بررسی هوندا Fit مدل 2015

بررسی هوندا Fit مدل 2015

هشت سال پیش، وقتی هوندا Fit برای نخستین بار وارد بازار گردید، به سرعت به خودرو محبوب هواداران خودروهای کم مصرف تبدیل شد. شاید منصفانه باشد که بگوییم این موفقیت فقط به خاطر ظاهر بحث برانگیز این خودرو نبوده است، بلکه طراحی داخلی زیبا، صندوق عقب جادار و موتور کم مصرف و سواری لذت بخش نیز از دلایل موفقیت این خودرو به شمار می‌روند. هم اکنون که نسل سوم هوندا Fit وارد بازار شده است و مدل 2015 این خودرو نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد. ظاهر گوه‌ای شکل هوندا Fit همچنان حفظ، ولی این بار قدری تعدیل شده است. طراحی جلو پنجره و چراغ های جلو و رینگ‌های 16 اینچی نیز از لحاظ ظاهری به سایر خودروهای ساخت کمپانی هوندا شباهت دارند. در مدل ،2015 از طول کلی خودرو کمی کاسته شده است ولی فاصله محورها کمی بیشتر شده و سیستم تعلیق عقب نیز مورد بازنگری قرار گرفته است تا برای سرنشینان عقب جای بیشتری وجود داشته باشد. به این ترتیب، سرنشینان عقب جای بیشتری دارند و بزرگسالان مچاله نخواهند شد. از طرفی، افزایش جای صندلی‌های عقب، باعث می‌شود فضای بار قدری کاهش پیدا کند و به 1.50 متر مکعب می‌رسد که همچنان از فضای بار رقبایش بزرگتر است. یکی از دلایل بزرگ بودن فضای بار، وجود صندلی جدید و نوآورانه "Magic" است. این صندلی به طور کامل تخت می‌شود تا جای کافی برای حمل مسافر، دوچرخه کوهستان، حیوانات خانگی یا چیزهایی از این قبیل را فراهم کند.

بررسی هوندا Fit مدل 2015

در کابین داخلی هوندا  از مواد اولیه بسیار با کیفیت استفاده شده است، صندلی ها مجهز به گرمکن هستند و فناوری های پیشرفته‌ای نظیر صفحه نمایشگر بزرگ، دسترسی بدون کلید و امکان سازگاری با اپلیکیشن تلفن های همراه نیز به چشم می‌خورند. در قسمت موتور هم همه چیز جدید به نظر می‌رسد. حجم موتور چهار سیلندر به 1.5 لیتر رسیده است ولی بازنگری های صورت گرفته، مانند استفاده از فناوری پاشش مستقیم سوخت، به این موتور کمک کرده است در مقایسه با مدل قبلی کمی نیروی بیشتر تولید کند و مصرف سوخت کمتری هم داشته باشد. یک گیربکس شش سرعته جدید (هوندا Fit قدیمی فقط پنج دنده جلو داشت) هم در این میان نقش بازی می‌کند. اگر با این خودرو وارد جاده شوید، خواهید دید که مصرف آن در سیکل ترکیبی بین 7.60 تا 8.55 لیتر قرار دارد. البته میزان مصرف بستگی به این دارد که کدام تیپ را خریداری کرده باشید. هوندا Fit مدل 2015 به لطف ظاهر کاملاً جدید، کابین راحت تر و مصرف سوخت کمتر، موفق به کسب رتبه "A" شده است و دوباره در زمره بهترین خودروهای این کلاس قرار گرفته است. خوشبختانه، مدل جدید این خودرو مانند گذشته عقب مانده نیست و رقبای قدری همچون فورد فیستا و هیوندای Accent دارد و ثابت کرده است که یک خودرو ارزان قیمت حتماً نباید غیر جذاب باشد. درست است که رقبای هوندا Fit ظاهری سدان مانند دارند و تجهیزات استاندارد بیشتری نیز ارائه می‌کنند ولی هوندا Fit از چنان کابین داخلی برخوردار است که آن را به یکی از همه کاره‌ترین هاچ‌بک‌های موجود در بازار تبدیل کرده است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هوندا Fit مدل 2015

