بررسی کیا K900 مدل 2015

بررسی کیا K900 مدل 2015

به طور قطع کیا K900 قصد دارد به گروه سدان های خاص بپیوندند. این خودرو، بزرگترین سدان ساخت کمپانی کیا است که تاکنون تولید شده است و اندازه دماغه تا دم آن شباهت زیادی به اندازه سدان های لوکس و بزرگ دارد، کابین داخلی آن نیز بسیار شیک و مجلل است. وقتی صحبت از قدرت به میان بیاید هم باید گفت یک موتور هشت سیلندر 420 اسب بخاری به صورت استاندارد روی آن نصب می‌شود و در آینده نزدیک هم یک موتور کم مصرف تر شش سیلندر به صورت سفارشی قابل خریداری خواهد بود. کیا K900 بازار سدان های لوکس اروپایی را که ده ها هزار دلار قیمت دارند می‌شکند، گارانتی سه ساله و تعمیرات دوره ای رایگان نیز باعث شده اند خرید کیا K900 واقعاً مقرون به صرفه باشد. کمپانی کیا مدعی است این خودرو مفهومی از تجمل را که هم اکنون می‌شناسید به چالش خواهد کشید. وقتی نگاه دقیق تری به این سدان لوکس بیندازید، متوجه می‌شوید که بعضی موارد کوچک از قلم افتاده اند. وقتی داخل آن بنشینید، با این که کیفیت سواری خوب است ولی کامل نیست. کیفیت تعویض دنده متوسط است و استفاده از سیستم تفریحات و سرگرمی در مقایسه با سیستم سدان های لوکس تر دشوارتر است. با این حرف ها، کیا K900 آن قدر عالی است که به راحتی می‌توان این مشکلات جزیی را نادیده گرفت و به راحتی می‌توان آن را همتراز با آئودی A8، بی ام و سری 7 و لکسوس LS 460 قلمداد کرد. اگر کیا K900 را با هیوندای Equus که دارای قیمت مشابهی است مقایسه کنیم، می‌بینیم که کیا K900 از سیستم تعلیق بادی بهره نمی‌برد ولی کیفیت سواری شان تقریباً برابر است. شاید هیوندای از نظر بعضی افراد، رقیب سرسخت کیا باشد ولی کیا K900 مدل 2015 سدان بسیار تأثیرگذاری است که از قیمتی بسیار رقابتی نیز برخوردار است.
 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کیا K900 مدل 2015

کیا K900 یک سدان لوکس پنج نفره است که با موتور هشت سیلندر خورجینی (و در آینده نزدیک با موتور شش سیلندر) به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد این سدان عبارتند از: رینگ های 18 اینچی، چراغ های زنون تطبیقی، چراغ های مه شکن LED، آینه های جانبی تاشو، آینه الکتروکرومیک، درب صتدوق عقب برقی، برف پاک کن اتوماتیک، حسگرهای پارک در جلو و عقب و دسترسی بدون کلید. در داخل کابین نیز با این موارد رو به رو خواهید شد: کنترل آب و هوای اتوماتیک سه نقطه ای، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، روکش چرمی، صندلی های جلو برقی با قابلیت حرکت در هشت جهت، حافظه تنظیمات راننده، گرمکن صندلی های جلو، گرمکن لبه صندلی های عقب، دریچه مخصوص رد شدن چوب اسکی، آفتابگیر برقی عقب، مسیریاب ماهواره ای، دوربین دید عقب و جلو، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، نمایشگر 9.2 اینچی، سیستم فرمان صوتی Uvo، سیستم صوتی Lexicon با صدای فراگیر و مجهز به سی دی خوان، درگاه iPod/USB، رادیوی HD و رادیوی ماهواره ای.
بررسی کیا K900 مدل 2015
نسخه ای از کیا K900 که مجهز به موتور هشت سیلندر است از این تجهیزات نیز برخوردار است: رینگ های 19 اینچی، چراغ های LED، سقف پانوراما، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم هشدار عبور از خط، گرمگن غربیلک فرمان، طراحی متفاوت دسته دنده، سوئیچ هوشمند کارتی و روکش چرمی اعلا. برخی از این تجهیزات به صورت سفارشی برای مدل های شش سیلندر نیز قابل خریداری است. اگر پکیج VIP را برای مدل هشت سیلندر خریداری کنید ، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: درب های وکیومی، صندلی راننده برقی با قابلیت حرکت در 12 جهت، پشت سری برقی برای صندلی های جلو، مجاری هوا روی حاشیه های صندلی عقب، پنل ابزار مجازی، نمایشگر مجازی، دوربین پارک با دید 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی و سیستم پیشگیری از تصادف.
 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کیا K900 مدل 2015

