نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

پژو 508 در نیمه راه تولیدش دستخوش تغییراتی شده است، موتور چالاک تر و کم مصرف تر شده است و قیافه ظاهری نیز مورد بازنگری قرار گرفته است؛ البته سدان های متوسط از سری های 4 و 5 (به طور مثال پژو 404 و پژو 504) نیز پس از چندین سال که از عمر تولیدشان گذشت، دستخوش تغییر شدند. کمپانی پژو از سال 2011 این کار را در مورد پژو 508 نیز تکرار کرده است. این تغییرات چهره ای زیبا اما محافظه کارانه و شاید هم تهاجمی به این خودرو داده اند. کاپوت جلو بلندتر و کشیده تر شده است، چراغ ها و جلو پنجره نیز بسیار تغییر کرده اند. چراغ های جلو پیچ و تاب خورده اند تا به خودرو چهره ای مصمم بدهند، چراغ های حرکت در روز نیز تغییر قیافه داده و رو به پایین خم شده اند تا چنگال های شیر معروف پژو را تداعی کنند. تیپ های بالاتر (تیپ GT و تیپ Allure) دارای چراغ های جلو، چراغ های حرکت در روز، چراغ های راهنما و مه شکن تمام LED هستند ولی این چراغ ها در تیپ پایه از جنس هالوژن می‌باشند. آرم این خودروساز فرانسوی نیز، آهسته و پیوسته از روی کاپوت حرکت کرده و وسط جلو پنجره جا خوش کرده است.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015 نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

در مورد پژو 508 نیز این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است، چون راه جدش یعنی پژو 504 را ادامه می‌دهد. طرفین خودرو هیچ تغییری نکرده اند، ولی قسمت عقب قدری تغییر کرده است تا بتواند چراغ ترمزهای افقی LED را در خودش جا بدهد، خطوط روی کاپوت عقب نیز قدری ضخیم تر شده اند. طول کلی در مدل های سدان و استیشن 38 میلی متر افزایش پیدا کرده است. 16 میلی متر از این افزایش طول، متعلق به جلو و 22 میلی متر از آن متعلق به قسمت عقب است. البته تمام این افزایش طول به خاطر زیبایی بیشتر است و اندازه محفظه موتور و کابین داخلی تغییری نکرده اند.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

کمپانی پژو این تغییرات را به منظور تکان دادن بازار انجام داده است و پژو 508 جدید، به طور قطع یک سدان خاص و منحصر به فرد خواهد بود. تغییراتی که در کابین داخلی صورت گرفته است عبارتند از: تزیینات جدید، تغییراتی در زمینه فناوری و چیدمان ارگونومیک. یک نمایشگر مجازی اطلاعات مربوط به سرعت و مسیریاب ماهواره ای را نمایش می‌دهد؛ تجهیزات ایمنی جدید نیز عبارتند از: سیستم هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب، سیستم دسترسی بدون کلید Open&Go، ترمز الکتریکی، چراغ های اتوماتیک، آینه الکتروکرومیک، سیستم کنترل فشار تایر، حسگرهای پارک در جلو و عقب و کنترل آب و هوای اتوماتیک چهار نقطه ای. نمایشگر 7 اینچی نیز لمسی شده است و کار با آن نسبت به قبل آسان تر و باعث شده است بسیاری از دکمه های اضافی روی کنسول حذف شوند؛ به این ترتیب، استفاده از مسیریاب ماهواره ای و رادیو نیز، به کار آسان تری تبدیل شده است.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015 نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015
نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015 نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

