بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

ایجاد تعادل میان سنت و مدرنیته برای کمپانی‌های موتورسیکلت سازی، امری دشوار و البته پر هزینه است؛ با این وجود، کمپانی هارلی دیویدسون یک بار دیگر با هماهنگ سازی تکنولوژی‌های اخیر و قوانین سفت و سخت سازمان EPA و عرضه Street 500 توانایی‌های خود را به اثبات رساند. این موتورسیکلت زیبا که از دو مدل XL و سری اول K الهام گرفته است و شباهت‌های بسیار زیادی به Cafe Racer دارد، برای افرادی طراحی شده است که علاوه بر قدرت و عملکرد یک موتورسیکلت آمریکایی، هزینه‌ها را نیز مد نظر قرار می‌دهند. این دوچرخ آمریکایی به دلیل فقدان فرمان بلند، راحتی و ظرفیت بار موتورسیکلت‌های کروز و تورینگ، برای سواری داخل شهر بسیار مناسب است و به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات راکب، آن‌طور که انتظار دارد، احساس راحتی و آسایش نکند. 

 

طراحی 

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

در بسیاری از مواقع موتورسیکلت‌هایی با زین کوتاه و فاصله محوری کم، جلوه ظاهری زیبایی ندارند؛ اما قاب باریک Street 500 نمای زیبایی به آن بخشیده است. خطوطی که در قسمت بالای بدنه و در امتداد باک سوخت قطره‌ای شکل، قسمت بالای زین و و پایین گلگیر عقب امتداد یافته‌اند، این موتورسیکلت زیبا را به یک پروژه سفارشی تبدیل کرده‌اند.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015 بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015
بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

چراغ جلوی Street 500 که شباهت بسیاری به Café Racer افسانه‌ای دارد، نه تنها از این موتورسیکلت یک یاغی و قانون شکن ساخته، بلکه با پوشاندن سیم‌ها و اتصالات بر زیبایی هر چه بیشتر آن افزوده است. باک سوخت و گلگیرها از صفحات فلزی ساخته شده‌اند و این امر سبب می‌شود در صورت ضربه، بتوان آنها را به راحتی صاف و رنگ کرد؛ در حالیکه قطعات پلاستیکی با کوچک‌ترین ضربه می‌شکنند و باید آنها را تعویض کرد. از دیگر مزایای استفاده از قطعات فلزی به جای پلاستیکی، زیبایی بیشتر آنها است.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

کاربرد محدود قطعات کرومی، فلسفه Dark Custom هارلی دیویدسون را مورد تائید قرار داده و ابهت و جذابیت Street 500 را افزایش داده است. کمپانی سازنده این موتورسیکلت زیبا را در حالت استاندارد با رنگ Vivid Black عرضه می‌کند؛ گفتنی است، در صورت تمایل و با پرداخت مبلغی در حدود 295 دلار می‌توانید دو رنگ Mysterious Red Sunglo و Black Denim را نیز سفارش دهید و همچون یک ستاره در خیابان‌های شهر بدرخشید. 

 

شاسی

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

در سرعت‌های زیاد، فرمان پایدار بوده و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. فاصله محوری 153 سانتی‌متری و طول 223 سانتی‌متری، دور زدن با Street 500 را حتی در تنگ‌ترین مکان‌ها، آسان و راحت می‌سازد. عملکرد سیستم ترمز نیز خوب بوده و در کنار وزن کم موتور که حتی با در نظر گرفتن راکب به 227 کیلوگرم نمی‌رسد، سواری با این دوچرخ آمریکایی را بسیار لذت‌بخش می‌سازد. البته باید توجه داشته باشید که فقدان ترمز ضدقفل و یا ترمزهای ترکیبی، توجه بیشتر راکب را می‌طلبد. سبکی موتورسیکلت و ارتفاع کم زین از سطح زمین (حدود 71 سانتی‌متر) مرکز ثقل Street 500 را پایین می‌آورد و این امر، عملکرد موتورسیکلت را در پیچ‌ها بهبود می‌بخشد و برای موتورسواران کم تجربه نیز، امتیاز بزرگی محسوب می‌شود؛ چراکه در صورت افتادن موتور که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید، دیگر نیازی نیست از دیگران درخواست کمک کنند و خود به راحتی می‌توانند آن را بلند کرده و به مسیرشان ادامه دهند. قرار گرفتن پدال‌ها در قسمت وسط، نه تنها استفاده از آنها را برای افراد قد کوتاه آسان می‌سازد، بلکه با فراهم آوردن بهترین حالت نشستن، خستگی را کاهش داده و سرعت عمل راکب را نیز، در شرایط مختلف افزایش می‌دهد؛ با این وجود، افراد قدبلند ممکن است از این وضعیت ناراضی باشند. 

 

سیستم انتقال قدرت

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Street 500 مدل 2015

در داخل این قاب جمع و جور، پیشرانه جدید آب خنک Revolution X500 با ظرفیت 494 سی‌سی قرار دارد که با تولید گشتاوری در حدود 40 نیوتن‌متر در دور موتور 3,500، موتورسیکلت Street 500 را با قدرت کافی به پیش می‌راند. پیش از این کمپانی هارلی دیویدسون از پیشرانه‌هایی با زاویه 45 درجه استفاده می‌کرد، اما پیشرانه جدید این کمپانی با زاویه 60 درجه طراحی شده است و اگرچه به مذاق طرفداران پروپا قرص این کمپانی خوش نیامده، اما رضایت افراد بسیاری را جلب کرده است. در هر سیلندر چهار سوپاپ تیتانیومی قرار گرفته است که نقش مهمی در کاهش آلایندگی این دوچرخ زیبا بر عهده دارند. طراحی اگزوز نیز، به گونه‌ای است که علاوه بر زیبایی، عملکرد Street 500 را بهبود می‌بخشد. نیروی حاصل از پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آورد. در پایان باید بگوییم، علی‌رغم تمامی تکنولوژی‌ها و خلاقیت‌های به کار رفته در طراحی Street 500، این موتورسیکلت اصالت خود را حفظ کرده و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. گفتنی است، هارلی دیویدسون Street 500 با رنگ پایه Vivid Black با قیمتی معادل 6,799 دلار و با رنگ‌های سفارشی با قیمتی معادل 7,094 دلار در اختیار شما قرار می‌گیرد. 


منبع

TopSpeed

برچسب : Street 500 , هارلی دیویدسون , موتورسیکلت , شاسی , Cafe Racer , آب خنک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایپا : سود مشارکت تعلق نمیگیره فقط سهم تورمی تعلق میگیره
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه
مظلومی : اینجا یکی بفکر قبمته ،یکه بفکر پلاک یکی بفکر تحویل، دغدغه شده این بر باعث و بانیش لعنت
زامیاد تک : لعنت به سایپا که این همه فشار روحی داره بهمون میده