بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014

بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014

کمپانی سانگ یانگ با عرضه رکستون W به عنوان یک خودروی قدرتمند و گردن کلفت در سال 2014 سعی کرد جایگاه خوبی در کلاس خودروهای SUV برای خود دست و پا کند؛ اما به دلیل عدم مطابقت با استانداردهای آلایندگی یورو 5 یک وقفه نه ماهه در تولید این خودرو روی داد که پس از مدتی و با انجام اصلاحات مورد نیاز از سوی کمپانی سازنده، تولید این شاسی بلند کره‌ای از سر گرفته شد. علاوه بر طراحی جدید چراغ ها و جلوپنجره که ظاهر خشن تری به این خودرو بخشیده است، استفاده از یک پیشرانه جدید در کنار ارائه تجهیزات و آپشن های فراوان تویوتا لندکروزر و کابین جاداری چون مرسدس بنز GL و صد البته قیمت پایین این کره‌ای در مقایسه با رقبایش، رکستون W را به خودرویی ایده‌آل برای بسیاری از خریداران تبدیل می‌کند. اما آیا قیمت پایین این خودرو منافاتی با کیفیت و کارایی آن ندارد؟ گفتنی است، قیمت پایه این SUV از 21,995 پوند شروع می‌شود و به 25,995 پوند برای تیپ فول آپشن EX می‌رسد که در مقایسه با خودروهایی چون فولکس واگن گلف DSG، شما با پرداخت مبلغ کمتری می‌توانید لذت رانندگی با یک شاسی بلند مجهز را تجربه کنید.

بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014

کمپانی سازنده با قرار دادن یک پیشرانه شش سیلندر خطی 3 لیتری بنزینی و تامین قدرتی معادل 220 اسب بخار و گشتاوری در حدود 312 نیوتن متر، رکستون 2,013 کیلوگرمی را با حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت به پیش می‌راند. گفتنی است، این نیرو از طریق گیربکس 5 سرعته اتوماتیک تیپترونیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود (چهار چرخ محرک دائم با امکان انتخاب حالت زمستانی) و شتاب 12 ثانیه ای را برای رکستون به ارمغان می‌آورد؛ با این وجود، عملکرد گیربکس چندان رضایت بخش نبوده و به خصوص در ترافیک شهری و هنگام تعویض دنده های مداوم، راننده را آزرده خاطر می‌سازد. همچنین، مصرف سوخت 14.2 لیتر در سیکل ترکیبی (19.3 لیتر در شهر و 11.2 لیتر در بزرگراه) برای خودرویی با این وزن و ابعاد 1,760x1,870x4,720 میلی متر به ترتیب برای طولxعرضxارتفاع بسیار زیاد می‌باشد.

بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014

همان طور که پیش از این اشاره شد، طراحی جدید جلوپنجره و چراغ های جلو با قابلیت تنظیم سطح روشنایی بر اساس وزن خودرو، شیشه های جلو ضد اشعه های مضر (سولار)، چراغ های مه شکن، ریل های سقفی، و چراغ های عقب LED ظاهر زیبایی به این شاسی بلند کره ای بخشیده‌اند. از دیگر تجهیزات استاندارد این شاسی بلند 7 نفره می‌توان به فرمان تلسکوپی هیدرولیک حساس به سرعت با قابلیت تنظیم به صورت دستی، شیشه های برقی مجهز به سیستم ایمنی تشخیص مانع، کروز کنترل، تهویه هوای اتوماتیک، سانروف برقی مجهز به سیستم ایمنی تشخیص مانع، غربیلک فرمان مجهز به پدل شیفتر و کنترل سیستم صوتی، کامپیوتر سفری (مدیریت پیمایش سفر)، گرمکن صندلی راننده و سرنشینان، آینه الکتروکرومیک، برف پاک کن مجهز به حسگر باران و سیستم یخ زدا، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت و سرنشین جلو در 4 جهت، آینه های جانبی تاشو اشاره کرد.

بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014 بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014
بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014 بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014
بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014 بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014

قابلیت ذخیره وضعیت صندلی راننده و سرنشین در 3 حالت، تنظیم اتوماتیک آینه های جانبی هنگام دنده عقب، کمک فنرهای گازی، سیستم پخش DVD به همراه 6 بلندگو، آینه های جانبی دارای حافظه، و دوربین دید عقب نیز، از جمله تجهیزات سفارشی رکستون به شمار می‌روند.

بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014
بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014 بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014
بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014 بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014
بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014 بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014
بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014 بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014

اما با نگاهی به داخل کابین، اینطور به نظر می‌رسد که کمپانی سانگ یانگ کیفیت را فدای کمیت کرده است؛ تزئینات چوبی نامرغوب، طراحی قدیمی، کیفیت پایین نمایشگر LCD سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، عدم وضوح دکمه های کنسول مرکزی زیر نور خورشید یا خیابان از جمله مواردی هستند که بر عدم هماهنگی طراحی داخلی این خودرو تاکید می‌کنند. بزرگ بودن فرمان، بخش زیادی از فضای قسمت جلو را اشغال کرده و راننده را در تنگنا قرار داده است؛ شاید بتوان گفت بزرگترین مشکل این کره ای 4.7 متری نیز، همین فضای نامناسب داخل کابین آن باشد. لازم به ذکر است، تمامی تیپ های رکستون W به صورت استاندارد با ظرفیت هفت سرنشین ارائه می‌شوند؛ اما شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی، این خودرو را به صورت پنج سرنشین سفارش دهید.

بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014 بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014

وجود تجهیزاتی چون قفل ایمنی کودک، ترمزهای دیسکی خنک شونده با هوا مجهز به سیستم ضدقفل، ایموبیلایزر، کنترل کشش و پایداری، سیستم ضد واژگونی (ARP)، سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز، هشدار دهنده موانع در دنده عقب، 10 کیسه هوا و قفل شدن درب ها در سرعت بالا به صورت استاندارد و فلاپ روی گلگیرها به همراه رکاب زیر درب ها و سیستم کنترل در سراشیبی به صورت سفارشی، ایمنی رکستون را تامین می‌کنند.

بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014

اما با وجود سیستم تعلیق مکفرسون دو جناغی در جلو و چند میله‌ای با میله تعادل در عقب، رکستون عملکرد خوبی از خود به نمایش نمی‌گذارد و شما را از خرید چنین خودرویی پشیمان می‌کند؛ چرا که با رفتن روی کوچکترین دست اندازی تمام کابین متلاطم می‌شود و ضربات را به سرنشینان منتقل می‌کند؛ فرمان پذیری و هندلینگ نیز، چندان رضایت بخش نیست و آنطور که باید و شاید، نیازهای راننده را برطرف نمی‌کند. اگرچه کمپانی سازنده این خودرو را به عنوان حد فاصل کیا سورنتو و هیوندای سانتافه تولید و عرضه کرده است، اما با این تفاسیر مسئولان سانگ یانگ نیز امید چندانی به موفقیت رکستون W ندارند. اما ظرفیت حمل بیش از سه تن بار به همراه گارانتی 60 ماهه یا 150,000 کیلومتری و قابلیت های خوب آف رود، خرید این شاسی بلند کره‌ای را قابل تحمل می‌سازد. در حال حاضر این خودرو توسط شرکت رامک خودرو و با محدوده قیمت 184 تا 187 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود. 

بررسی سانگ یانگ رکستون W EX مدل 2014


برچسب : رکستون , کوراندو , سانگ یانگ , رامک خودرو , شاسی بلند , SUV , هیوندای سانتافه , کیا سورنتو , تویوتا لندکروزر , مرسدس بنز GL , فولکس واگن گلف DSG






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

Siamak
3

ركستون از نظر موتور ، سيستم تعليق بسيار خوب عمل ميكند
سواري خوبي دارد و نسبت به قيمتش ارزش خريد دارد
از نظر طراحي داخلي خصوصا كنسول جلو ضعيف عمل شده

ولي سليقه ايراني ها در خودرو بسيار متفاوت از خارجي ها است
مقايسه سأنتافه كه فقط شاسي بلند است و أفرود نميباشد با يك أفرود مثل ركستون صحيح نميباشد
سانتافه يك شاسي بلند زيباي شهري است و در جاده هاي كوهسناني و بياباني حرفي براي گفتن ندارد
20:11  1395/01/27
پاسخ دادن
رضا
6

سلام
دوستانی تجربه دارند
میشه لطفا بگید سانتافه بهتره یا این؟
آخه شنیدم سانتافه موتورش یه مقدار ضعیفه و همچنین شتابش
در مورد کیفیت سواری سانتافه هم راهنمایی کنید
ممنون
00:22  1393/09/19
پاسخ دادن
سعید
13

