بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

تویوتا پریوس C، دو سال و نیم بعد از معرفی اش به بازار به یکی از محبوب ترین خودروهای هیبریدی ژاپنی تبدیل شده است. در استرالیا، تویوتا پریوس V نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است. البته تویوتا پریوس C کمتر از دو در صد از خودروهای شهری را تشکیل می‌دهد، در حالی که تویوتا یاریس که بر روی همان پلت فرم ساخته شده است، حدود 13 درصد از خودروهای شهری را تشکیل می‌دهد. علت این امر هم روشن است، اگر به اتیکت قیمت ها نگاهی بیندازید و آن ها را با هم مقایسه کنید، می‌بینید که تیپ پایه تویوتا پریوس C نزدیک به 23,990 و قیمت تیپ i-Tech نزدیک به 26,990 دلار استرالیا است.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

می‌بینیم که در مقایسه با تویوتا یاریس 14,990 دلاری، از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. اگر قصد دارید ابتدا هزینه زیادی برای یک خودرو هیبریدی بپردازید تا بعد در هزینه سوخت صرفه جویی کنید، تویوتا پریوس C گزینه بسیار خوبی است. خوشبختانه، تویوتا پریوس  C تجهیزات زیادی در اختیار شما می‌گذارد تا قیمت بالای خودش را توجیه کند. تجهیزات تیپ پایه این هاچ بک کم مصرف عبارتند از: چراغ های مه شکن، دسترسی بدون کلید، دکمه استارت، کنترل آب و هوای اتوماتیک، کروز کنترل، نمایشگر لمسی 6.1 اینچی برای نمایش اطلاعات، دوربین دید عقب، کنترل صوتی، درگاه USB و اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق تلفن همراه. اگر 3000 دلار هزینه بیشتری بپردازید و تیپ i-Tech را خریداری کنید، تویوتا پریوس به این تجهیزات مجهز می‌شود: رینگ های آلومینیومی 15 اینچی، چراغ های LED، شیشه های دودی، اینه بغل های برقی تاشو، روکش های اعلا، مسیریاب ماهواره ای و اطاع رسانی لحظه به لحظه وضعیت ترافیک.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

تأمین نیروی پیشران تویوتا پریوس  C نیز بر عهده موتور بنزینی "Atkinson cycle" گذاشته شده است. این موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری قادر است 72 اسب بخار نیرو و 111 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار یک موتور برقی قرار گرفته است که می‌تواند 60 اسب بخار نیرو و 169 نیوتن متر گشتاور تواید کند. برق موتور هیبریدی را نیز یک باتری نیکل-فلزی تأمین می‌کند. این دو موتور وقتی در کنار هم کار کنند می‌توانند 132  اسب بخار نیرو تولید کنند. بهتر است بدانید سنگین بودن بدنه تویوتا پریوس C، باعث نمی‌شود خودرو لش و تنبلی باشد. گشتاور تولید شده توسط موتور هیبریدی، بلافاصله در دسترس قرار می‌گیرد و این هاچ بک را قادر می‌سازد نسبت به سایر رقبای شهری اش از شتاب و چالاکی بیشتری برخوردار باشد. هنگام حرکت با سرعت زیاد و در طول بزرگراه نیز، شتاب عالی است ولی در دور موتورهای بالا موتور کمی پر سر و صدا و خشن به نظر می‌رسد. گیربکس متغیر پیوسته (CVT) نیز کار را تکمیل می‌کند و عملکرد موتور را بالا می‌برد، البته گاهی اوقات نیز با تأخیر واکنش نشان می‌دهد.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

