خودروسازان سایت‌های خود را می‌فروشند

خودروسازان سایت‌های خود را می‌فروشند

سایت‌های داخلی و خارجی خودروسازان ایران در حالی بیشترشان این روزها با رکود تولید دست و پنجه نرم می‌کنند و به‌نوعی بلاتکلیف‌ هستند که ظاهرا «جاده مخصوصی‌ها» به‌دنبال مشتری برای فروش آنها می‌گردند.
آن‌طور که خبر می‌رسد، خودروسازان قصد دارند سایت‌های واقع در کشورهایی چون سوریه، بلاروس و سنگال را به همراه برخی سایت‌های داخلی خود، به فروش برسانند و در حال حاضر نیز منتظر چراغ سبز مشتریان احتمالی هستند. یکی از دلایل اصلی روی آوردن خودروسازان به فروش سایت‌ها، ناکارآمدی آنهاست؛ به‌نحوی‌که بیشترشان یا عملا تولیدی ندارند یا با تیراژی بسیار اندک فعالیت می‌کنند. در این بین اگرچه سایت‌های داخلی اوضاع بهتری نسبت به خارجی‌ها دارند، اما در مجموع حال و روز آنها نیز چندان خوشایند نیست؛ به‌نحوی‌که در حال حاضر تنها می‌توان از «ایران خودرو خراسان» و «سایپای کاشان» به‌عنوان نمونه‌هایی نسبتا موفق در سایت داری خودروسازان کشور نام برد. در مورد سایت‌های خارجی نیز خبر می‌رسد که ظاهرا در حال حاضر فقط سایت سوریه تولیدی نسبی دارد و در باقی آنها فعالیت خاص و قابل توجهی انجام نمی‌شود.  به اعتقاد کارشناسان، اوضاع فعلی به نوعی از ناکامی پروژه سایت سازی خودروسازان حکایت می‌کند، وگرنه اگر این سایت‌ها سودزا و کارآمد بودند، شرکت‌های خودروساز هیچگاه به فکر فروش‌شان نمی‌افتادند. به باور آنها، دلایل ناکامی سایت‌های داخلی و خارجی خودروسازان را باید در این موضوع جست‌وجو کرد که پشتوانه ساخت این سایت‌ها، بیش از آنکه اقتصادی باشد، سیاسی بوده است. به‌عبارت بهتر، سایت‌های موردنظر، بیشتر به دستور دولت و با انگیزه‌های سیاسی احداث شدند و با این حساب طبیعی است که سرنوشت خوبی نصیب آنها نشده و جاده مخصوصی‌ها به فکر فروش‌شان افتاده‌اند. البته کارشناسان تاکید می‌کنند که یکی دیگر از دلایل تمایل خودروسازان به فروش سایت‌های خود، تامین نقدینگی از این راه است، چه آنکه آنها (خودروسازان) طی ماه‌های اخیر نیز بخشی از اموال‌شان را فروخته و به پول تبدیل کرده‌اند.

منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودرو , خودروساز , فروش , سایت , اقتصادی , سیاسی , مشتری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

امیر
4

چندین سال پیش این خودرو سازها سایتهایی که بیشتر جنبه سیاسی داشت تا اقتصادی راه اندازی کردند که هزینه ضرر ان را هم متاسفانه از
جیب مردم دریافت کردند در صورتی که اصل بدیهی در اقتصاد بر مزیت
هر پروژه بر سود تاکید میکند اینها در ونزویلا و اکراین سایت راه اندازی
کردند که به هیچکدام از ظرفیت اسمی تولید نرسیدند.
11:32  1393/07/03
پاسخ دادن
حمید
19

ای درشون تخته بشه ، ملت یه نفس راحت بکشه.....
09:37  1393/07/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سالار : منم فکر میکردم دروغ میگه تا پیامش رو دیدم من 6 شهریورم فاکتور نشدم ولی محمد 5 شهریور فاکتور شد
Nazi : خوش خبر باشید انشالله ما هم به زودی فاکتور شیم
فروردین : چرا فاکتور فروردین شروع نمیشه خوب اتومات بدن بجای دنده دارن که ...
احمدوند t8 شهرری : سلام به من دیر تحویل دادن از طریق دفتر خدمات قضایی و در شورای حل اختلاف ۳۰ روزه خسارت گرفتم البته تا صدور فاکتور و هزینه دادرسی هم گرفتم
شاهین جی ۱۱ آذر : شماره پذیرش تون چنده؟؟
مهدی پلاس : گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا حسینی مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. وی ادامه داد: برخی از آمارهای منتشر شده در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد و گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال حدود 30 هزار دستگاه خودرو تولید و فاکتور کرده است و هیچ مشکلی بابت عرضه خودرو از سوی این گروه خودروسازی وجود ندارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ادامه تولید در شرکت بن رو گفت: با همراهی و درایت مسئولین مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از فردا شرکت «بن رو» به مدار تولید برمیگردد و با اضافه شدن تولید در این شرکت، تولید گروه سایپا به مرز 1900 تا 2 هزار دستگاه در روز می رسد. وی تاکید کر
شاهین : من پذیرش 14 آذر هستم ان شاالله ک فاکتور بشیم هر چ زودتر
مهدی شاهین پلاس اسفندی : منظورش روزی1900 الی 2000 می باشد
حسن : شمابین تاراودناانتخابتون کدوم هست داداش؟؟
متخصص : سلام بله ۱۱ آذر فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : شماره رو بزارید زنگ بزنیم
GXR-L - هفته چهارم اسفند : من پنج شنبه تحویل گرفتم از کارخونه سفید مشکی- تکمیل وجه 29 بهمن
دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند : دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند موعد تحویل 31رفروردین بود که در زمان تکمیل وجه گفتند 3 ماه تحویل میدن میشه 5 خرداد تحویل اما 10 اردیبهشت فاکتور شد و 11 اردیبهشت پلاک و الان توی،صدور اسناد
اطلس دی : غلط کردید شما که نمیتونید ماشین بدید ثبت نام کردید پول مردمو خوابوندید تو حساب شرکتسودشو میبرید حرومزادها اگر راست میگید شاهین بدید اطلس ندارید.کوئیک خر سوار میشه؟ باید ماشین مردمو بدید تبدیل هایی که فرستادید به درد عمه تون مبخوره.
کیوان : سلام دوستان ما هفته قبل تجمع کردیم خیلی خوب بود فقط تعدادمان کم بود این بار با نفرات بیشتری اعتراض می‌کنیم وحق خودمون رو میگیریم
حسن دوگانه : حودروی من فکر کنم از سایت تبریز بیاد .خودم سرخس هستم اول میاد تهران بعد مشهد و در نهایت سرخس .فکر کنم بعد از فاکتور دو ماه طول بکشه برسه به دستم کجا برم تو نیمه راه تحویل بگیرم به نظرتون
تبریزی : آره با سود مشارکت میتونی خانه بخری
نیلوفر : دوستان عزیز..کوییک جی اکس ال از تحویلی خرداد کسی دعوتنامه براش صادرشده....؟؟؟؟؟
حمید رضا : سلام می خواستم بدونم 6بهمن تکمیل وجه کردم موعد تحویل خودرو 14اردیبهشت هستش مثل اینکه تاخیر داره وهنوز هم فاکتور نشده چطور کسانی که دیرتر تکمیل وجه کردن فاکتور شدن اگه به ترتیب هستش این چه ترتیبیه لطفاً راهنمایی کنید چکار باید انجام بدیم
نویان : درود دوست گرامی چقد کاشان علافی داره تا ماشین تحویل بگیری؟