کیا K900 مدل 2015 در حال حاضر فقط با یک موتور هشت سیلندر 5 لیتری به بازار عرضه می‌شود که قادر است 420 اسب بخار نیرو و حدود 510 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می‌شود. میزان مصرف سوخت این سدان لوکس در سیکل ترکیبی 15.21 (18.25 لیتر در شهر و 11.90 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که مشابه مصرف سایر موتورهای مشابه است. در تست سرعت، کیا K900 با موتور هشت سیلندر توانست ظرف 5.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای یک سدان لوکس معمولی به نظر می‌رسد. این خودرو در آینده نزدیک با یک موتور شش سیلندر 3.8 لیتری نیز قابل تهیه خواهد بود که قادر است 311 اسب بخار نیرو و حدود 397 نیوتن متر گشتاور تولید کند. میزان مصرف موتور شش سیلندر در سیکل ترکیبی 13.03  لیتر(15.21 لیتر در شهر و 10.14 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.
 

ایمنی

بررسی کیا K900 مدل 2015

تجهیزات ایمنی کیا K900 که به صورت استاندارد ارائه می‌شوند عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوا در جلو و عقب، کیسه هوای پرده ای سراسری، دروبین دید عقب و جلو، سیستم Uvo که شامل ترمز اضطراری و ابزارهای نظارت بر سرعت و عوارض زمین است. مدل های هشت سیلندر این خودرو مجهز به سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و سیستم هشدار عبور از خط است. همه این تجهیزات برای مدل شش سیلندر به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. اگر پکیج VIP را خریداری کنید این تجهیزات ایمنی نیز در اختیارتان قرار می‌گیرند: دروبین با دید 360 درجه، سیستم هشدار پیشگیری از تصادف که در صورت حتمی بودن وقوع تصادف، کمربندها را سفت و ترمزها را درگیر می‌کند. در تست ترمز، کیا K900 با موتور هشت سیلندر، توانست پس از پیمودن حدود 39.50 متر متوقف شود که حدود 3 متر از خودروهای مشابه بیشتر است.
 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی کیا K900 مدل 2015

به طور کلی می‌توان گفت شباهت های زیادی به سدان های لوکس آلمانی دارد. طراحی داخلی بسیار به روز و مجهز به یک نمایشگر 9.2 اینچی در وسط داشبورد است که به وضوح از سدان های بی ام و و مرسدس بنز الهام گرفته است. چنانچه پکیج VIP را خریداری کنید درب های وکیومی و صندلی های تاشوی عقب در اختیارتان قرار خواهد گرفت و رفاه و راحتی بیشتری خواهید داشت. با این که تزیینات چوبی در داخل کابین ناب و اعلا است ولی ظاهر بسیار صیقلی و براق آن ها باعث می‌شود شبیه به پلاستیک به نظر برسند.

بررسی کیا K900 مدل 2015
بررسی کیا K900 مدل 2015 بررسی کیا K900 مدل 2015
دسته کنترل سیستم تفریحات و سرگرمی نیز شباهت زیادی به دسته کنترل سیستم iDrive خودروهای بی ام و دارد ولی منوهای پیچیده آن ممکن است قدری دردسرساز باشند، تعداد دکمه های داخل کابین نیز بیشتر از حد انتظار است. بهتر است بدانید فقدان نمایشگر و کلیدهای کنترل سیستم صوتی و سینی پذیرایی برای صندلی های عقب نیز به شدت محسوس است. البته وقتی فهرست بلند بالای تجهیزات استاندارد کیا K900 را در نظر بگیریم این موارد جزیی قابل چشم پوشی هستند. اگر بزرگسالان یک روز کامل را صرف گشت و گذار با این خودرو بکنند، به لطف صندلی های خوش فرم و دارای مجرای هوا، به هیچ عنوان احساس کوفتگی نخواهند کرد. سیستم صوتی Lexicon هم صدای بسیار قوی و پر طنینی دارد و خستگی را از تن به در می‌کند. گنجایش صندوق عقب 0.45 است که برای خودروهای این کلاس عادی به نظر می‌رسد.
 

