بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

از زمان معرفی تویوتا کرولا در سال 1968 تا کنون و با وجود اعمال تغییرات بی‌شمار طی این سال ها، این خودرو همواره به عنوان یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین محصولات در کلاس سدان های جمع و جور شناخته می‌شود. در سال 1997 تویوتا کرولا رکورد فروش فولکس واگن بیتل را شکست و عنوان پرفروش ترین خودروی جهان را از آن خود کرد؛ گفتنی است، این روند تا کنون نیز ادامه داشته است. در این مقاله قصد داریم به بررسی تویوتا کرولا LE Eco بپردازیم؛ این خودرو به عنوان کم مصرف ترین تیپ کرولا با موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری، فرمان برقی، تایرهای باریک، و گیربکس متغیر پیوسته (CVT) موفق شد در ارزیابی های EPA رکورد مصرف سوخت 9 لیتر در شهر، 7 لیتر در بزرگراه و 8 لیتر در سیکل ترکیبی را برای خود ثبت کند. 

 

طراحی بدنه

بررسی تویوتا کرولا 2014

کمپانی تویوتا مدل 2014 این سدان ژاپنی را با طراحی بدنه کاملا جدید روانه بازار کرده است. طراحی جدید جلوپنجره و چراغ ها به همراه کاهش ارتفاع دماغه از سطح زمین و استفاده از خطوط برجسته تر ظاهر زیبایی به کرولا بخشیده اند. جلوپنجره کوچکتر و ورودی های هوای بزرگتر آیرودینامیک خودرو را بهبود بخشیده‌اند.

بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

خطوط برجسته زیر شیشه ها که تا صندوق عقب امتداد یافته‌اند، همچنین فلاپ دور خودرو نیز، در مجموع سبب جذابیت هر چه بیشتر این ژاپنی کوچک شده‌اند. در قسمت عقب خودرو نیز، شاهد حذف نوار کرومی روی درب صندوق و برچسب های شبرنگ روی سپر هستیم. طراحی مجدد چراغ های عقب و نصب قطعه سیاه روی سپر عقب، در راستای ایجاد هماهنگی با دیگر قسمت ها انجام شده است.

بررسی تویوتا کرولا 2014

در مجموع می‌توان گفت، تویوتا کرولا 2014 در مقایسه با دیگر مدل های این خودرو از ظاهر زیباتر و جذاب تری برخوردار است.

 

طراحی داخلی

بررسی تویوتا کرولا 2014

طراحی داخلی مدل 2014 تویوتا کرولا نیز، همانند بدنه آن کاملا تغییر کرده است. استفاده از قطعات مشکی براق در اطراف نمایشگر 6.1 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی Entune و دسته دنده زیبایی خاصی به کابین این سدان ژاپنی بخشیده است. در صفحه کیلومترشمار علاوه بر سرعت سنج، دورسنج و آمپر سوخت، نمایشگر کوچک دیگری نیز وجود دارد که اطلاعاتی از قبیل مصرف سوخت خودرو، وضعیت دنده، و دمای هوا را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014
بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

رعایت اصول ارگونومی در کابین کرولا به همراه فرمان تلسکوپی قابل خم شدن به چپ و راست، موقعیت بسیار خوبی را برای نشستن راننده فراهم می‌کنند.

بررسی تویوتا کرولا 2014 بررسی تویوتا کرولا 2014

بررسی تویوتا کرولا 2014

صندلی ها نیز، اگرچه به صورت دستی تنظیم می‌شوند، اما با فراهم آوردن فضای مناسب رضایت سرنشینان را جلب می‌کنند. با وجود زیرآرنجی های تعبیه شده روی درب ها، فقدان زیرآرنجی مرکزی در صندلی عقب چندان محسوس نیست؛ قابلیت خم شدن صندلی عقب به نسبت 40/60، حمل اجسام بزرگ را امکان پذیر می‌سازد. از نمایشگر لمسی 6.1 اینچی سیستم Entune می‌توان علاوه بر کنترل رادیو و اتصال بلوتوث به عنوان نمایشگر دوربین دید عقب نیز، استفاده کرد. 

