معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

کمپانی Freightliner در سال 2014 از نسل جدید کشنده سنگین Cascadia رونمایی کرد. نکات مثبت و بسیار با اهمیت کشنده Cascadia Evolution این است که بدنه آن آیرودینامیک شده و مصرف سوخت آن نیز بسیار پایین آمده است. این کشنده به موتور دیزل Detroit مجهز شده است و به لطف بدنه آیرودینامیک، موتور قادر است در مقایسه با مدل 2013 حدود 5 درصد کمتر سوخت مصرف کند. کمپانی دایملر می‌گوید در سال 2007 و با معرفی کشنده Cascadia با موتور Detroit DD15، هدف ما این بود که از طریق کاهش مصرف سوخت و افزایش عملکرد، هزینه مالکیت این کامیون‌ها پایین بیاید، اکنون نیز که مدل Cascadia Evolution روانه بازار شده است، هنوز هم در زمینه کاهش هزینه خریداران و کاهش مصرف سوخت، به تعهد خودمان پایبند هستیم.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

کشنده Cascadia Evolution یکی از آیرودینامیک‌ترین کشنده‌های موجود در بازار است و برای کمپانی سازنده دشوار نیست که آن را شیبدارتر هم بکند. این کشنده برای این که مقاومت هوای کمی داشته باشد، به دقت در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفته است. کمپانی سازنده اظهار می‌کند این کشنده در جاده نیز مورد آزمایش قرار گرفته و نزدیک به سه میلیون مایل در بزرگراه‌های آمریکا مورد تست قرار گرفته است تا از نظر استحکام و مصرف سوخت، محک زده شود. طراحی قسمت جلو مدل جدید این کشنده، در مقایسه با مدل قدیمی، تغییرات زیادی کرده است تا هوا بهتر جریان پیدا کند. زیر سپر، سپر و محل اتصال کاپوت به سپر مورد بازنگری قرار گرفته‌اند. زه بندی اطراف شیشه جلو بهتر شده است، آینه‌های جانبی شکل آیرودینامیک به خودشان گرفته‌اند. علاوه بر این موارد، گلگیرهای عقب و بادشکن‌های 20 اینچی جانبی نیز به پایین آوردن مقاومت هوا کمک شایانی می‌کنند. سیستم خنک کننده نیز به روز شده است. برای این که رادیاتور 1400 اینچ مربعی عملکرد بهتری داشته باشد، سیستم گردش مایع خنک کننده و طراحی آن تغییر کرده است. 

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

می‌توان گفت در مقایسه با مدل قدیمی، طراحی داخلی تغییر چندانی نکرده است. کابین داخلی، از فضای سر و فضای پای زیادی برخوردار است و کف بزرگ و تخت کابین نیز به راننده اجازه می‌دهد آزادانه داخل آن حرکت کند. البته کیفیت مواد داخلی به پای کامیون‌های ولوو نمی‌رسد. ارگونومی و چیدمان دکمه‌ها بسیار خوب است، طراحی داشبورد نیز بسیار خوب و به گونه‌ای است که دکمه‌های کنترلی در دسترس راننده قرار دارند. کابین داخلی کشنده Cascadia Evolution به چند پریز برق DC نیز مجهز شده است تا برق مورد نیاز برای شارژ وسایل برقی را تأمین کنند. این پریزها را می‌توان وسط داشبورد یا روی پایه تختخواب پیدا کرد. در مورد پنل ابزار هم هیچ شکوه و شکایتی نخواهید داشت چون آمپرها نسبتاً بزرگ هستند و طلق روی آن هم به گونه‌ای است که نور آفتاب را منعکس نمی‌کند. صندلی‌ها بسیار بزرگتر از حد معمول و بسیار راحت هستند، تنظیمات زیادی دارند و خوب از کمر سرنشینان حمایت می‌کنند.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

برای این که راحتی صندلی‌ها افزایش پیدا کنند، کمپانی سازنده آن ‌ها را به گرمکن نیز مجهز کرده است. نشیمنگاه و پشتی نیز برقی هستند و در سه جهت قابلیت حرکت دارند. غربیلک فرمان در دو جهت قابل تنظیم است تا راننده در وضعیت خوبی قرار بگیرد. دسته‌های کنترلی سیستم کروز کنترل، چراغ‌های راهنما و ترمز موتور نیز روی پایه فرمان قرار گرفته‌اند و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. این کشنده به صورت استاندارد به سیستم Run Smart Predictive Cruise مجهز است. این فناوری جدید و مبتکرانه، مسیر پیش رو را تا یک مایل تجزیه و تحلیل و مناسب‌ترین سرعت را تعیین می‌کند. این کار به کشنده کمک می‌کند کمترین مصرف سوخت را  داشته باشد. کشنده Cascadia Evolution به یک موتور دیزلی DD15 مجهز شده است که به یک توربوشارژر بی‌نظیر مجهز است. نسل جدید سیستم پاشش سوخت Common Rail (یا به اختصار ACRS) نیز ارائه شده است. توربوشارژر در مقایسه با سایر توربوشارژرها، زیاد پیچیده نیست و علاوه بر این که مصرف سوخت را پایین می‌آورد، عملکرد را نیز افزایش می‌دهد. سیستم پاشش سوخت ACRS فشار سوخت را بالا می‌برد تا احتراق بهتر صورت بگیرد. فناوری DD15 BlueTec نیز به کار گرفته شده است تا اندازه و وزن توربوشارژر کاهش پیدا کند و از پیچیدگی آن نیز کاسته شود. وزن موتور Detroit Diesel DD15 حدود 100 پوند (45 کیلومتر) از سابق کمتر است و فیلترهای آن باید هر 100,000 مایل (160,000 کیلومتر) یکبار تعویض شوند.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

