و هنر خود را به کار گرفته‌اند. در همین راستا، کمپانی جک (JAC) که به عنوان برندی مستقل در بازار خودروهای کوچک فعالیت می‌کند، توجوی (J3) را به عنوان مدافع حقوق خود وارد کارزار رقابت کرد. قیمت و تجهیزات مناسب این چینی کوچک در مقایسه با دیگر رقبا، سبب فروش بالای توجوی شده است. 

 

طراحی بدنه

بررسی جک توجوی (J3)

کمپانی جک با تلفیق عوامل زیبایی شناختی جهانی و چینی و همچنین، بهره گیری از نظرات هزاران طراح و کارشناس از کشورهای مختلف از جمله ژاپن، ایتالیا، انگلستان، کره جنوبی، اتریش، و 9 کشور دیگر توانست توجوی (J3) را به عنوان نمادی از "ذوق و هنر اصیل چینی در کنار دیدگاه های جهانی" معرفی کند؛ کاربرد مبتکرانه و بدیع طرح هایی که در چین باستان، خوش یمن و مبارک تلقی می‌شدند و ترکیب آنها با اصول معماری سلسله پادشاهی "Han و Tang"، در طراحی جک توجوی سبب شد این خودرو در هر دو مدل هاچ بک و سدان، خودرویی خوش ساخت، زیبا، و هماهنگ به نظر برسد.

بررسی جک توجوی (J3) بررسی جک توجوی (J3)

به دلیل وجود محدودیت در ساخت خودروهای کوچک از نظر اندازه، کمپانی های سازنده در طراحی و ساخت مدل های سدان اینگونه خودروها اغلب با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌توانند آنطور که باید و شاید، جوابگوی نیازهای مشتریان خود باشند؛ با این وجود، طراحی مدل سدان توجوی (J3) کاملا طبیعی به نظر می‌رسد و حس خوبی به بیننده منتقل می‌کند. طراحی قسمت جلوی توجوی در عین سادگی، زیبا و دلپذیر است و جلوپنجره، چراغ های جلو، و درب کاپوت ترکیب زیبایی خلق کرده‌اند و تاثیر مثبتی بر بیننده می‌گذارند. طراحی سپر جلوی این خودرو که از اصول معماری سلسله پادشاهی "Han و Tang" الهام گرفته است، زیبا و آبرومندانه به نظر می‌رسد؛ چراغ های جلو نیز، هوشمندانه طراحی شده‌اند و لوگوی ستاره پنج پر JAC به عنوان نقطه عطف جادوی چینی به شمار می‌رود. در مجموع می‌توان گفت طراحی ساده، دینامیک، و جذاب این خودروی خانوادگی جمع و جور بیانگر سرعت و قدرت توجوی می‌باشد. 

 

طراحی داخلی

بررسی جک توجوی (J3)

با نگاهی به کابین توجوی متوجه می‌شوید که کمپانی سازنده به منظور حفظ اصول اولیه جهت ساخت این خودروی کم مصرف و ارزان قیمت، در طراحی داخلی این خودرو از امکانات چندانی بهره نبرده است. با این وجود، استفاده از مواد غیر سمی و دوستدار محیط زیست که در صورت بروز آتش سوزی، از پیشروی آتش جلوگیری می‌کنند، از مزایای این خودروی چینی محسوب می‌شوند. طراحی متقارن قسمت جلو، همچون دو پرانتز کنسول مرکزی را دربرگرفته و جایگاه راننده و سرنشین جلو را، به خوبی مشخص می‌کند. همان طور که پیش از این گفته شد، استفاده از مواد غیر سمی و دوستدار محیط زیست در کنار ترکیب رنگ خاکستری و سفید، حس طراوت و تازگی را در ذهن بیننده ایجاد می‌کند؛ طراحی فرمان نیز، حس قدرت و چالاکی را به راننده منتقل می‌کند. شایان ذکر است، استفاده از مواد شبرنگ در طراحی داشبورد همانند تویوتا کمری سبب می‌شود در هنگام تاریکی و کم شدن نور محیط، نیازی به روشن کردن چراغ های داخلی نداشته باشید. در حقیقت، با لمس مواد مورد استفاده در داخل کابین توجوی، هیچ حسی اعم از زبری یا نرمی، نازکی یا کلفتی، سبکی یا سنگینی به شما دست نمی‌دهد؛ قطعات داخلی نیز، به قدری سفت و محکم در جای خود قرار گرفته‌اند که هیچگونه لقی و شلی در آنها مشاهده نمی‌کنید و همین امر، بیانگر توانایی های JAC در راه رسیدن به موفقیت می‌باشد.