 

سیستم انتقال قدرت

بررسی تویوتا کرولا 2014

تمامی تیپ های تویوتا کرولا 2014 از پیشرانه چهار سیلندر خطی 1.8 لیتری آلومینیومی مجهز به سیستم تنفس طبیعی بهره می‌برند؛ گفتنی است، استفاده از سیستم Valvematic جدید کمپانی تویوتا در تیپ Eco با بهبود عملکرد سوپاپ های ورودی و افزایش ضریب کمپرس، سبب کاهش مصرف سوخت و افزایش 5 درصدی قدرت موتور شده است. بدین ترتیب، قدرت موتور از 132 به 140 اسب بخار افزایش و در مقابل، گشتاور از 174 به 171 نیوتن متر کاهش پیدا کرده است؛ گفتنی است، با وجود افزایش قدرت موتور این کاهش گشتاور چندان مشکل ساز نیست. گیربکس CVTi-S این قدرت را به چرخ ها منتقل می‌کند؛ شایان ذکر است، به گفته کمپانی سازنده i در اینجا بیانگر هوشمند بودن و S به معنای تغییر دنده است و اگرچه عملکرد این گیربکس مشابه گیربکس های متغیر پیوسته معمولی می‌باشد، اما به لطف نرم افزار نصب شده بر روی آن و امکان برنامه ریزی، حس یک گیربکس اتوماتیک را به راننده منتقل می‌کند. این گیربکس با پایین نگه داشتن دور موتور، سبب کاهش مصرف سوخت می‌شود؛ این امر اگرچه ممکن است به مذاق افرادی که عادت به تعویض دنده های سریع دارند، خوش نیاید اما مصرف سوخت 7 لیتر در بزرگراه چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی تویوتا کرولا 2014

بزرگترین نقطه ضعف کرولا هنگام رانندگی این است که همانند یک خودروی سبک وزن مدام از این سو به آن سو حرکت می‌کند که با در نظر گرفتن وزن 1,315 کیلوگرمی خودرو در مقابل قدرت 140 اسب بخاری آن، این عدم تعادل کمی غیر معقول به نظر می‌رسد. تایرهای باریک این سدان ژاپنی نیز، اگرچه هنگام دور زدن جیغ و فریاد می‌کنند، اما تحمل وزن خودرو را دارند و عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارند. در چنین شرایطی، اگر با سرعت مناسب رانندگی کنید، هرگز دچار کم فرمانی نخواهید شد. سیستم فرمان برقی سبب می‌شود ناهمواری های جاده به غربیلک فرمان منتقل نشود و همین امر، رضایت راننده را در پی دارد. در سرعت های بالا، موتور سروصدای زیادی از خود تولید می‌کند که با کاهش سرعت، این سروصدا کاهش می‌یابد. اگرچه برای بهره‌برداری از قدرت اضافی تولید شده، گیربکس دستی گزینه بهتری به شمار می‌رفت، اما با هر بار پر کردن باک متوجه مزایای گیربکس CVT می‌شوید. 

 

قیمت گذاری

بررسی تویوتا کرولا 2014

قیمت گذاری تویوتا کرولا 2014 از 16,800 دلار برای تیپ پایه L شروع می‌شود و در تیپ LE به دلیل وجود امکاناتی چون سیستم Entune مجهز به دوربین دید عقب، دسترسی بدون کلید و کروز کنترل این قیمت به 18,300 دلار می‌رسد. با پرداخت 400 دلار بیشتر می‌توانید تیپ LE Eco را که از امکاناتی چون سیستم Valvematic و بادشکن عقب برخوردار است، خریداری کنید. در صدر این جدول نیز کرولا S قرار دارد که با امکاناتی چون جلوپنجره مشکی رنگ براق، بادشکن عقب، چراغ های مه شکن، لوله اگزوز کروم، فرمان با روکش چرم، و نمایشگر 3.5 اینچی TFT تعبیه شده در صفحه کیلومتر به خریداران عرضه می‌شود. 

