بررسی بی ام و M235i

بررسی بی ام و M235i

نامگذاری مجدد مدل های کوپه و کروک سری 1 به عنوان سری 2، بخشی از استراتژی جدید کمپانی بی ام و می‌باشد که اشاره‌ای به سری کوپه های 02 نیز، دارد. بی ام و 2-1600 دو درب در سال 1966 به بازار ارائه شد و کمی بعد، در سال 1968 مدل 2002 روانه بازار شد. کمپانی بی ام و در سال 1973 مدل 2002 توربو با 170 اسب بخار قدرت را معرفی کرد که به اعتقاد بسیاری، جد M235i است؛ شایان ذکر است، این مدل (2002 توربو) نخستین خودروی سواری مجهز به توربوشارژر در اروپا به شمار می‌رفت.

بررسی بی ام و M235i

اوایل سال جاری، ریچارد برمر (Richard Bremner) پس از آزمایش M235i جدید در آمریکا، این خودرو را "لذت بخش ترین و متعادل ترین مدل بی ام و" نامید؛ نیک کاکت (Nic Cackett) نیز، پس از رانندگی با این خودرو در اروپا، این باواریایی زیبا را "خودرویی اسپرت با بیشترین میزان تقاضا" معرفی کرد. گفتنی است، در آزمایشاتی که در انگلستان نیز انجام گرفت، M235i بهتر از مرسدس AMG و آئودی و کمی پایین تر از پورشه کایمن ظاهر شد. بر اساس شواهد موجود، حتی می‌توان گفت که این خودرو شایستگی دریافت پنج ستاره را دارد. هدف کمپانی سازنده از تولید چنین خودرویی نیز، معرفی قهرمان جدید دنیای خودروهای اسپرت می‌باشد. 

 

طراحی بدنه

بررسی بی ام و M235i

کمپانی بی ام و با معرفی سری جدید M235i به موفقیت بزرگی در بازار خودروهای کوپه دست یافت؛ چرا که طراحی جذاب و افسونگر این باواریایی قدرتمند دیفرانسیل عقب، سبب برتری آن بر دیگر رقبای دیفرانسیل جلوی خود شد. ترکیب قدرت و زیبایی، این کوپه اسپرت را به خودرویی دوست داشتنی و منحصر به فرد تبدیل کرد. کمپانی بی ام و به منظور ایجاد تفاوت میان محصولات سری 2 و کوپه های سری 1 خود، نسل جدید M235i را کشیده تر از گذشته به بازار ارائه کرد؛ برای مثال، این خودرو در مقایسه با M135i سه درب، از 110 میلی متر و در مقایسه با مدل قبلی 135i کوپه از 72 میلی متر طول بیشتر برخوردار است.

بررسی بی ام و M235i

با این وجود، طراحی متفاوت چراغ های جلو و گلگیرها، سبب تمایز این کوپه زیبا از مدل هاچ بک سری 1 می‌شود. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این خودرو می‌توان به ورودی های هوای بزرگ در جلو، آینه های جانبی خاکستری رنگ، خروجی های اگزوز دودی رنگ، و عدم وجود چراغ های مه شکن در جلو اشاره کرد. استفاده از سیستم تعلیق غیر محرک M Sport، ارتفاع این کوپه زیبا را در مقایسه با مدل های استاندارد سری 2، حدود 10 میلی متر کاهش داده است؛ ترمزهای بزرگ M Sport و تایرهای مخصوص میشلن، بر عملکرد هر چه بهتر M235i افزوده‌اند.

بررسی بی ام و M235i بررسی بی ام و M235i

گفتنی است، خریداران می‌توانند این کوپه زیبا را با سیستم تعلیق قابل تنظیم M Sport مجهز به کمک فنرهای متغیر، سفارش دهند. با نگاهی به کاتالوگ کمپانی تیونینگ M Performance متوجه می‌شوید که تیونر آمریکایی امکان سفارش سیستم تعلیق بهتر، ترمزهای قوی تر، رینگ های سبک 19 اینچی، و دیفرانسیل ضد لغزش M Performance را نیز، برای خریداران فراهم کرده است.

