بررسی اُپل آسترا

بررسی اُپل آسترا

با نگاهی به جدول میزان فروش خودروهای مختلف در استرالیا متوجه می‌شویم که اپل آسترا با فروش 250,000 دستگاه توانست پس از Commodore در جایگاه دوم قرار بگیرد. به همین دلیل، کمپانی جنرال موتورز به عنوان سهامدار اصلی کمپانی اپل تصمیم دارد به منظور افزایش فروش محصولات خود از مدل جدید این خودرو به عنوان برگ برنده استفاده کند. این خودرو که در چهار مدل سدان، هاچ بک پنج درب، هاچ بک سه درب با نام GTC و استیشن Sports Tourer به خریداران عرضه می‌شود، با فراهم آوردن تجهیزات مناسب می‌تواند بار دیگر نام و آوازه خود را بر سر زبان ها بیندازد. در قاره اروپا نیز، اپل توانسته با ایجاد تغییرات اساسی و افزایش فاصله میان خود و شورولت، با رقبایی چون فولکس واگن و ولوو به رقابت بپردازد. گفتنی است، این خودرو با قیمت پایه 23,990 دلار استرالیا برای تیپ هاچ بک پنج درب و 28,990 دلار استرالیا برای تیپ GTC در اختیار خریداران قرار می‌گیرد که اگرچه نسبت به قیمت پایه رقبا کمی بیشتر است، اما با در نظر گرفتن تجهیزات ارائه شده چندان نامناسب به نظر نمی‌رسد. مدل دیزل این خودرو نیز، با قیمت 31,990 دلار استرالیا عرضه می‌شود که تقریبا هم قیمت مدل های بنزینی مزدا 3، رنو مگان، شورولت کروز، فورد فوکوس و فولکس واگن گلف است. شایان ذکر است، در مقایسه با خودوهایی چون فورد فوکوس، شورولت کروز و پژو 308، این آلمانی زیبا با تولید قدرتی در حدود 165 اسب بخار از قوی ترین موتور دیزلی در کلاس خودروهای کوچک برخوردار است. گشتاور 350 نیوتن متری پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری دیزلی مجهز به توربوشارژر آسترا، اگرچه در مقایسه با گشتاور 360 نیوتن متری رقبا کمتر به نظر می‌رسد، اما باز هم بیش از حد نیاز بوده و عملکرد خوبی از خودرو به نمایش می‌گذارد.

بررسی اُپل آسترا

امکان سفارش گیربکس شش سرعته اتوماتیک به جای شش سرعته دستی یکی از مزیت های آسترا نسبت به مزدا به شمار می‌رود. عملکرد خوب خودرو حتی در دور پایین که راننده را از تعویض دنده های مداوم معاف می‌کند، یکی دیگر از مزایای آسترا می‌باشد. عدم استفاده از سیستم Start-Stop که به صورت استاندارد بر روی مدل مجهز به گیربکس دستی عرضه می‌شود، مصرف سوخت 6.3 لیتر را برای آسترا در سیکل ترکیبی به ارمغان می‌آورد.

بررسی اُپل آسترا

صدای موتور بسیار کم بوده و تنها در دور 1,750 و هنگام رانندگی با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت کمی صدا می‌کند. با این وجود، صدای باد در کنار صدای تایرها به خصوص در سرعت های بالا کمی آزاردهنده می‌باشد. هندلینگ خودرو اگرچه به خوبی و تیزی فوکوس و مزدا 3 نیست، اما در مجموع و با وجود چسبندگی مناسب تایرها به سطح جاده می‌تواند رضایت راننده را جلب کند.

بررسی اُپل آسترا

عملکرد ضعیف فرمان آسترا که توجه مداوم راننده را برای حرکت در مسیر مستقیم طلب می‌کند، بزرگترین نقطه ضعف این آلمانی کوچک محسوب می‌شود. اگرچه اپل آسترا از پلت فرم و سیستم تعلیق شورولت کروز بهره می‌برد، اما در مقایسه با فولکس واگن گلف و هیوندای i30 کیفیت رانندگی آن پایین تر است.

