بررسی آکورا TLX مدل 2015

بررسی آکورا TLX مدل 2015

شاید اسم TLX زیاد آشنا به نظر نرسد، علتش هم چیزی نیست جز این که کمپانی آکورا سدان‌های متوسط TSX و TL را از خط تولید خارج کرده و آن‌ها را در قالب یک خودرو کاملاً جدید به نام آکورا TLX در هم ادغام کرده است. آکورا TLX از نظر اندازه از آکورا TSX بلندتر و از آکورا TL بلندتر است و به همین خاطر بیشتر توجه خریداران سدان‌های لوکس متوسط را جلب می‌کند. خوشبختانه این سدان جدید بسیاری از ویژگی‌های پیشینیانش را به ارث برده است. کمپانی آکورا به خریداران این امکان را می‌دهد که از بین چهار و شش سیلندر، یکی را انتخاب کنند که هر دو کم مصرف هستند و در کنار یک گیربکس اتوماتیک هشت یا نه سرعته قرار می‌گیرند. اگر موتور شش سیلندر انتخاب شود این امکان وجود دارد که سیستم چهار چرخ محرک نیز در کنار آن قرار بگیرد. این سیستم پایداری را در هوای نامساعد بالا می‌برد و از هندلینگی اسپرت برخوردار است.

بررسی آکورا TLX مدل 2015

آکورا TLX به شما ترکیبی از تجمل و اسپرت بودن ارائه می‎دهد و از کابینی جادار و تجهیزاتی بسیار پیشرفته بهره می‌برد. گفتنی است موتور چهار سیلندر با این که موتوری قوی و قابل است، نمی‌تواند با موتورهای مجهز به توربوشارژر رقبای این خودرو رقابت کند. اگر به دنبال گزینه‌های دیگری می‌گردید، بهتر است به خودروهای چند ستاره این کلاس، یعنی بی‌ام‌و سری 3 و مرسدس بنز C-Class نگاهی بیندازید. بی‌ام‌و سری 3 مدل ترکیبی عالی از تجمل و عملکرد اسپرت است، مرسدس بنز C-Class  مدل 2015 نیز مورد بازنگری قرار گرفته است و از کابینی تمام و کمال بهره می‌برد. با همه این حرف‌ها، آکورا TLX مدل 2015 یک سدان لوکس است که شاید بخواهید به آن هم نگاهی بیندازید.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی آکورا TLX مدل 2015

آکورا TLX مدل 2015 یک سدان لوکس متوسط است که در سه تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ پایه، تیپ Technology و تیپ Advance. تیپ‌های Technology و Advance دارای چند پکیج نیز هستند و به صورت دیفرانسیل جلو و یا چهار چرخ محرک تولید می‌شوند. تجهیزات استاندارد تیپ پایه عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، چراغ‌های جلو و چراغ‌های ترمز LED، سانروف، گرمکن آینه‌های جانبی، دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، روکش وینیل، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، صندلی شاگرد با قابلیت حرکت در چهار جهت (با موتورهای شش سیلندر در شش جهت)، صندلی‌های تاشوی عقب به نسبت 40/60، فرمان تلسکوپی و آینه الکتروکرومیک. از تجهیزات دیگری که به صورت استاندارد ارائه می‌شود، می‌توان به این موارد اشاره کرد: اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، دوربین دید عقب، سیستم Siri Eyes Free، دو صفحه نمایشگر (یک نمایشگر 8 اینچی و یک نمایشگر 7 اینچی)، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و هفت بلندگو، رادیوی ماهواره‌ای، اپلیکیشن‌های سازگار با تلفن همراه (اپلیکیشن‌های Aha و Panadora) و درگاه iPod/USB. اگر پکیج Technology که فقط با موتور شش سیلندر ارائه می‌شود را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: روکش چرمی، حافظه تنظیمات راننده، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم پیشگیری از تصادف، کنترل صوتی، GPS، سیستم صوتی Acura/ESL به همراه 10 بلندگو، رینگ‌های 18 اینچی، سنسور پارک جلو و عقب، استارت از راه دور، چراغ‌های مه‌شکن LED، آینه‌های جانبی الکتروکرومیک، مجرای هوای صندلی‌های جلو، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار عبور از خط و ترمز اتوماتیک.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی آکورا TLX مدل 2015