این موتور به یک ماژول سوخت جدید مجهز است که از دو فیلتر بهره می‌برد. این ماژول باعث می‌شود هزینه تعمیر و نگهداری به میزان زیادی کاهش پیدا کند. کشنده Cascadia Evolution به صورت استاندارد به سیستم Detroit Virtual Technician مجهز است. این سیستم پیوسته وضعیت موتور را کنترل می‌کند و به راننده اطلاع می‌دهد، به این ترتیب، راننده برای چک کردن وضعیت موتور احتیاج به پارک کردن‌های متعدد ندارد. بنا به گفته کمپانی سازنده، مصرف سوخت این کشنده 25.65 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای یک کشنده سنگین، مصرف بسیار کمی محسوب می‌شود. کشنده به منظور دستیابی به این میزان از مصرف سوخت، به تجهیزات جدیدی مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به گیربکس دو وضعیته Detroit DT12، تایرهای پهن، پیکربندی 2×6 و تریلر آیرودینامیک اشاره کرد.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution


منبع

TopSpeed

برچسب : Detroit DD15 , Run Smart Predictive Cruise , Common Rail , دایملر , ولوو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمود رضا : . .......... تا آخر زمستان ۱۴۰۲ که تکمیل وجه کرده اند به خودروی خود بدون افزایش قیمت خواهند رسید . . .......... من سورن دوگانه تحویل ۲۹ اسفند هستم یکبار پیامک تبدیل به ۲۰۷ اومده ، ولی دوگانه ی خودم رو می خوام ...
شاهین اتومات دی 402 : واریز 20 دی پذیرش 21 دی مابه‌التفاوت 16 فروردین هنوز فاکتور نشدم
محمدحسن : سلام قربان، والا من امروز یه اسکرین شات دیدم از پیج حواله یاب که امکان از طرح ما بود و پذیرش ۱۹ دی ... میتونید ملاحظه کنید ... امیدوارم که شروع شده باشه فاکتورا
گلمحمد : جسارتا چی تحویل گرفتی؟
J4 مشکی : دوستان این چندروز برای تحویل j4 با کسی تماس نگرفتن؟؟
حامد : 90 میلیون دم دست داشته باشیم؟؟!! مگه الکیه! ثبت نام 1402 قیمت قطعی بوده!
شاهین اتوماتیک 90 روزه : من الان سه باره که به سایپا زنگ میزنم. پذیرشم توی سیستم 20 دی هست. ولی اپراتورهای مختلف میگن که 25 دی هست. اینا سخا رو میگن یا تاریخ پذیرش رو نمیدونم! ولی دیروز بهم گفتن که تا 21 دی فاکتور داره میشه و برای من که 25 ام هست حدود یه هفته تا ده روز طول می کشه. به نظرم تاریخ پذیرشی که ما داریم می بینیم با چیزی که سایپا بر اساسش فاکتور می کنه فرق داره یه ذره. کسی همچین تجربه ای داشته؟ این سری که زنگ زدین ازشون تاریخ پذیرش تون رو بپرسین ببینین چی میگن.
شاهین اتومات 24دی : یعنی طبق آمار بچه‌های همین سایت اگر در نظر بگیریم از پذیرش ۱۹ دی به بعد فاکتور نشده, پس عملا سایپا هیچ غلطی نمیکنه، هر کاری بایت شکایت و پیگیری میتونید بکنید،
اس 5 22مهر : سلام دیروز شاسی شد برای من-چقدر طول میکشه مدارک بیاد و ماشین
تارا 6 سرعته : سلام کسی بوده v1+ زودتر فاکتور شده باشه؟ منم تحویل فوری هستم 25 فروردین تکمیل وجه کردم خدا کنه زود بدن ک پیاده هستم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه دی : داخل میز مشتری میزنه پلاکتو اگه پلاک شده باشی اگه پلیس من احراز هویت کنی اونجا هم نشون میده
رضا‌دوگانه‌اسفند : تولیاقت‌نداری‌توادم‌نیستی‌
یعقوب : امروز هم فیزیک پلاک نشد
علی : ظلم اشکار
سلام : تهران رفتم نمایندگی فروش پژو پارس سفارشی 650نقد بعد به ما میگن ای ال ایکس 530تومنی ببرید.زورکی
سورن موتور جدید موعد تحویل 14فروردین : سلام،دوستان سورن موتور جدید کسی هست که امروز فاکتور شده باشه؟
محمود رضا : سلام ، خبری از دوستان نیست
فرهاد تیگو7 پرو پرمیوم مدل 1403 نقدی : باسلام تاریخ قراردادم 20 اسفند و درست یک ماه هست در مرحله تخصیص هست مرحله تخصیص تا فاکتور چقدر زمان میبرد؟
علیرضاx55 : اقا مهدی ایکس 55ببخشید یارو نمایندگی شما را ساده فرض کرده پسر خوب تاریخ ساعت مجوز خروج بهمون گفتن بعدش شما میگی پیله کردن بچه نباش اون هنوز نتونسته ماشینتو تحویل بگیره اون جوابگو بهت میدن صدای مشتری ونمایندگی تاریخ ووساعت مجوز به بعضی از دوستان اعلام کردن
تکمیل وجه 20 دی رانا پلاس : واقعا به خدا جگر آدم برای مظلومیت مردان خدا آتیش میگیره هر چقدر بیشتر برای خدا کار کنی و بیشتر طرف مردم معمولی رو بگیری پولدارا و ظالم ها بیشتر به آبرو و جونت لطمه میزنند این سنت این دنیای نامرده