بررسی اُپل آسترا

این خودرو با برخورداری از 4,419 میلی متر طول، یکی از بزرگترین هاچ بک ها می‌باشد که با در نظر گرفتن صندوق عقب جادار و صندلی های راحت چه در جلو و چه در عقب، می‌توان گفت میلی متری از آن به هدر نرفته است؛ صندلی عقب تاشوی آن به قدری جادار است که سه سرنشین بزرگسال را به راحتی در خود جای می‌دهد.

بررسی اُپل آسترا

با نصب پکیج Leather Sports Seat به ارزش 2,500 دلار می‌توانید از تجهیزاتی چون صندلی راننده با طراحی ارگونومیک، گرمکن و بالشتک های جانبی قابل تنظیم برای صندلی های جلو، تودوزی چرم و زیرآرنجی مرکزی صندلی عقب مجهز به پورت اسکی استفاده کنید.  تمامی این تجهیزات به علاوه چراغ های جلوی زنون قابل تنظیم و چراغ های حرکت در روز LED مواردی هستند که در پکیج Prestige و با قیمت 4,500 دلار به خریداران عرضه می‌گردند. 

بررسی اُپل آسترا

با پرداخت مبلغ 1,250 دلار و خرید پکیج Navigation امکاناتی چون مسیریاب ماهواره ای مجهز به نمایشگر رنگی 7 اینچی و ست بلندگوی هفت تایی در اختیار شما قرار می‌گیرد. تمامی تیپ های اپل آسترا به صورت استاندارد مجهز به شش کیسه هوا، پشت سری های فعال برای محافظت از گردن و سیستم کنترل پایداری هستند که همین اوامر منجر به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه NCAP شده است.

بررسی اُپل آسترا

در تیپ Select شما می‌توانید با پرداخت 4,000 دلار بیشتر، یک پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر با قدرت حدود 180 اسب بخار را جایگزین پیشرانه 2 لیتری دیزلی کنید. رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های جلو اتوماتیک، برف پاک کن اتوماتیک، سنسورهای پارک در جلو و عقب، چراغ های مه شکن، روکش های مرغوب تر برای صندلی ها، دریچه تهویه مطبوع مخصوص راننده و سرنشین جلو، ترمز دستی الکترونیکی و روکش چرم برای فرمان از جمله تجهیزاتی هستند که به صورت سفارشی برای آسترا عرضه می‌شوند. تیپ Sport که در صدر مدل هاچ بک قرار دارد، در تلاش است با استفاده از سیستم تعلیق خشک تر و کوتاه تر و کمک فنرهای قابل تنظیم به صورت سفارشی به قیمت 2,000 دلار شایستگی خود را برای نام اسپرت حفظ کند.

بررسی اُپل آسترا
بررسی اُپل آسترا بررسی اُپل آسترا

طراحی داخل کابین نیز، صرف نظر از تعداد و نوع تجهیزات سفارشی انتخاب شده، نسبت به مدل های قدیمی آسترا یک پله جهش داشته و بهتر شده است. استفاده از پلاستیک نرم و با کیفیت برای داشبورد و درب ها و کنسول مرکزی حس خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند. از دیگر ویژگی های بارز این خودرو می‌توان به وجود محفظه نگهداری وسایل، فرمان قابل تنظیم در چهار جهت به همراه دکمه های کنترلی روی آن، و کامپیوتر سفری حاوی سرعت سنج دیجیتال اشاره کرد. نورپردازی قرمز رنگ زیر دسته دنده که هماهنگی خاصی با نورپردازی دکمه های کنترلی روی داشبورد و صفحه کیلومتر دارد، جلوه خاصی به کابین آسترا بخشیده است. با در نظر گرفتن تمامی این موارد می‌توان گفت، آسترا نامی است که شایستگی حضور در بازار را دارد. 