تجربه رانندگی

بررسی کیا K900 مدل 2015

به رغم وجود موتور قوی هشت سیلندر، فشردن پدال گاز باعث نمی‌شود این خودرو آن طور که از یک سدان لوکس انتظار می‌رود، عکس العمل نشان بدهد، با این حال سرعت زود و بدون زحمت بالا می‌رود و شما را به خودروهایی که در بزرگراه در حال حرکتند می‌رساند. هنگام حرکت در ترافیک سنگین باید فشار بیشتری روی پدال ترمز بیاورید تا گیربکس را متوجه کنید چند دنده پایین بیاید. در سرعت های بالا، تقریباً هیچ صدایی وارد کابین نمی‌شود و فقط صدای سوت ملایمی به گوش می‌رسد که ناشی از برخورد باد با آینه های جانبی است. سواری خوب و راحت است و بیشتر دست اندازها به راحتی جذب می‌شوند، با این حال، هنگام عبور از روی آسفالت های ترک دار، کیفیت سواری در مقایسه با سایر سدان های لوکس، چندان چنگی به دل نمی‌زند. بر خلاف سایر سدان های رقیب، کیا K900 گزینه ای ندارد که به سیستم تعلیق فرمان بدهد کیفیت سواری را نرم کند. این سدان بزرگ هنگام عبور از پیچ ها سنگین احساس می‌شود و نمی‌تواند خودش را جمع کند. خوشبختانه این خودرو در همه جاده ها به جز جاده های پر پیچ و خم کوهستانی، آرام و متین باقی می‌ماند، با این حال اگر قبلاً سدان های آلمانی را رانده باشید هندلینگ کیا K900 زیاد شما را به هیجان نخواهد آورد.

منبع

edmunds

برچسب : کیا , آئودی A8 , بی ام و سری 7 , لکسوس LS 460 , هیوندای Equus






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

9 نظر

مازندرانی
0

لطفا مقالات جدید و 2016 هم بذارید
09:54  1395/05/31
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

سلام.دوستی که که میگه لکسوس از همه با کیفیت تره پدر من هم لکسوس داشته هم بی ام و داره در کل هر دو خوبن ولی بی ام و بهتره و در لذت سواری هم پدرم میگه بهتره در مورد تکنولوژی هم که همه میدونن المانی ها چند دهه از همه جلو ترن به خصوص بی ام و و بنز و اودی.ولی قبول دارم که اصطحلاک المانی ها بالاست که در مقابل اپشن هاشون قابل تحمله
02:42  1395/03/28
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

حرف دوستان رو اصلا قبول ندارم.پدر بنده يه لكسوس اي اس ٣٥٠ داره كه مدل ٢٠٠٨ هست و حدود ٧ سال ميشه كه خريديم و كاركردش ١٧٠٠٠٠ هست.در اين زمان پدرم يه بي او و ٧٤٠ ال اي خريد ولي اون سوا ي لكسوس رو نداشت.يه ماه پيش مرسدس بنز اي ٢٥٠ ٢٠١٥ خريد.اونم فروخت.كيفيت قلعات لكسوس با نيچ ماشيني قابل مقايسه نيست.بي ام و و بنز و كلا ماشين هاي الماني كيفيت ماشيناشون در يه سطح هستن و عالي نستن ولي متاسفانه اصطحلاك بالايي دارن.پدر من تو اين سال ها به غير از سرويس ماشين و تعويض روغن و لنت و اينجور چيزا يه ريال هم براي ماشين اضافي خرج نكرده.ماشين هم به اندازه روز اولش سرحاله.مقايسه اينگونه ماشين ها اشتباهه بنز و بي ام و ماشين هاي بي نظيري هستن ولي هيچوقت اون نرمي و كيفيت سواري لكسوس رو ندارن.حرف نيست.سوار همشون شدم چون اينجا منطقه ازاد هست و ماشين هايي مثل ائودي كيو ٧ و ... هم هست ولي ميشه گفت هيچ ماشيني در كل با لكسوس قابل مقابسه نيست.يه مثال ميگم شما اگه به قسمت هاي فلزي كنار شيشه هاي بنز اي ٢٥٠ ٢٠١٥ حتي و لكسوس اي اس ٢٠٠٨ دست بزنيد به راحتي ميتونيد تفاوت اين ماشين هارو احساس كنيد
13:02  1394/07/01
گزارش
پاسخ دادن
سعید
3

