تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015

تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015

یکی از جدیدترین اتفاقات در خصوص نسل جدید فورد موستانگ GT  مدل 2015، از میان برداشتن اکسل قدیمی خشک عقب برای داشتن سیستم تعلیق مستقل عقب است. در این مدل جدید شاهد کیفیت سواری نرم تر هستیم و خودرو به راحتی و با آرامش بیشتری از دست اندازها و جاده های پر پیچ و خم عبور می‌کند. در طراحی بدنه آن نیز، شاهد تغییرات چشمگیری هستیم، اگر چه این خودرو هنوز به تاریخچه کمپانی فورد وفادار می‌ماند. 

تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015

در مدل جدید، پنجره های عقب خودرو بیشتر به سوی عقب، یعنی نزدیک درب صندوق عقب کشیده شده است. نتیجه آن ایجاد دنباله ای است که یادآور فست بک دهه 1960 است که با بازی استیو مک کوئین (Steve McQueen) در فیلم اکشن Bullit، این خودرو به شهرت فراوانی دست یافت. ارتفاع این خودرو نسبت به قبل کمتر شده است، اما به نسبت می‌توان گفت که تغییرات صورت گرفته در آن قابل اغماض هستند. تست رانندگی با این آمریکایی زیبا روی پیشرانه قدرتمند هشت سیلندر خورجینی موستانگ GT تمرکز داشته است، اما از سایر ویژگی های مدل 2015، می‌توان از موتور چهار سیلندر خورجینی EcoBoost مجهز به توربوشارژر نام برد که قدرت بیشتری نسبت به مدل پایه مجهز به پیشرانه شش سیلندر خورجینی تولید می‌کند و 20 درصد مصرف سوخت مناسبتری دارد. 

تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015

قیمت تیپ پایه شش سیلندر خورجینی موستانگ از 24,425 دلار آغاز می‌شود، در حالی که خریدن تیپ مجهز به پیشرانه چهار سیلندر خورجینی EcoBoost و توربوشارژر هزینه ای معادل 25,995 دلار برای خریدار در بر دارد. این قیمت برای تیپ های مجهز به پیشرانه هشت سیلندر خورجینی حدود 32,925 دلار خواهد بود. تیپ GT 4,000 دلار گرانتر است. با پرداخت مبالغی اضافه تر، می‌توانید سیستم صوتی ارتقایافته، روکش چرم، حالت های مختلف رانندگی، و صندلی های مجهز به گرمکن و سیستم خنک کننده را برای خودروی خود داشته باشید. 

تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015

تیپ موستانگ GT Premium را می‌توان به پکیج های زیر مجهز کرد: پکیج 401A Equipment (شامل سیستم صوتی، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار ترافیک)؛ پکیج GT Performance (شامل رینگ های 19 اینچی با تایرهای تابستانی، ترمزهای برمبو، سیستم تعلیق اسپرت، ضریب اکسل عقب 3.73، استفاده از قطعات آلومینیومی در داخل خودرو، نشانگرهای اضافه به کار رفته بر روی صفحه  کیلومترشمار و صندلی اسپرت Recaro)؛ پکیج Enhanced Security ( شامل کروز کنترل تطبیقی؛ سنسورهای پارک عقب؛ مسیریاب ماهواره ای؛ و امکان سفارش طراحی های مختلف با رنگ های متعدد برای داخل خودرو).

تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015

قیمت فورد موستانگ مجهز به گیربکس شش سرعته دستی نیز، به 45,885 دلار می‌رسد.  با فشار دادن پدال  کلاچ و زدن دکمه استارت، پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 5.0 لیتری با غرش مافلر شروع به کار می‌کند. دنده یک خیلی راحت و با یک اشاره کوچک به دسته دنده جا می‌رود ولی برای تثبیت وضعیتش، دکمه ای وجود ندارد. موتور بی درنگ قدرت دلخواه را برای خودرو فراهم می‌کند اما شور سرعت با سکوت نسبی رنگ می‌بازد. صدای باد و تایرها  به داخل کابین منتقل نمی‌شنود و صدای پیشرانه بزرگ هشت سیلندر خورجینی GT کمی نسبت به قبل کمتر شده است. در مسیرهای طولانی، این امر یک مزیت محسوب می‌شود، اما برای افرادی که گستاخی و تهور مدل های قبلی موستانگ را دوست دارند، کمی دلسرد کننده است. پدال ترمز نیز، به لطف وجود ترمزهای سفارشی برمبو، بسیار حساس هستند. همچنین این زیبای آمریکایی از فرمانپذیری سریع، دقیق و قابل پیش بینی برخوردار می‌باشد. سه حالت رانندگی (Comfort, Normal, Sport) از طریق دکمه ای که روی کنسول مرکزی قرار دارد قابل انتخاب است. حتی در حالت Sport، فرمان به هنگام مانور دادن در فضاهای تنگ، سنگین نیست. همچنین حالت های رانندگی دیگری نیز وجود دارند که واکنش موتور را بالا می‌برند و سیستم کنترل پایداری را خاموش می‌کنند. در رانندگی شهری، فورد موستانگ وظایف کمی بر عهده راننده اش می‌گذارد. رانندگی با گیربکس دستی بسیار آسان است، بنابراین این اطمینان را به راننده می‌دهد که رانندگی با این خودرو در صورت تجهیز آن به گیربکس اتوماتیک بسیار آسانتر خواهد بود. دید عقب این خودرو نیز، در کلاس خودش بسیار عالی است؛ و راننده هنگام پارک دوبل هیچ استرسی نخواهد داشت، دوربین دید عقب نیز احتمال بروز هرگونه خطایی را از بین می‌برد.

تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015

سیستم تعلیق مستقل عقب، ، حتی اگر پکیج خشک GT Performance را خریداری کرده باشید، عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد و به راحتی و نرمی از مسیرهای ناهموار عبور می‌کند. موستانگ جدید در جاده های ناهموار به راحتی به حرکت خود ادامه می‌دهد، چیزی که در خودروهای قبلی با وجود اکسل خشک امکانپذیر نبود. با وجود بازنگری های جدید صورت گرفته در مدل جدید، هنوز شاهد فورد موستانگ با رانندگی دلپذیر هستیم. در تست سرعت، این خودروی زیبا توانست ظرف 4.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. با این که قدرت 15 اسب بخار و گشتاور حدود 14 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است (و اکنون به 435 اسب بخار نیرو و 542 نیوتن متر گشتاور رسیده است)، ولی شتاب فورد موستانگ جدید از شتاب مدل قبلی اش که محورهایی خشک داشت، بیشتر نیست. احتمالا وزن اضافی 60 کیلوگرمی و سیستم تعلیق مستقل عقب، در اینجا مقصر هستند. کنترل در سربالایی جزو تجهیزات استاندارد موستانگ GTs با گیربکس دستی می‌باشد، اما باعث می‌شود خودرو بیش از حد بکسواد کند. در تست ترمز، این خودرو، پس از ترمزگیری با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از طی 32 متر متوقف شد که نسبت به اجدادش حدود 1 متر کوتاهتر است. در تست هندلینگ، موستانگ جدید توانست با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از میان موانع زیگ زاگی عبور کند و با نیروی چسبندگی معادل با0.92g   مسیر دایره ای را بپیماید، بهتر است بدانید این اعداد و ارقام تفاوت چندانی با اعداد مربوط به مدل قبلی فورد موستانگ ندارد. گفتنی است این اعداد و ارقام روی پیست به دست آمده اند و ممکن است با نتایج به دست آمده در جاده های واقعی بسیار متفاوت باشند. شاید برخی افراد به سیستم تعلیق خشک فورد موستانگ عادت کرده باشند ولی سیستم تعلیق عقب جدید امکان استفاده از قدرت اولیه را فراهم می‌کند و و چسبندگی بیشتری ایجاد و حتی دست اندازهای کوچک را هم جذب می‌کند. 

 

طراحی داخلی

تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015

تغییرات صورت گرفته در موستانگ 2015، تنها به عملکرد یا بدنه خارجی محدود نمی‌شود. کابین این خودرو با حفظ بسیاری از طراحی های مدل های قبلی، مورد طراحی جدید قرار گرفته است. داشبورد با هواکش دوگانه به حالت قبلی بازگشته است اما برخی از اشکال چهارگوش، به شکل دایره ای درآمده است و از مواد با کیفیت در طراحی استفاده شده است. چنانچه خودرو به صندلی های اسپرت Recaro تجهیز شده باشد، پشتی های جانبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند اما این پشتی ها برای همه افراد با هر فرم بدنی مناسب نیست. قسمت نشیمن گاه نیز زیاد راحت نیست. متاسفانه، صندلی های عقب نیز، برای کودکان مناسب نیستند. از دیدگاه رانندگان، استفاده از فضای راننده در مدل های جدید بسیار بیشتر است.

تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015 تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015

عقربه های آنالوگ به راحتی قابل خواندن هستند و اطلاعات را کاملا واضح نشان می‌دهند. با این حال، این خودرو از نبود سرعت سنج دیجیتال رنج می‌برد. دکمه ها، دسته دنده و کلیدها حس مناسبی را به راننده منتقل می‌کنند و دکمه های مربوط به سیستم کنترل پایداری، فرمانپذیری و حالت های رانندگی نیز، زیبایی خاص خود را دارند. متاسفانه، سیستم سرگرمی MyFord Touch وسیله ای بی فایده در این خودرو محسوب می‌شود. در کنار واکنش پذیری کند، برخی تجهیزات آن همانند دوربین دید عقب، تنها در برخی مواقع به خوبی کار می‌کند. به هنگام استفاده از بخش مربوط به پخش موزیک از یک دستگاه جانبی و فعالسازی صدای Sync، کاملا بدون واکنش است و عملکرد مناسبی از خود به نمایش نمی‌گذارد. در مجموع می‌توان گفت که کابین موستانگ جدید همچنان گامی رو به جلو است. دید رو به بیرون این زیبای آمریکایی در مقایسه با بسیاری از رقبایش عالی است و اصلاحات صورت گرفته و سکوت داخل آن بسیاری از خریداران را به سوی خود جلب می‌کند.

تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015 تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015

فضای بار آن نیز، با 38 لیتر قابل قبول است و به بخش های متفاوتی میان رقبای اصلی اش تقسیم می‌شود. مصرف سوخت موستانگ GT بدون در نظر گرفتن گیربکس دستی یا اتوماتیک، در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 14، 18 و 10 لیتر برآورد شده است. برای افرادی که در جستجوی خرید خودرویی با مصرف سوخت کم هستند، موستانگ چهار سیلندر EcoBoost با برآورد سوخت ترکیبی 10 لیتر و یا پیشرانه شش سیلندر خورجینی با مصرف سوخت 12 لیتر می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد. تمامی مدل های فورد موستانگ 2015 به تجهیزات ایمنی استاندارد همانند کیسه هوای جانبی صندلی جلو، زانویی راننده، کیسه هوای پرده ای (تنها در مدل های کوپه)، کنترل پایداری، سیستم هشدار برخورد از عقب و دوربین دید عقب تجهیز شده است. تجهیزات ایمنی سفارشی عبارتند از : سنسورهای پارک عقب، کروز کنترل تطبیقی با سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار ترافیک. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به خودروهای زیر اشاره کرد :

تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015

شورولت کامارو : شورولت کامارو رقیب سرسخت فورد موستانگ است، اما در عمل، موستانگ کمی بهتر است. دید و راحتی کامارو تا اندازه ای از طریق بدنه جسورانه اش، محافظه کارانه تر است. طراحی مجدد کامارو ممکن است تا سال آینده در پرده ای از ابهام باقی بماند. متاسفانه، شهرت این برند در اغلب مواقع آن را در بین بهترین انتخاب ها قرار می‌دهد.

تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015

دوج Challenger : اندازه بزرگ، راحتی و مفید بودن، دوج Challenger را به خودرویی تازه نفس برای سال 2015 تبدیل کرده است. این تنها خودروی عضلانی است که می‌تواند سرنشینان را در قسمت عقب به راحتی در خود جای دهد و فضای بار آن نیز، در مقایسه با رقبا نسبتا بزرگ است. اندازه آن نیز، مانع عملکرد مناسب آن می‌شود اما رقابت در بزرگراه با دوج چلنجر کار دشواری است. کمتر خودرویی همانند فورد موستانگ جدید ارزش پرداخت هزینه ای مازاد را دارد؛ زیرا شما با این خودرو چیزی بیش از بازنگری بیشتر و متانت در جاده خواهید داشت. اگر سرگرمی و لذت اولویت خرید خودرو برای شما محسوب می‌شود، موستانگ GT می‌تواند انتخاب محض شما باشد.

