بررسی هوندا Odyssey مدل 2015

بررسی هوندا Odyssey مدل 2015

هوندا Odyssey خودرویی افسانه ای با طراحی و راحتی بی نظیر برای راننده و سرنشینان، طراحی و با فروشی فوق العاده و قابلیت حمل بیش از هشت سرنشین با سه ردیف صندلی به خریداران عرضه و روانه بازار شد؛ این خودروی زیبا از خصوصیات ابداعی زیادی از جمله اختصاص ردیف دوم صندلی به صورت تکی با دسته های جداگانه و راحتی کامل برای سرنشینان، شیشه های دودی عقب و آفتاب گیرهای شیشه های کناری بهره می‌برد. 

بررسی هوندا Odyssey مدل 2015

درگاه صوتی با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، اپلیکیشن های همگام سازی با تلفن همراه، سیستم حذف صداهای اضافی، دوربین دید عقب به صورت استاندارد و حتی تعبیه جاروبرقی در قسمت عقب خودرو از جمله تجهیزات مفید این مینی ون ژاپنی محسوب می‌شوند؛ کسب بالاترین امتیازات دولتی و بیمه ای در تست تصادف به دلیل وجود تجهیزات ایمنی همانند سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم هشدار عبور از خط که به راننده امکان تصمیم گیری مناسب قبل از وقوع حادثه را می‌دهد، از دیگر تجهیزات کمپانی هوندا در این خودرو است. 

بررسی هوندا Odyssey مدل 2015

شاید یکی از خصوصیات چشمگیر Odyssey نسبت به مینی ون های رقیب، کیفیت رانندگی و احساسی باشد که به راننده خود القا می‌کند؛ وجود موتور شش سیلندر خورجینی 3.5 لیتری با شتاب و مصرف سوخت مناسب، رانندگی و هندلینگ آن را همانند خودروهای معمولی با سایز کوچک کرده است. علی رغم وجود نکات مثبت در خصوص این زیبای ژاپنی، خریدارانی که در خود نیاز به آپشن های بیشتر را احساس می‌کنند، می‌توانند نگاهی به تویوتا Sienna مدل 2015 بازبینی شده با افزایش قدرت موتور شش سیلندر خورجینی و ارایه آن به صورت  چهار چرخ محرک، به همراه تجهیزات ایمنی و تکنولوژی های فراوان داشته باشند؛ نیسان Quest نیز، با ظاهری جذاب و استفاده از مواد با کیفیت در طراحی داخلی می‌تواند گزینه خوبی باشد؛ از نظر قیمت، دوج  Grand Caravan یا تمامی مدل های فورد Transit Connect گزینه های مناسبی با قیمت کمتر نسبت به Odessey هستند؛ گفتنی است که با در نظر گرفتن تمامی این رقبای ارزشمند، هوندا Odessey همراهی کاملا مناسب برای سفر است.

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی هوندا Odyssey مدل 2015

هوندا Odessey در پنج تیپ LX، EX، EX-L، Touring و Touring Elite به خریداران عرضه می‌شود. تیپ پایه LX این زیبای ژاپنی هفت سرنشین دارای تجهیزاتی همانند رینگ های استیل 17 اینچی، برف پاک کن های تایمر دار، شیشه دودی عقب، بادشکن عقب، دسترسی بدون کلید، سیستم     کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه با قابلیت تنظیم به صورت برقی، روکش پارچه ای، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت به صورت برقی، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در چهار جهت، صندلی های تاشوی ردیف سوم با نسبت 40/60،  فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، تجهیزات کاملا برقی، کروز کنترل، نمایشگر چند رسانه ای 8 اینچی، قابلیت اتصال به بلوتوث تلفن همراه و سیستم صوتی، دوربین دید عقب، اعلام مسیر به صورت گفتاری، سیستم صوتی Pandora دارای هفت بلندگو با قابلیت خواندن CD، ورودی کمکی صوتی و درگاه اتصال USB/iPod است.

