در قسمت اول این مقاله، معرفی کوتاهی از کامیون آروکس عرضه و شما را با انواع کابین های ارائه شده برای این خودروی سنگین آشنا کردیم. در این قسمت همراه ما باشید تا با سیستم انتقال قدرت آروکس جدید آشنا شوید.

سیستم انتقال قدرت

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت دوم)

موتور: کمپانی مرسدس بنز مدل جدید آروکس را با چهار حجم موتور و 16 قدرت مختلف (بین 238 تا 625 اسب بخار) روانه بازار می‌کند تا پاسخگوی نیازها و شرایط متفاوت باشد؛ گفتنی است، تمامی مدل ها به گونه ای طراحی شده‌اند که کمترین میزان مصرف سوخت، بیشترین گشتاور و انعطاف پذیری هنگام رانندگی، کمترین میزان سر و صدا و آلودگی و عمری طولانی با کیفیتی بی نظیر را برای خریداران به ارمغان می‌آورند. از دیگر ویژگی های این کامیون زیبا و پر قدرت می‌توان به پیروی از استاندارد آلایندگی یورو 6 اشاره کرد. جالب است بدانید که مصرف سوخت این آلمانی پر قدرت در مقایسه با دیگر کامیون هایی که از استاندارد یورو 6 تبعیت می‌کنند، بیش از 4 درصد کاهش یافته است که بخشی از آن، به دلیل استفاده از سیستم تزریق سوخت پرفشار X-Pulse است که سوخت را با فشار 2,100 بار به داخل سیلندرها تزریق می‌کند. پیشرانه های عرضه شده برای آروکس جدید، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، مصرف AdBlue را نیز تا 40 درصد کاهش داده‌اند که همین امر، سبب کاهش چشمگیر هزینه های نگهداری و افزایش عمر کامیون می‌شود. 

 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت دوم)

گیربکس: کمپانی مرسدس بنز، مدل جدید آروکس را با 3 گیربکس مختلف در اختیار خریداران قرار می‌دهد:

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت دوم)

گیربکس Mercedes Power Shift 3: این گیربکس که به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل های آروکس نصب می‌شود، تعویض دنده هایی نرم و روان، انتقال قدرت بی نظیر، و هندلینگ بسیار مناسبی را برای این کامیون همراه دارد. قابلیت مانور، تعویض دنده های اتوماتیک حین حرکت در سراشیبی، قابلیت تکان دادن و لرزاندن ماشین برای بیرون آوردن کامیون از گل و لای، حالت EcoRoll جهت کاهش مصرف سوخت هنگام حرکت در سراشیبی، و امکان انتخاب سه حالت رانندگی حتی برای خودروی در حال حرکت، گیربکس Mercedes Power Shift 3 را به انتخاب اول خریداران تبدیل می‌کند. حالت استاندارد که برای رانندگی در جاده های هموار طراحی شده است، مصرف سوخت را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. در شرایط استثنایی می‌توانید با انتخاب حالت دستی، کنترل کامل آروکس را در دست بگیرید؛ برای رانندگی در جاده های ناهموار و شرایط سخت و دشوار نیز، می‌توانید از حالت Power Mode یا Off-Road Mode استفاده کنید که حداکثر قدرت را در اختیار شما قرار می‌دهد. ملاحظه می‌کنید که کمپانی سازنده رانندگی در  شرایط مختلف را مد نظر قرار داده و با توجه به آنها، حالت های مختلفی را برای گیربکس طراحی کرده است. عمل تعویض دنده با گیربکس Mercedes Power Shift 3 که در سه حالت 8، 12، و 16 سرعته عرضه می‌شود، به آسانی انجام می‌گیرد. شما می‌توانید با توجه به شرایط کاری خود، با انتخاب یکی از دو حالت Direct Drive یا Over Drive برای گیربکس ها، مدلی از آروکس را انتخاب کنید که با کمترین میزان مصرف سوخت، بیشترین میزان بازدهی را برای شما به ارمغان بیاورد. 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت دوم)

گیربکس دستی: اگرچه تمامی مدل های آروکس به صورت استاندارد با گیربکس اتوماتیک Mercedes PowerShift 3 عرضه می‌شوند، اما کمپانی سازنده برای آن دسته از رانندگانی که تعویض دنده دستی را ترجیح می‌دهند، امکان سفارش گیربکس 9 یا 16 سرعته دستی را نیز، فراهم کرده است. 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت دوم)