بررسی جک توجوی (J3) بررسی جک توجوی (J3)

از دیگر تجهیزات این چینی کوچک می‌توان به جعبه شیشه ای مخفی، آینه های جانبی برقی، چراغ های مه شکن جلو و عقب، شیشه بالابرهای برقی، سوئیچ چند منظوره، چراغ مطالعه، چراغ صندوق عقب، آینه الکتروکرومیک، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کمربند ایمنی سرنشین جلو و عقب، سیستم هشداردهنده باز بودن درب، قفل ایمنی کودک، ترمز ضدقفل به همراه سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، سیستم تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل، گرمکن شیشه عقب، سیستم کولر و تهویه مطبوع، صندلی عقب تاشو، سنسور دنده عقب، چراغ ترمز سوم، چراغ های جلو و عقب از نوع هالوژن، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو با قابلیت پخش MP3 و درگاه USB، آنتن روی شیشه، چراغ لادری، و رینگ های آلومینیومی برای هر دو تیپ سدان و هاچ بک اشاره کرد؛ برف پاک کن شیشه عقب نیز، از جمله تجهیزات توجوی هاچ بک محسوب می‌شود. استفاده از الیاف قابل تهویه در صندلی ها، به راحتی و آسایش سرنشینان در مسافت های طولانی کمک شایانی می‌کند. نخستین چیزی که با نشستن داخل توجوی جلب توجه می‌کند، فضای مناسب و جادار آن است که به لطف فاصله محوری 2,410 میلی متری، می‌تواند رضایت سرنشینان را فراهم کند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی جک توجوی (J3)

موتور چهار سیلندر خطی 1.3 لیتری 4G13 میتسوبیشی مجهز به سوپاپ با زمانبندی متغیر و دو میل سوپاپ در سر سیلندر (DOHC)، با پیروی از استاندارد آلایندگی یورو 4، جک توجوی (J3) را با قدرتی معادل 93 اسب بخار و گشتاوری در حدود 114 نیوتن متر به پیش می‌راند. شایان ذکر است، حداکثر سرعت تیپ سدان این خودرو 158 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت تیپ هاچ بک، 160 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. برای این چینی کوچک و پر قدرت فرقی نمی‌کند که یک سرنشین داشته باشد یا چهار سرنشین! چرا که در هر حالت با شتاب کافی به پیش می‌رود و لبخند رضایت را بر لبان راننده خود می‌نشاند. گیربکس پنج سرعته دستی نیز، با تعویض دنده های نرم و به موقع، عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و همین امر، عملکرد مناسب پدال های  کلاچ، ترمز، و گاز را در پی دارد. توجوی در هنگام حرکت با سرعت زیاد نیز، از کنترل پایداری بسیار خوبی برخوردار است و به لطف استفاده از سیستم تعلیق فنر حلقوی با ستون مک فرسون و اتصالات مستقل، حتی در هنگام حرکت در جاده های ناهموار، کوچکترین لرزشی به کابین منتقل نمی‌شود و به همین دلیل، سرنشینان از راحتی و آسایش مطلوبی برخوردار هستند.

بررسی جک توجوی (J3)

استفاده از استیل مقاوم جهت ساخت بدنه، نه تنها سبب کاهش وزن و مصرف سوخت توجوی شده، بلکه ایمنی خودرو را نیز، افزایش داده است. صفحات بیرونی بدنه از استیل یک تکه بدون جوش ساخته شده‌اند که همین امر بر افزایش ایمنی خودرو هنگام برخورد از بغل، تاثیر بسزایی دارد. لازم به ذکر است، برخورداری از جدیدترین نسخه سیستم ترمز ضدقفل مجهز به توزیع الکتریکی نیروی ترمز ساخت کمپانی بوش آلمان که تنها در خودروهای لوکس به چشم می‌خورد، با کاهش میزان صدمات وارده به عابرین پیاده در هنگام تصادف، جک توجوی را در زمره ایمن ترین خودروهای چینی قرار داده است. در مجموع می‌توان گفت که جک توجوی با ارائه ظاهری زیبا و عملکردی مناسب و مصرف سوخت مناسب 6.5 لیتر در سیکل ترکیبی (5.5 لیتر در شهر و 7.5 لیتر در بزرگراه)، توانسته است رضایت مصرف کننده را جلب کند و از بسیاری جهات، یک قدم جلوتر از رقبای خود ظاهر شود؛ البته کمپانی سازنده مجبور است برای حفظ موقعیت فعلی خود در بازار پر تب و تاب رقابت، همواره به محصول خود اهمیت دهد و آن را به روز نگه دارد.

