بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

تویوتا پریوس C، دو سال و نیم بعد از معرفی اش به بازار به یکی از محبوب ترین خودروهای هیبریدی ژاپنی تبدیل شده است. در استرالیا، تویوتا پریوس V نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است. البته تویوتا پریوس C کمتر از دو در صد از خودروهای شهری را تشکیل می‌دهد، در حالی که تویوتا یاریس که بر روی همان پلت فرم ساخته شده است، حدود 13 درصد از خودروهای شهری را تشکیل می‌دهد. علت این امر هم روشن است، اگر به اتیکت قیمت ها نگاهی بیندازید و آن ها را با هم مقایسه کنید، می‌بینید که تیپ پایه تویوتا پریوس C نزدیک به 23,990 و قیمت تیپ i-Tech نزدیک به 26,990 دلار استرالیا است.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

می‌بینیم که در مقایسه با تویوتا یاریس 14,990 دلاری، از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. اگر قصد دارید ابتدا هزینه زیادی برای یک خودرو هیبریدی بپردازید تا بعد در هزینه سوخت صرفه جویی کنید، تویوتا پریوس C گزینه بسیار خوبی است. خوشبختانه، تویوتا پریوس  C تجهیزات زیادی در اختیار شما می‌گذارد تا قیمت بالای خودش را توجیه کند. تجهیزات تیپ پایه این هاچ بک کم مصرف عبارتند از: چراغ های مه شکن، دسترسی بدون کلید، دکمه استارت، کنترل آب و هوای اتوماتیک، کروز کنترل، نمایشگر لمسی 6.1 اینچی برای نمایش اطلاعات، دوربین دید عقب، کنترل صوتی، درگاه USB و اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق تلفن همراه. اگر 3000 دلار هزینه بیشتری بپردازید و تیپ i-Tech را خریداری کنید، تویوتا پریوس به این تجهیزات مجهز می‌شود: رینگ های آلومینیومی 15 اینچی، چراغ های LED، شیشه های دودی، اینه بغل های برقی تاشو، روکش های اعلا، مسیریاب ماهواره ای و اطاع رسانی لحظه به لحظه وضعیت ترافیک.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

تأمین نیروی پیشران تویوتا پریوس  C نیز بر عهده موتور بنزینی "Atkinson cycle" گذاشته شده است. این موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری قادر است 72 اسب بخار نیرو و 111 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار یک موتور برقی قرار گرفته است که می‌تواند 60 اسب بخار نیرو و 169 نیوتن متر گشتاور تواید کند. برق موتور هیبریدی را نیز یک باتری نیکل-فلزی تأمین می‌کند. این دو موتور وقتی در کنار هم کار کنند می‌توانند 132  اسب بخار نیرو تولید کنند. بهتر است بدانید سنگین بودن بدنه تویوتا پریوس C، باعث نمی‌شود خودرو لش و تنبلی باشد. گشتاور تولید شده توسط موتور هیبریدی، بلافاصله در دسترس قرار می‌گیرد و این هاچ بک را قادر می‌سازد نسبت به سایر رقبای شهری اش از شتاب و چالاکی بیشتری برخوردار باشد. هنگام حرکت با سرعت زیاد و در طول بزرگراه نیز، شتاب عالی است ولی در دور موتورهای بالا موتور کمی پر سر و صدا و خشن به نظر می‌رسد. گیربکس متغیر پیوسته (CVT) نیز کار را تکمیل می‌کند و عملکرد موتور را بالا می‌برد، البته گاهی اوقات نیز با تأخیر واکنش نشان می‌دهد.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

اگر بنزین تمام کنید، برق ذخیره شده در باتری می‌تواند شما را با سرعت کم، حدود 2 کیلومتر به پیش ببرد. اگر حالت EV را انتخاب کنید، موتور هیبریدی کاملاً بی صدا کار می‌کند. اگر موتور بنزینی روشن باشد و حالت Eco را انتخاب کنید، مصرف سوخت بسیار پایین می‌آید و بنا به ادعای کمپانی تویوتا به 3.9 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. صفحه نمایشگر اطلاعات در وسط پنل ابزار قرار گرفته است و خواندن اطلاعات از روی آن بسیار آسان است. اطلاعات مربوط به مصرف سوخت، انرژی تولید شده و مقدار پولی که صرفه جویی کرده اید و اطلاعات جالب دیگری روی این صفحه نمایش داده می‎شوند. فرمان تویوتا پریوس C، بسیار سبک است و نقطه ضعفش این است باعث می‌شود راننده متوجه هیچ گونه اتصالی با سطح جاده نشود، با این حال بسیار دقیق و قابل پیش بینی است.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

