بررسی آکورا TLX مدل 2015

بررسی آکورا TLX مدل 2015

شاید اسم TLX زیاد آشنا به نظر نرسد، علتش هم چیزی نیست جز این که کمپانی آکورا سدان‌های متوسط TSX و TL را از خط تولید خارج کرده و آن‌ها را در قالب یک خودرو کاملاً جدید به نام آکورا TLX در هم ادغام کرده است. آکورا TLX از نظر اندازه از آکورا TSX بلندتر و از آکورا TL بلندتر است و به همین خاطر بیشتر توجه خریداران سدان‌های لوکس متوسط را جلب می‌کند. خوشبختانه این سدان جدید بسیاری از ویژگی‌های پیشینیانش را به ارث برده است. کمپانی آکورا به خریداران این امکان را می‌دهد که از بین چهار و شش سیلندر، یکی را انتخاب کنند که هر دو کم مصرف هستند و در کنار یک گیربکس اتوماتیک هشت یا نه سرعته قرار می‌گیرند. اگر موتور شش سیلندر انتخاب شود این امکان وجود دارد که سیستم چهار چرخ محرک نیز در کنار آن قرار بگیرد. این سیستم پایداری را در هوای نامساعد بالا می‌برد و از هندلینگی اسپرت برخوردار است.

بررسی آکورا TLX مدل 2015

آکورا TLX به شما ترکیبی از تجمل و اسپرت بودن ارائه می‎دهد و از کابینی جادار و تجهیزاتی بسیار پیشرفته بهره می‌برد. گفتنی است موتور چهار سیلندر با این که موتوری قوی و قابل است، نمی‌تواند با موتورهای مجهز به توربوشارژر رقبای این خودرو رقابت کند. اگر به دنبال گزینه‌های دیگری می‌گردید، بهتر است به خودروهای چند ستاره این کلاس، یعنی بی‌ام‌و سری 3 و مرسدس بنز C-Class نگاهی بیندازید. بی‌ام‌و سری 3 مدل ترکیبی عالی از تجمل و عملکرد اسپرت است، مرسدس بنز C-Class  مدل 2015 نیز مورد بازنگری قرار گرفته است و از کابینی تمام و کمال بهره می‌برد. با همه این حرف‌ها، آکورا TLX مدل 2015 یک سدان لوکس است که شاید بخواهید به آن هم نگاهی بیندازید.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی آکورا TLX مدل 2015

آکورا TLX مدل 2015 یک سدان لوکس متوسط است که در سه تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ پایه، تیپ Technology و تیپ Advance. تیپ‌های Technology و Advance دارای چند پکیج نیز هستند و به صورت دیفرانسیل جلو و یا چهار چرخ محرک تولید می‌شوند. تجهیزات استاندارد تیپ پایه عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، چراغ‌های جلو و چراغ‌های ترمز LED، سانروف، گرمکن آینه‌های جانبی، دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، روکش وینیل، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، صندلی شاگرد با قابلیت حرکت در چهار جهت (با موتورهای شش سیلندر در شش جهت)، صندلی‌های تاشوی عقب به نسبت 40/60، فرمان تلسکوپی و آینه الکتروکرومیک. از تجهیزات دیگری که به صورت استاندارد ارائه می‌شود، می‌توان به این موارد اشاره کرد: اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، دوربین دید عقب، سیستم Siri Eyes Free، دو صفحه نمایشگر (یک نمایشگر 8 اینچی و یک نمایشگر 7 اینچی)، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و هفت بلندگو، رادیوی ماهواره‌ای، اپلیکیشن‌های سازگار با تلفن همراه (اپلیکیشن‌های Aha و Panadora) و درگاه iPod/USB. اگر پکیج Technology که فقط با موتور شش سیلندر ارائه می‌شود را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: روکش چرمی، حافظه تنظیمات راننده، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم پیشگیری از تصادف، کنترل صوتی، GPS، سیستم صوتی Acura/ESL به همراه 10 بلندگو، رینگ‌های 18 اینچی، سنسور پارک جلو و عقب، استارت از راه دور، چراغ‌های مه‌شکن LED، آینه‌های جانبی الکتروکرومیک، مجرای هوای صندلی‌های جلو، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار عبور از خط و ترمز اتوماتیک.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی آکورا TLX مدل 2015

