مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 9)

دوستداران دنیای خودرو، روز شنبه هر هفته منتظر برگزاری یک مسابقه با جوایز نقدی باشند. در این مسابقه روال جدیدی را در پیش گرفته‎ایم؛ بدین‎صورت‎که یک سوال از محتوای سایت طرح می‎شود و شما می‎بایست پاسخ  را در یک عبارت کوتاه بیان کنید. درصورتی که پاسخ شما کاملاً صحیح باشد، نام شما در لیست اضافه خواهد شد.

شرایط شرکت در مسابقه هفتگی به شرح زیر است:

  • قبل از پاسخ به سؤال مسابقه، حتماً  ثبت‎نام کرده یا  وارد سایت شوید؛ زیرا جوایز تنها به کاربران سایت پرداخت می‎شود.
  • درصورتی که کاربر بیش از یک بار به سؤال مسابقه پاسخ دهد، فقط جواب اول مورد قبول قرارمی‎گیرد.
  • پاسخ‎های کاربران تا اتمام مدت زمان پاسخ‎گویی به مسابقه، نمایش داده نخواهند شد.
  • در پایان به قید قرعه سه نفر انتخاب شده و به هر برنده 200,000 ریال جایزه نقدی اهداء می‎گردد.
  • پاسخ‎ها باید به‎صورت کامنت در زیر همین پست قرار داده شوند. 

سؤال این هفته:

تفاوت سوپرشارژر با توربو شارژر را در یک عبارت کوتاه بیان کنید.

***شما پاسخ این سوال را می‎توانید با اندکی جستجو و مطالعه در مقالات سایت 1Car بیابید.***

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 9)

علاقه‎مندان می‎توانند پاسخ‎های خود را تا پایان سه‎شنبه در زیر این پست قرار دهند. روز چهارشنبه نام کاربرانی که پاسخ صحیح داده‎اند نمایش داده می‎شود و سپس روز جمعه برندگان مسابقه هفته معرفی خواهند شد.

*** به نفرات اول تا سومی که به سوال مسابقه پاسخ صحیح بدهند یک شانس بیشتر تعلق خواهد گرفت و اسامی آنها دو بار نوشته خواهد شد.

<

برچسب : مسابقه , هفته






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

261 نظر

علی اصغر علی زاده
0

سوبر شارز یک کمبرسور هوا می باشد و نیروی مورد نیاز خود را از سر میل لنگ می گیرد و هوای فشرده شده را به داخل سیلندر هدایت می نماید از انجایی که سوبر شارز نیروی خود را از سر میل لنگ می گیرد باعث افت توان مکانیکی می گردد . تور بو شارز نیروی مورد نیاز خود را از گازهای خروجی موتور یا دود می گیرد به همین دلیل در صورت استفاده از توربو شارز هم راندمان افزایش می یابد و هم مصرف سوخت کاهش می یابد هر چند در سوبر شارز به دلیل وجود کوبلینگ مکانیکی سرعت عکس العمل بالاتر است ودر شتاب گیری ها عکس العمل بهتری دارد و توربو شارز یک کمبرسور گریز از مرکز می باشدکه با گردش بره ان هوای ورودی به موتور بیشتر فشرده شده و امکان ورود حجم بیشتری از هوا مهیا می سازد.
20:24  1393/08/02
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: رضایی
2

توربوشارژر از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، اما سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.پس سوپرشارژر ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود،را ندارد.
19:00  1392/03/01
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
5

اتومبیل های کره ای فقط در ایران خوب جواب داده
02:28  1394/11/02

گزارش
سام
0

زر مفت نزن من يه سانتافه دارمو يه بي ام و x4 از هردوشونم راضيم تو اصلا ماشينت چيه از اين زرا ميزني مگه كره اي چيني هستش
20:26  1396/06/26

گزارش
کاربر: صدیقه اکبری
0

توربوشارژر از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، اما سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.پس سوپرشارژر ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود،را ندارد.
18:40  1392/03/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مجتبی سیدی شلخم زار
0

توربوشارژر از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، اما سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.پس سوپرشارژر ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود،را ندارد
12:12  1392/03/01
گزارش
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: رحمانی
0

با تشکر فراوان از شما کاربران گرامی، شما می‎توانید از لینک زیر نتایج مسابقات را دنبال کرده یا از منوهای کناری بر روی قسمت مسابقه کلیک کرده تا به همین صفحه بروید.
1Car.ir/game
00:01  1392/03/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: کاوس احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:59  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سامان ضرغامی
0

تفاوت اساسی بین توربو و سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود
23:56  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: فاطمه براتی
0

تفاوت اساسی بین توربو و سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند
23:54  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیر محمد براتی
1

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:52  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: راضیه احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو و سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند
23:50  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: fatane
0

..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند
23:49  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: خدیجه ق.
2

فرق سوپرشارژ و توربوشارژ هم بسیار سادست. سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره یا تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
23:45  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مریم فارسی
0