بررسی هوندا Odyssey مدل 2015 بررسی هوندا Odyssey مدل 2015
بررسی هوندا Odyssey مدل 2015 بررسی هوندا Odyssey مدل 2015

در مدل EX هشت سرنشین تجهیزاتی همانند رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، آینه های مجهز به گرمکن، آینه های جانبی برقی، ورودی و استارت بدون کلید، سیستم کنترل آب و هوای سه نقطه‌ای، پشتی قابل تنظیم صندلی راننده، قابلیت تنظیم چندگانه صندلی های ردیف دوم، جابجایی کنسول مرکزی جلو، آفتاب گیرهای تاشوی صندلی های ردیف دوم و آینه جهت مکالمه با سرنشینان عقب تعبیه شده است. همچنین در این مدل، تجهیزات LaneWatch کمپانی هوندا با سیستم دوربین مشاهده نقاط کور (درون آینه جانبی سرنشین) و صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با اپلیکیشن همگام سازی HondaLink تلفن های هوشمند به صورت سفارشی وجود دارد.

بررسی هوندا Odyssey مدل 2015 بررسی هوندا Odyssey مدل 2015

مدل EX-L تجهیزاتی همانند سانروف، درب صندوق عقب برقی، سیستم هشدار برخورد از جلو و عبور از خط، روکش چرمی برای صندلی های جلو و ردیف دوم، صندلی های جلوی مجهز به گرمکن، محفظه خنک کننده، آینه الکتروکرومیک و رادیوی ماهواره ای را به تجهیزات خود اضافه کرده است؛ انتخاب سیستم  مسیریاب ماهواره ای با قابلیت فعالسازی از طریق صدا با دوربین دید عقب یا سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب از جمله تجهیزات سفارشی این تیپ است؛ گفتنی است که در این مدل نمی‌توان هر دو سیستم را به صورت همزمان سفارش داد.

بررسی هوندا Odyssey مدل 2015 بررسی هوندا Odyssey مدل 2015
بررسی هوندا Odyssey مدل 2015

رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ های مه شکن، سنسور پارک عقب و جلو، تنظیمات صندلی راننده با قابلیت ذخیره، خروجی برق خانگی 115 ولت، آفتاب گیرهای تاشوی صندلی های ردیف سوم و دسته صندلی های تاشو برای سرنشینان ردیف سوم از جمله تجهیزات تیپ Touring این زیبای ژاپنی هستند؛ گفتنی است که مسیریاب ماهواره ای و سیستم سرگرمی سرنشینان عقب از جمله تجهیزات استاندارد این تیپ محسوب می‌شوند. تیپ Touring Elite چراغ های جلوی زنون، سیستم هشدار نقاط کور، جاروبرقی، سیستم سرگرمی ارتقا یافته سرنشینان عقب (با مانیتور بزرگ و ورودی HDMI) و سیستم صوتی مجهز به 12 بلندگو با رادیوی HD را به تجهیزات خود اضافه کرده است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هوندا Odyssey مدل 2015

هوندا Odyssey مدل 2015 دارای موتور 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری است که توانایی تولید قدرتی معادل 248 اسب بخار و 339 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ گفتنی است که قدرت موتور از طریق  گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود؛ طبق برآورد EPA مصرف سوخت این زیبای ژاپنی در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 12، 14 و 9 لیتر به ازای 100 کیلومتر مسافت طی شده تخمین زده شده است. همچنین شتاب صفر تا صد این خودروی زیبا حدود 8 ثانیه می‌باشد؛ این میزان برای چنین خودروی بزرگی نسبتا سریع و نسبت به سایر مینی ون ها میزانی متوسط محسوب می‌شود؛ همچنین این خودرو قابلیت بکسل تا 1,588 کیلوگرم را دارد.  

