بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

ایجاد تعادل میان سنت و مدرنیته برای کمپانی‌های موتورسیکلت سازی، امری دشوار و البته پر هزینه است؛ با این وجود، کمپانی هارلی دیویدسون یک بار دیگر با هماهنگ سازی تکنولوژی‌های اخیر و قوانین سفت و سخت سازمان EPA و عرضه Street 500 توانایی‌های خود را به اثبات رساند. این موتورسیکلت زیبا که از دو مدل XL و سری اول K الهام گرفته است و شباهت‌های بسیار زیادی به Cafe Racer دارد، برای افرادی طراحی شده است که علاوه بر قدرت و عملکرد یک موتورسیکلت آمریکایی، هزینه‌ها را نیز مد نظر قرار می‌دهند. این دوچرخ آمریکایی به دلیل فقدان فرمان بلند، راحتی و ظرفیت بار موتورسیکلت‌های کروز و تورینگ، برای سواری داخل شهر بسیار مناسب است و به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات راکب، آن‌طور که انتظار دارد، احساس راحتی و آسایش نکند. 

 

طراحی 

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

در بسیاری از مواقع موتورسیکلت‌هایی با زین کوتاه و فاصله محوری کم، جلوه ظاهری زیبایی ندارند؛ اما قاب باریک Street 500 نمای زیبایی به آن بخشیده است. خطوطی که در قسمت بالای بدنه و در امتداد باک سوخت قطره‌ای شکل، قسمت بالای زین و و پایین گلگیر عقب امتداد یافته‌اند، این موتورسیکلت زیبا را به یک پروژه سفارشی تبدیل کرده‌اند.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

چراغ جلوی Street 500 که شباهت بسیاری به Café Racer افسانه‌ای دارد، نه تنها از این موتورسیکلت یک یاغی و قانون شکن ساخته، بلکه با پوشاندن سیم‌ها و اتصالات بر زیبایی هر چه بیشتر آن افزوده است. باک سوخت و گلگیرها از صفحات فلزی ساخته شده‌اند و این امر سبب می‌شود در صورت ضربه، بتوان آنها را به راحتی صاف و رنگ کرد؛ در حالیکه قطعات پلاستیکی با کوچک‌ترین ضربه می‌شکنند و باید آنها را تعویض کرد. از دیگر مزایای استفاده از قطعات فلزی به جای پلاستیکی، زیبایی بیشتر آنها است.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

کاربرد محدود قطعات کرومی، فلسفه Dark Custom هارلی دیویدسون را مورد تائید قرار داده و ابهت و جذابیت Street 500 را افزایش داده است. کمپانی سازنده این موتورسیکلت زیبا را در حالت استاندارد با رنگ Vivid Black عرضه می‌کند؛ گفتنی است، در صورت تمایل و با پرداخت مبلغی در حدود 295 دلار می‌توانید دو رنگ Mysterious Red Sunglo و Black Denim را نیز سفارش دهید و همچون یک ستاره در خیابان‌های شهر بدرخشید. 

 

شاسی

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

در سرعت‌های زیاد، فرمان پایدار بوده و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. فاصله محوری 153 سانتی‌متری و طول 223 سانتی‌متری، دور زدن با Street 500 را حتی در تنگ‌ترین مکان‌ها، آسان و راحت می‌سازد. عملکرد سیستم ترمز نیز خوب بوده و در کنار وزن کم موتور که حتی با در نظر گرفتن راکب به 227 کیلوگرم نمی‌رسد، سواری با این دوچرخ آمریکایی را بسیار لذت‌بخش می‌سازد. البته باید توجه داشته باشید که فقدان ترمز ضدقفل و یا ترمزهای ترکیبی، توجه بیشتر راکب را می‌طلبد. سبکی موتورسیکلت و ارتفاع کم زین از سطح زمین (حدود 71 سانتی‌متر) مرکز ثقل Street 500 را پایین می‌آورد و این امر، عملکرد موتورسیکلت را در پیچ‌ها بهبود می‌بخشد و برای موتورسواران کم تجربه نیز، امتیاز بزرگی محسوب می‌شود؛ چراکه در صورت افتادن موتور که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید، دیگر نیازی نیست از دیگران درخواست کمک کنند و خود به راحتی می‌توانند آن را بلند کرده و به مسیرشان ادامه دهند. قرار گرفتن پدال‌ها در قسمت وسط، نه تنها استفاده از آنها را برای افراد قد کوتاه آسان می‌سازد، بلکه با فراهم آوردن بهترین حالت نشستن، خستگی را کاهش داده و سرعت عمل راکب را نیز، در شرایط مختلف افزایش می‌دهد؛ با این وجود، افراد قدبلند ممکن است از این وضعیت ناراضی باشند. 