فرق سوپرشارژ و توربوشارژ هم بسیار سادست. سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره یا تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
23:44  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: فردوس براتی
0

..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود
23:43  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهندس رضا
0

فرق سوپرشارژ و توربوشارژ هم بسیار سادست. سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره یا تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
23:42  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: طیبه خانم
0

فرق سوپرشارژ و توربوشارژ هم بسیار سادست. سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره یا تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
23:41  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: کوثر مرادی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:39  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: پروین احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو و سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود در حالیکه در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود
23:25  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مرضیه براتی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:20  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سرنجل براتی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:17  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: جاودان احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:13  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: پوریا
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
23:11  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
ب ز
0

دنده دستي هم عرضه شده ولي در ايران نيست
15:23  1394/12/16

گزارش
کاربر: مرداویج ضرغامی
0


تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
22:47  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سامان
0

منم جواب فرستادم ولی تائیدیه نیومد.
22:26  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: محترم آصفی کیا
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
21:50  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: nader
0



سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره
21:38  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حمید مرادی
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:17  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: فرح ملایمی
1

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:16  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: محسن مرادی
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:16  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: صدیقه مرادی
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:15  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مجتبی مرادی
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند
21:14  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مجیدعباسی
0

باسلام برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.
21:10  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: B.jahan1366
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود.
21:03  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مرضیه ابوذر
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود.
20:39  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: خدیجه آزادى
0

برخلاف توربوشارژر که از گازهای‎ ‎خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند
20:35  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: غلامعلی اکبری
0

توربوشارژر از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده می‎کند، اما سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت می‎کند.پس سوپرشارژر ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود،را ندارد.
18:49  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مسعود محمدپور
0

سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیره (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیره همین!
18:25  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نعیم
1

با سلام و وقت بخیر.
من هم جواب فرستادم نمیدونم اومد یا نه. چون تاییدیه نیومد برام.
18:12  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نعیم
0

سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیرد (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیرند در اصل تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
18:11  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: محمود مجیدی
0

من جواب رو دو بار فرستادم ولی تاییدیه نیومد . نمیدونم رسیده یا نه؟
18:09  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: محمود مجیدی
0

سوپرشارژ انرژیش رو مستقیما از خود موتور می گیرد (با تسمه هایی که مستقیما به فلایویل متصل هستند) اما توربوشارژ ها انرژیشون رو از فشار گازهای خروجی از موتور می گیرند در اصل تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است.
18:08  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سعید رویانیان
0

سلام
خسته نباشید
یه مدت نبودم
تغییرات چه زیاد
جواب دوبار فرستادم,پیغام مبنی بر ارسال شد ندیدم.
موفق باشید و سرافراز
17:58  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سعید رویانیان
1

اختلاف بین سوپر شارژر و توربوشارژر در تامین کننده نیروی آنهاست,در سوپرشارژر این نیرو مستقیما از موتور,در توربوشارژر از طریق دود خروجی اگزوز بدست می آید.
17:53  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نصرت سادات برقعی
0

برتری سوپرشارژر نسبت به توربوشارژر در این است که چون نیروی محرکه به‎طور مستقیم از موتور خودرو یا همان میل بادامک دریافت می‎شود، بنابراین ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود، ندارد.
17:07  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سید مسعود برقعی
0

برتری سوپرشارژر نسبت به توربوشارژر در این است که چون نیروی محرکه به‎طور مستقیم از موتور خودرو یا همان میل بادامک دریافت می‎شود، بنابراین ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده می‎شود، ندارد.
17:04  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: سهام دهقانی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است ..در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود . در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
16:41  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
Z-L
0

پاسخ شماره 9 -سوپرشارژرها تاخیر فاز ندارن یعنی عکس العملشون به فشار پای شما روی پدال گاز خیلی سریعه برخلاف توربوشارژرها که کمی دیر عکس العمل نشون می دن دلیلشون هم کاملا مشخصه سوپرشارژرها نیروشون رو از موتور می گیرن ولی توربوها از فشار هوای خروجی!!!
16:38  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: گلچهر احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
16:19  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ایرج احمدی
0