 

ایمنی

بررسی هوندا Odyssey مدل 2015

کمپانی هوندا ایمنی خودروی تولیدی خود را با تعبیه  ترمز دیسکی و ترمز ضدقفل،  کنترل کشش و کنترل پایداری،  کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده ای در هر سه ردیف صندلی و پشت سری برای سرنشینان جلو تامین کرده است. دوربین دید عقب به عنوان تجهیزات استاندارد در تمامی مدل ها و دوربین دید عقب با ارتقای چندگانه جزو تجهیزات استاندارد تیپ EX-L، Touring و Touring Elite محسوب می‌شوند؛ سیستم هشدار نقاط کور LaneWatch هوندا در تیپ های EX، EX-L و Touring  جزو تجهیزات استاندارد می‌باشد؛ در تیپ Touring امکان سفارش سیستم هشدار نقاط کور دیگری نیز، وجود دارد؛ سیستم هشدار برخورد از جلو و عبور از خط در تیپ های EX-L، Touring و Touring Elite جزو تجهیزات استاندارد هستند؛ جالب است بدانید که تنظیمات سیستم هشدار برخورد از جلو از نبود ترمز خودکار که در برخی از سیستم های مشابه یافت می‌شود، رنج می‌برد. در تست ترمز تیپ Touring Elite پس از طی 40 متر از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به صفر می‌رسد که نسبت به خودروهای موجود در کلاس خود میزان نسبتا کمی محسوب می‌شود. هوندا Odyssey در تست تصادف موفق به کسب پنج ستاره از نظر میزان فشردگی کاپوت در برخورد از جلو و برخورد از عقب، کسب رتبه خوب از نظر عملکرد و مقاومت سقف شد؛ همچنین بالاترین رتبه را از نظر طراحی نوع صندلی و پشت سری آنها در برخورد از عقب کسب کرد. 

 

طراحی داخلی و ویژگی های خاص

بررسی هوندا Odyssey مدل 2015

مهندسان این خودروی زیبا توجه بسیار زیادی در خصوص نوع تنظیمات صندلی این خودرو با در نظر گرفتن شرایط مناسب برای خریداران داشته‌اند؛ از جمله می‌توان به ردیف دوم صندلی های آن با تطابقات چندگانه به منظور دسترسی راحت تر به صندلی های ردیف سوم اشاره کرد؛ دسترسی مناسب والدین به کودکان در نتیجه تعبیه متفکرانه صندلی های ردیف دوم، از دیگر نکات قابل توجه در تیپ EX و مدل های بالاتر است. از دیگر نکات هوشمندانه این خودرو می‌توان به وجود محفظه های خنک کننده در کنسول مرکزی اشاره کرد که نوشیدنی خنک را در هر زمانی در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد؛ تعبیه صفحه نمایش لمسی در تمامی مدل ها به جز مدل پایه LX که این سیستم را به صورت نمایشگر دوربین دید عقب ارایه کرده است، و دسترسی به دکمه های کنترل سیستم صوتی با استفاده از اپلیکیشنی همانند Pandora از دیگر نکات قابل توجه این زیبای ژاپنی هستند؛ تنظیمات محسوس دکمه های کنترلی دیگر نیز، به گونه ای است که استفاده از آنها را به حسی لذتبخش برای افراد تبدیل می‌کند. 


بررسی هوندا Odyssey مدل 2015
بررسی هوندا Odyssey مدل 2015 بررسی هوندا Odyssey مدل 2015

