معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

کمپانی Freightliner در سال 2014 از نسل جدید کشنده سنگین Cascadia رونمایی کرد. نکات مثبت و بسیار با اهمیت کشنده Cascadia Evolution این است که بدنه آن آیرودینامیک شده و مصرف سوخت آن نیز بسیار پایین آمده است. این کشنده به موتور دیزل Detroit مجهز شده است و به لطف بدنه آیرودینامیک، موتور قادر است در مقایسه با مدل 2013 حدود 5 درصد کمتر سوخت مصرف کند. کمپانی دایملر می‌گوید در سال 2007 و با معرفی کشنده Cascadia با موتور Detroit DD15، هدف ما این بود که از طریق کاهش مصرف سوخت و افزایش عملکرد، هزینه مالکیت این کامیون‌ها پایین بیاید، اکنون نیز که مدل Cascadia Evolution روانه بازار شده است، هنوز هم در زمینه کاهش هزینه خریداران و کاهش مصرف سوخت، به تعهد خودمان پایبند هستیم.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

کشنده Cascadia Evolution یکی از آیرودینامیک‌ترین کشنده‌های موجود در بازار است و برای کمپانی سازنده دشوار نیست که آن را شیبدارتر هم بکند. این کشنده برای این که مقاومت هوای کمی داشته باشد، به دقت در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفته است. کمپانی سازنده اظهار می‌کند این کشنده در جاده نیز مورد آزمایش قرار گرفته و نزدیک به سه میلیون مایل در بزرگراه‌های آمریکا مورد تست قرار گرفته است تا از نظر استحکام و مصرف سوخت، محک زده شود. طراحی قسمت جلو مدل جدید این کشنده، در مقایسه با مدل قدیمی، تغییرات زیادی کرده است تا هوا بهتر جریان پیدا کند. زیر سپر، سپر و محل اتصال کاپوت به سپر مورد بازنگری قرار گرفته‌اند. زه بندی اطراف شیشه جلو بهتر شده است، آینه‌های جانبی شکل آیرودینامیک به خودشان گرفته‌اند. علاوه بر این موارد، گلگیرهای عقب و بادشکن‌های 20 اینچی جانبی نیز به پایین آوردن مقاومت هوا کمک شایانی می‌کنند. سیستم خنک کننده نیز به روز شده است. برای این که رادیاتور 1400 اینچ مربعی عملکرد بهتری داشته باشد، سیستم گردش مایع خنک کننده و طراحی آن تغییر کرده است. 

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

می‌توان گفت در مقایسه با مدل قدیمی، طراحی داخلی تغییر چندانی نکرده است. کابین داخلی، از فضای سر و فضای پای زیادی برخوردار است و کف بزرگ و تخت کابین نیز به راننده اجازه می‌دهد آزادانه داخل آن حرکت کند. البته کیفیت مواد داخلی به پای کامیون‌های ولوو نمی‌رسد. ارگونومی و چیدمان دکمه‌ها بسیار خوب است، طراحی داشبورد نیز بسیار خوب و به گونه‌ای است که دکمه‌های کنترلی در دسترس راننده قرار دارند. کابین داخلی کشنده Cascadia Evolution به چند پریز برق DC نیز مجهز شده است تا برق مورد نیاز برای شارژ وسایل برقی را تأمین کنند. این پریزها را می‌توان وسط داشبورد یا روی پایه تختخواب پیدا کرد. در مورد پنل ابزار هم هیچ شکوه و شکایتی نخواهید داشت چون آمپرها نسبتاً بزرگ هستند و طلق روی آن هم به گونه‌ای است که نور آفتاب را منعکس نمی‌کند. صندلی‌ها بسیار بزرگتر از حد معمول و بسیار راحت هستند، تنظیمات زیادی دارند و خوب از کمر سرنشینان حمایت می‌کنند.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