در جواب دوستان عزیز آقا حمید و علی باید بگم که درست گفتید.
مقایسه بنز و ماشین های اروپایی با تویوتا و لکسوس هم کار اشتباهی
است. چون تجربه ناب کیفیت سازی اروپایی ها خیلی بیشتر از ژاپنی ها
است و اگر شما سوار bmw series 7 شوید دیگر سواری تویوتا آریون برای
شما مزه و لذت چندانی ندارد. انگار که از اپتیما سوار سمند بشی !!!! .
10:27  1393/08/21
گزارش
پاسخ دادن
علی
3

خب شما قیمت رو هم در نظر بگیر!!
بی ام و سری 7 رو با آریون مقایسه نکن! با لکسوس ال اس مقایسه کن!
10:37  1393/08/21

گزارش
سعید
1

به نسبت لکسوس LS هم به همین صورته. کیفیت bmw یه چیز دیگه ست.
10:56  1393/08/21

گزارش
سعید
12

واقعا پیشرفت خودروهای کره ای قابل تحسینه
اما کسی حق نداره اونها رو با خودروهای کمپانی های قدیمی مثل تویوتا و
لکسوس و بی ام و و بنز و آئودی مقایسه کنه. چون همونطوری که درک و
شعور یک فرد 30 ساله از یک فرد 15 ساله بیشتره ، تجربه ساخت خودروی
باکیفیت تر هم در یک کمپانی صد و چند ساله بیشتر از یک کمپانی نیم قرنی است. خودروهای کره ای هنوز خام هستند و تا پخته شوند 20 سال
دیگری می کشه ......
19:16  1393/08/20
گزارش
پاسخ دادن
َAli
10

ضمن تایید دوستمون... بنظرم تویوتارو هم نباید با کمپانی های آلمانی و آمریکایی مقایسه کرد...
ضمنا لکسوس و تویوتا تقریبا یه شرکتن...لکسوس خوردرو هاس لوکس تویوتا هستش در واقع (شرکت زیر مجموعه)
23:04  1393/08/20

گزارش
حمید
5

سلام
دوست عزیز یه اشتباه کوچک کردید چون بین تویوتا و لکسوس با بی ام و و بنز و آئودی فرق وجود داره و نباید اون ها رو کنار هم قرار داد قبول دارم که تویوتا خیلی خیلی خوبه ولی تویوتا کجا و بنز و بی ام و کجا...
23:16  1393/08/20