 

نظر نهایی

بررسی تویوتا کرولا 2014

تویوتا کرولا LE Eco خودرویی است که بدون استفاده از سیستم های گران قیمت هیبریدی و افزایش وزن، مصرف سوخت فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می‌آورد و با فراهم آوردن قدرت کافی رضایت بسیاری از خریداران را جلب می‌کند. طراحی این سدان چهار درب کوچک نیز، چه در خارج و چه در داخل، زیبا و چشم نواز می‌باشد و اگرچه ممکن است فضای کافی برای حمل پنج سرنشین و حجم زیادی وسیله در اختیار شما قرار ندهد، اما مصرف سوخت 7 لیتر در بزرگراه و قیمت مناسب، ارزش خرید این ژاپنی کوچک را بالا می‌برد. در پایان، از فورد فوکوس SFE مدل 2014 و شورولت کروز ECO مدل 2014 به عنوان رقبای کرولا می‌توان نام برد.


منبع

TopSpeed

برچسب : کرولا , تویوتا , ایرتویا , فولکس واگن بیتل , شورولت کروز , فورد فوکوس , گیربکس متغیر پیوسته






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

للللل
0

به نظرم اگه گرمکن داشت خیلی خوب بود
13:04  1393/10/14
گزارش
پاسخ دادن
alireza
2

مصرف 7 لیتر در جاده (بزرگراه) فکر نمیکنم چیز خیلی جالبی باشه.
الان خیلی از موتورهای هم سایز چدید کمتر از ایناست مصرفشون. مثلا الانترا حدود صدی 5.5 تا 6 توی جاده.
16:02  1393/10/13
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
5

درود بر شما..
این البته با نسخه ای که توی ایران هست متفاوته ... درسته؟
21:48  1393/09/24
گزارش
پاسخ دادن
حسین
3

بله این ورژن سفارش امریکا هستش در ضمن موتور 1800 ولی مدلهایی که تو ایران هست ورژن خاورمیانه ای و موتور 2000 مدلهایی که تو ترکیه تولید میشه شبیه مدلهای خاورمیانه هست ولی موتور 1800 هستش.در ضمن مدلهای که ایران اومده اکثراً ساخت مالزی و اندونزی هست.
23:11  1393/09/24

گزارش
مهري
2

بله صد در صد
00:07  1393/09/25

گزارش
ali
0

بله درسته.. این نسخه مخصوص امریکاست.که به نظر من از لحاظ طراحی انچنان فرقی با اون نسخه داخل ایران نداره...
02:18  1393/09/25