تست رانندگی با فورد موستانگ GT مدل 2015

اگر کیفیت سواری برای شما در اولویت قرار دارد، فورد موستانگ انتخاب ضعیفی برای شما محسوب می‌شود. نبود فضای کافی برای سرنشینان عقب یکی از مهمترین نقاط ضعف این خودرو به حساب می‌آید. برای افرادی که خواهان خودرویی با عملکرد مناسب هستند، Shelby GT350 انتخاب مناسبی است اما ممکن است حداقل یکسال باید صبر کنید تا بتوانید آن را بخرید.   


منبع

Edmunds

برچسب : فورد موستانگ , فورد , شورولت کامارو , دوج challenger , شورولت , دوج , توروبشارژر , سیستم تعلیق , سیستم هشدار نقاط کور , ترمزهای برمبو , کیلومترشمار , کروز کنترل , مسیریاب ماهواره ای , گیربکس , کلاچ , فرمان , کنترل پایداری , دوربین دید عقب , کنترل در سربالایی , کیسه هوا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

مهدی
7

حضرت ماستانگ ارواهنا و ارواحالالمین مقدم لترابک فدا
21:40  1395/06/01
گزارش
پاسخ دادن
امیر
0

سلام من امیر هستم من تو اهواز زندگی میکنم یه کاماروRS مدل 2015 دارم .من با کامارو یک تصادف کردن اما خیلی ضربه ندیده بود وقتی بردمش درستش کنن یه حوری سیستمش بهم ریخته بود که ترمزهاش کار نمیکردن نه کولرش کار میکند نه سیستمش ..من کامارو رو نسبت به موستانگ بهتر میدونم ..اما داخل شتاب و سرعت موستانگ بهتر عمل میکنه ..کاماروRS قدرت بیشتری داره..موستانگ تا کامارو کاملا فرق میکنه وقتی میبینی تو کامارو بعد میری تو موستانگ واقعا میگم به خدا موستانگ به چیز دیگست ..برای فروش کامارو RS به شماره ی 09371428388 زنگ بزنید ممنون

23:09  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
البرزز
1

فقط حسررررررررررررررررت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت
15:57  1394/11/09
گزارش
پاسخ دادن
علی
2

من قول میدم 40ساله دیگه میخرم لاستیکشو
20:50  1394/09/28
گزارش
پاسخ دادن
Saleh
0

تا پنج سال ديگه ميخرمش البته ٢٠٣٠ شو ميگيرم سفيد روغني با خط مشكي هشت سيلندر
11:07  1394/07/21
گزارش
پاسخ دادن
شایان
2

فدای صدای اگزوزش شم
18:20  1393/11/05
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
8

می خوابم زمین از روم رد بشه....
دود اگزوزش نفسمه....
جوووووووووووووووون...........
07:06  1393/09/21
گزارش
پاسخ دادن
Ali
5