از لحاظ موتور و فنی رکستون یک سر و گردن از سانتافه بالاتره.
رکستون 6 سیلندره و قدرت و شتاب خیلی خوبی به راننده ارائه می کنه.
اما از لحاظ امکانات و کیفیت سواری سانتافه خیلی بهتره.
سواری سانتافه بسیار نرم و راحته و امکانات خیلی خوبی ارائه می ده.
از لحاظ طراحی هم سانتافه بهتره.
قیمت رکستون و سانتافه تقریبا برابره. رکستون 190 میلیونه و سانتافه 200
میلیون. البته سانتافه در عرض یه ماه فروش می ره ولی برای فروش رکستون حداقل باید 6 ماه صبر کنی .....
اکنون انتخاب با شماست.
14:24  1393/09/19

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : ؟کجا می ری، حالا بودی، چی شد؟ تحویل گرفتی بسلامتی
تارا : سلام دوستان ۱۵ فاکتور شد ۲۲ پلاک الان روی صدور اسناد گیر کرده کسی است که برایش اسناد صادر و یا تحویل شده باشد
تارا اتومات۴ : توی پیچhavale.yabانیستاگرام امروز پست گذاشته بود ۳۱فروردین فاکتور شده
ف : توی اون سایت عکس جدید نبود ، مدل که باید ۲۰۲۴ باشد که خود سایپا هم توی پیامک ذکر کرده
T8 : سلام من ثبت نام ۱۸بهمن هستم هنوز پلاک نشده ۱۶ خرداد فاکتور شد فردا باید اولین قسط پرداخت کنم زنگ زدم گفتن یکماه بعد از فاکتور تحویل میدیم
T8 اسفند : سلام کی فاکتور شد
T8 بهمن : سلام دوستان t8 ثبت نامی 30 بهمن امروز پلاک شد کی تحویل میدن بنظرتون ؟
تارا : دوستان اگه خوبی یا بدی دیدن مارو حلال کنید مخصوصا اقا وحید و تارا دستی تبدیل V1p
محمد : پذیرش دهم دی سخا نوزدهم دی مشکی ۱۷ خرداد فاکتور شدم پلاک ۲۲ نشست ۲۴ خرداد تحویل گرفتم اسلامشهر انشاالله همه به زودی تحویل بگیرن سال ۹۸ واس پراید توی این سایت بودم الان واس اطلس مرسی ازین سایت و تبادل نظر
چانگان cs55🤠 : آقای صادق زنگ بزنید سایپا بپرسید.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 : سلام قبلاً واسه تاخیر اظهارنامه نیاز نبود چون خودشون طی ی کارت شارژ شده میدادند اگه مطمن هستید که حالا نیاز هست که ما هم اظهار نامه ارسال کنیم
شایان بهاری : والا من نه کارمند سایپام نه مسئولیتی دارم .یکی مثل شما پیگیر تر و با تجربه تر
شایان بهاری : حاجی لااقل کمتر تابلوتر پیام می دادی !!!!
شایان بهاری : درود. بعضی شهرها کسری فیزیک پلاک دارند عجله نکنید درست میشه . امروز یه سری ها که دو روز قبل فاکتور شدن پلاک شدن .
احسان : سلام ستاره خانم ممنون از اطلاع رسانی دقیقتون مبارکتون باشه انشاالله چرخش به خوشی بچرخه فقط سعی کنید که در ازدواج هم همینطور وسواس به خرج دهید که سرتون کلاه نره و طرفتون خرده شیشه نداشته باشه براتون خوشبختی و شادکامی آرزومندم
ساینا : سلام دوستان چندروز بعد فاکتور پلاک و تحویل میشه بالاخره بعد حدود 50 روز طلسمش شکست و فاکتور شد خداروشکر این خان هم پشت سر گذاشتیم میریم برا خان بعدی چون هفت خان رستم بود این ساینا دوگانه
تکمیل 4 بهمن : تو سایت سخا همون صفحه اول زده پشتیبانی 021.....
امیرعلی دوگانه اسفند : ما رو دست انداختی یا واقعا نمیدونی تو پیامکی که برات تبدیل کوییک اومده شماره پذیرش هست
تکمیل 4 بهمن : آقا دستت درد نکنه ، دوباره الان زنگ زدم اول داخلی 1 بعد 6 ، میگه درسته ولی بازم به روز رسانی کرد، صبح هم نمایندگی دوباره مدارکم رو مهر کرد گفت شنبه میفرستم دوباره ، نمیدونم دیگه چکار کنم
استاد : ما به آقای بهاری اعتماد داریم چون هرچی اطلاعات داده درست بوده و خیلی برا وضعیت خودرهای مشتریا پیگیری کرده 👏👏👏