 

سیستم انتقال قدرت

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

در داخل این قاب جمع و جور، پیشرانه جدید آب خنک Revolution X500 با ظرفیت 494 سی‌سی قرار دارد که با تولید گشتاوری در حدود 40 نیوتن‌متر در دور موتور 3,500، موتورسیکلت Street 500 را با قدرت کافی به پیش می‌راند. پیش از این کمپانی هارلی دیویدسون از پیشرانه‌هایی با زاویه 45 درجه استفاده می‌کرد، اما پیشرانه جدید این کمپانی با زاویه 60 درجه طراحی شده است و اگرچه به مذاق طرفداران پروپا قرص این کمپانی خوش نیامده، اما رضایت افراد بسیاری را جلب کرده است. در هر سیلندر چهار سوپاپ تیتانیومی قرار گرفته است که نقش مهمی در کاهش آلایندگی این دوچرخ زیبا بر عهده دارند. طراحی اگزوز نیز، به گونه‌ای است که علاوه بر زیبایی، عملکرد Street 500 را بهبود می‌بخشد. نیروی حاصل از پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آورد. در پایان باید بگوییم، علی‌رغم تمامی تکنولوژی‌ها و خلاقیت‌های به کار رفته در طراحی Street 500، این موتورسیکلت اصالت خود را حفظ کرده و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. گفتنی است، هارلی دیویدسون Street 500 با رنگ پایه Vivid Black با قیمتی معادل 6,799 دلار و با رنگ‌های سفارشی با قیمتی معادل 7,094 دلار در اختیار شما قرار می‌گیرد. 


