معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

کشنده مرسدس بنز Econic به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان از آن استفاده‌های زیادی کرد، از حمل زباله‌های شهری گرفته تا خدمات آتش‌نشانی، حمل و نقل فرودگاهی و غیره. کشنده مرسدس بنز Econic آخرین بار در سال 2010 مورد بازنگری کلی قرار گرفت و به موتور بسیار کم مصرف مطابق با استاتدارد یورو 4 مجهز گردید. این کشنده به صورت کابین سقف بلند (با1,935 میلی‌متر ارتفاع، 2,280 میلی‌متر عرض و 2,000میلی‌متر طول) و کابین سقف کوتاه (با 1,485 میلی‌متر ارتفاع،2,280  میلی‌متر عرض و 2,000 میلی‌متر طول) به بازار عرضه می‌شود.

 

طراحی بدنه

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

طراحی بدنه این کشنده کمی نا متعارف به نظر می‌رسد و بادشکن بسیار بزرگ و تخت آن، بیننده را به یاد اتوبوس می‌اندازد. از آن جایی که این کشنده به طور خاص برای خدمات درون شهری طراحی شده است، چراغ‌های راهنما در زیر شیشه جلو (و نه بر روی سپر) قرار گرفته‌اند. هدف کمپانی مرسدس بنز از انجام این کار این بوده است که خودروهای دیگری که در خیابان تردد می‌کنند، بهتر بتوانند چراغ‌های راهنما را ببینند. جلو پنجره ترکیبی V شکل دارد که آن را از کامیون‌های مرسدس بنز بزرگ به ارث برده‌ است و این که از طراحی نسبتاً ابتدایی و ساده‌ای برخوردار است ولی بسیار به جا نصب شده است و کارش را به درستی انجام می‌دهد. سپر هم با طراحی کلی و چراغ‌های مستطیلی شکل جور در می‌آید و چهره کشنده را کامل می‌کند. کشنده مرسدس بنز Econic ارتفاع کمی دارد و این امر باعث می‌شود سوار و پیاده شدن از آن کار راحتی باشد. از طرفی ارتفاع کم باعث می‌شود مصرف سوخت پایین بیاید و کشنده از ارگونومی بهتری برخوردار باشد.

 

طراحی داخلی

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

همانطور که پیشتر گفته شد، این کشنده از ارتفاع کمی برخوردار است و سوار و پیاده شدن از آن بسیار راحت است، درب ‌های آن نیز 620 میلی‌متر باز می‌شوند و تا دسترسی به کابین راحت‌تر باشد. در طراحی داشبورد مورد زیاد قابل ملاحظه‌ای به چشم نمی‌خورد و تنها چیزی که درباره‌ آن می‌توان گفت این است که بسیار ساده است. کابین داخلی بسیار بزرگ و جادار است و می‌تواند چهار نفر را در خودش جا بدهد. عرض داخلی کابین 2,133، طول داخلی  1,770 میلی‌متر و ارتفاع 193 سانتی‌متر است، به این ترتیب، فضای کافی برای سر و پای سرنشینان وجود دارد. بهتر است بدانید صندلی‌های قدری تخت هستند و در سفرهای طولانی خوب از کمر سرنشینان حمایت نمی‌کنند و صندلی راننده از هر لحاظ راحتی او را فراهم می‌کند. صندلی راننده از تنظیمات زیادی برخوردار است و به راننده کمک می‌کند در کمترین زمان وضعیت مناسب باری خودش را تنظیم کند. ارتفاع غربیلک فرمان نیز قابل تنظیم است تا راحتی راننده بالاتر برود. شیشه سراسری جلو نیز دیدی بسیار خوب از اطراف در اختیار راننده و دیگر سرنشینان قرار می‌دهد، با این حال ارتفاع صندلی راننده کم است و باعث می‌شود این کشنده فقط برای تردد در شهر مناسب باشد. دکمه‌ها و کلیدهای کنترلی از چیدمانی ارگونومیک برخوردارند و بسیار خوب کار می‌کنند. کمپانی مرسدس بنز چند پایه در کابین نصب کرده است که به راحتی می‌توان تاخوگراف، Toll Collect یا Fleetboard روی آن‌ها نصب کرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

همه موتورهایی که روی این کامیون سوار می‌شوند به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که بتوانند با توقف و حرکت‌های مکرر سازگار باشند. همگی این موتورها در کنار گیربکس اتوماتیک Allison قرار می‌گیرند که مصرف سوخت را بسیار پایین می‌آورد. کشنده مرسدس بنز Econic با سه نوع موتور دیزل شش سیلندر تولید می‌شود که بین 238 تا 326 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کنند. همگی این موتورها با استاندارد آلایندگی یورو 5 مطابقت دارند. کمپانی سازنده سیستم BlueTec EEV را نیز روی این موتورها تعبیه کرده است که مصرف سوخت را بسیار پایین می‌آورد و بسیار دوستدار محیط‌ زیست است. علاوه بر این، موتورهایی با سوخت گاز طبیعی نیز به بازار عرضه می‌شوند که در مقایسه با همتایان دیزلی‌شان 50 درصد کمتر سر و صدا تولید می‌کنند. این موتورها قادرند حداکثر 279 اسب‌بخار نیرو و 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند.