آکورا TLX مدل 2015 با دو موتور در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد: یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری و یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری. موتور 2.4 لیتری 206 اسب‌بخار نیرو و حدود 247 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور در کنار دیفرانسیل جلو و گیربکس هشت سرعته دو وضعیتی قرار می‌گیرد. در تست سرعت، آکورا TLX توانست ظرف 7.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای این کلاس از خودروها زمان زیادی به نظر می‌رسد. مصرف سوخت این سدان با متور 2.4 لیتری و در سیکل ترکیبی 9.78 لیتر (11.40 لیتر در شهر و 7.82 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که برای خودروهای این کلاس بسیار مناسب است. در مورد موتور 3.5 لیتری نیز باید گفت قادر است 290 اسب‌بخار نیرو و حدود 362 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور شش سیلندر می‌تواند در کنار دیفرانسیل جلو یا سیستم چهار چرخ محرک قرار بگیرد. در تست سرعت، این موتور توانست ظرف 6.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که زمان بسیار خوبی به نظر می‌رسد ولی هنوز به پای برخی رقبای پر شتاب نمی‌رسد. مصرف سوخت این موتور با دیفرانسیل جلو و در سیکل ترکیبی 10.95 لیتر (13.03 لیتر در شهر و 8.05 لیتر در بزرگراه) و با سیستم چهار چرخ محرک 10.95 لیتر (13.03 لیتر در شهر و 8.83 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.

 

ایمنی

بررسی آکورا TLX مدل 2015

تجهیزات ایمنی آکورا TLX مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، دوربین دید عقب، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای زانوی راننده و پشت سری‌ها برقی برای صندلی‌ها جلو. در تست ترمز، آکورا TLX توانست پس از پیمودن 39.30 متر متوقف بشود که حدود 2.13 متر از مسافت ثبت شده برای این کلاس از خودروها بیشتر است. تجهیزات ایمنی که به صورت سفارشی قابل خریداری هستند عبارتند از: سنسور پارک عقب، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم پیشگیری از تصادف به همراه ترمز اتوماتیک. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، مقاومت سقف و مقاومت طرفین و طراحی کمربند و پشت سری‌ها، به این سدان بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را اختصاص داده است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی آکورا TLX مدل 2015

طراحی داخلی آکورا TLX از طراحی داخلی آکورا TSX و آکورا TL چند قدم جلوتر است. صندلی‌های جلو این سدان از پشتی‌ها و نشیمنگاهی ضخیم ولی نرم برخوردارند. صندلی‌های عقب نیز راحت هستند ولی فضای سر صندلی‌های عقب برای بزرگسالان قد بلند کم است ولی فضای پا در مقایسه با سایر رقبا بسیار زیاد است. کمپانی آکورا مدعی است در این سدان از یک سیستم صداگیر پیشرفته استفاده کرده است. ظاهراً این سیستم خوب کار می‌کند چون صدای باد و تایرها به هیچ عنوان وارد کابین نمی‌شوند.

بررسی آکورا TLX مدل 2015 بررسی آکورا TLX مدل 2015

طراحی کلی کابین داخلی مرتب و شسته رفته است. آمپرها راحت خوانده می‌شوند و صفحه نمایشگر نیز بیشتر اطلاعات ضروری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. استفاده از این نمایشگر آسان است ولی گرافیک آن گاهی اوقات دردسر ساز است. کیفیت مواد اولیه استفاده شده در کابین بسیار خوب است ولی کیفیت بعضی قطعات تزیینی زیاد خوب نیست و به پای تزیینات داخلی آئودی A4 یا مرسدس بنز C-Class نمی‌رسد. فضای صندوق عقب 0.37 متر مکعب است که برای خودرویی در این کلاس، عادی است.

 

تجربه رانندگی

بررسی آکورا TLX مدل 2015

کیفیت سواری آکورا TLX مدل 2015 بستگی زیادی به این دارد که به کدام موتور مجهز باشد. موتور چهار سیلند کم مصرف است و نیرویی که تولید می‌کند برای رفت و آمدهای روزانه مناسب است. اگر حالت Sport را انتخاب کنید، عملکرد به طور قابل توجهی بالا می‌رود، تعویض دنده‌ها نیز به نرمی صورت می‌گیرند و به موتور اجازه می‌دهند قدرت واقعی‌اش را به نمایش بگذارد. با این حال، موتور بیشتر رقبای این خودرو به توربوشارژر مجهز هستند و اگر با آکورا TLX در جاده پشت سر آن‌ها حرکت کنید، عملکرد آن قدری نا امید کننده است. اگر به سرعت علاقه‌مند هستید، به طور قطع موتور شش سیلندر برایتان مناسب است. آکورا TLX از آکورا TLسبک‌تر است و هنگام رانندگی این اختلاف وزن را احساس خواهید کرد.