برای این که راحتی صندلی‌ها افزایش پیدا کنند، کمپانی سازنده آن ‌ها را به گرمکن نیز مجهز کرده است. نشیمنگاه و پشتی نیز برقی هستند و در سه جهت قابلیت حرکت دارند. غربیلک فرمان در دو جهت قابل تنظیم است تا راننده در وضعیت خوبی قرار بگیرد. دسته‌های کنترلی سیستم کروز کنترل، چراغ‌های راهنما و ترمز موتور نیز روی پایه فرمان قرار گرفته‌اند و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. این کشنده به صورت استاندارد به سیستم Run Smart Predictive Cruise مجهز است. این فناوری جدید و مبتکرانه، مسیر پیش رو را تا یک مایل تجزیه و تحلیل و مناسب‌ترین سرعت را تعیین می‌کند. این کار به کشنده کمک می‌کند کمترین مصرف سوخت را  داشته باشد. کشنده Cascadia Evolution به یک موتور دیزلی DD15 مجهز شده است که به یک توربوشارژر بی‌نظیر مجهز است. نسل جدید سیستم پاشش سوخت Common Rail (یا به اختصار ACRS) نیز ارائه شده است. توربوشارژر در مقایسه با سایر توربوشارژرها، زیاد پیچیده نیست و علاوه بر این که مصرف سوخت را پایین می‌آورد، عملکرد را نیز افزایش می‌دهد. سیستم پاشش سوخت ACRS فشار سوخت را بالا می‌برد تا احتراق بهتر صورت بگیرد. فناوری DD15 BlueTec نیز به کار گرفته شده است تا اندازه و وزن توربوشارژر کاهش پیدا کند و از پیچیدگی آن نیز کاسته شود. وزن موتور Detroit Diesel DD15 حدود 100 پوند (45 کیلومتر) از سابق کمتر است و فیلترهای آن باید هر 100,000 مایل (160,000 کیلومتر) یکبار تعویض شوند.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution

این موتور به یک ماژول سوخت جدید مجهز است که از دو فیلتر بهره می‌برد. این ماژول باعث می‌شود هزینه تعمیر و نگهداری به میزان زیادی کاهش پیدا کند. کشنده Cascadia Evolution به صورت استاندارد به سیستم Detroit Virtual Technician مجهز است. این سیستم پیوسته وضعیت موتور را کنترل می‌کند و به راننده اطلاع می‌دهد، به این ترتیب، راننده برای چک کردن وضعیت موتور احتیاج به پارک کردن‌های متعدد ندارد. بنا به گفته کمپانی سازنده، مصرف سوخت این کشنده 25.65 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای یک کشنده سنگین، مصرف بسیار کمی محسوب می‌شود. کشنده به منظور دستیابی به این میزان از مصرف سوخت، به تجهیزات جدیدی مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به گیربکس دو وضعیته Detroit DT12، تایرهای پهن، پیکربندی 2×6 و تریلر آیرودینامیک اشاره کرد.