با این که اتصال تلفن همراه به سیستم صوتی قدری طول می‌کشد، ولی امکان اتصال این دو از طریق بلوتوث، درگاه USB، پریز برق 12 ولت و همه تجهیزات ضروری دیگر در داخل کابین گنجانده شده اند. در جایی که قبلاً دکمه های کنترلی قرار داشتند و البته بنا به در خواست مشتریان، یک محفظه برای تلفن همراه تعبیه شده است؛ البته به جای آن می‌توان جا لیوانی نیز نصب کرد. این برند فرانسوی در کیفیت سواری تغییری نداده است ولی سر و کله موتورهای جدیدی پیدا شده است. در حال حاضر سه نوع موتور به بازار استرالیا عرضه می‌شوند که عبارتند از: یک موتور 1.6 لیتری بنزینی و مجهز به توربوشارژر و دو موتور دیزلی HDi. یکی از این موتورهای دیزل 2 لیتری است و 160 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، دیگری نیز 2.2 لیتری است و قادر به تولید 201 اسب بخار نیرو می‌باشد. موتور به روز شده 1.6 لیتری و مجهز به توربوشارژر (که روی تیپ پایه Active  و تیپ Allure نصب می‌شود) نسبت به قبل قوی تر شده و قادر به تولید 164 اسب بخار نیرو است. این موتور می‌تواند یا در کنار گیربکس شش سرعته دستی و یا در کنار گیربکس جدید کمپانی پژو، یعنی گیربکس شش سرعته اتوماتیک EAT6 قرار بگیرد. موتور دیزل 2 لیتری، چهار سیلندر و مجهز به توربوشارژر است و در کنار گیربکس شش سرعته دستی قرار می‌گیرد. میزان تولید گازهای آلاینده توسط این موتور 109 گرم در هر کیلومتر است که معادل با مصرف سوخت 4.1 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد. نسخه قوی تری از این موتور نیز به بازار عرضه می‌شود که 179  اسب بخار نیرو دارد و در کنار گیربکس اتوماتیک EAT6 قرار می‌گیرد. مدل GT موتور 2.2 لیتری HDi نیز قادر است 201 اسب بخار نیرو تولید کند.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

گفتنی است کمپانی پژو نسخه دیزل-هیبریدی و RXH (که کیفیت سواری بسیار خوبی دارد) از پژو 508 را نیز تولید می‌کند ولی این مدل ها به بازار استرالیا عرضه نخواهند شد. اگر پژو 508 را روی جاده های پر پیچ و خم کوهستانی برانید طبق همان سنت قدیمی فرانسوی، آرام و راحت احساس می‌شود. گفتنی است در معابر شهری، صدای تایرها قدری به گوش می‌رسد ولی در جاده های خارج شهر این صدا زیاد آزاردهنده نیست؛ از طرفی، دور زدن با این سدان کار آسانی نیست (شعاع دایره گردش نسبتاً بزرگ است و دور زدن نیازمند کار یدی زیادی است) به همین خاطر، عبور از پیچ های تند کار دشواری است. مدل های دیزلی نیز هنگام بالا رفتن از سربالایی ها با دور موتور پایین، عملکرد چندان خوبی ندارند ولی به محض این که دور موتور را بالا ببرید، عملکرد خوبی از خودشان به نمایش می‌گذارند و بیشتر قابل کنترل می‌شوند. گیربکس اتوماتیک شش سرعته نیز هیچ مزاحمتی ایجاد نمی‌کند و تعویض دندها به نرمی صورت می‌گیرند. این امر اهمیت زیادی دارد، چون تعویض دنده نرم هیچ وقت جزو خصوصیات بارز خودروهای پژو محسوب نمی‌شده است. با این که تغییراتی که روی پژو 508 صورت گرفته، بیشتر روی فناوری ها و ابزارهای داخل کابین متمرکز شده است ولی کیفیت سواری آن همچنان خوب و نرم است و یک سدان خاص محسوب می‌شود.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

گفته می‌شود که پژو 508 هیچگاه قله های فروش را در بازار استرالیا فتح نخواهد کرد، علت آن هم چیزی نیست جز این که از نظر اندازه در دسته سدان های متوسط قرار می‌گیرد ولی قیمتی بالاتر از یک سدان بزرگ دارد. قیمت تیپ پایه این خودرو از 36,990 دلار استرالیا شروع می‌شود و در بالاترین تیپ، یعنی تیپ GT Touring به 59,790 دلار استرالیا بالغ می‌شود. این خودرو با داشتن رقبایی نظیر اشکودا Superb، فورد Falcon و Holden Commodore از قابلیت های زیادی برخوردار است ولی انتظار می‌رود همزمان با عرضه آن در اوایل سال آینده، بازنگری هایی در مورد قیمت آن صورت بگیرد.