بررسی بی ام و M235i

موتور شش سیلندر خطی 3 لیتری مجهز به توربوشارژر بی ام و، این کوپه زیبا را با قدرتی معادل 322 اسب بخار و گشتاوری در حدود 450 نیوتن متر، به پیش می‌راند. شایان ذکر است، پیشرانه شش سیلندر خطی 3 لیتری مجهز به توربوشارژر N55، نخستین بار در سال 2012 بر روی بی ام و M135i مورد استفاده قرار گرفت؛ در آن زمان، این پیشرانه قدرتی معادل 316 اسب بخار و گشتاوری در حدود 450 نیوتن متر در اختیار این خودرو قرار می‌داد.

بررسی بی ام و M235i

در سال جاری، با افزودن یک ECU و سیستم خنک کننده جدید، قدرت این موتور به 322 اسب بخار افزایش یافته است. موتور شش سیلندر خطی 3 لیتری مورد استفاده در M3 و M4 جدید نیز، در حقیقت همان نسخه تقویت شده N55 است که با کد S55 و قدرت و گشتاوری معادل 400 اسب بخار و 542 نیوتن متر به بازار عرضه می‌شود. 

 

طراحی داخلی

بررسی بی ام و M235i

بنا بر اظهارات کمپانی سازنده، سری 2 محصولات بی ام و، از 6 میلی متر فضای سر بیشتر برای سرنشینان جلو ، 21 میلی متر فضای پا و 30 میلی متر فضای سر بیشتر برای سرنشینان عقب برخوردار هستند؛ این امر، از راحتی و جادارتر بودن سری 2 در مقایسه با محصولات سه درب سری 1 حکایت می‌کند. رانندگان قد بلند نیز، با نشستن در این خودرو احساس راحتی می‌کنند و تنها موضوعی که ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند به نظر برسد، نحوه قرارگیری پدال ها و ارتفاع بیشتر صندلی راننده در مقایسه با دیگر خودروها است. اگرچه دسترسی به صندلی های عقب کمی مشکل است، اما این صندلی ها با ارائه فضای کافی برای دو سرنشین بزرگسال، رضایت خاطر سرنشینان را فراهم می‌کنند. صندلی های اسپرت با روکش چرم مشکی که به صورت استاندارد عرضه می‌شوند، بسیار راحت بوده و سرنشین را به خوبی در بر می‌گیرند؛ فرمان سه پره M Sport نیز، در مقایسه با قبل، باریک تر شده و زیبایی خاصی به کابین بخشیده است. استفاده از رنگ قرمز در طراحی صفحه کیلومترشمار و حک لوگوی M235i بر روی قطب نما، زیبایی بصری کابین را صد چندان کرده است. رادیو/ CD Player، اهرم چرخشی سیستم iDrive، سیستم پخش رادیویی دیجیتال DAB، و نمایشگر 6.5 اینچی از جمله تجهیزات استاندارد این کوپه زیبا به شمار می‌روند. شما می‌توانید با پرداخت 1,890 پوند و خرید سیستم چندرسانه ای Professional Multimedia، ارزش بی ام و خود را چندین برابر کنید؛ با استفاده از این سیستم پیشرفته، نه تنها می‌توانید از نمایشگر 8.8 اینچی و مسیریاب ماهواره ای بهره ببرید، بلکه قسمت بالای سیستم iDrive شما به یک ورودی لمسی تبدیل می‌شود و امکان استفاده از خدمات گسترده آنلاین بر روی سیستم های ارتباطی خودرو فراهم می‌شود. همچنین با پرداخت 350 پوند دیگر و سفارش سیستم پیشرفته اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، می‌توانید از بسیاری از خدمات آنلاین این سیستم از جمله رابط کاربری اپلیکیشن ها، سرویس های اطلاعاتی اینترنتی به همراه امکان جستجوی منطقه ای در گوگل، رادیو اینترنتی، و بسیاری امکانات دیگر بهره‌مند شوید. در مجموع می‌توان گفت، پکیج Professional علی رغم قیمت زیاد، ارزش خرید را دارد و امکانات بیشماری را به کوپه زیبای شما می‌افزاید.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بی ام و M235i