کیفیت سواری خشک است، علت آن هم این است که تجهیزات مربوط به موتور هیبریدی، کیفیت سواری را پایین می‌آورند و هنگام عبور از مسیرهای ناهموار باعث ایجاد سر و صدا می‌شوند. شاید راننده هایی که به رانندگی پر شور و هیجان علاقه مند باشند، فورد فیستا، فولکس واگن Polo و رنو کلیو را ترجیح بدهند. ترمز تویوتا پریوس C نیز عملکرد خوبی دارد، پدال نیز مانند پدال سایر خودروهای هیبریدی خشک نیست و رفته رفته واکنش نشان می‌دهد. کابین داخلی نیز به نسبت قیمت خودرو، شیک و عالی به نظر می‌رسد.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

قسمت داخلی درب ها از جنس پلاستیک سفید است (که البته ممکن است مورد پسند همه نباشد) و کمی ارزان قیمت به نظر می‌رسد. صفحه نمایشگر اطلاعات زیاد جالب به نظر نمی‌رسد، گرافیک منوهای آن نیز در مقایسه با سایر رقبا قدیمی و از مد افتاده است. با این حال، صندلی راننده راحت است، روی صندلی های عقب نیز فضای سر و فضای پای کافی برای سرنشینان بلند قد وجود دارد. جعبه داشبورد بسیار جادار است، جا لیوانی و محفظه های داخل درب نیز به راحتی و رفاه کابین می‌افزایند. گنجایش صندوق عقب 260 لیتر است که برای این کلاس از خودروها متوسط محسوب می‌شود ولی چنانچه صندلی های عقب با نسبت تا شوندگی 40/60، خم بشوند، فضای بار افزایش پیدا می‌کند.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014

کمپانی تویوتا لطف کرده و یک تایر زاپاس با رینگ آلومینیومی را نیز کف صندوق عقب گذاشته است. با این تفاسیر، تویوتا پریوس C کم مصرف ترین خودرو این کلاس از خودروها باقی می‌ماند، ولی از زمان ورود آن به بازار تاکنون، بازی تغییر کرده است. در سال 2012، مصرف 3.9 لیتر در 100 کیلومتر واقعاً ساختارشکنانه بود ولی امروزه زیاد تأثیرگذار به نظر نمی‌رسد. امروزه بسیاری از رقبای بنزین سوز از جمله رنو کلیو، فورد Fiesta ، فولکس واگن Polo و پژو 208 مصرفی زیر 5 لیتر دارند که هزینه های مربوط به سوخت را به شدت کاهش می‌دهد، البته شاید بتوان گفت از سواری پویاتر و کابین شیک تری نیز برخوردارند. به هر حال، اگر قلبتان برای یک خودرو هیبریدی می‌تپد، تیپ پایه تویوتا پریوس C را بیه شما توصیه می‌کنیم، شاید هم بهتر باشد کمی دست نگهدارید تا سال آینده هوندا Jazz هیبریدی وارد بازار شود.