کلاچ مجهز به توربو ریتاردر: در صورت استفاده از این کلاچ می‌توانید خیال خود را بابت استارت راحت و ترمز خوب، هنگام حمل بارهای سنگین، راحت کنید. این کلاچ با ترکیب مزایای کلاچ های هیدرودینامیک و ریتاردرهای معمولی در یک بسته، حداکثر کنترل و کمترین میزان مصرف سوخت را به همراه حداکثر گشتاور، بدون محدودیت زمانی برای شما به ارمغان می‌آورد. ریتاردر که حتی هنگام دنده عقب نیز، عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد، با کاهش وزن 80 کیلوگرمی در مقایسه با کلاچ مجهز به مبدل گشتاور، نه تنها قدرت ترمز را افزایش می‌دهد، بلکه آلودگی صوتی را نیز به حداقل می‌رساند. کاهش میزان فرسودگی سیستم ترمز نیز، علاوه بر کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، با بهبود عملکرد سیستم ترمز، ایمنی خودرو را افزایش می‌دهد. استخراج و حفاری، حمل الوار و درخت، حمل خودروهای سنگین، حمل ماشین آلات صنعتی، حمل و نقل های بزرگ و سنگین، از جمله فعالیت هایی است که می‌توانند از مزایای این نوع کلاچ بهره ببرند. گفتنی است، از این سیستم می‌توان بر روی شاسی های مختلف اعم از کمپرسی و کشنده مجهز به موتورهایی با قدرت 420 تا 625 اسب بخار استفاده کرد. آکتروس و آروکس SLT نیز، با افزودن یک سیستم خنک کننده اضافی پشت کابین، از مزایای این کلاچ بهره می‌برند. 

 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت دوم)

دیفرانسیل: کمپانی مرسدس بنز به منظور افزایش قابلیت ها و بهبود عملکرد این کامیون زیبا در شرایط مختلف، آروکس جدید را با دیفرانسیل های مختلفی به بازار عرضه می‌کند.

دیفرانسیل جلو: کمپانی سازنده مدل جدید آروکس را در اوزان 7.5، 8 و 9 تن، به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌کند. همچنین، به منظور افزایش کشش خودرو، دیفزانسیل قفل شونده نیز بر روی این مدل ها ارائه می‌شود.

دیفرانسیل عقب: کمپانی مرسدس بنز به منظور افزایش کارایی و عملکرد خودروهای سنگین خود، مدل جدید آروکس را به صورت دیفرانسیل عقب با ظرفیت بار 16 تن نیز، در دسترس خریداران قرار می‌دهد. گفتنی است، این مدل ها به صورت استاندارد از قفل دیفرانسیل بهره می‌برند. 

چهار چرخ محرک: مدل جدید آروکس با ارائه تجهیزات سفارشی فراوان، به خوبی پاسخگوی نیازهای هر شغلی می‌باشد؛ از یک کامیون 4x4 گرفته تا یک کمپرسی 8x8. این آلمانی زیبا با برخورداری از سیستم دو سرعته یا تک سرعته چهار چرخ محرک، از پس هر کاری برمی‌آید.

در قسمت سوم این مقاله، به بررسی انواع شاسی ها و تکنولوژی های به کار رفته در مدل جدید آروکس می‌پردازیم.