همان طور که پیش از این گفته شد، موتور شش سیلندر خطی 3 لیتری مجهز به توربوشارژر با تولید قدرتی معادل 322 اسب بخار و گشتاوری در حدود 450 نیوتن متر در کنار گیربکس شش سرعته دستی، بی ام و M235i کوپه را با صدایی دلنشین و قدرتی مسحور کننده به پیش می‌راند؛ طبق ارزیابی کمپانی سازنده، شتاب 0 تا صد این باواریایی زیبا، 5 ثانیه و حداکثر سرعت آن، 250 کیلومتر بر ساعت است؛ مصرف سوخت این خودرو نیز، حدود 8.1 لیتر به ازای صد کیلومتر رانندگی تخمین زده شده است که در صورت استفاده از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک Sport که جزو تجهیزات سفارشی M235i به شمار می‌رود، نه تنها مصرف سوخت به 7.6 لیتر کاهش می‌یابد، بلکه شتاب خودرو، سریعتر شده، مالیات و افت قیمت آن نیز، کمتر می‌شود.  

 

تجربه رانندگی

بررسی بی ام و M235i

کمپانی بی ام و با تولید M235i کوپه، رقبای قدری چون آئودی TTS، پژو RCZ R، فولکس واگن شیروکو R، و حتی نیسان 370Z را ازمیدان به در کرد و به هدف اصلیش که صدرنشینی در این کلاس بود، دست یافت؛ چرا که هیچ یک از این خودروها نتوانستند چنین ترکیب بی نظیری از قدرت، شتاب، هندلینگ، و رضایت راننده را از خود به نمایش بگذارند. با وجود تمام نکات مثبتی که در خصوص این خودرو وجود دارد و آن را به یک کوپه اسپرت دوست داشتنی تبدیل می‌کنند، نقاط ضعفی نیز در خصوص M235i وجود دارد که آن را در معرض انتقادات قرار می‌دهد. با وجود فرمان سنگین، هندلینگ خودرو، خشک و دقیق بوده و در پیچ ها، چسبندگی خوبی به سطح جاده دارد و می‌توان آن را به خوبی کنترل کرد. اگرچه سیستم تعلیق قابل تنظیم M Sport، عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد، اما به نظر می‌رسد سیستم تعلیق غیر محرک بی ام و که به صورت استاندارد بر روی این خودرو عرضه می‌شود، بیشتر بتواند رضایت خاطر راننده و سرنشینان را جلب کند؛ چرا که سیستم تعلیق قابل تنظیم با ارائه حالت های Comfort، Sport، و Sport+، هنوز نتوانسته است هندلینگی درخور یک خودروی اسپرت عرضه کند.

بررسی بی ام و M235i

هنگام حرکت در جاده های ناهموار نیز، تکان ها و ضربات بسیاری به بدنه منتقل می‌شود. کمک فنرها نیز، در صورتی که به خوبی تنظیم شده باشند، با حرکت نرم خود از تکان خوردن بیش از حد خودرو جلوگیری می‌کنند؛ اما باید توجه داشته باشید که اگر کمک فنرها بیش از اندازه نرم و روان باشند، این کوپه زیبا نمی‌تواند تعادل و توازن خود را به خوبی حفظ کند. عدم توازن کافی سبب می‌شود بی ام و M235i نتواند عنوان یک خودروی سواری تمام عیار را از آن خود کند؛ با این حال، کوپه آلمانی به عنوان یک خودروی دیفرانسیل عقب، رابطه متقابل خوبی با راننده برقرار و از این لحاظ، رتبه عالی را کسب کرده است.