بررسی تویوتا پریوس  C مدل 2014


منبع

CarAdvice

برچسب : تویوتا , تویوتا پریوس , تویوتا پریوس C , رنو کلیو , هوندا Jazz , پژو 208






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمد : سلام دوستان یه سوال برای من تارا دستی موعد تحویلم خیلی مونده ولی امروز تیک اماده برای صدور فاکتور خورده رفته رو فاکتور شده میچرخه این یعنی چی؟
ایگل مشکی : برای ما هم که اردیبهشت ثبت‌نام کردیم تو همین مرحله است انشالله هر موقع که موعد تحویل سیستمی بود رو به علاوه حداقل ۳ تا ۴ ما کن شاید شاسی بشه بعد منتظر باید بمونی تا حداقل ۲ ماه بعد شاید ماشین رو بهت بدن این بود فرایند
تارا دستی v1p : آقای کشاورز عزیز، بهتر نیست الکی چیزی نگی و دل مردم رو خالی نکنی؟ خوب نداره تیتانیوم. شما بگو تاریخ تحویلت کی بوده که سفیده هنوز نداده؟ الان v4 سفید رو که توی مهر و آبان داره میده v1p رو هم 3 4 شهریور هست. پیام های امروز27 شهریور ملت رو بخون، دیروز که گفتم تیتانیوم نداره، غیب گو که نبودم. بازم میگم، اینقدر تارا تولید کرده که هیچ جای نگرانی نیست. فقط تاخیر اولیه بابت SBR بوده، تاخیر تیتانیوم یا رنگهای خاص هم برای کمبود اون رنگه. کسی دوست داشته باشه تغییر رنگ به سفید بزنه، زودتر فاکتور میشه، نزنه هم انشاالله باز فاکتور میشه یکمقدار دیرتر ایران خودرو خط تولید رو برده روی تارا. قضیه با ماشین هایی مثل 207 و شاهین gx خیلی فرق میکنه که خود خط تولید ندارش. یه چیز هم به دوستان رنگ خاص بگم. اگر زودتر گرفتن ماشین براتون خیلی مهمتر از رنگش هست، تغییر رنگ رو بزنید، همانطور که بقیه دوستان گفتن، بدبینانه شاید بعد ماشه اتفاقاتی بیافته. شاید هم بلطف خدا اتفاق خاصی نیافته. اما اگر کسی زندگیش بند گرفتن این ماشینه، ریسک نکنه و تغییر رو بزنه وگرنه صبر کنه.
ایگل مشکی تهران : روابط عمومی صدا و سیما
رضاجی : سلام اقامصطفی مال من هفته۴تیرماه هسته نیومده پیامک واریزوجه
ایگل بندرعباس : سلام دوست عزیز دلتو خوش به سیستم کرمان موتور بی مسئولیت نکن بنده از ماه تیر روی صدور پلاک وارسال سند زرد هستش ولی برگ سبز وپلاک هم شده هنوز ماشین تحویل ندادن الان چهارماه هستش همش دروغ میگن
نیما ادمین گروه شاهین : ?/?/?/
نیما ادمین گروه شاهین : سلام دوستان کسی خبر جدیدی از دعوتنامه شاهین جی شهریور گرفته واسه تبدیل ؟
X5 : دوستان قرارداد من اول شهریور هست تکمیل وجه کردم خرید قطعی هنوز رو تکمیل وجه هست چرا؟؟؟
پریسا : امیدوارم اینطوری نشه، مدرسه شروع بشه خیلی بد میشه!!!! من اصلا درک نمی کنم این دیگه چه وضعشه!!!! من تماس گرفتم گفتن تا 29/5 یعنی 29 مرداد تیتانیوم تحویل داده شده و هنوز نوبت ما نشده که 3 شهریور هستیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : پلاک شدی خداوکیلی؟؟
فرهاد : الان پلاک شدی یا شوخی میکنی
محمد : سه ماه قبل از تاریخ تحویل
سایناتک : منم پذیرش 12168819 پیش فروش دهه فجر.تکمیل وجه24تیرماه.تحویل شهریور...هنوزهیچ خبری نیست
شیما : سلام نحوه ورود به سایپا سیتروئن چطوره؟؟ من ثبت درخواست تحویل حضوری برا ساینا زدم کارشناس میگه بایستی بری تو سایت سیتروئن زمان و روزشو مشخص کنین بیزحمت اگه کسی میدونه اطلاع بدین از 19 شهریور درخواست حضوری زدم زودتر ماشین برسه دست پدرم از چاله افتادیم تو چاه
ساینا دوگانه : سلام مبارکتون باشه کدوم شهرین؟
حسین : الکی واسه خودتون قیمت گذاری نکنید ایران خودرو خودشم از این قیمت ها خبر نداره جو ندید الکی.
کیوان : 17 اسفند جمعه بوده چی جوری تو روز جمعه تکمیل وجه کردن . چون فیش هم که داده بودن بیشتر از 100 تومن نمیشد کارت به کارت کرد
207 سقف فلز : سلام نه داداش هنوز فاکتور نشده
مهدی : دروغ هم حدی داره، پیش فروش های اسفند خیلی وقته تموم شدن الان پیش فروش ها رسیدن به اردیبهشت، چی زدی وجدانا، عزیزان از من نصیحت به این سایت سر نزنید، اینجا از 100 تا حرف، 90 تاش دروغ هست