معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

در قسمت‌های اول، دوم، سوم و چهارم این مجموعه مقالات با هشت تیم از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 آشنا شدید، در این مقاله نیز به معرفی دو تیم دیگر خواهیم پرداخت.

 

تیم رنو

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

این تیم برای اولین بار در مسابقات گرندپری انگلستان که در سال 1977 برگزار شد شرکت کرد و برای نخستین بار موتورهای توربو را به این مسابقات معرفی نمود. این دستاورد زمانی به دست آمد که مدیریت تیم بر عهده جنی تور (Gene Thor) بود. تیم رنو با رانندگی ژان پیر ژابولی (Jean-Pierre Jabouille) در تا پایان فصل در پنج مسابقه شرکت کرد. دو سال بعد از آن و در مسابقات گرندپری فرانسه سال 1979، تیم رنو توانست با همین راننده اولین پیروزی‌اش را به دست بیاورد. در سال 1985، کمپانی رنو فقط به عنوان تولید کننده موتور در مسابقات فرمول 1 شرکت کرد و موتورهای تیم Lotus را تأمین کرد. کمی بعد از آن و در سال 1989، این تیم دوباره به مسابقات برگشت تا موتورهای تیم Williams را تأمین کند. کمی بعد از آن و در دهه 90 میلادی موتورهای ساخت کمپانی رنو شروع به حمرانی بر ورزش اتومبیل‌رانی کردند و موتور تیم‌های Williams  و Benetton را تأمین نمود. در این جا بود که کمپانی رنو توانست در میان موتورسازان رتبه نخست را کسب کند. این کمپانی در سال‌های 1996 تا 2000 غیبت داشت ولی در سال 2000 دوباره به رقابت‌ها برگشت. در آن سال تیم Benetton اعلام کرد از ابتدای فصل 2002 همکاری‌اش با کمپانی رنو را از سرخواهد گرفت. سه سال بعد و در سال 2005 این تیم توانست با رانندگی فرناندو آلونزو (Fernando Alonso) به عنوان کمپانی موتوساز مقام نخست را به دست بیاورد. در سال 2006 تیم رنو از فرناندو آلونزو و جینکارلو فیشللا (Giancarlo Fisichella) دعوت کرد رانندگی خودروی جدید R26 که از یک گیربکس هفت سرعته بهره می‌برد را بر عهده بگیرند. این تیم دویستمین دوره مسابقات گرند پری را با پیروزی خودش توأم کرد. فرناندو آلونزو به موفقیتش ادامه داد و در مسابقات گرند پری کانادا و گرند پری آمریکا برنده شد، در گرندپری فرانسه نیز مقام دوم را به دست آورد. در آن سال کمپانی رنو عنوان بهترین خودروساز را از آن خودش کرد. جینکارلو فیشللا و هیکی کووالانین (Heikki Kovalainen) در سال 2007 رانندگان این تیم بودند. در سال 2008 تیم رنو با فرناندو آلونزو و نلسون پیکوت (Nelson Piquet) به عنوان راننده در جایگاه دوم ایستاد. سال 2009 سال نا امید کننده‌ای بود و خودروهای این تیم مشکلات زیادی پیدا کردند، عملکرد ضعیف نلسون پیکوت نیز باعث شد او از تیم رنو کنار گذاشته شود، با این حال هواداران وفادار این تیم امیدوارند در آینده شاهد عملکرد بهتری از این تیم باشند.