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

ارتفاع کم این کشنده باعث می‌شود مرکز ثقل پایین بیاید و هندلینگ و کیفیت سواری بهبود پیدا کند. علاوه بر این، اکسل‌های الکتروهیدرولیکی نیز باعث می‌شوند این کشنده از قدرت مانور بالایی برخوردار باشد. این اکسل‌ها قابلیت آن را دارند که 200 میلی‌متر بالا و 60 میلی‌متر پایین بروند تا انعطاف‌پذیری کشنده بالاتر برود. کشنده مرسدس بنز Econic با چهار نوع شاسی مختلف به بازار عرضه می‌شود که ظرفیت‌های مختلفی دارند.

 

نتیجه‌گیری

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

کشنده مرسدس بنز Econic از تجهیزاتی برخوردار است که آن را قادر می‌کند از عهده انجام دشوارترین کارها بر بیاید. این کشنده یک اثر ناب از مهندسی آلمانی است و در این کلاس از کشنده‌ها، پیدا کردن یک کشنده بهتر کار دشواری است، موتور آن نیز بسیار کم مصرف و قوی است و تنها ایرادی که می‌توان از آن گرفت این است که در مقایسه با دیگر کشنده‌های این کلاس از قیمت بالاتری برخوردار است ولی واقعاً ارزش خرید دارد و به نسب پولی که بابت آن می‌پردازید، کارایی و عملکردی بسیار عالی در اختیار شما قرار می‌دهد.

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

معرفی کشنده مرسدس بنز Econic
 
معرفی کشنده مرسدس بنز Econic
 
معرفی کشنده مرسدس بنز Econic

منبع

TopSpeed

 

برچسب : کامیون , کشنده , کشنده مرسدس بنز , کشنده مرسدس بنز Econic






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: reza-4WD
0

در تصادف بسیار آسیب پذیر هست
23:11  1393/12/09
گزارش
پاسخ دادن
رامین
5

خیلی ازش خوشم اومد واقعا طراحی کارامدی داره به جرات میشه گفت حتی 1 تازه کار با این کامیون میتونه با تسلط خیلی خوب در خیابانهای شلوغ رانندگی کنه و با تسلط مناسب بر جاده و اطراف خود نهایت لذت و آرامش را داشته باشه . +++
00:25  1393/12/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Aminj7 : اره دیگه باید یری 10+ پلیس
محمد : کلا 300امسال فاکتور کردن پارسال هم 300 این چیزی که دیروز به ما گفتن .البته امارشون باهم نمی‌خوند.اول گفتن شاهین جی روزی دوتا فاکتور میشه .بعد رییس بازاریابی .گفت روزی 13شاهین پلاس 40شاهین جی اتومات 30 .
حسن شاهبازی : با سلام آیا کسی از دوستان پیرو فراخوان هفته گذشته برای تجمع جلوی مدیریت فروش سایپا در روزشنبه 11 مرداد حضور یافت؟
شاهین اتومات cvt اسفند : مدت زمان فاکتورهای cvt داره بیشتر از 5 ماه میشه. 5 ماه رو رد کرد🤦‍♂️بزرگترین اشتباه ثبت نام در سایپا بود
بیژن : تحویل سیستمی چه روزی بود ؟
شاهینg : کل فروش فوق العاده ۳هزار تا معوقه هست با شماره پذیرش که نیست داداش
X5 : دیروز ۴۰درصد کارکنانش اخراج کرد جلسه گذاشتن مثل ایران خودرو گفتن قیمت دستوری قبول نداریم اینا کلابردارن همصون
داریوش : اصلا طرفدار نداره چاره ای نداریم از قدیم گفتن کشک خاله مونه بخوریم هم پامونه نخوریم هم پامونه شما اگه جایی سراغ داری بگو ما هم بریم یه دونه بگیریم سوار بشیم
علی واریزی 26اسفند : خدا ازتون نگذره خدا لعنتتون کنه،روزی صد بار چک میکنم تحویل سی روزه اینطوری؟؟الان 5ماه داره میگذره امروز زنگ زدم میگه اخرین فاکتور برای 25اسفند چند ماه دیگه باید منتظر باشیم تا 26اسفند ها هم فاکتور بشن خدا لعنت کنه تمام مدیران سایپا که انقدر مردم سرکار میزارن همه مون گرفتاریم
محمد : باسلام اون بنده خدایی که شماره پذیرش 12059390تقریبا 2400نفر جلوتر از شما هستن باید اونا فاکتور بشه تا نوبت شما بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی 207 موعد 6 تیر : دایره ضربه در و به صورت خاکستری نشان داده شد
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : منم 31 خرداد بودم صبح تبدیل اومد برام
علیرضا : سلام برا ما که تحویل 31 خرداد بودیم تبدیل نیومده انشاالله زودتر بیاد و فاکتور بشه
پژو 207پانا با رینگ تحویل شهریور : به نظرتون تحویل شهریور رو زودتر فاکتور میکنن؟
کوییگ : راست میگه من 27 اردیبهشت بودم فاکتور شدم
جمشیدی : سلام دوستان کسانی واریز وجه اردیبهشت و تاریخ تحویل 31 تیر ماه بوده اند اما هنوز فاکتور نشده اند علامت مثب رو بزنند ممنون
حسین : سلام شما کلا چقدر واریز کردین؟
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : یعنی چی من که صبح تبدیل زدم تایید شد مگه میشه تکمیل بشع؟
علی : دوم
مش متالی : اومده