آکورا TLX مدل 2015 با دو موتور در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد: یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری و یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری. موتور 2.4 لیتری 206 اسب‌بخار نیرو و حدود 247 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور در کنار دیفرانسیل جلو و گیربکس هشت سرعته دو وضعیتی قرار می‌گیرد. در تست سرعت، آکورا TLX توانست ظرف 7.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای این کلاس از خودروها زمان زیادی به نظر می‌رسد. مصرف سوخت این سدان با متور 2.4 لیتری و در سیکل ترکیبی 9.78 لیتر (11.40 لیتر در شهر و 7.82 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که برای خودروهای این کلاس بسیار مناسب است. در مورد موتور 3.5 لیتری نیز باید گفت قادر است 290 اسب‌بخار نیرو و حدود 362 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور شش سیلندر می‌تواند در کنار دیفرانسیل جلو یا سیستم چهار چرخ محرک قرار بگیرد. در تست سرعت، این موتور توانست ظرف 6.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که زمان بسیار خوبی به نظر می‌رسد ولی هنوز به پای برخی رقبای پر شتاب نمی‌رسد. مصرف سوخت این موتور با دیفرانسیل جلو و در سیکل ترکیبی 10.95 لیتر (13.03 لیتر در شهر و 8.05 لیتر در بزرگراه) و با سیستم چهار چرخ محرک 10.95 لیتر (13.03 لیتر در شهر و 8.83 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.

 

ایمنی

بررسی آکورا TLX مدل 2015

تجهیزات ایمنی آکورا TLX مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، دوربین دید عقب، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای زانوی راننده و پشت سری‌ها برقی برای صندلی‌ها جلو. در تست ترمز، آکورا TLX توانست پس از پیمودن 39.30 متر متوقف بشود که حدود 2.13 متر از مسافت ثبت شده برای این کلاس از خودروها بیشتر است. تجهیزات ایمنی که به صورت سفارشی قابل خریداری هستند عبارتند از: سنسور پارک عقب، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم پیشگیری از تصادف به همراه ترمز اتوماتیک. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، مقاومت سقف و مقاومت طرفین و طراحی کمربند و پشت سری‌ها، به این سدان بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را اختصاص داده است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی آکورا TLX مدل 2015

طراحی داخلی آکورا TLX از طراحی داخلی آکورا TSX و آکورا TL چند قدم جلوتر است. صندلی‌های جلو این سدان از پشتی‌ها و نشیمنگاهی ضخیم ولی نرم برخوردارند. صندلی‌های عقب نیز راحت هستند ولی فضای سر صندلی‌های عقب برای بزرگسالان قد بلند کم است ولی فضای پا در مقایسه با سایر رقبا بسیار زیاد است. کمپانی آکورا مدعی است در این سدان از یک سیستم صداگیر پیشرفته استفاده کرده است. ظاهراً این سیستم خوب کار می‌کند چون صدای باد و تایرها به هیچ عنوان وارد کابین نمی‌شوند.

بررسی آکورا TLX مدل 2015 بررسی آکورا TLX مدل 2015

طراحی کلی کابین داخلی مرتب و شسته رفته است. آمپرها راحت خوانده می‌شوند و صفحه نمایشگر نیز بیشتر اطلاعات ضروری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. استفاده از این نمایشگر آسان است ولی گرافیک آن گاهی اوقات دردسر ساز است. کیفیت مواد اولیه استفاده شده در کابین بسیار خوب است ولی کیفیت بعضی قطعات تزیینی زیاد خوب نیست و به پای تزیینات داخلی آئودی A4 یا مرسدس بنز C-Class نمی‌رسد. فضای صندوق عقب 0.37 متر مکعب است که برای خودرویی در این کلاس، عادی است.