وجود سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب با یک نمایشگر بزرگ با دو منبع مختلف – DVD و بازی ویدیویی و امکان استفاده از هر دو به صورت همزمان، از جمله دلایل کشش خریداران علاقه مند به خودرویی با تمامی تجهیزات سرگرمی به سوی تیپ Touring Elite  است؛ همچنین مدل های بالاتر و کاملا مجهز این خودرو دارای جاروبرقی با لوله خرطومی 3 متری برای جمع آوری تکه نان های خرد شده در گوشه و کنار خودرو هستند. زمانی که صحبت از قدرت کشش این خودرو به میان می‌آید، می‌توان گفت که به حدی فضا در کابین این خودرو وجود دارد که حتی با وجود تمامی سرنشینان و کلی بار، باز هم در حدود 1.09 متر مکعب دیگر فضا در پشت ردیف های سوم صندلی باقی می‌ماند؛ تا شدن صندلی های ردیف سوم با نسبت 60/40 کاملا راحت است و فضایی در حدود 2.64 متر مکعب را پشت صندلی های ردیف دوم در اختیار افراد قرار می‌دهد؛ نقطه ضعف طراحی صندلی های ردیف دوم زمانی مشخص می‌شود که متوجه امکان استفاده از کل فضای بار 4.21 متر مکعبی Odessey با حذف این ردیف صندلی ها می‌شوید.

 

تجربه رانندگی

بررسی هوندا Odyssey مدل 2015

علی رغم ابعاد بزرگ این زیبای ژاپنی در مقایسه با رقبایی همچون تویوتا Sienna، این خودرو با موتور شش سیلندر خورجینی خود در جاده های دو طرفه یا آزاد راه ها عملکرد مناسب و پرقدرتی از خود به نمایش می‌گذارد؛ رانندگی کاملا راحت و هندلینگ مناسب به دلیل وجود سیستم تعلیق آن، واکنش پذیری مناسب فرمان و عملکرد دقیق آن از دیگر نقاط قوت این خودرو در کلاس خود است؛ این ویژگی ها تنها دلایل اندکی از مطلوبیت این خودرو و قرار گرفتن آن در مقابل Sienna است. به دلیل وجود تکنولوژی حذف صداهای اضافی، هیچگونه صدایی در داخل کابین به گوش نمی‌رسد و در کل آرامش کامل ارمغان این خودروی ژاپنی برای سرنشینان خود است.    

مشخصات فنی تیپ پایه هوندا Odyssey مدل 2015

تعداد سیلندر 6 سیلندر خورجینی
حجم موتور (لیتر) 3.5
قدرت موتور (اسب بخار) 248
گشتاور (نیوتن متر) 339
گیربکس شش سرعته اتوماتیک
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 12
گنجایش صندوق بار (لیتر) 1087
قیمت (دلار) 29,515 دلار

منبع

Edmunds

برچسب : هوندا Odyssey مینی ون , تویوتا Sienna , فورد Transit Connect , نیسان Quest , هوندا , نیسان , فورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

مرسى
0

اين هـفته تهيه كردم البته با تجهيزات اضافى براى اتومبيلى كه مناسب براى يك توانخواه باشد .چند اتومبيل در اين راستا خريدم و عوض كردم هوندا بهترين از هـمه لحاظ ايده عال است فقط مصرف سوختش بالاست وقتى رانندگى مى كنم احساس ايمنى خوبى حس ميكنم
15:01  1395/04/25
گزارش
پاسخ دادن
میلاد
0

ب نظر من هندا یکی از بهترین تولید کنندگان خودرو هست.خیلی با چیدمانو آپشناش حال میکنم.فقط یکم باید خودشو در مورد موتور ماشیناش بروز رسانی کنه.مثلا صدی 12 برای شیش سیلندر 3.5 لیتری زیاده.در صورتی ک بنز sls یا فراری ff با حجم موتور 6.2 هشت سیلندر از این کمتر میسوزونن.
17:12  1394/03/14
گزارش
پاسخ دادن
هادی
2

داشبورد این منو کشته یعنی هیچ داشبوردی به زیبایی این ندیدیم شلوغ و دل پسند عاشق داشبورد شلوقم حس فضا پیما ب ادم میده
12:51  1393/06/12
گزارش
پاسخ دادن
رامتین
1