 

تیم Super Aguri 

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)

تیم Super Aguri  یک تیم تازه وارد است که در سال 2006 به جمع تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 پیوسته است. این تیم به اسم Super Aguri Hondas نیز شناخته می‌شود و به طور غیر رسمی از آن به عنوان تیم دسته دو هوندا یاد می‌شود. بنیانگذار این تیم آگوری سوزوکی (Aguri Suzuki) راننده سابق فرمول 1 است و مقر آن در شهر توکیو ژاپن قرار دارد. آگوری سوزوکی در سال 1989 به عنوان راننده وارد مسابقات فرمول 1 شد و سال بعد از آن موفق شد در گرند پری ژاپن مقام سوم را به دست بیاورد و به اولین راننده ژاپنی تبدیل شد که در این مسابقات موفق به کسب مقام شده است. آگوری سوزوکی پس از این مسابقات به ژاپن برگشت و تیم Aguri را تأسیس کرد. این راننده ژاپنی در سال 2003 با همراهی آدریان فرناندز (Adrian Fernandez) تیم Super Aguri Fernandez Racing را بنیانگذاری کرد. سه سال بعد از آن این راننده در مسابقات قهرمانی ژاپن شرکت کرد. و تا به حال تنها کسی بوده است همزمان یک تیم فرمول 1 را مدیریت و به طور شخصی در مسابقات دیگر نیز شرکت بکند. در سال 2006 تیم Super Aguri در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد و یوجی آدی (Yuji Ide) و تاکوما ساتو (Takuma Sato) به عنوان راننده در آن به ایفای نقش پرداختند. پس از برگزاری چهار دور مسابقه، مدیران تیم تصمیم گرفتند برای مسابقات گرند پری در سال 2007، مونتاگنی (Montagny) را جایگزین یوجی آدی بکنند. در فصل دوم برگزاری مسابقات سال 2007 نیز تیم اعلام کرد قصد دارد آنتونی دیویدسون (Anthony Davidson) را در کنار تاکوما ساتو را به عنوان راننده معرفی کند.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول 1 (قسمت پنجم)