 

تجربه رانندگی

بررسی آکورا TLX مدل 2015

کیفیت سواری آکورا TLX مدل 2015 بستگی زیادی به این دارد که به کدام موتور مجهز باشد. موتور چهار سیلند کم مصرف است و نیرویی که تولید می‌کند برای رفت و آمدهای روزانه مناسب است. اگر حالت Sport را انتخاب کنید، عملکرد به طور قابل توجهی بالا می‌رود، تعویض دنده‌ها نیز به نرمی صورت می‌گیرند و به موتور اجازه می‌دهند قدرت واقعی‌اش را به نمایش بگذارد. با این حال، موتور بیشتر رقبای این خودرو به توربوشارژر مجهز هستند و اگر با آکورا TLX در جاده پشت سر آن‌ها حرکت کنید، عملکرد آن قدری نا امید کننده است. اگر به سرعت علاقه‌مند هستید، به طور قطع موتور شش سیلندر برایتان مناسب است. آکورا TLX از آکورا TLسبک‌تر است و هنگام رانندگی این اختلاف وزن را احساس خواهید کرد.

بررسی آکورا TLX مدل 2015

ترکیب رضایت‌بخشی از راحتی و قدرت در این سدان به چشم می‌خورد که می‌تواند انتظارات شما از یک سدان لوکس و اسپرت را به خوبی برآورده کند. فرمان زیاد حس جاده را منتقل نمی‌کند، با این حال، آکورا TLX هنگام عبور از پیچ‌ها از متانت بی‌نظیری برخوردار است. این واقعیت هم در مورد مدل‌های دیفرانسیل جلو و هم در مورد مدل‌های مجهز به سیستم چهار چرخ محرک صدق می‌کند. سیستم چهار چرخ محرک، گشتاور را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند تا خودرو هنگام عبور از پیچ‌ها چالاک و با ثبات باشد. به هر حال، صرفنظر از این که خودرو شما به کدام موتور مجهز است، هنگامی که تهاجمی رانندگی کنید، سیستم تعلیق کمی مأیوس کننده است و چسبندگی تایرها نیز نسبتاً کم است. هنگام رانندگی در خیابان‌های پر دست‌انداز شهری، سیستم تعلیق قدری خشک احساس می‌شود ولی هنگام حرکت در بزرگراه سواری بسیار نرم و تحت کنترل است.

بررسی آکورا TLX مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : آکورا , آکورا TLX , بی‌ام‌و سری 3 , مرسدس بنز C Class , آئودی A4






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

گوبریاس
0

به نظرم میتونستن جلو پنجره قشنگی تری واسش طراحی کنن, البته همین هم خیلی خوبه
14:44  1393/12/27
پاسخ دادن
Ali
8