اگر بنزین تمام کنید، برق ذخیره شده در باتری می‌تواند شما را با سرعت کم، حدود 2 کیلومتر به پیش ببرد. اگر حالت EV را انتخاب کنید، موتور هیبریدی کاملاً بی صدا کار می‌کند. اگر موتور بنزینی روشن باشد و حالت Eco را انتخاب کنید، مصرف سوخت بسیار پایین می‌آید و بنا به ادعای کمپانی تویوتا به 3.9 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. صفحه نمایشگر اطلاعات در وسط پنل ابزار قرار گرفته است و خواندن اطلاعات از روی آن بسیار آسان است. اطلاعات مربوط به مصرف سوخت، انرژی تولید شده و مقدار پولی که صرفه جویی کرده اید و اطلاعات جالب دیگری روی این صفحه نمایش داده می‎شوند. فرمان تویوتا پریوس C، بسیار سبک است و نقطه ضعفش این است باعث می‌شود راننده متوجه هیچ گونه اتصالی با سطح جاده نشود، با این حال بسیار دقیق و قابل پیش بینی است.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

کیفیت سواری خشک است، علت آن هم این است که تجهیزات مربوط به موتور هیبریدی، کیفیت سواری را پایین می‌آورند و هنگام عبور از مسیرهای ناهموار باعث ایجاد سر و صدا می‌شوند. شاید راننده هایی که به رانندگی پر شور و هیجان علاقه مند باشند، فورد فیستا، فولکس واگن Polo و رنو کلیو را ترجیح بدهند. ترمز تویوتا پریوس C نیز عملکرد خوبی دارد، پدال نیز مانند پدال سایر خودروهای هیبریدی خشک نیست و رفته رفته واکنش نشان می‌دهد. کابین داخلی نیز به نسبت قیمت خودرو، شیک و عالی به نظر می‌رسد.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

قسمت داخلی درب ها از جنس پلاستیک سفید است (که البته ممکن است مورد پسند همه نباشد) و کمی ارزان قیمت به نظر می‌رسد. صفحه نمایشگر اطلاعات زیاد جالب به نظر نمی‌رسد، گرافیک منوهای آن نیز در مقایسه با سایر رقبا قدیمی و از مد افتاده است. با این حال، صندلی راننده راحت است، روی صندلی های عقب نیز فضای سر و فضای پای کافی برای سرنشینان بلند قد وجود دارد. جعبه داشبورد بسیار جادار است، جا لیوانی و محفظه های داخل درب نیز به راحتی و رفاه کابین می‌افزایند. گنجایش صندوق عقب 260 لیتر است که برای این کلاس از خودروها متوسط محسوب می‌شود ولی چنانچه صندلی های عقب با نسبت تا شوندگی 40/60، خم بشوند، فضای بار افزایش پیدا می‌کند.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

کمپانی تویوتا لطف کرده و یک تایر زاپاس با رینگ آلومینیومی را نیز کف صندوق عقب گذاشته است. با این تفاسیر، تویوتا پریوس C کم مصرف ترین خودرو این کلاس از خودروها باقی می‌ماند، ولی از زمان ورود آن به بازار تاکنون، بازی تغییر کرده است. در سال 2012، مصرف 3.9 لیتر در 100 کیلومتر واقعاً ساختارشکنانه بود ولی امروزه زیاد تأثیرگذار به نظر نمی‌رسد. امروزه بسیاری از رقبای بنزین سوز از جمله رنو کلیو، فورد Fiesta ، فولکس واگن Polo و پژو 208 مصرفی زیر 5 لیتر دارند که هزینه های مربوط به سوخت را به شدت کاهش می‌دهد، البته شاید بتوان گفت از سواری پویاتر و کابین شیک تری نیز برخوردارند. به هر حال، اگر قلبتان برای یک خودرو هیبریدی می‌تپد، تیپ پایه تویوتا پریوس C را بیه شما توصیه می‌کنیم، شاید هم بهتر باشد کمی دست نگهدارید تا سال آینده هوندا Jazz هیبریدی وارد بازار شود.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014