بررسی جک توجوی (J3)

 

مشخصات فنی جک توجوی (J3)

تعداد و آرایش سیلندرها 4 سیلندر خطی
حجم موتور (لیتر) 1.3
قدرت موتور (اسب بخار) 93
گشتاور (نیوتن متر) 114
گیربکس 5 سرعته دستی
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 6.5
قیمت (تومان) حدود 35,000,000

منبع

AutoChinese

برچسب : کرمان خودرو , توجوی , Tojoy , J3 , جک , JAC , تویوتا کمری , میتسوبیشی , جی ای سی , خودرو چینی , سدان , هاچ بک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

14 نظر

متین
1

بدون جانبداری از پژو و پراید و تیبا یک سروگردن بالاتره. من یکی داشتم فروختم. 206 دارم و الان نادم و پشیمون
09:22  1396/06/27
گزارش
پاسخ دادن
سبحان
1

بله ماشین خوبی هست خیلی از 206 های چینی الان بهتره هم ظاهرش هم فنی

خریدن 206 الان واقعا با این قیمت اشتباهه مخصوصا تیپ 2 ها

ولی باز تیبا2 با این قیمت الان با موتور قوی تر و امکانات بیشتر خیلی صرفه اقتصادی بهتره نسبت به تیپ2 داره
10:40  1396/06/27

گزارش
يوسفي
3

من بك جك ميخوام بخرم كسي خولست بفروشه حتما ي خبر بمن بده ٠٩٠٣٨٥٥٤٦٥٧ من بوسفي ام از تهران
19:24  1396/03/10
گزارش
پاسخ دادن
سید
4

سلام چراتولید متوقف شدوالان لوازمش هست.و۹۳سالمش چنده الان؟
21:15  1396/01/25
گزارش
پاسخ دادن
سید احمد
12

من یه دونه دارم میفروشم مدل 91
20:46  1396/02/16

گزارش
رضا
0

من یه مدل 91 خریدم 23 میلیون انشاالله خوب کار کنه
ولی قیافش که بیشتر از قیمتشه
لوازمش احیانا کجا پیدا میشه
16:17  1396/01/17
گزارش
پاسخ دادن
نرگس
2

خدا پدر چین و بیامرزه یه چیزی ساخت که ما سرش بحث کنیم
16:26  1395/12/10
گزارش
پاسخ دادن
مهران
4

من تازه یکی ش رو خریدم و بسیار راضی ام شتاب ش عالیه حتی تو سربالایی با کولر روشن از ال نود قبلی بهتر عمل می کنه ،صندلی هاش هم واقعا راحت ن و دید خوبی هم داره

18:18  1395/05/16
گزارش
پاسخ دادن
حمیدگوهری
5

با سلام الان مدل صفرش چنده؟
19:47  1395/05/09
گزارش
پاسخ دادن
hassan
0

نو توکارخانه۳۱میلیونه توبازار۳۵میلیونه
10:55  1397/01/29

گزارش
پویا
11

ما ایرانیان ی عادت بدی داریم و بدون اینکه در مورد درست یا نادرست بودن مطالب فکر کنیم -بیایید این مغزمون رو از قراضه های 30 ساله بلکه 50 ساله پزو رهایی بخشیم به ماشینهای دیگه وکمپانی های غیر از پژو فکر کنیم-همیشه خودمون رو در عصر تحجر زندانی نکنیم
19:02  1395/01/29
گزارش
پاسخ دادن
محمد
20

یه سوال از نویسنده داشتم ، به نظر شما 93 اسب بخار واسش وفرقی نداره که 1 نفر تو ماشین باشه یا 5 نفر ؟ به نظرتون با این موتور فسقلی تو شتاب فرقی نداره !
نویسنده باید بی طرف باشه ! اصل اول نگارش .
16:42  1393/06/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
38