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات زمستان۱۴۰۳ : سلام من ۲۷ شهریور cvt رو به gl تبدیل زدم ۲۳ مهر پلاک شد ۲۷ مهر تحویل گرفتم مجموعا یکماه زمان برد تا به قزوین رسید .
حسین : بلاخره دیروز به این نتیجه رسیدم که تنها راه گرفتن حق و حقوق از این شرکت فقط شکایته دادخواست دادم و3370000تومانم هزینه دادم تا ببینیم چی میشه
سجاد : سلام من همین امروز رفتم اداره فروش سایپا جاده مخصوص خودرو ثبت تامیم شاهین cvt بوده سخا۱۹اسفند ۴۰۳ بود تکمیل وجه ۲۰اسفند دارن ۲۰ اسفند و فاکتور میکنن و گفتن۱۴۰ نفر جلو من هستن ۳ الی ۴ هفته طول میکشه تا فاکتور بشه چون سرعت فاکتور شدن خیلی پایینه جالب اینجاست ۱۶ روز هست راهور هیچ یک از ماشین های سایپا رو پلاک نمیکنه و مشکل دارن و اونجا هم میگه صبرکنید
Ali : شماره شاسی برام امده چند روز بعد خودرو را تحویل میدن
اهورا : من هم الان تماس گرفتم. بنده خدا کارشناس برنامه باورش نمیشد من اذر ماه تکمیل وجه کردم و هنوز ماشینی بهم ندادن
محمد : سلام دوستان الان قیمت glبااین افزایش چقدرشده؟من تحویل دی هستم آیاتااون موقع پیامک تکمیل وجه میاد؟باتشکرازهمه
شاهین پلاس مهر : فکنم شهریور هنوز نیومده ولی ممکن هرسه ماه باهم بیاد
میثم : نازنین خانم برای شما اول آبان پیام آمد که شامل افزایش قیمت نمیشی؟؟؟ چون منم موعد خرداد هستم شرایط آقا آرش رو دارم و برام هم پیام نیومد که مشمول افزایش قیمت نمیشی همین امروز هم با کارشناسان تماس گرفتم ج دادن که دعوتنامه اصلی خرداد در 20مرداد ارسال شده خودتون پرداخت نکردی... آیا شما هم تو مردادبراتون دعوتنامه اومده؟
حامد j7 : سلام منم تکمیل وجه کردم دعوتنامه آبان شاسی شد بعد کسر قیمت جدید شاسی خذف شد تماس گرفتم جواب درستی ندان چنتا دختر گذاشتن شر ور جواب مردمم میدن نمیدون خودشونم چی جواب بدن
j7 فروردین : کسی از ثبت نامی های دو مرحله ای فروردین j7 تحویل گرفته؟ چند روزه من زنگ میزنم واسه پیگیری که تحویل بدن میگن 1 هفته هست j7 ها دارن بارگیری میشن! البته میگن نوبت ماشین من نشده :)) مدارکمم تحویل پست دادن حتی اما ماشین رو بعد از 1 ماه و 11 روز تاخیر تحویل ندادن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا کوییک اس : ن من کوییک بودم از اولش فاکتورم و پلاک شدنم رو هم همینجا اعلام کرده بودم تحویل شهریور با تکمیل وجه 28 تیر بودم بعد از فاکتور 3 روز بعد پلاک شدم امروزم بعد 7 روز چراغ تحویلم روشن شد
علی : سلام ماشین شمارو دادن یا فاکتور شده منم واریز دومم 4 ام تیر بوده
اکستن : دوستانی که نیسان اکستند نوشتن و فاکتور. پلاک نشدن پیگیر باشن که مثل دوستان. که چندماه گرفتار شدن نشه. زنگ بزنید صدا وسیما
دنا پلاس 6دنده رینک : پیش فروش موعد تحویل بهمن ماه دعوتنامه تکمیل وجهش کی میاد لطفا کسی اطلاع داره بگه باتشکر
دنا دی ماه 6 دنده آلمینیوم : دوستان من تحویل دی ماه هستم پیامک تبدیل به رینگ فولادی برام اومده زده موعد تحویل 10روزه. حالا تبدیل بزنم یا نه؟ حالا خوبه بزنم یا نه؟ واقعا تحویل میده.
هماهنگ کننده تجمع : عزیزانی که امروز نتونستن بیان واسه هفته آینده فراخوان خواهیم داد اگه پیشنهادی دارید لطفا ارائه بدید متشکرم
هماهنگ کننده تجمع : متأسفانه تعدادمون خیلی کم بود خیلیا که گفتن میایم دروغ گفتن و نیومدن ولی ما مجددا فراخوان خواهیم دهید با برنامه ریزی مجدد و بهتر✌️
سیاوش : مبارک باشه من واریزی دومم یکم تیربوده انشالله هممون به ماشینمون برسیم
بزودی افزایش قیمت : افزایش قیمت بنزین در راه است یه شبه خواهید دید افزایش یافته قبلا هم دیدیم
سیاوش : مبارک باشه من واریزی دومم یکم تیربوده