منبع

CarAdvice

برچسب : تویوتا , تویوتا پریوس , تویوتا پریوس C , رنو کلیو , هوندا Jazz , پژو 208






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : سایپا تو تولید شاهین مونده رفته برا ما پارس نوا تولید میکنه
ارش : اگر مراجع محترم قضایی ورود کنن تمام شرکتها موظف به انجام تعهدات سر موعد میشوند متاسفانه هیچ مرجعی نمیخواد دخالت کنه شرکتهای دیگه در انجام تعهدات خیلی بهتر از کرمان موتور عمل میکنند مثلا پیکاپ فوتون ایران خودرو شرایطی ۹۰ روز کاری رو زیر سی روز تحویل دادن اما تی ۹ نود روز کاری گذشته هنوز شاسی نشده خدا آخر عاقبت مارو با کرمان موتور بخیر کنه…
ALI : سایپا معمولا اوایل هفته فاکتور نمیکنه ایشالا آخر هفته فاکتور میشید
ارش : سلام عرض ادب من تیرماه ثبت نام کردم وضعیت خودرو هنوز نامشخص است فقط تکمیل وجه سبز هست الباقی همه موارد قرمز هست ۱۵ آبان ۹۰ روز کاری به پایان میرسه اما هنوز ماشین من شاسی نشده کرمان موتور واقعا در بد قولی بی همتاست اگر تا ۱۵ هم آبان تحویل بدن من میام همینجا از شرکت کرمان موتور عذر میخوام
x5 سفید : داداش من موعد تحویلم شهریور بوده تازه ۱۰ روز پیش ماشین شاسی خورده که هنوزم معلوم نیست‌کی تحویل بدن
x5 سفید : سلام من شرایط شما رو داشتم که ۱۱ شهریور تکمیل وجه کردم و ۲۸ مهر ماشین شاسی شد ولی هنوز بیمه و پلاک نشده تا این ساعت
نسترن : سلام خسته نباشید دوستان چجوری گزینه تحویل حضوری را فعال کنم
J7 : سلام دوستان چه مبلغی از دعوتنامه J7 کم شده؟
cvt 19اسفند : چرا شاهین پلاس فاکتور میشه cvtنمیشه
cvt 19اسفند : چطور پلاک میکنن که ما 27فاکتور شدیم و هنوز پلاک نشدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده : سلام ابان واذر نداشته پیش فروش از قبل،فقط همین فوری قبل فوق العاده که تومهر گذاشتن
افشین پیش فروش دوگانه ،شهریور : بله متاسفانه منم شرایط شما رو دارم ، ،این بی شرف ها انگار مارو از یاد بردن ، دو ماه تاخیر در دعوتنامه داشتن خدا میدونه میخان چکار کنن ،حالا ببین تو تحویل ماشین میخان چن ماه تاخیر کنن ،الان نزدیک یک ساله پول دادیم ،اینطور که شنیدم سود مشارکت هم نمیدن
ساینا دوگانه 25 آذرتحویل تیر404 : سلام خیر برامن تحویل تیر بود ولیکن مرداد ماه یازدهمش اون هنوزم فاکتور نشدم
پیش فروش : پیش فروش تحویل 30 آذر و تحویل 30 دی کسی فاکتور شده؟
اطلس : سلام دوستان میشه لطفا اگر کسی جواب سوال من رو میدونه پاسخ بده، ببنید الان وقتی که ماشین رو تحویل میگیریم بابت دیر کردها بهمون چک میدن یا نه ؟
طرح فرسوده اردیبهشت : دوستان فرسوده ها تا 15 مرداد خبر دارم فاکتور شده تو رو خدا هر کی بعد از این تاریخ فاکتور شده بیاد بگه ما هم خبر دار شیم
اسدالهی : سلام ساکن کجایی
نادر غالبی : تکمیل وجه اولمرپاد فاکتور شد
نادر غالبی : ببخشین 31تیر
بی نیسان : دوستان چراغ تحویل ماشین روشن بشه چند روز بعدش ماشین میاد کسی میدونه؟