هوندا Fit مدل 2015 در در چند تیپ به بازار ارائه می‌شود که عبارتند از: تیپ LX، تیپ EX، تیپ EX-L و تیپ EX-L with Navi. تجهیزات استاندارد تیپ LX عبارتند از: رینگ های 15 اینچی، چراغ های اتوماتیک، کروز کنترل، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، لوازم تمام برقی، دوربین دید عقب، اتصال سیستم صوتی و بلوتوث از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به سی دی خوان، چهار بلندگو و نمایشگر 5 اینچی و در نهایت هم درگاه iPod/USB. تجهیزات استاندارد تیپ EX شامل این موارد است: رینگ های 16 اینچی، سانروف، دسترسی و استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی 7 اینچی، سیستم LaneWatch ویژه نمایش نقاط کور، سیستم صوتی به همراه شش بلندگو و رادیوی Panadora، اپلیکیشن همگام سازی با تلفن همراه (HondaLink) و درگاه HDMI. تیپ EX-L این تجهیزات را در اختیار خریداران قرار می‌دهد: گرمکن آینه های جانبی، روکش چرمی، گرمکن صندلی های جلو. تجهیزات تیپ EX-L with Navi نیز عبارتند از: مسیریاب ماهواره ای، شناسایی مالک خودرو از طریق صدا، رادیوی HD و رادیوی ماهواره‌ای.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هوندا Fit مدل 2015

نیروی پیشران هوندا Fit مدل 2015 را یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری تأمین می‌کند که قادر است 130 اسب بخار نیرو و حدود 155 نیوتن متر گشتاور تولید کند. تیپ های LX و EX به صورت استاندارد به گیربکس شش سرعته دستی مجهز هستند و گیربکس متغیر پیوسته (CVT) نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است. تیپ EX-L فقط با گیربکس CVT به بازار عرضه می‌شود. در تست سرعت، تیپ EX-L with Navi توانست ظرف 8.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای یک خودرو جمع و جور زمان مناسبی محسوب می‌شود. مصرف سوخت تیپ هایی از هوندا Fit که به گیربکس دستی مجهز هستند، در سیکل ترکیبی برابر است با 8.55 لیتر (9.44 لیتر در شهر و 7.20 لیتر در بزرگراه). مصرف سوخت تیپ های مجهز به گیربگس CVT نیز در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب عبارتند از: 7.82، 8.55 و 7.20. البته تیپ پایه LX از این قاعده مستثنی است و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی برابر است با 7.60 لیتر (8.29 لیتر در شهر و 6.66 در بزرگراه) که از کمترین میزان مصرف سوخت برخوردار است.

 

ایمنی

بررسی هوندا Fit مدل 2015

تجهیزات ایمنی هوندا Fit مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل (ترمز دیسکی در جلو و ترمز کاسه‌ای در عقب)، کنترل ثبات و پایداری، کیسه هوای جلو، کیسه هوای پرده‌ای و پشت سری‌های برقی. سیستم LaneWatch (که فقط در تیپ‌های EX و EX-L ارائه می‌شود) هنگامی که راهنمای سمت راست زده می‌شود، نقاط کور سمت شاگرد را روی یک نمایشگر 7 اینچی نمایش می‌دهد. موسسه ایمنی بزرگراه ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو در تصادف‌های نیمه شدید به این خودرو بالاترین رتبه، یعنی رتبه "خوب" را اختصاص داده است. در تست ترمز، تیپ EX-L with Navi، با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از ترمزگیری حدود 39 متر را پیمود سپس متوقف شد که کمی از میانگین این کلاس بالاتر است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی هوندا Fit مدل 2015

کابین مدل قبلی هوندا Fit از طراحی خوبی برخوردار نبود و کیفیت مواد اولیه نیز تعریف چندانی نداشت و نمی‌توانست با رقبایی چون هیوندای Accent یا فورد فیستا رقابت کند. به این ترتیب، می‌توان گفت این خودرو در سال 2015 گام بزرگی به جلو برداشته است و طراحی داخلی آن مدرن و به روز شده‌اند و می‌توان گفت کابین جدید توانایی رقابت با کابین هوندا سیویک و هوندا آکورد را دارد. این کابین از گذشته نیز جادارتر است. صندلی های عقب فضای بیشتری دارند، فضا پا نیز از فضای پای صندلی های عقب هوندا آکورد بیشتر است، به این ترتیب برای دو نفر بزرگسال قد بلند جای کافی وجود دارد. نصب و برداشتن صندلی کودک نیز به راحتی صورت می‌گیرد. تیپ‌های بالاتر هوندا Fit از اپلیکیشن‌های ویژه تلفن همراه نیز بهره می‌برند. اپلیکیشن HondaLink از طریق نمایشگر 7 اینچی عمل می‌کند و کنترل صوتی و جستجوی موسیقی و ارتباط با شبکه‌های اجتماعی را امکان‌پذیر می‌کند.