بررسی بی ام و M235i

هنگام رانندگی با این خودروی پر قدرت در آب و هوای بارانی متوجه شدیم که حتی با وجود لاستیک های فرسوده، این آلمانی زیبا عملکرد و هندلینگ مناسبی از خود ارائه می‌کند؛ شایان ذکر است، در صورت غیر فعال کردن سیستم کنترل پایداری، تعادل و قابلیت کنترل خودرو به سرعت کاهش پیدا می‌کند و این امر، یکی دیگر از نقاط ضعف بی ام و M235i به شمار می‌رود. در این حالت، چنانچه سرعت خودرو از حد مشخصی بیشتر بشود، کوپه آلمانی چسبندگی خود را از دست می‌دهد و دچار کم فرمانی می‌شود، که البته این موضوع در مقایسه با لغزیدن قسمت عقب خودرو، بهتر است و خطر کمتری در پی دارد. در مجموع می‌توان گفت، مالکان بی ام و M235i در صورت استفاده از لاستیک های چهار فصل، باید همواره وضعیت تایر خود را بررسی و در صورت وجود کوچکترین فرسودگی و سایش، آنها را تعویض کنند؛ این امر برای کمپانی بزرگ و نامداری چون بی ام و، کمی شرم‌آور است.

 

مصرف سوخت و هزینه های جانبی

بررسی بی ام و M235i

کمپانی بی ام و با معرفی و عرضه سری M Performance، خود را به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان در زمینه تولید خودروهای پر قدرت با عملکرد عالی، مطرح ساخت. با در نظر گرفتن مبلغ یک خودروی هات هچ که این روزها حدود 30,000 پوند می‌باشد، می‌توان گفت پرداخت 34,000 پوند برای خودرویی چون M235i بسیار ناچیز است. اگرچه کمپانی سازنده این کوپه زیبا را با تجهیزات استاندارد چندان زیادی به بازار عرضه نمی‌کند، اما وجود تجهیزاتی چون سیستم پخش رادیویی دیجیتال (DAB)، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، تودوزی چرم، و چراغ های زنون، این خودرو را به کوپه ای دوست داشتنی تبدیل می‌کند؛ همچنین، شما می‌توانید با پرداخت مبلغی ناچیز و سفارش سیستم چند رسانه ای Professional، گیربکس اتوماتیک، و یک یا دو مورد دیگر از تجهیزات M Performance، بی ام و M235i را به خودرویی ایده‌آل و مجهز تبدیل کنید. مصرف سوخت این کوپه آلمانی با گیربکس دستی در سیکل ترکیبی حدود 8.1 لیتر و میزان آلایندگی گاز CO2 حدود 189 گرم در هر کیلومتر می‌باشد که در صورت استفاده از گیربکس اتوماتیک، این مقادیر به 7.6 لیتر و 176 گرم کاهش می‌یابند که برای خودرویی با چنین قدرتی، بسیار قابل توجه می‌باشد.

 

نظر نهایی

بررسی بی ام و M235i

موتور پر قدرت، هندلینگ عالی، و جذابیت سواری با خودرویی کوپه از برندی مشهور از جمله نقاط قوت بی ام و M235i به شمار می‌روند. از سوی دیگر، تنظیم نامناسب سیستم تعلیق و گران بودن تجهیزات سفارشی بزرگ ترین نقاط ضعف این کوپه زیبا هستند. طراحی قرص و محکم، جذابیت بی بدیل، عملکرد عالی، هندلینگ مناسب، افزایش کارایی، و قیمت معقول، ویژگی هایی هستند که M235i را به خودرویی مطلوب و مورد پسند همگان تبدیل می‌کنند.

بررسی بی ام و M235i

ترکیب ویژگی ها و عوامل مورد استفاده در M235i به گونه ای است که این خودرو به عنوان خودرویی منحصر به فرد و بی نظیر در کلاس خود شناخته می‌شود. در این بازه قیمتی، هیچ خودروی دیگری وجود ندارد که بتواند چنین سیستم انتقال قدرت سریع و پر قدرتی را در اختیار شما بگذارد. شایان ذکر است، تنها تعداد محدودی کوپه اسپرت وجود دارد که در مقایسه با کوپه دوست داشتنی بی ام و، کیفیت رانندگی بهتری را ارائه می‌کنند که از جمله آن ها می‌توان به تویوتا GT86 و پورشه کایمن اشاره کرد. البته باید بدانید که این مورد، هرگز چیزی از ارزش های بی ام و کم نمی‌کند. 