معرفی کشنده Freightliner Cascadia Evolution


منبع

TopSpeed

برچسب : Detroit DD15 , Run Smart Predictive Cruise , Common Rail , دایملر , ولوو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8 : کسی اطلاع داره با وجود فروش های جدید چرا t8بازم‌تو‌برنامه فروش نیست؟
نازنین۱ : اقای جی ال واقعا مشکل داری شما؟؟ من عکس فرستادم پایین برو نگاه کن فاکتور به اسم نازنین هست و هرچی ااالان گفتم هم راسته باز تو میگی من مرد هستم؟؟ میخوای عکس شناسنامه نازنین همب فرستم برات .نیازی به دروغ گفتن ندارم .حرف بدی ام تاالان نزدم هرچی گفتم راهنمایی کردم و اطلاعات گذاشتم برای بقیه .چه لزومی داره دروغ بگم .اون مدبر شخص دیگه هست نازنین شخص دیگه .من کاربری ام اسمش معلومه دیوونه ای شما
شاهین402 : کسی اطلاع داره آیاشاهینcvtتولیدمیشه آخرین فاکتوربرای چه تاریخی هستش؟
حامد j7 : سلام درود خدمت دوستان افزایش حدود ۶۰۰ میلیون در ظرف دوماه درکجا دنیا شما میبینی مکه من شما هم وطن مگر چس می‌خریم آخه تا زمان که من خودم تمع کارم میام با این شرایط مختلف کرمان یا هر شرکتی خرید میکنیم وقتی بازار داغ میکنیم حقمون هست تا سال ۴۰۵ یا ۴۰۶ مبالغ که از مردم دریافت خواهد شد برابر است با شما دوستان بکنین چقدر یا چن صد درصد خواهد بود
شاهین : شنبه هفته بعد اگه اوکیدحضوری بریم ببینیم حداقل چه جوابی میگیریم بالاخره بعدازاین همه رفت وآمد ازاین بلاتکلیفی شایددربیاییم به خدادیگه خستمون کردن.
جی ال : خالی نبند نازنین خانم !!!!!!!تو داری به اسم نازنین پیام میدی ...چجوریه که به قول خودت یک ماهه که به این سایت سرنزدی حالا دقیقا امروز که مت گفتم به اسم نازنین پیام میدی یه دفعه واتفاقی سایتو باز کردی؟؟؟ماهم باورکردیم داداش یا بهت بگم خواهر
Hx5 : خیلی خوبه با آگاهی نمی‌دونم چرا فکر میکنیم حالا ما اشتباه کردیم یکی دیگه باید درست کنه
شاهین 27 خرداد تکمیل وجه : سلام چطور میشه شاهین gl واریزی خرداد ماه 560 میلیون بودش تیر ماه 650میلیون شد الآنم ک آبان ماه 890میلیون شده چرااااااااااااااا
عباس : خداوکیلی پیام تکمیل وجه بیاد تکمیل وجه کنم.کافیه بشه 31 روز ماشین رو ندن.به زورم شده ماشینو تحویل میگیرم.شما چطور 6 هفت ماهه تکمیل وجه کردین اما حتی حاضر نیستین برین درک کارخونه سایپا لعنتی بگین اقا ماشین من کو.بار اخرم باشه وبه تموم اشناهام بگم هیچوقت از سایپا لعنتی ماشین نگیرن
رویا : من هم ثبت نام ایگل ۲۱ تیر انجام دادم تحویل ۹۰ روزه بوده اما شاسی نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس : سلام کوییک از این تا تکمیل 22 تیر فاکتور شده و هیچکس دقیق نمیدونه شما کی فاکتور می شید هرکس بگه حدس و گمانه
ساینا پیش فروش : سلام واریزی دوم دهم تیر پیش فروش بهمن فاکتور شده روزای بعدش چک کنید
نسترن : اه اه چقدر ناله و گریه زاری و انرژی منفی…
نسترن : تموم کنین این دروغارو لطفا
بابک : پیش فروشی که برنده شدم کلا 3 ماهه هست چطور میشه؟ 22 مهر 1404 پرداخت اول، موحد تحویلش هم نوشته هفته چهارم بهمن 1404
مالباخته سایپا : تکمیل 10 خرداد یا تیر ؟؟؟ دارن از آخر به اون فاکتور میکنن؟
دانشجو : سلام عزیزان پذیرش 12شهریور بودمو پلاک 7 آبان ولی میبینم پلاک شده های 3 آبان خبری نیست احتمالا همون 20 به بعد منتظر تحویلش باشم
رانا فوری : سلام رانا تا کی فاکتور شده
روح : اقا امروز کسی تحویل حضوری گرفته لطفا اعلام کنید و بفرمایید چندم پلاک شدید
تحویل خرداد : سلام دوست عزیز باید 90 روز کامل بشه بعد برات پیامک میاد