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فریبا : منم هفته چهارم مهرم هنوز برام پیامی نیومده
سیاوش x5 : سلام دوستان از ثبت‌نامی اسفندx5 کسی تحویل گرفته؟ ممنون میشم اطلاع رسانی کنید
فریبا : جناب سایپا تکلیف ما هم روشن کن که از اول جی ال بودیم ، چرا فقط داره تبدیل میزنه ؟؟؟؟؟
میثم : سلام دوستان عزیز که هفته چهارم خرداد موعد تحویل خودروشان بوده،،هنوز تکمیل وجه نکردن و تبدیل نزدن لطفا اگه خبری چیزی بود مارو هم در جریان بذارید ممنونتان میشم
رامین : منم دقیقا عین شمام. ماشینو بعد دو سال فروختم. هر موقع زنگ میزنم میگن در لیست پرداختین
فریبا : دوستان چرا ماشین بعضی از شما ترمز ESC و Sbr داره ؟؟؟ مال من تو سایت زده فقط ESC ؟؟؟؟؟
تارا اتوماتیک : سلام ،02182272727 با این شماره تماس بگیرید داخلی صفر بگید میخواهید ثبت جریمه تاخیر کنید حساب میکنند بعد می‌گویند بهتون اگه زنگ نزنید خودشون بهت نمیدهند اون وسط هپلی هپو میکنند.
ماهان : واقعا باید ..ید به این مدیریت کرمان موتور. خودشون هم گوه گیجه گرفتن. نمیدونن چیکارکنن. مثال: قیمت x5 اول شهریور 1740 قیمت 8 شهریور 1880 قیمت مهر ماه2230 قیمت نقدی تحویل 30روزه 2330 قیمت آبان 2100 ماشین ها رو تحویل نمیدن تاخیر ها خصوصا x5 بالای 100 روز کاری ثبت نام تحویل 90روزه همین الان توسایت وجود داره ثبت نام نمایندگی کمتر از 30روز وجود داره پیگیری می کنی 50روزه در حال در حال بارگیری پیگیری میکنی تو این هفته شاسی میشه 2 ماه گذشته خیری نیست واقعا لوح تقدیر ... به این مدیریت و برنامه ریزی باید داد.
ماهان : سلام تنها راه باقی مونده برای ما فقط رسانه ای کردن هست. اگر کسی دسترسی به رسانه داره فقط بگید نظرات این سایت رو بخونه. حدود 20نفر از کسایی که x5 ثبت نام کردن و افزایش قیمت خوردن و یا تحویل نمیدن قرار گذاشتیم هفته بعد وزارت صمت با پلاکارد. فیلم بگیریم بدیم 8:30 برای ما که کاری نمیکنن حداقل بقیه گول نخورن. من نمیدونم با چه رویی شرکت مجدد به دروغ ثبت نام میکنه؟
جواد : سلام پرداخت اولیه برج 12پارسال درست 4روز قبل از عید بود. دوره چهارم فک کنم. انتخاب نمایندگی که نوشتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
منتظر پلاک : فقط خدا. ریشه سایپا. بکنه که همه مردم را گرفتار کرده ده روزه ماشین من خروج خورده پس چرا نمی رسه نمایندگی
نیسان دوگانه : ده روزه ماشین خروج خورده ولی نمی رسه نمایندگی. اینها. علکی چراغ تحویل را روشن میکنن میگن ماشین حرکت کرده به والا. همشون دروغ میگن. بی پدرا
سرافراز : بچه من زیاد پیگیر نبودم الان نگاه کردم ماشبنم مرحله فاکتور هست تحویل 30دی، پیش فروش بعد فاکتور تا تحویل یکماه میشه؟
دنا 6 دنده تحویل مهر : خدا کنه از امروز مشکی ها رو هم فاکتور کنن
کوییک اس : آقا ممنون اینجوری اطلاع رسانی میکنن بقیه که فاکتور میشن یاد بگیرن.
جی ایکس آر ال : طرح فرسوده هستم چه تاریخی آخرین فاکتور بوده ؟؟؟
ساینا دوگانه مرداد : ما هم برا ماشین دوم میخواییمش . هر وقت دادن دادن مهم نیست هم ارزش پول حفظ میشه هم جریمه تاخیر میگیریم تو غصه نخور😁
اطلس خسته بهمن : سلام برای شکایت باید کجا بریم؟؟؟هزینه ای هم داشت؟؟
مظلومی : یه پیامک از امداد خودرو اومد، جوابش لعنت فرستادم براش، تماس گرفت هرچی حرف بود بارش کردم گفتم این جه وضعیه مردم رو اسکل کردین، چرا پامک فرستادی وقتی ماشین تحویل ندادی گفتم با روح مردم بازی میکنی این چه وضعیه گفت ببخشید پیگیری مینکنم گفتم عددی نیستی که پیگیر باشی پیگیری رو مرد میخاد
اطلس : واقعا اونایی که میگن حالا دیر شد سشود تاخیر میگیریم و نمیفهمم فازشونو ، اولا کو سود تاخیر تا دو سال دیگه نمیدن دوما واقعا میتونی 800 میلیون پولتو بذاری دست سایپا برشسکته بمونه اونم با این وضعیت نا امنی مملکت که ممکنه باز جنگ بشه و همه چی بره رو هوا فقط تجمع تنها راه حله