نویسنده چنان یکطرفه به بررسی این خودرو پرداخته که خواننده احساس میکند یا از طرف مسئولان و نمایندگان شرکت نوشته شده یا اینکه قصد فروش خودروی خود را دارد!!
10:20  1393/06/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M : با سلام تکمیل وجه 23 اسفند ماه. امروز پیام تبدیل اومده برام. به نظرتون تبدیل بزنم یا نه؟
مینا تارا دستی : سلام دوستان تحویلی ابان و اذر، طرح اسقاط داریم دعوت نامه اومده باشه؟
اسماعیل : منم همینطور مثل شما هستم هرچی هم زنگ میزنی نمایندگی اصلا هیچی پس بگو شما چکاره این بخدا اطلاعت اینجا بیشتره
شاهین cvt : بازم معرفت شما. ممنون
مینا تارا دستی : دوستان رنگی بودید فاکتور شدید؟ من تحویلی اسفندم تیتاتیوم ولی هنوز فاکتور نشده
cvt : 18 اسفند امروز باز هم پیام تبدبل به gl آمد.
ایگل : تحویلش مهمه.الان دقیقا 60 روزه ماشین شاسی شده ولی تحویل نمیدن.من که تا اخر ماه اگه ندادن میرم با چادر دم دفتر جنت آباد میخوابم.فرمانداری شهرستانم رفتم امروز گفت چند روزصبر کن اگه ندادن از طریق دادستانی اقدام میکنیم
فرهاد : سلام من هم نیسان ثبت نام کردم اما با گذشت 40 روز از فاکتور هنوز پلاک نشده آخه من از کجا بیارم چک اول که موعدش نزدیکه را پاس کنم هر جا ه هم زنگ میزنم پاسخگو نیستن موندم چیکار کنم
آریا : سلام من هم زنگ زدم هم به نمایندگی مراجعه کردم گفتن تا پایان شهریور پیامک میاد ولی احتمال خیلی زیاد شاهین جی ال باشه
تارا دستی v1p : مالکیت ایران خودرو هم عوض شده و کروز بیشتر سودش(جدای از پولی که از ما نگه میداره) توی فروش بیشتره. برخلاف قبلا که نگه داشتن برای ایران خودرو امتیاز بود. الان مثلا ماشینی مثل ری را، گیر و گور داره. موتورش روش خوب جواب نمیده، خودش استیبل نیست و ... دنا توربور مشکلات خودش رو داره و داغ میکنه و ... پلتفرم و شاسی از 405 هست. همه زندگی ایران خودرو، در مورد ماشین های برند خودش(نه چینی ها) شده تارا. پیگیر اخبارش باشید میبینید. زمان جنگ هم خط تولید یکسره تارا تولید کرده. کلا میخواد بازار شاهین و ماشین های هم قیمت رو انحصارا بگیره. تارا با موتور ری را تارا با موتور 3 سیلند جدید تارا با موتور هیبرید کلا سایت ایران خودرو سر بزنید، نصف اخبارش در مورد تارا ست. حرص میخوریم که پول زیاد گرفتن. پیاده ایم. دارن دیر میدن. اما استرس ندادن، نداشته باشید. شرایط این ها که زودتر فاکتور میشن فرق میکنه. مثلا v4 سفید الان صفش خلوت تره. یا نمایندگی زودتر مدارک رو آپلود کرده و ...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فاطمه : سایپا دلمون رو خون کردی چرا پیش فروش بهمن رو نمیدی آخه؟
غریبه : بعد 5 ماه تاخییر
207 : شما کی تبدیل زدی برادر
دنا تحویل دی : سلام کسی هست دنا اتومات ابشنال باشه پیش فروش باشه مراحل بگه چندم واریز کرده دعوت نامه یآمده براش هرچی میخونم همش پنج دنده با شیش دنده اتومات کسی نیست
نابودی سایپا : واقعا چقد بی عرضه میتونید باشید که پولتون براتون مهم نیست چقد براتون سخته برای گرفتن حقتون سایپا رو آتیش بزنید ، انشالله هیچ وقت ماشبن بهتون نده سایپا بی عرضه ها
جواد : آقا حرومتون بشه ما از کجا پول بیاریم پول قسط هارو بدیم مگه چقدر برای پلاک میخاد بکشه که اینهمه علافمون کردید ماه بعد باید قسط بدیم 90 میلیون از کجا بیاریم نامردا از کجا بیاریم چقدر نامردی سایپا نخوری اون پولارو
151 : شماره پذیرش
مائده : تایید آدرس سخا منظورتونه؟
کوییک gxl 17 خرداد : دعوتنامه تحویل تیر از 11 خرداد شروع شده بود یعنی تو این هفته فقط یک روز رو فاکتور کردند خیلی کند پیش میره.
Ali : بله مال من تغییر. کرده. به TU5p.