منبع

CarAdvice

برچسب : پژو , پژو 508 , پژو 404 , پژو 504 , اشکودا Superb , فورد Falcon






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : من واریز ۲۱ خردادماه فاکتور شده فقط
شاهین جی هفته چهارم شهریور : نه والا برا ماهم هیچ پیامکی نیومده نه پیامک جی نه تبدیل
بهنام : چه قدر دلت خوشه🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ایرانه اینجا، تو مجبوری به ساز خودروساز بچرخید و راه دیگه ای نداری، ما برده ی اوناهستیم، ماشینی رو میدم بهت که توربو هست بااین بنزین یکساله باید بفروشید وضرر وضرر، کی سود می‌بره کرمان موتور
آرش : در پاسخ به نازنین خانم والا ننوشته در صورت نبود سانروف جی ال تحویل میدیم نوشته در صورت نبود سانروف مبلغ مابه التفاوت رو عودت و جی ال تحویل میدیم یعنی حتما پیام جی میاد و در آخر اگر نبود جی ال بهتون میدیم حداقل تو پیامی که فرستادن ننوشتن که نداریم و بالجبار باید تغییر بدی
دستی تیتانیوم آذر : سلام آقا یا خانومی که پایین پیام داد تارا دستی تیتانیوم تحویل۳ آبان بود فاکتور شدین؟ امروز من رفتم میز خدمت نوشته بود دهه اول آبانماه را دارن فاکتور میکنن
شاهین 403 : محاسبه روزهای تاخیر از 1 ماه بعد از تکمیل وجه تا زمان تخصیص خودرو محاسبه میشه از زمان تخصیص تا زمان تحویل می بایست جداگانه پیگیری بشه
شاهین gl : اگه قرارداد رو بخونید برا شاهین نوشته در صورتی که سانروف تامین نشود شرکت بدون سانروف تحویل می‌دهد تعهدی برا سانروف ندارن
× : البته 4 ماه تاخیر نداشته 20 اسفند تکمیل وجه کرده،تا 20 فروردین که تاخیر به آن تعلق نمیگیرد(چون قرار بوده که 30 روزه تحویل دهند)ابتدای تیر هم تحویل گرفته،اما احتمالا زودتر از آن فاکتور شده(مبنای سود تاخیر ،تاریخ فاکتور شدن است)،برای حدود 45 روز تاخیر(فاصله یکماه بعد از تکمیل وجه تا روز فاکتور شدن)9/300 برایش محاسبه کردند،که با محاسبات سایپا تقریبا می‌خواند.سایپای ناقلا ،برای هر ماه تاخیر حدود 8/3 م محاسبه میکند،اعداد دیگر که دوستان میگویند،آرزوهای آنان است.
سینا : ماشین من شاهین پلاس بوده تکمیل وجه 20 اسفند تحویل 4 تیر یود تأخیر 9 و هشتصد روی سند نوشته فعلا که اینم ندیدیم. سایپا با دیر فاکتور کردن کلا سود تأخیر رو برده حاشیه و بدون حساب و کتاب و شانسب بی صاحبی یعنی همین ...
V1سفید ۳۰آبان : واریز مرحله دومتون چه تاریخی بوده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هادی : سلام اره ثبت نام اولیه برج 9 پارسال تکمیل وجه 26 خرداد امسال امروز فاکتور شدم البته تکمیل وجه که 26 خرداد بوده 4/5 به حساب سایپا نشسته بود
207 تیو تری : دوستان کسی 207 تیوتری آذر ماه فاکتور شده؟
مهدی : اقا یکی جواب مارو بده این کلاس 11 که زدم چیه؟ پول هم نخواست فقط شد 60019 ثبت نامی 207 اتومات سقف فلز بوده، الان ابن تبدیل زدم چی میشه؟
امیر : منطقه ی ما 24 ساعت مهلت میده
علی : سلام دوستان امروزکسی جی ایکس ال فاکتورشده
کریمی : سوم پلاک شد1404/08/03
فرسوده اذر : دوستان طرح فرسود امروز هم خبری از دعوت نامه نشد بی زحمت چک کنید خدا لعنت کند ایران خودرو
مرتضی : برای طرح تعویض هست ثبت نام بهمن 403 دعوتنامه مرداد آمد اما هنوز فاکتور نشد بنظرم یه سر برو سایت آذر 403 کجا الان کجا تازه دعوتنامه برات بیاد با قیمت جدید میاد کلا ضرر در ضرری
محمد : دوست عزیز ردیف قراردادت چند بود
ستاد هماهنگی تجمع : دوستان عزیزان 🚨تجمع های بعدی با تمام قوا تا احقاق حق و دریافت خودرو ادامه خواهد داشت✌️