اووووف...میخوامش...فقط مشکیش....
22:49  1393/09/20
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس ++ : آقای صادق + هر موقع آمدم،اینجا بودی و در مورد همه چیز نظر میدهی.خسته شدی عزیز جان.کار و زندگی نداری؟برو یه قدمی بزن،هوایی بخور.بعد دوباره تشریف بیار.ممنون ازت.
شاهین پلاس : آقای صادق چی میزنی داداش!؟ سهند همون کوییک است ،فقط بدنه اش فرق میکنه!؟۳۰۰ میلیون اختلاف قیمت برای تغییر شکل بدنه!؟اصلا تابحال سهند از نزدیک دیدی؟فقط یه چند تا عکس نگاه کردی.
شاهین پلاس ۲ : جناب +sadegh برادر عزیز،چرا وقتی بلد نیستی،با محاسبات غلط مردم را گمراه میکنی؟ کار درستی نیست.
پلاس : هلیا خانم،دستت درد نکنه،برجکش را زدی. اینجا ماشالله همه کارشناس هستند.لطفا بفرمائید، برادر محترم از خودروی تحویلی راضی هستند؟ ماشین اذیت نمیکنه؟
هلیا : محاسبات شما اشتباه است،خودرو شاهین پلاس برادر من ۴ ماه تاخیر داشت.یکماه که در دعوتنامه ذکر شده بود.برای ۳ ماه دیگر یک برگ چک ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی به ایشان دادند( هر ماه ۸/۳میلیون) هنوز هم وصول نشده،لطفا اطلاعات اشتباه به مردم ندهید.
شاهین : اگه تبدیل بزنی سریع فاکتور میشی 10 15 روزه هم ماشین میرسه دستت مابه تفاوتش هم چند ماه بعد میدن سود تأخیر هم چند ماه بعد البته کلا سود تأخیر خیلی دیر میده
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : سلام آقا سهیل هنوز شاسی نشدم متاسفانه چک دیون هم چند روزه دیگه است
آناهید : با سلام خدمت دوستان تارا سفید، طرح مادران، فروش فوری انتخاب نمایندگی 5/5 واریز وجه 5/5 دریافت پرونده 6/24 آماده جهت فاکتور 6/24 فاکتور شدن 6/24 تخصیص پلاک 6/26 آماده جهت تحویل 6/26 صدور اسناد ضربدر خورده حمل جهت تحویل 6/27 دریافت توسط نمایندگی داره میچرخه انشاالله قسمت همه دوستان منتظر بشه
شاهین آذرماه : دوستان من 14آذر ماه 403 شاهین g فروش فوق العاده تکمیل وجه کردم، بیست آذرماه پذیرش شده و آماده تخصیص، الان بعد از 9ماه داریم میریم توی هفت ماه تأخیر، هیچ کس و ارگانی هم جوابگو نیست، خدا لعنت کنه سایپا رو که ورشکستگه شده و از مردم دزدی میکنه
T9 بهمن ماه : سلام اقا سپهر من ۲۷ بهمن ماه ثبت نام با تاریخ تحویل خرداد ۲۰ مرداد شاسی شده دوتا چک هم پاس شده ماشین هنوز پلاک نشده اصلا هیچی معلوم نیست کسی هم درست جواب نمیده زنگ میزنم سود تاخیر در تحویل ام تا زمان شاسی شدن ماشین محاسبه میشه نه تا زمان تویل
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسن : اینجامیگن 19اسفند فاکتورشده ولی کارشناسا میگن 15اسفند مدیونین راستشو بگین من 22اسفندم
ایمان : سلام .... تحویلی 31 مرداد .... دیروز فاکتور شد .... فقط یه نکته در قسمت فاکتور فروش قسمت کسورات مبلغ تاثیر شورای رقابت زده 56 میلیون ... این چیه؟
بیست اسفند تکمیل وجه : سلام تورا خدا هر کی میدونه جوابم رو بده من بیست اسفند هستم کی تقریباا فاکتور میشم تا الان چندم فاکتور شده؟؟؟؟
دنا 5 دنده تحویل 26 مرداد تبدیل به 6 دنده : من نمیدونم چرا به این نوع فروش فوق العاده میگن الان 5 هاهه پول کامل ماشین رو گرفتن از تحویل خبری نیست(حتی فاکتور هم نشده)
حسن پیش پانا مرداد : داداش من مردادی تبدیلی ام ولی پیش فروش بودم. فاکتور نشده ولی تهییز هم نکرده همون معمولیه با رینگ و سنسور کمربند
دوگانه : فعلا نیومده
31 مرداد : حالا کسی که تبدیل نزده حالا حالا نباید فاکتور بشه این دیگه چه مدل هست چقدر انتظار بکشیم .کسی مثل من بوده ؟؟؟
آرش : سلام دوستان دیروز ماشین تحویل گرفتم19فاکتور شده بودم همه مواردش چک کردم خوب بود فقط نشانگر تعویض دنده نشون نمیداد ودرهای عقب یه ناهماهنگی داره که گفتن بعدا بیا اکی کنیم درکل ماشین خوبیه شتاب و.. ماشین قبلیمم پژو پارس بود به نرمی اون نمیرسه ولی بعضی دوستان میگن خیلی خشکه این طوری نیست.سوییچ هاشم هردوتا ریموتی بود
دنا تحویل 31 مرداد : شماره شاسی بدنه رنگ پلاک و غیره
مهدی پانا شهریور : چرا دروغ میگید من شهریورم پانا پیش فروش و همون موتور معمولیه و هیچ تغییری اعمال نشده هیچ هزینه ای هم نیومده. اگه واقعا کسی از شهریور ماهیا به tu5p تغییر کرده این پایین بنویسه ممنون