تفاوت اساسی بین توربو/سوپر شارژر در محل تامین انرژى شان است .همان انرژى که باعث فشرده شدن هوا مى شود.در سوپر شارژرتامین انرژى توسط یک تسمه که به طور مستقیم به موتور متصل است انجام مى شود.مانند پمپ آب وژنراتورها در موتور خودرو که به همین صورت انرژى خود را بدست مى آورند. در توربو شارژر این انرژى توسط گازهای خروجی از اگزوز تامین مى شود.این گازها با سرعت و فشارى که دارند توربین را به حرکت در مىاورند ودر نتیجه توربین هم کمپرسور را به حرکت در مىاورد که باعث فشرده کردن هوا مى شود.
توربو شارژر کارایى بالاتری نسبت به سوپر شارژرها دارد.زیرا از انرژى تلف شده و گازهای خروجی برای تامین انرژى خود استفاده مى کند.ولی توربو شارژر باعث مى شود که مقداری فشار برگشتى درسیستم اگزوز ایجاد شود که این فشار برگشتى مى تواند باعث کاهش کارایى توربو شارژر تا زمانى که موتور در دور بالا کار مى کند شود.نصب کردن سوپر شارژر ها راحت تر است ولى تمام مى شود
15:57  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : من واریز ۲۱ خردادماه فاکتور شده فقط
شاهین جی هفته چهارم شهریور : نه والا برا ماهم هیچ پیامکی نیومده نه پیامک جی نه تبدیل
بهنام : چه قدر دلت خوشه🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ایرانه اینجا، تو مجبوری به ساز خودروساز بچرخید و راه دیگه ای نداری، ما برده ی اوناهستیم، ماشینی رو میدم بهت که توربو هست بااین بنزین یکساله باید بفروشید وضرر وضرر، کی سود می‌بره کرمان موتور
آرش : در پاسخ به نازنین خانم والا ننوشته در صورت نبود سانروف جی ال تحویل میدیم نوشته در صورت نبود سانروف مبلغ مابه التفاوت رو عودت و جی ال تحویل میدیم یعنی حتما پیام جی میاد و در آخر اگر نبود جی ال بهتون میدیم حداقل تو پیامی که فرستادن ننوشتن که نداریم و بالجبار باید تغییر بدی
دستی تیتانیوم آذر : سلام آقا یا خانومی که پایین پیام داد تارا دستی تیتانیوم تحویل۳ آبان بود فاکتور شدین؟ امروز من رفتم میز خدمت نوشته بود دهه اول آبانماه را دارن فاکتور میکنن
شاهین 403 : محاسبه روزهای تاخیر از 1 ماه بعد از تکمیل وجه تا زمان تخصیص خودرو محاسبه میشه از زمان تخصیص تا زمان تحویل می بایست جداگانه پیگیری بشه
شاهین gl : اگه قرارداد رو بخونید برا شاهین نوشته در صورتی که سانروف تامین نشود شرکت بدون سانروف تحویل می‌دهد تعهدی برا سانروف ندارن
× : البته 4 ماه تاخیر نداشته 20 اسفند تکمیل وجه کرده،تا 20 فروردین که تاخیر به آن تعلق نمیگیرد(چون قرار بوده که 30 روزه تحویل دهند)ابتدای تیر هم تحویل گرفته،اما احتمالا زودتر از آن فاکتور شده(مبنای سود تاخیر ،تاریخ فاکتور شدن است)،برای حدود 45 روز تاخیر(فاصله یکماه بعد از تکمیل وجه تا روز فاکتور شدن)9/300 برایش محاسبه کردند،که با محاسبات سایپا تقریبا می‌خواند.سایپای ناقلا ،برای هر ماه تاخیر حدود 8/3 م محاسبه میکند،اعداد دیگر که دوستان میگویند،آرزوهای آنان است.
سینا : ماشین من شاهین پلاس بوده تکمیل وجه 20 اسفند تحویل 4 تیر یود تأخیر 9 و هشتصد روی سند نوشته فعلا که اینم ندیدیم. سایپا با دیر فاکتور کردن کلا سود تأخیر رو برده حاشیه و بدون حساب و کتاب و شانسب بی صاحبی یعنی همین ...
V1سفید ۳۰آبان : واریز مرحله دومتون چه تاریخی بوده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیسان : اقای کریمی کی فاکتور پذیرش شدی لطفا بگو
مهدی : عذرخواهی تبدیل به 60611شد
هادی : سلام اره ثبت نام اولیه برج 9 پارسال تکمیل وجه 26 خرداد امسال امروز فاکتور شدم البته تکمیل وجه که 26 خرداد بوده 4/5 به حساب سایپا نشسته بود
207 تیو تری : دوستان کسی 207 تیوتری آذر ماه فاکتور شده؟
مهدی : اقا یکی جواب مارو بده این کلاس 11 که زدم چیه؟ پول هم نخواست فقط شد 60019 ثبت نامی 207 اتومات سقف فلز بوده، الان ابن تبدیل زدم چی میشه؟
امیر : منطقه ی ما 24 ساعت مهلت میده
علی : سلام دوستان امروزکسی جی ایکس ال فاکتورشده
کریمی : سوم پلاک شد1404/08/03
فرسوده اذر : دوستان طرح فرسود امروز هم خبری از دعوت نامه نشد بی زحمت چک کنید خدا لعنت کند ایران خودرو
مرتضی : برای طرح تعویض هست ثبت نام بهمن 403 دعوتنامه مرداد آمد اما هنوز فاکتور نشد بنظرم یه سر برو سایت آذر 403 کجا الان کجا تازه دعوتنامه برات بیاد با قیمت جدید میاد کلا ضرر در ضرری