منبع

Mercedes-Benz

برچسب : آروکس , آکتروس , کامیون , مرسدس بنز , شاسی , سیستم تعلیق , میکسر , کشنده , Flat Floor , آف رود , استاندارد یورو 6 , سیستم تزریق سوخت پرفشار , AdBlue , کلاچ , ریتاردر , مبدل گشتاور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 36 نظر
پارسا. 36 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی پلاس : درودبرشما آقا سیاوش واریزی اولیه ۱۳شهریور واریزی‌دوم ۱۴ اردیبهشت منتظر فاکتور شدن هستم
حسین : قطعات لاماری تو کانتینر بود همه سوخته باید صبر کنید سود تاخیر میدن چاره ای نیست من تماس گرفتم میگه مشکل قطعات داریم باید طرف گمرک مشخص بشه شرکت آریا پارس خواهش میکنم ماشین رو زودتر تخصیص کن
لاماری ایما ۲دی : رنگ مشکی تخصیص نخوردم دارم دیونه میشم گمرک شامل حال من هم میشه
لاماری : 🔴🔴🔴🔴افزایش چشمگیر تعرفه گمرکی خودرو در سال ۱۴۰۴؛ پرداخت ما‌به‌التفاوت برعهده مشتریان یا شرکت واردکننده افزایش نرخ ارز محاسباتی گمرک از ابتدای سال ۱۴۰۴ به یکی از مهم‌ترین عوامل تغییر قیمت خودروهای وارداتی و مونتاژی تبدیل شده است. تصمیمی که مستقیماً بر میزان پرداختی مشتریان تأثیر گذاشته و سوالات زیادی درباره تعهدات خریداران در سال جدید ایجاد کرده است. 🔴افزایش نرخ ارز محاسباتی و تأثیر آن بر قیمت خودرو از ابتدای فروردین ۱۴۰۴، نرخ ارز محاسباتی گمرک برای ترخیص خودروهای وارداتی و مونتاژی از رقم ۲۸,۵۰۰ تومان به ۶۸,۷۰۰ تومان تغییر پیدا کرده است. این جهش ارزی که بیش از ۲.۵ برابر افزایش را نشان می‌دهد، عملاً باعث بالا رفتن شدید هزینه‌های گمرکی و در نهایت افزایش قیمت تمام‌شده خودرو برای مصرف‌کننده نهایی شده است. در واقع، هر خودرویی که پس از این تاریخ مجوز ترخیص از مبادی گمرکی را دریافت کند، مشمول محاسبه تعرفه‌های گمرکی با نرخ جدید خواهد بود. این مساله موجب شده تا بسیاری از خریداران خودرو، به‌ویژه کسانی که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۳ اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، درباره وضعیت پرداختی خ
یوسف : کی گفته ترمز معمولیه؟؟ ۴ چرخ دیسکی با ترمز ESC فقط سانروف نداره. متریال داخل و اپشن ها همه یکی هست هیچ فرقی هم ندارن باهم. منتظر افزایش قیمت باشین . ۲۵ درصد میخواد گرون بشه دلار ارز نیمایی رسوندن ب ۷۰ تومن. ورداخت هم کنین بازم دیر تحویل میگیرین
مرتضی j4 : سلام ثبت نامی اسفند ۱۴۰۳ برای j4 کسی هست
رضا : مبارکتون باشه انشالله ماشین به همه‌ خواهند داد دور و زود داره
X5 ثبت نامی 25شهریور : کسی ازاین کرمان شتر سود تاخیر بعداز فاکتور تا زمان تحویل گرفته اگه گرفته مراحلشو توضیح بده تا این سود تاخیر تا زمان تحویل از این نامردهای بیشرف بگیریم
مرتضی j4 : سلام به همگی دوستان . شرمنده ۲۶ اسفند ثبت نام کردم . کسی میدونه کی تحویل میدن . ممنون . هنوز فقط گزینه اول سبز شده
فاطمه جی 4 سفید مشهد : یکماه یه بک کرایه کن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کارگر خط تولید بدنه : 29بهمن،من دارم زحمت میکشم و عرق میریزم،تو معلوم نیس با چه پولی اومدی ماشین بخری
پذیرش 21 آبان1403 : باهمیم.منم 12023485 هستم
رسول : زده تحویل 31 تیر ماه
29بهمن : کارگر خط تولید بدنه پولی که سایپا به شما میده آه مردم پشتشه دیگه خودت قضاوت کن مورد داره یا ن
اف ایکس 404 : ببینید اگر همه انصراف بدن مدیران خودرو برشکسته و بیچاره میشه به جون همه کسم من فردا صبح میرم پلیس قضایی شکایت کنم دیون و میون هم بهم بگن نمایندگی و تو سرشون خراب میکنم هزار تا فحش ناموس و مرده زنده نثار مدیران خودرو
دوگانه اسفندی : آخه من امروز از نمایندگی پرسیدم گفت اگه مابه تفاوت پرداخت نکردی تبدیل نشده نمیدونم حرفش چقد درست بود شما اطلاعی در این مورد دارید؟
زینب : سلام اینایی که میگن ما فروردین بودیم تبدیل شدبم به چه سوری ef7 تبدیل شدین کدوم نوعش بعدش چقد واریز کردین اینی که میگه 21 واریز کردم جور در نمیاد با 615 که برا رانا ریخت فکر نکنم شرکت بیاد. Ef7 بده به ملت همون موتور مسخرع رو میده بی شک
دیما : باید تجمع کنیم دوستان باید تجمع کنیم همگی جان هرکی دوست دارین بیایین تجمع کنیم.باعلی ضیا حرف زدیم چند نفری قرار شده رسانی بشه...خاک عالم بسر رییس بی عرضه سایپا
اطلس اذر ح : اطلس جی دیوار تهران بزن ببین مدل 404سند آزاد هر تعداد بخواهی بازار آزاد رد میکنن مارو زاپاس دارن خدا از تو سایپای دوزد نگذره شمارو بخدا مردی کنید یک روز تجمع کنیم همه بیان بزاریم فیلم اینستا تا آبروی براشون نماند من شهرستانم به خدا سینه خیز میام این بی همه چیزا دلشون به ما نمیسوزه هوا پیما تولید نمیکنن دو سال شده خون مارو مکیدن
امین : دوستان این رینگ فابریک جدیدی که کارخونه میزنه رو چه مدل کوییکی هست؟ وروی تحویلی های چه ماهی میزنه؟