منبع

TopSpeed

برچسب : Street 500 , هارلی دیویدسون , موتورسیکلت , شاسی , Cafe Racer , آب خنک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
َASHK : با عرض پوزش اصلاح میشود: 21 آذر 1403 مبلغ 297 میلیون تومان واریز شد. به اشتباه 1402 تایپ شد
محمد : سلام نه تحویل نگرفتم ماشین دو روز هست نمایندگی رسیده ولی پلاک ارسال نشده
ASHK : با سلام به هموطنان گرامی بنده خرداد 1402 ثبت نام کردم برای شاهین G قرعه تحویل به زمستان 1403 برام خورد 21 آذر 1402 مبلغ 297 میلیون تومن واریز کرد 21 خرداد طرح تبدیل به GL برام پیامک شد مورخ 31 خرداد واریز وجه نهایی (تکمیل وجه) زدم ولی توی سیستم میگن 2 تیر. چون سخا 2تیر ثبت شده از اونموقع تااااااا الان هم منتظرم.
کوییک sهفته چهارم بهمن : من هم ۱۹خرداد دعوتنامه کی میاد
وحید شاهین پلاس ۱۵ اردیبهشت : نصف ۱۲۲۲
حامد x3 : با سلام ماشینا رو دارن نمایندگی‌ها به قیمت آزاد می فروشن. گرانی در کار نیست طبق قرداد تا آخر سال هم وقت دارن بدن.
Hx5 : وام بگیر قرض کن، نزول نه، قرض عزیزم، بگیر ماشین رو یا بعدش حواله رو بفروش ی سبک تر بگیر و قرض رو پس بده ولی طلا نفروش
Hx5 : به نظرت آدم کالای سرمایه ای را تبدیل به کالای مصرفی میکنه؟ شما اهرم هم نزدی اگر میتونی وام بگیر اگر هم نمیتونی به نظرم تبدیل به ی ماشین مثلا ایکس 5 کارکرده بکن یا یک ماشین صفر ارزون تر اما طلا رو نده طلا شاید 7 هزار دلار رو هم ببینه، قطعا دلار هم با وضعیت فعلی همیشه رو به بالاست، تهش چند ماه تموم نخوره ماشینی که میگیری الان 21 هزار دلاره، چند ماه بعد میشه 20 هزار دلار و ی استفاده هم کنی میشه 19 هزار دلار حالا خودت حساب کن می ارزه طلایی که هر روز با دلار بالا و پایین میشه رو بفروشی چون مثلا میخوای لذت شاسی بلند داشته باشی
عباس : سلام ثبتبت نام مردادی هستم ماشین دوهفته پیش تحویل گرفتم ماشین بی ایراد خدارو شکر توی ایران ماشین بگیری بی ایراد باورکردنی نیست ممنون آزارمان خودرو
شاهین مشکی : سلام من تبدیل زدم از دیروز هنوز فاکتور نشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهرداد : اکستند با باربند فلزی پذیرش 28 مهرماه الان پلاک شد
محمد : نیسان با باربند از شنبه گذاشته940م
پیش فروش برج 11 کازرون : بله منم دقیقا همین طور هستم
کوییک gxlr : امروزپنج شنبه تماس گرفتم شرکت سایپا اپراتورگفت طرح عادی تا1404/3/29 فاکتورشده است من 28 تیر تکمیل وجه کردم گفت حدودیک ماه دیگرفاکتورمیشه
نیسان دوگانه : دستت درد نکنه قباد جان نمیخا. زحمت به خودت بدی راهنمایی کنی. مردم دیگه. آگاه شدن. روی نیسان ولو شدن. کسی ثبت نام نمیکنه خیالت راحت الان توی بازار. کمتر. از کارخانه گیر میاد. مردم بیچاره شدن روی نیسان تو چه میگی بنده خدا. تو از خود شرکتی. انشالا که خیر نبینی انشالا که مسولین خیر نبینن. پول از مردم گرفتن پنج ماه طول کشید که ماشین تحویل دادن. حالا هم. میخان. ماشینهای. چپی وافتاب سوخته با ضربه خورده توی شرکت با مدل 403. بدین به مردم. خدا. ازتون نگزره
تکمیل 12 مرداد اطلس جی : سلام باید همان موقع که در مورد تبدیل جی به جی ال گفتند تبدیل میزدید خدا رو شکر از برج 7 که تبدیل زدم یک روز بعد فاکتور شد یه هفته بعد پلاک و یه هفته و یه هفته بعد تحویل دادند 5 روز بعدش فروختم یه مبلغی را روش گذاشتم و پژو 207 گرفتم چون میخواستم از شر سایپا راحت بشم خدا را صد هزار مرتبه شد که الان ماشین دارم ان شاءالله همه شما مشکل ماشین براتون حل بشه
علیرضا GX L : سلام من تکمیل وجه 1 شهریورم بنظرتون کی فاکتور میشم؟
سالارم : منم دقیقا 26 برج یک پول ریختم حدودا 245 ملیون پول باید بریزیم دعوتنامه هم نهایتا تا دهم دی میاد حدودا 15 روز هم وقت میدن لازمه بگم اینجا همه فقط سوال میپرسن کسی جوابگو نیست اکثرا دلال هستن فقط دوس دارن گرونی بشه دولت و حکومت بهونه س ماها چند نفر که فقط یه دونه داریم اسیر حاشیه و حرف و حدیثیم زیاد اهمیت نده
رضا : قطعات مشترک با سایر خودروها لنت جلو: ال 90 فیلتر روغن: ماتیز وmvm110 بقیه لیفانها، فیلتر سرکان با کد 7133 کمک فنر جلو:پژو 405 (بلند است) 405، پژو 206 (کوتاه است ) و اچ سی کراس فیلتر هوا:فیلتر هوای پراید را می توان جا کرد با نصب پلاستیک اضافه فیلتر بنزین پژو405 آفتابگیر سمند سورن سیبک طبق: اچ سی کراس بوش طبق کوچک لبه دار: اچ سی کراس بوش طبق بزرگ: اچ سی کراس موتور پمپ بنزین: پراید لنت ترمز عقب کفشکی:206 تیپ 3،ال 90 e1 کمک فنر عقب: اچ سی کراس قرقری فرمان از داخل (سیبک مفصل فرمان) : 206 بلبرینگ چرخاش عقب 206 تیپ 2 و اچ سی کراس بلبرینگ 445539 چرخ عقب پژو 206 تیپ2 MVM110 لیفان520 برند S2B بلبرینگ چرخاش جلو مزدا 323 برلیانس 320 ترموستات پژو 405 با کمی تراشکاری میل موج گیر اچ سی کراس کف پوش :ام وی ام 530 تاییدنشده: رادیاتور بخاری زانتیا دسته موتور بالا: پژو 405 سنسور دور موتور 405 پایه کوتاه دسته موتور کرولا سگدست 206 کمک عقب 405 دیسک و صفحه زانتیا اکسل عقب: 206 تیپ 3 لاستیک چاکدار لیفان 520: اچ سی کراس، برف پاکن: نیسان آبی
کوییکs : دعوتنامه بهمن کی میاد