منبع

AutoCar

برچسب : M235i , بی ام و , سری 1 , سری 2 , بی ام و 2 1600 , بی ام و 2002 , آئودی TTS , نیسان 370Z , فولکس واگن شیروکو R , پژو RCZ R , توربوشارژر , مرسدس AMG , آئودی , پورشه کایمن , M135i , 135i , سیستم تعلیق غیر محرک M Sport , تایر میشلن , کمپانی تیونینگ M Performance , پیشرانه N55 , M3 , M4 , DAB , کنترل پایداری , تایر چهار فصل , هات هچ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

سعید
8

عجب ماشین توپیه.
یک گلایه هم از مجموعه 1Car داشتم و اونم اینه که مدت 1 ماهه که
بسیاری از نظرات رو تایید نمی کنند و در ضمن سرعت سایت به شدت
کاهش پیدا کرده. جوری که یک نظر بعد از 3 الی 4 ساعت و بعضی وقت ها
بعد از 6 ساعت تایید میشه. خواهش می کنم اگر دوست دارید طرفداران
سایتتون رو از دست ندید این مشکل رو برطرف کنید.
20:52  1393/07/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
MTS جک j4 : سلام جک j4 ثبت نام ۳۰ آذر امروز مدارک تحویل پست شده فقط می‌خوام بدونم چند روز دیگه حدودی تحویل میدن ؟
مهدی ۲ : در جواب mahdave بنده تارا اتومات نداشتم ولی اینطور که شنیدم،استهلاک دنده اتوماتیک تولیدات داخلی بیشتر تز دنده دستی هست و تارا چون توربو نداره، ی کم تنبل هست.تارا دستی بنده رو سرعت ۸۰ میگفت بزن ۶( یعنی در تارا اتومات خودش تو سرعت ۸۰ میزنه دنده ۶) در حالی که من سرعت ۷۰ از دنده سه میرم ۴.ولی در کل من تارا اتومات سوار نشدم.یا علی
مهدی : خدا لعنتشون کنه زندگیمون به فنا رفت هرچی داشتیم فروختیم تو طرح مادران اسممون در اومد برا تارا الان نزدیگ ۳ماهه تکمیل وجه کردیم اما هیچ خبری نیست دستمونم از چاره کوتاهه فقط باید نفرین کنیم و بگیم اگه یک روز از تاریخ تکمیل وجه بگذره فورا حذف میشیم چرا الان ۳ماهه مردم رو معتل کردین و با پول مردم سود می‌خورید از گوشت سگ نجس تر دزدان بی پدرو مادر
شهابx5 آبان : مبارکت باشه و دلخوش
امین : جناب شما شاهین اتوماتیک هستی ما شاهین پلاس هستم زمین تا آسمان فرق میکنه
قم شاهین : عزیزان فردا تکمیل وجه کنم برای جی ال. که ماشین بدستم میرسه؟
مریم ایکس 5ابان : مبارکتون باشه انشالله بشادی استفاده کنین...ببخشید شما چندم پلاک شدین؟چون برامنم 25ام شاسی شده بود و پریروز پلاک
محمد : پیش فروش بودین یا فروش فوری طرح عادی یا فرسوده یا مادران بودین؟
متخصص : سلام اگه ماشین زود میخایی گیرت بیاد تبدیل بزن وگرنه ۵ یا ۶ ماه تاخیر داره شاهین g
حواله شاهین جی سانروف : سلام شاهین جی پذیرش14 آذر امروز فاکتور شد،
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید اسدآباد : 15بهمن فاکتور شدم
شاهان : 207اتومات سقف فلز ب شیشه کسی اطلاع داره ببینم تبدیل ب شیشه فعال میشه
شاهان : یعنی تبدیل نمیزارن 207اتومات سقف فلز خرداد برا سقف شیشه کسی نمیدونه اطلاع رسانی کنید