بررسی آکورا TLX مدل 2015

ترکیب رضایت‌بخشی از راحتی و قدرت در این سدان به چشم می‌خورد که می‌تواند انتظارات شما از یک سدان لوکس و اسپرت را به خوبی برآورده کند. فرمان زیاد حس جاده را منتقل نمی‌کند، با این حال، آکورا TLX هنگام عبور از پیچ‌ها از متانت بی‌نظیری برخوردار است. این واقعیت هم در مورد مدل‌های دیفرانسیل جلو و هم در مورد مدل‌های مجهز به سیستم چهار چرخ محرک صدق می‌کند. سیستم چهار چرخ محرک، گشتاور را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند تا خودرو هنگام عبور از پیچ‌ها چالاک و با ثبات باشد. به هر حال، صرفنظر از این که خودرو شما به کدام موتور مجهز است، هنگامی که تهاجمی رانندگی کنید، سیستم تعلیق کمی مأیوس کننده است و چسبندگی تایرها نیز نسبتاً کم است. هنگام رانندگی در خیابان‌های پر دست‌انداز شهری، سیستم تعلیق قدری خشک احساس می‌شود ولی هنگام حرکت در بزرگراه سواری بسیار نرم و تحت کنترل است.

بررسی آکورا TLX مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : آکورا , آکورا TLX , بی‌ام‌و سری 3 , مرسدس بنز C Class , آئودی A4






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

گوبریاس
0

به نظرم میتونستن جلو پنجره قشنگی تری واسش طراحی کنن, البته همین هم خیلی خوبه
14:44  1393/12/27
گزارش
پاسخ دادن
Ali
8