بررسی هوندا Fit مدل 2015 بررسی هوندا Fit مدل 2015
بررسی هوندا Fit مدل 2015 بررسی هوندا Fit مدل 2015
بررسی هوندا Fit مدل 2015 بررسی هوندا Fit مدل 2015

این اپلیکیشن به نمایشگر خودرو اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های مربوط به مسیریابی را اجرا کند. اپلیکیشن HondaLink در حال حاضر فقط روی iPhone 5 نصب می‌شود و با هزینه کمتری می‌توان مسیریابی کرد. در مجموع باید گفت طراحی منو قدری دردسرساز است و شلوغ به نظر می‌رسد، با این حال سریع واکنش نشان می‌دهد. در حال حاضر، اپلیکیشن HondaLink با تلفن‌های اندرویدی سازگاری ندارد اما کمپانی هوندا وعده داده است تا پایان سال 2014 این ضعف را برطرف خواهد کرد.

بررسی هوندا Fit مدل 2015 بررسی هوندا Fit مدل 2015

همانطور که پیشتر ذکر شد، هوندا Fit به صندلی Magic مجهز است که بسیار هوشمندانه طراحی شده است و به نسبت 40/60 خم می‌شود. اگر دکمه صندلی را بالا بکشید، فضایی خالی بین کف و سقف خودرو ایجاد می‌شود که می‌توان اجسام بزرگ را در آن جا داد، به این ترتیب، هوندا Fit برای کسانی مناسب است که حیوانات خانگی بزرگ دارند. دو دستگاه دوچرخه هم کنار یکدیگر جا می‌شوند. اگر صندلی‌های عقب خم بشوند، فضای باری 1.50 متر مکعب در اختیار قرار می‌گیرد که به فضای بار بعضی از کراس اوورهای جمع و جور شباهت دارد. صندلی‌های جلو نیز قابلیت خم شدن دارند و می‌توان اجسامی به طول 2.5 متر را با آن حمل کرد.

 

تجربه رانندگی

بررسی هوندا Fit مدل 2015

هوندا Fit مدل 2015 در سرعت‌های بالا، آرامش و متانت خودش را حفظ می‌کند. ثبات و تعادل آن بسیار بهتر شده است و بهتر می‌توان خودرو را در مسیر نگه داشت. مدل جدید این خودرو در سرعت های بالا بسیار فرز و چالاک به نظر می‌رسد و باعث می‌شود سفرهای طولانی لذت بخش باشند. هوندا Fit مدل 2015 هنگام عبور از پیچ‌ها در مقایسه با مدل قدیمی از ثبات و چالاکی بیشتری برخوردار است، البته ممکن است بعضی از رانندگان احساس کنند فرمان بیش از حد سبک است. با این که موتور جدید روی کاغذ نیروی بیشتری تولید نمی‌کند ولی در دنیای واقعی، فناوری پاشش سوخت مستقیم به این خودرو هاچ‌بک کمک می‌کند هنگام گشت و گذار در شهر، سرنشینانش را غافلگیر کند. گفتنی است دنده عوض کردن با گیربکس شش سرعته دستی نیز واقعاً لذت بخش است، البته از گیربکس CVT جدید نیز به همان میزان لذت خواهید برد. هنگامی که به شتاب احتیاج دارید، گیربکس CVT به سرعت دنده عوض می‌کند و برخلاف سایر گیربکس های متغیر پیوسته، بیشتر عمل می‌کند تا ایجاد سر و صدا.

بررسی هوندا Fit مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : هوندا , هوندا سیویک , هوندا فیت , هوندا Fit , هوندا آکورد , فورد فیستا , هیوندای Accent