منبع

AutoRacing

برچسب : فرمول 1 , گرند پری , تیم رنو , تیم Super Aguri






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: reza-4WD
0

برای اینکه رقبا نترسن تیم سایپا رو قید نکردن
00:02  1393/12/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سایپا و مسولین دزد : استقلال 7تا از الوصل خورد روزهای روشنی در راه است به امید اینکه سایپا ساینا را تحویل بدهد و دست از جیب من گردن شکسته بردارد،یا الله ای بت بزرگ خودت این افرینندهای فانی را مورد خشم و غصب خودت قرار بده تا دیگر دروغ های گنده نگویند ای الله راضی نیستم که این ها را به سرنوشت استقلال دچار کنی...
مصطفی : سلام دوستان من هفته چهارم شهریور باید پیام بیاد برا تکمیل وجه هنوز پیام نیومده کسی هست هفته چهارم باشه برا تکمیل وجه تو رو خدا جواب بدید ؟
تجمع : دوستان متاسفانه سایپا ورشکست شده😭😭😭😭😭😭
داریوش 2 اردیبهشت : هم ایران خودرو هم سایپا هر دوتاشونم دزدن خودت زیاد خسته نکن داداش گلم دزد دزده فرقی نداره ایران خودرو یا سایپا همین هفته پیش این جریمه بریدن برا ایران خودرو بابت پولی اضافی که از مردم بی گناه گرفته بودن
سهند بهمن : ممنون از عزیزی که 7 اردیبهشت تکمیل وجه کرده و تمام عزیزانی که اطلاع رسانی میکنن و تلاش می‌کنن و پیگیری میکنن دم همتون گرم کاش قدر چنین مردم باصفا رو بدونن یاعلی
تارا دستی تحویل سه ماهه 19 ابان واریز 20 مرداد : بخاطر sbr
علی تاراv1p : راستی ۱۱،۶۰۰ خسارت تاخیرم اومده بود که حالا پیامک اومده ۹،۱۰۰ طلبکاری و نحوه عودت وجه رو بهت اطلاع میدم نمیدونم چرا واقعا ۲،۵۰۰ کم کردن، در حالی که فروش فوری قیمتش قطعی و ثابته!
علی تاراv1p : انتخاب نمايندگي 1404/05/05 پرداخت كل وجه 1404/05/06 دريافت پرونده 1404/06/20 آماده براي صدور فاكتور 1404/06/20 فاكتور شده 1404/06/20 تخصيص پلاک 1404/06/22 آماده جهت تحويل 1404/06/23 صدور اسناد خودرو 1404/06/24 حمل خودرو براي تحويل 1404/06/25 دريافت خودرو توسط نمايندگي تحويل به مشتري 1404/06/26 سلام تارا v1p سفید طرح عادی فروش فوری، موعد تحویل ۴ شهریور قم هستم علت اینکه تحویل به نمایندگی تاریخ نخورده اینه که وقتی تازه ماشینو از تریلی خالی کردن زنگ زدم به نمایندگی و رفتم تحویل گرفتم
علی : سلام عرض کردم اقا من x5دارم سرویس اولیه که گارانتی فعال میکنه باید چند هزار کیلومتر باشه
مهدی : اینهمه در انتظار بودیم دیگه ذوقی نمونده که هیچ موندیم بعد تحویل نگهداریم یا نه معلوم نیست چی از آب در بیاد 19اسفند تکمیل وجه در انتظار شاهین سی وی تی دوستانی که تحویل گرفتن آیا ارزش نگه داشتن داره ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهریوری31 : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید، برای تبدیل اقدام کردم روی سایت می نویسه کلاس خودرو 2. همین 58402 هست؟
مسعود : واسه موتور پلاس 7800میگیرن واسه رینگ 24 میلیون در ضمن اگه سودتاخیر داشته باشی ازش کم میکنن باقیشو میدید
حمید شهریورواریزی 21تیر : رفقای که تحویل گرفتن راضی هستین از نظر رنگ موتوری .جان ما یکی یک توضیح سازنده بده . صدای موتور صداهای اضافی ریموتاش از سواریش ممنون میشیم
... : درسته،حدود 20 م میگیرن،،مگه این موتورا چشونه ک اومدن تغییرش دادن،شده مثل رینگا
حمید شهریورواریزی 21تیر : داداش نگو متوجه نشدم مگه میشه متوجه نباشی از نمایندگی بهت زنگ میزنن اعلام میکنن که دعوتنامه اومده.کاستومر داری بری داخلش تو پیشخوان نوشته شده 2مرتبه پیامک میاد تبدیل رنگ پیامک میاد.حیفه مواظب باش و پیگیر.ولی شده دیگه واسه منقضی ها دوباره پیامک واریز میاد .مشکلی نیست.
اطلس gl : سلام دوستانی که تغییر رنگ دادن لطفا عجله نکنید مثل ما هر روز چک میکردیم حالمون بد بود دقیقا همون حرفی که نمایندگی گفت بعد یه هفته فاکتور وپلاک میشی گفت تا تایید بشه یه هفته طول می کشه
قاسم میلانی : سلام الان کوییک s تا چه تاریخی فاکتور شده زنگ زدم میگن 21 تیر خب من 22 هستم پس چرا انجام نمیشه یعنی اینقدر یک روز فرق می کنه بنظرتون سر کاری نیست؟؟؟؟
وحید ازنا لرستان : سلام علی آقا.. بسلامتی فاکتورشدی؟؟منم امروزظهرتبدیل زدم ولی فاکتور نشد،احتمالش هست فردا فاکتوربشه به نظرت؟؟؟
سجاد بختیاری : سلام چه سودی تحویل میگیره تو هم دلت خوشه ها اینا راحت میزنن زیرش تا بخوای ثابتش کنی عمرت و وقتت رفته
حسن پیش پانا مرداد : بفرما تحویل بگیرید. موتور خودتون رو مفت برداشتن یه موتور مثل همون گذاشتن جاش بیست میلیون دارن اضافه تر میگیرن بری به کی بگی فقط. با بیست میلیون بهترین و اصولی ترین تقویت رو میشد رو این موتور کرد صدتای اینم قدرت و شتاب و گشتاور گرفت. البته اگه گفته دوستمان درست باشه و انقدر بخوان. برا ما که نیومده