آکورا خودروهای لوکس هوندا هستش..
واقعا کیفتشون عالیه..ظاهر بیرونیش هم قشنگه...فقط طراحی داخلیش خیلی سادست و مناسب به خوروی شاخه لوکس نیست...مثلا داخل لکسوس خیلی عالیه
23:30  1393/12/24
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فرهادj7 : سلام ثبت نام23بهمن1403 فاکتور 27خرداد 1404 کارت خودرو آمده هنوز خبری از ماشین نیست
شاهین تیرماه : سلام من ۱۸ اردیبهشت تکمیل وجه کردن ۲۰ اردیبهشت سلام ثبت شده هنوز فاکتور نشدم
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت : باسلام دوستان عزیز از این بابت خیالتونو راحت کنم که تا یکسال 2سال باید منتظر شاهین جی باشیم چون مدیرعامل سایپا امروز خودش گفت روزانه دوتا شاهین جی تولید میشه ،،،هر حرفیم که این کارشناسای سایپا موقع زنگ زدن میگن همشسششش دروغه من که خودم دیگه بیخیال شاهین شدم دیگه میخوام فراموش کنم حالا هر موقع تونستن فاکتوز میکنن😞 هر کی ام که دیدید ماشینشو تحویل گرفته بدونید یه آشنا مدیر داخل سایپا داشته بی شک
حسین : درضمن هیج کس از دوستانی که تشریف آورده بودن، فاکتور نشدن. فقط دو نفر تبدیل به جی ای زدن. بقیه دست از پا درازتر برگشتیم. و در پایان دم کسایی که اومدن گرم. خیلی ها از راه دور اومدن و دستمریزاد بهشون
حسین : درخصوص جریمه: براساس درصد نوشته شده در قرارداد جریمه میدن در صورت تبدیل مبلغ جریمه تغییری نمیکند (حذف نمیشد) خط تولید 5 روز در هفته فعاله فقط
محمد : کسی ثبتنام دو مرحله ای بوده که تحویل مرداد یا شهریور باشه؟ میخوام ببسنم دعوت نامه براشون اومده و اگه اومده چقد قبل تاریخ قرارداد دعوتنامه میاد؟
حسین : سلام و عرض ادب خلاصه ای از کارهایی که امروز در تجمع انفاق افتاد: تعداد حاضرین حدود 20 25 نفر اکثرا شاهین جی - شاید CVT و پلاس هم بود. (یه دونه هم کوئیک بود خخخ) تا ساعت 14:30 بودیم با مدیر فروش و بازاریابی هم کلی صحبت کردیم. ظاهرا مشکل سانروف دارن الویت تولید در صورت تامین سانروف به ترتیب: شاهین پلاس (50 الی 60%)، شاهین CVT (20 الی 30%) و نهایتا شاهین جی (کمتر از 10%) یعنی اگه 100 تا سانروف داشته باشن، نهایتا 5 تا 10 تا شاهین جی تولید میکنند. تعداد تولید در روز: شاهین پلاس 40 تا 50 عدد شاهین CVT راستش یادم نیست چی گفت شاهین جی گاهی 2 تا گاهی 5 تا شایدم 12 تا در روز شاهین جی ال هم یادم نیست ولی تعدادشون بیشتر از قبلی ها بود. و گویا اصلا هم نیاز نمیبیند تا سانروف ها رو به شاهین جی اختصاص بدن. حرف همه شون هم اینه که: شاهین جی ها تبدیل بزنن به شاهین جی ال تا زودتر صاحب ماشین بشن. نظر منو بخواهید اینه ابتدا ببنید د چند نفر از شما جلوتره اگه زیر 500 نفر هستید تبدیل نزنید اما اگه بالای 500 نفر جلوتر از شماست به نظرم نبدیل بزنید.
ناشناس : سلام شاهین جی ال میبخشید چطوری نشسته توی سیستم ینی وقتی وضعیت خودرو میزنیم چی نوشته؟
ایگل مشکی : تاریخ ثبت نام ۱۱ اردیبهشت. تحویل بایستی ۲ ماه کاری می بود. هنوز پیامک نیومده، شاسی هم نشده! چقدر تا تحویلش تاخیر داره؟ کسی می دونه؟
شاهینG : سلام‌ کسی‌ تکمیل‌وجه‌ ۱۱‌ آذر‌هست‌که‌فاکتور‌نشده‌باشه ؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک آ ر اس : بله منم دقیقا وضع شما رو دارم 30 روزه ثبتنام کردم 27 اردیبهشت پول ریختم و28 برام ثبت شده وتا امروز که زنگ زدم یکیش گفت تا 15 اردیبهشت فاکتور شده وتا روز چهارشنبه هفته پیش بهم گفتن تا 25 فاکتور شده
کوییک آر اس : باید صبر کنید تا چراغ تحویلتون هم روشن بشه بعد از اینکه چراغ تحویلتون روشن شد 5 روز الی دو هفته طول می کشه تا ماشین به دستتون برسه
دنا شش دنده المینیوم : واسه منم اسناد تیک نخورده ولی ارسال به نمایندگی تیکش خورده
مهران : سلام واریزی 26 اسفند فوری مادران تحویل 24 خرداد هنوز فاکتور نشدم 207 پانا سفید فولادی نزدیک 50 روز تاخیر اگه اینا رینگ فولادی ندارن چطور 207سقف فلز داره تند تند فاکتور میشه تبدیل های رانا 🤔
... : شما خودت فاکتور شدی؟ قراردادت چند بوده؟ از کجا میدانید که 4166 فاکتور شده؟
کوییک ار اس : والا من صبح زنگ زدم یکیشون میگف اخرین تاریخ فاکتور 15 اردیبهشت بوده قبلشم چهارشنبه هفته پیش زنگ زده بودم میگفتن اخرین تاریخ فاکتور 25 اردیبهشت نمایندگی هم که رفتم ی چیز دیگه میگه معلوم نیست چی به چیه
کوییک آر اس : باید صبر کنید تا چراغ تحویلتون هم روشن بشه بعد از روشن شدن چراغ تحویل اون موقع چهار پنج روز الی دو هفته طول می کشه تا ماشین به دستتون برسه
حنا : سلام به همه عزیزان که در این گرمای تابستان مثل من بی ماشین و منتظر فاکتور. خیلی عذاب اوره پولی که به سختی جمع کردی و دادی ی ماشین بگیری اونم سر وقت تحویل ندن🫤 ان شاء الله هرچه سریعتر فاکتور بشیم همه 31 خرداد پانا رینگ فولادی
کوییک آ ر اس : سلام والا منم 30 روزه 27 اردیبهشت ثبت نام کردم و28 اردیبهشت ثبت شده کوییک ار اس سیاه وسفید وتا امروز که زنگ زدم شرکت میگن تا 25 اردیبهشت فاکتور شده یکی میگه تا 15 اردیبهشت معلوم نیست چی به چیه
207 فوری مادران : سامانه crm.ikco.ir شکایت ثبت کنید و به شماره 82272727 -021 برای پیگیری تماس بگیرید