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایگل : تحویل 90 روزه ثبت نام 21 ام تیر ماه. امروز برام پیامک شاسی اوند
اهورا : دقیقا منم پارسال آذر ماه 298 واریز کردم و سوم اردیبهشت هم باقی پول رو اما هیچ خبری نیست. یعنی روزی هزارتا نفرین به جون مسولین سایپا میفرستم. به خدا درمونده شدم نمیدونم چکار کنم. همونایی هم که تبدیل زدن هم پلاک نمیشن. این چه شرکت سایپا یی شد
شاهین ۶ تیر : دوستان وضعیت فاکتورشدگی ها همچنان ۳ اردیبهشت هست؟؟؟؟
V4 سفید : سلام من فروش فوق العاده دوره ششم تارا اتومات سفید برنده شدم 5 مرداد تکمیل وجه کردم تحویل 3 آبان بود پنجشنبه هشتم آبان فاکتور شد شنبه دهم پلاک شد امروز دوازدهم ساعت 8و 12دقیقه وارد نمایندگی شد، زنگ زدن و همون صبح رفتم تحویل گرفتم خودرو مشکلی نداشت کنسول وسط که در مدل های قبل مزاحم ترمز دستی بود، اصلاح شده، البته در فیلم معرفی تارا توربو این رو دیده بودم، انتظارش رو هم داشتم که روی این مدل هم از مدل اصلاح شده نصب کنن لاستیک ها کویر تایر بود، فاق کویر نرم تر هست که روی نرمی ماشین تاثیر داره نکته جالب برام این بود که من یه پلاک فک شده در سال 1400 داشتم که همون رو بهم دادن، البته تجدید چاپ شده بود و نو بود تنها نکته منفی همون پرتاب باد سیستم تهویه س، ضعیفه، انتظار داشتم تا الان دیگه حل شده باشه، اگه کسی تجربه ای راجع بهش داره ممنون میشم راهنمایی کنه در مورد دستگیره های لمسی و کیک سنسور هم نباید با عجله ازش استفاده کرد، اگه آروم و حدود یک ثانیه دستگیره رو لمس کنی خیلی دقیق و بی نقص عمل میکنه من که رانندگی باهاش برام لذت بخش بود انشاا.. همه به موقع تحویل بگیرید سوالی بود د ...
شاهین : بخاطر اینکه تولید روزانه شاهین الآن خیلی کمه
شاهین g : سلام کسی از آخرین فاکتور شاهین gخبر داره ؟ این سامانه سخا چیه کی باید اقدام کنیم لطفا راهنمایی کنید ممنون
سجاد : رها خانم ،رها کن این همه فاز منفی رو آبجی جان فدا سرت به فکر سلامتیت باش
نازنین : نه تمام واریزی ها باید از کارت صاحب ماشین باشد
جی زمستان : سلام،آیا می‌شود تکمیل وجه دوم یعنی حواله را با کارت شخص دیگر انجام داد؟؟
پناهی : ا سلام من واریز اولیه ام 17 آذر بود و تکمیل وجه 6 اردیبهشت شاهین جی امروز رفتم شرکت سایپا بعد کلی حرف زدن گفتن که اینور سال شاهین جی به هیچکس نمیدیم نداریم و مجبور شدم تبدیل بزنم به جی ال تو سیستم هم زد گفت 3000 نفر جلوتر از شمان برا جی دیگه تبدیل زدم خدا کنه زود بدن این هفت ماه هر روز اینجا سر میزدم پیامارو میخوندم به امید اینکه یه خبر خوبی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایوب تحویل مهر : همچنین شماها
نگین : ما از شیراز میایم از اصفهان رد میشیم
ایوب تحویل مهر : از زمانی که پلاک بشه یه هفته دیگه تو دستته
مهسا : از اصفهان کسی هست برای تجمع یکشنبه بیاد؟
نیسان دوگانه : ماشین من چراغ تحویل روشن شده امروز کی بیمه میشه وچند روز دیگه تحویل میدن لطفا راهنماییم کنید.
تبدیلی : تبدیلی دو گانه به تک. واریز اولیه 17 دی 1403 تکمیل وجه 3 شهریور 1404 تاریخ فاکتور 12 آبان 1404 شیراز امیدوارم به زودی ماشین شما هم فاکتور بشه موفق و پیروز باشید
دنا اتومات تیتانیومی : منم تیتانیومی تحویل مهرم که هنوز فاکتور نشدم . تو کاستومر زده دهه اول مهر در حال فاکتوره من که دهه سوم مهرم . کلا هر وقت دوست داشته باشن ماشینا رو میدن کلا حق با خریدار نیست
30 آبان : پلاک هم شدم رو حمل به نمایندگی 3 روز گیر کردم
ادیب : دوگانه مرداد
علی سورن : مبارک اولسون عموما دوگانه ها سیمی هستند موقع فاکتور شدن و پلاک شدن پیامک میاد یا خودتون چک کردید؟