منبع

CarAdvice

برچسب : آسترا , Commodore , اپل , Opel , جنرال موتورز , فولکس واگن , ولوو , گلف , هیوندای i30 , مزدا 3 , رنو مگان , فورد فوکوس , شورولت کروز , پژو 308






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تحویل مردادد : سلام دعوتنامه من فعلا ته نیامده
بهروز : برای برخی از18اسفندیها تبدیل رنگ به مشکی صدفی اومده
شاهین : در جواب غلام سود فقط یک مورد از موارد بود اولا اینا شاهین جی و اتومات سی وی تی به این زودیا نمیدن ثانیا اتفاقا اگه برا خونواده بخواد خوب تبدیل بزنه که بهتره سریع تر بهش تحویل میدن که بتونه استفاده کنه بعدشم قیمتش هم پایین تره و بصرفه تره و اگه صبر کنه برا اتومات مطمئن باش دوباره افزایش قیمت کارخانه میخورن بازم میشه ضرر رو ضرر پس بهترین کار اینه که تبدیل بزنه و خودشو راحت کنه البته این نظر منه و هر کس صلاح کار خود رابهتر میداند
جمال : سلام تا چندم مهر 1402دعوتنامه تکمیل وجه اومده
Saeed : نه من ۶ اردیبهشتم فاکتور نشدم هنوز
حسین X5 : سلام ثبت نام کی هستید؟
TA : سلام برای همه همینطوره آماده برای صدور فاکتور تیک خورده ولی فاکتور شده نارنجی و می چرخه هرموقع تاریخ پرونده بروز شد یعنی دارید فاکتور میشید.
ممد : یعنی بشین تا صبح دولتت بدمد ما که تحویل شهریوریم هنوز خبری از فاکتور شدن نیست
احمد : سلام دوستان یه سوال برای من تارا دستی موعد تحویلم خیلی مونده ولی امروز تیک اماده برای صدور فاکتور خورده رفته رو فاکتور شده میچرخه این یعنی چی؟
ایگل مشکی : برای ما هم که اردیبهشت ثبت‌نام کردیم تو همین مرحله است انشالله هر موقع که موعد تحویل سیستمی بود رو به علاوه حداقل ۳ تا ۴ ما کن شاید شاسی بشه بعد منتظر باید بمونی تا حداقل ۲ ماه بعد شاید ماشین رو بهت بدن این بود فرایند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : دوست محترم سخای شما چندم هست؟
حسن : من تکمیل وجه 22اسفندم میره برااخر مهرماه لامصباهریروز 10روززمان میبره
ساینا اس : ساینا اس پیش فروش دهه فجر شماره پذیرش12164211 واریزی دوم تیر5 3ماه گذشت هنوز فاکتور نشدم
هوشنگ اسدنیا : ،سلام پلاک شدی امروز مردونه جواب بده جدی
کوییک SR مرداد1404 : دوستی که میگه اردیبهشت فاکتور نشده دروغ میگه همه تحویل های کوییک ار اس اردیبهشت و خرداد انجام شده
کوییک SR مرداد1404 : دوستان زمان های فاکتور کوییک s و rs و gxl و gxlr فرق داره همه باهم فاکتور نمیشن کوییک اس فعلا جلوتره
پاناقالپاق فرسوده 13مرداد : سلام نه کلاه گذاشتن سرمون
اطلس00 : روند فاکتور خیلی خوب داره پیش میره انشالله تا یه هفته دیگه فاکتور بشیم
رضا : نترس سایپا تا زمانی که مردم رو ندوشه ماهی یکبار برات می فرسته تا گولت بزنه بالاخره
شیما : کسی از دوستان اطلاع داره خبر بده ممنون می شوم؟؟؟!!!