آکورا خودروهای لوکس هوندا هستش..
واقعا کیفتشون عالیه..ظاهر بیرونیش هم قشنگه...فقط طراحی داخلیش خیلی سادست و مناسب به خوروی شاخه لوکس نیست...مثلا داخل لکسوس خیلی عالیه
23:30  1393/12/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v1p : بعید میدونم کاش حداقل با چند هفته تاخیر بهت بدن
سیما : بچه ها امروز برام پیامک شاهین gl اومده نمیدونم بگیرم یا ن دلم سانروف میخواد از اون ور امکان داره ندن یا گرون کنن شما بودین چیکار میکردین؟
S3 تهران : سلام دوستان ثبت نام s3 به تاریخ ۱۴۰۲/۸/۱۴ شماره پلاک و شاسی ۲۶ اسفندماه بود بیمه نامه و کارت ماشین ۲۰ تا ۲۵ فروردین صادر شد تحویل ماشین باید ۳ اسفند میبود که ندادن. ما ۱۵ فرودین اولین چک پرداخت کردیم. امروز ۱۳ ام خرداد ساعت ۵ بعدازظهر تماس گرفتن که ۱۶ چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح بریم برای تحویل ماشین.بعد از چهار ماه دیر کرد. بعد از تحویل ماشین حتما براتون پیام میزارم و بهتون اطلاع میدم از شرایط. انشالله به زودی به همه دوستان تماس بگیرن برای تحویل ماشین.
رضادوگانه : سلام ساناز جان از شما که قشنگ تر نیستیم ما هم از دست این سایپا گرفتار شدیم روزی یه جور بز رقص میدن
پویا : سلام به همه، من این هفته تاراوی وان پلاس فروش فوری رو انتخاب و واریز وجه کردم نوشته تحویل ۹۰روزه، امکانش هست زودتر از این موعد تحویل شه؟نوبت تحویل بر اساس شماره قرارداده؟ممنونم اگه اطلاع دارین پاسخ بدین
علی : با سلام من بهمن ماه ۱۴٠۲ ثبت نام کردم برا چانگان واراداتی الان نه پیامکی ن چیزی دریافت نکردیم ایا کسی اطلاعی داره ببینم مشکل کجاست چرا خبری ب ما نمیدن
فرامرز مهر : سلام ثبنام ۲۷ مهر امروز شاسی شد بنظرتون کی تحویل میدن
سعید : درود بر ما که پیگیر هستین و اخبار را به اشتراک میگذارید
تاراv4تحویل اردیبهشت : سلام تاراv4کسی فاکتور نشده اگر کسی فاکتور شده لطفا اطلاع رسانی کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سلام : شما پیامک تبدیل براتون امده؟
دوگانه : 780
زهره X55 اقساطی : خوش خبر باشین چه ساعتی تماس گرفتین چون من صبح تماس گرفتم گفتن دوهفته دیگه تعیین تکلیف میشه
احمد : برو تو سایت چک کن. الان تبدیل تارا فوری و پیش فروش اومده شماره پیگیری رو از قسمت نتایج قرعه کشی میتونی ببینی بعدش برو همون رو تو قسمت واریز وجه بزن
کر بختیاری : سلام دوستان من تحویل آذر بودم 1ماه پیش تحویل گرفتم ساینا دوگانه برا منم 2 بار پیام برا ساینا تک اومد قبول نکردم شما هم قبول نکنید همون دوگانه تحویل میدن منتها یه کمی دیرتر تحویل میدن
4723 : سلام دوستان داره 10روز تمام‌ میشه تبدیل نزدیم‌پارس هم اینجور که خبرامیاد فقط توقف از اول4 اینبار جدی.واین که این بار میگن فقط سورن تبدیل میاد دیگه تارا 207 خبری نیست اولویت سوم زمستانم نمیدونم چیکار کنم بازم صبوری میترسم بعد یه سال نیم امسال همون سورن هم نرسه به ما ...این مدیر ایران خودرو الیمردان چه ادم بی شرفیه انگار میخاد از جیب خودش بده اون از قبل سال که مشتری زنگ زده بود گفت هیچ امید نیه برا پارس اسفند توقف که نصف زدن تبدیل باز 3 ماه تولید قرار شد بکنن بازم نتونستن ماها زمستان رو بدن الان که نمیدونیم چیکار بکنین بیزار بودیم از این ماشین از این زندگی بخاطر یک ماشین دوساله موهام سفید شد
وحید : دلیل تفاوت جریمه تاخیر ایران خودرو برای فروش فوق العاده و پیش فروش چیه؟ ازتاریخ تحویل برای فروش فوق العاده 36درصدسالیانه و پیش فروش 12درصد سالیانه درصورتی که برای پیش فروش سود مشارکت برای مبلغ اولیه(50درصد قیمت خودرو)حذف کردند . از زمانی که مبلغ کامل پرداخت پیشه و تاریخ تحویل میرسه هر دو گروه یکسان هستندواقعا این ایران خودرو کاراش بی حساب برای من15میلیون سود مشارکت حذف کردند و الان 12درصد تاخیر میدند [پرداخت اولیه آذر ماه،تکمیل وجه اسفند،تحویل اردیبهشت،گفتن مرداد فاکتور میشی] 207 ارتقا یافته سقف شیشه ای اول به زور تبدیل کردن ارتقا یافته ،الان هم تا مردادنمی خوان فاکتور کنن
حسین : سلام داداش فروش فوری 19 اسفند بودی شماره پذیرشت بگو ببینیم چندتا دیگه مونده برسه بما من خودم 117379هستم
رضا : تکمیل وجه 2 بهمن تبدیلی 207 امروز فاکتور شدم به امید فاکتور شدن همه یا علی
آرمین : سلام تاریخ قرارداد تون کی بوده نقدی یا لیزینگ. مدل چند؟؟؟