ساینا : احتمالا این برای هزینه حمل هست برای سود تأخیر هم براتون پیام میاد مجدد
ساینا : دوست عزیز میشه بفرمایین چه تاریخی تحویل حضوری گرفتین؟؟؟
کوییک تحویل هفته چهار بهمن فاکتور 24 فروردین : تداوم بحران شماره‌گذاری خودروها و سردرگمی مردم با گذشت بیش ازچند هفته از آغاز فرآیند شماره‌گذاری خودروها در سال جدید، بحران ارتباطی میان نهادهای مرتبط با شماره‌گذاری خودروها همچنان بدون راهکار عملی باقی مانده است. اختلالات ناشی از ارتقای نرم‌افزاری و ناهماهنگی میان ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل وزارت صمت، وزارت ارتباطات و فراجا، موجب توقف یا کندی در روند صدور پلاک خودروهای صفر کیلومتر شده است. در برخی شرکت‌ها خودروها تا بیش از دو هفته در پارکینگ‌ها معطل مانده‌اند؛ موضوعی که نه‌تنها موجب افزایش هزینه‌های نگهداری برای شرکت‌ها شده بلکه مشتریان را نیز با بلاتکلیفی و تأخیر در تحویل مواجه کرده است. اینم از سایر دلایل ندادن خودرو بعد از تحقیقاتم
علی : دوستان یکی نتیجه کامل تجمع رو بگه خب رفتین اونجا چیکار کردین نه داد و بیدادی نه چیزی میگفتین بیناموسا کجای دنیا ماشین 8ماه تاخیر میخوره من 2هزار کیلومتر راه دارم تا اونجا ماشینم ندارم وگرنه به خدا میومدم کوتاه هم نمیومدم دوستان مث اینکه الکی 13 اردبیهشت 13اردبیهشت میکردن همش کشک بود
بشیر : من بودم رفتم اونایی که بودن دیدند شما هم اگه میخواستی به حقت برسی باید می آمدی ما حدود 15 نفر بودیم 8 الی 9 نفر خانم بودند دمشون گرم اگه حتی به 50 نفر میرسیدیم میرفتم کیمتر 15 پیش مدیر عامل در دو هفته آینده میرم راستی اون دسته از دوستان که خونه نشستن خدا وکیلی چطور رو اون میشه به آقا محمد و آقا رضا میگید: همین..؟ خب این رو میگفتی ؟ خیلی راست میگید خیلی بلدید می آمدی حرفت رو بزن من کاری به با ادب هاش ندارم اما بی ادبا باشمام جرات نداشتید بیاید 8 نفر خانم آمده بودن از ده مثل من و خیلی های دیگه او این جمع جوربزه داشتن حق کرفتنیه نه دادنی یاحق
کوییک تحویل اردیبهشت : دوستان لطفاً توجه بفرمایید این آخرین پیام من در این گروه است کوییک gxl سفید پیش فروش با موعد تحویل هفته آخر اردیبهشت 1404 ... پذیرش 3 دی ... تکمیل وجه 19 اسفند ... ماب التفاوت بیمه 2 اردیبهشت...فاکتور 4 اردیبهشت.. لاک مجازی 7 اردیبهشت .... تحویل حضوری امروز شنبه 13 اردیبهشت در مرکز تحویل حضوری شرکت سایپا انجام گرفت.... خودرو کاملاً سالم شسته شده و تر تمیز با تمام منصووبات تحویل شد و دارای نمد کاپوت بود و از تهران تا شهرستان زنجان اومدم هیچ سر صدایی و مشکلی از نظر فنی و ظاهری مشاهده نشد و در ظاهر خدا را شکر همه چی عالی و درست است .. لطفاً به شایعات منفی بافان در گروه توجه نکنید ، موفق و مؤید باشید.. خدانگهدار
کرقستان : سلام دوستان.این که باد میاد و شاخه میجنبه تا شهریور از تحویل ماشین خبری نیست😩