اصلا زیبا نیست. با موتور 3.5 لیتری حداقل باید قدرت 268 اسب پایه یا همون 200 کیلووات را میگرفت. طراحیهای هوندا چندان تاب رقابت با تویوتا و نیسان را نداره..
12:25  1393/06/12
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ترکاشوند ۲۵خردادم : در انتظار پلاک
شاهین پلاس مرداد : سلام در صورت امکان شماره پذیرش میتونی بفرستی ببینم چقدر برای پذیرش ما مونده
Hani SR3 : شما کدوم شهر هستید ؟ ثبت نام شما چه ماهی بوده.
J4 : ثبت نام تاریخ ۸ مرداد ۹۰ روزه تهران امروز پیامک شاسی برام اومد جهت اطلاع ایشاللاه برای همه دوستان هر چه زودتر پیامک بیاد
رضا بهمن ماهی : ۱۹ مرداد الان دیدم پلاکم شدم رنگ سفید
mehdi : سلام دوستان واسه من فاکتور شد شادی قسمت همه🙂
تارا دستی فوق العاده مادران : سلام داداش از ماله منو توسخا دیدم نوشته پلاک نصب بروی وسیله
X5 : افزایش قیمت 30 آذر در راه است
رویا : ممنون از راهنمایی دوست عزیز شاهین جی ال و رز زرد،بله اتفاقا تو فکره اینم بودم که ماشین هم گزینه ی خوبیه باید منتظر باشم دلار یه اصلاح قیمت بده انشاالله بگردم دنبالش بازم ممنون از شما عزیزان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آذر : با توجه به لعنت به سایپا و مدیراش .ولی امروز داره 19 اسفند فاکتور میشه
ساینا اس : سلام دوستان من ماشینم سال 403با سه ماه تاخیر اومده وتا الان پول تاخیر رو ندادن شما اطلاعی از این موضوع ندارین
Gx هفته چهارم آذر ماه : کسی بوده پیش فروش ثبت نام شهریور پراید gx دعوت نامه امده یا ماشین گرفته باشه؟؟ یا دعوت نامه دی ماه موعد تحویل برای کسی اومده؟؟؟
حامد : رانا پیش فروش 80درصد برنده ای
محمد : دو روز اخر اسفند دوگانه ها رو هنوز فاکتور نکردن هنوووز لعنت پیامبر بر مدیران سایپا
اطلس دی ماه 403 : مبارکه برا منم دعا کن
19 اسفند : سلام دوستان من تو سامانه پیگیری قبلا میرفتم فقط نوشته بود خوروی ثبت نامی اطلس G الان نگا کردم نوشته اطلس G با SBR. به نظرتون چرا تغییر کرده؟
ماندگارGxl : خدا لعنتشون کنه هرموقع زنگ میزنیم بعد از نیم ساعت نوبتمون میشه فقط میگن صبر کنید داریم به نوبت فاکتور میکنیم اینجور که اینا فاکتور میکنن کوییکد Gxl کسانی که از مهر ماه به بعد تکمیل وجه کردن میره به سال 1405
امید : بابا ابی رو نمیخرن وگرنه اکستند 1400 هم گیر نمیاد
حشمت : اینا رو ولش کنید قیمت کوئیک رو نگاه کنید شده 830 میلیون انشالله تا اخر امسالا بره برای 1 میلیارد ما هم بلاخره ماشین میلیاردی سوار میشیم همه مون راضی ام قیمت بازار ازاد و کارخانه ای بره بالا بیاید خودمون رو گول نزنید یک دست صدا نداره انشالله تا اخر امسال 10 در1د کارخانه گرون کنه بعد بازار ازادش بشه یک میلیارد میدونید چند میلیون سود میکنیم اگر جنگم بشه دیگه وا ویلا کوئیکمون میشه 2 میلیارد الهی یک جنگی بشه شرکت سایپا رو بزنند کوئیکم نایاب بشه قیمتش بره پشت ابرا