بررسی کامیون رنو پرمیوم

بررسی کامیون رنو پرمیوم

کامیون رنو پرمیوم یکی از متنوع‌ترین و کاربردی‌ترین کامیون‌های موجود در خط تولید کمپانی رنو می‌باشد که با سه کابین Day cab و Sleeper cab و Sleeper cab high roof عرضه می‌شود؛ گفتنی است، مدل Sleeper cab high roof در سه تیپ متفاوت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که عبارتند از: Alliance و Privilege و Excellence. همانند مگنوم، رنو پرمیوم نیز طراحی زیبا و پر صلابتی را به نمایش می‌گذارد و از ویژگی‌هایی برخوردار است که آن را آماده سفرهای طولانی مدت می‌سازد. قیمت مناسب، مصرف سوخت کم، و هزینه نگهداری پایین این کامیون فرانسوی در مقایسه با رقبا، آن را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در کلاس خود تبدیل می‌کند. کمپانی سازنده امکان سفارش سه پیشرانه مختلف 380، 430 و 460 اسب‌بخاری را برای مدل Long Distance پرمیوم فراهم آورده است و بدین ترتیب این فرانسوی زیبا و پرقدرت، با کامیون‌هایی چون مرسدس بنز آکتروس، ایویکو استرالیس، ولوو FH و اسکانیا R Series به رقابت می‌پردازد. 

 

طراحی

بررسی کامیون رنو پرمیوم

با نگاهی به طراحی پرمیوم شاید این‌طور به نظر برسد که کابین در ارتفاع بیشتری، از آنچه تصور می‌کردید، قرار گرفته است. در مدل Sleeper cab high roof نیز، به دلیل آنکه فاصله چندانی میان قسمت داخلی سقف و بیرون آن وجود ندارد، از یک دریچه هوای کوچک استفاده شده است. همانند مگنوم، سطح بالایی شاسی پرمیوم نیز، صاف و بدون ناهمواری طراحی شده است تا از هرگونه اختلال جلوگیری شود. 

بررسی کامیون رنو پرمیوم

کمپانی سازنده با طراحی سه پله عریض، دسترسی به کابین را راحت ساخته است. در داخل کابین چیدمان ادوات به خوبی صورت گرفته و انحنای داشبورد که به سمت راننده است، دسترسی به دکمه‌ها را برای وی آسان ساخته است. قرار گرفتن اهرم ترمز موتور در قسمت بالا سمت چپ میله فرمان، استفاده از آن را راحت می‌سازد. علی‌رغم عدم وجود فضای کافی در پشت صندلی‌ها برای قرار دادن وسایل، کمپانی رنو با تعبیه باکس‌هایی در بالای سر این مشکل را برطرف کرده است. صندلی‌های بادی، بزرگ و راحت بوده و به لطف ارتفاع زیاد آنها، ستون‌های باریک، و شیشه جلوی پانوراما سرنشینان از دید مناسبی برخوردار هستند. آینه‌های جانبی بزرگ نیز، با فراهم آوردن دید مناسب نسبت به عقب، هیچ نقطه کوری بر جای نمی‌گذارند.

بررسی کامیون رنو پرمیوم

در خصوص صفحه کیلومترشمار نیز، جای هیچ‌گونه اعتراض و شکایتی وجود ندارد؛ چرا که نمایشگر دیجیتال آن، با نمایش دور موتور، سرعت، فشار مخزن ترمز، سرعت موتور، دمای آب و میزان سوخت اطلاعات مفیدی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین، وجود تجهیزاتی چون سیستم صوتی با قابلیت اتصال بلوتوث و پخش MP3، یخچال و تلویزیون (به صورت سفارشی) رانندگی با پرمیوم را در مسافت‌های طولانی به امری لذتبخش تبدیل می‌کند. تخت‌خواب‌های جادار و راحت نیز، خواب خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورند. در مجموع می‌توان گفت کیفیت ساخت رضایت‌بخش است؛ با این وجود، استفاده از پلاستیک ارزان قیمت و نه چندان مرغوب در کابین، مرسدس آکتروس را در این بخش پیشتاز می‌کند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیون رنو پرمیوم

پیشرانه شش سیلندر 24 سوپاپ DXi11 با فراهم آوردن قدرتی معادل 450 اسب‌بخار در دور 1,900 و حداکثر گشتاور 2,140 نیوتن‌متر در بازه 1,100 تا 1,300 دور بر دقیقه، بهترین انتخاب برای رنو پرمیوم به شمار می‌رود. از جمله تجهیزات کاربردی این پیشرانه می‌توان به سیستم محافظ ضدیخ و ترمز بادی با کنترل الکترونیکی اشاره کرد. در شرایطی که موتور کامیون بیش از پنج دقیقه درجا کار کند، ترمز دستی کشیده شده باشد و موتور در دمای معمولی کار کند، سیستم Automatic Engine Stop به صورت خودکار موتور را خاموش می‌کند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. کمپانی رنو در پرمیوم از گیربکس جدید اتوماتیک Optidriver+ با سه حالت دنده عقب و 12 حالت رو به جلو استفاده کرده است که البته می‌توان آنها را از طریق پدل‌شیفترهای تعبیه شده در قسمت راست میل فرمان به صورت دستی نیز، کنترل کرد. کلاچ به خوبی واکنش نشان می‌دهد و گیربکس تلاش می‌کند با ارائه عملکرد مناسب، میزان تعویض دنده را به حداقل برساند. عملکرد موتور نیز، اگرچه می‌توانست بهتر از این باشد، اما به نوبه خود رضایت راننده را جلب می‌کند. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کامیون رنو پرمیوم

طراحی شاسی پرمیوم بسیار ساده و بدون زائده انجام گرفته است؛ مخزن سوخت آلومینیومی 460 لیتری در قسمت کناری و مخزن اضافی پلاستیکی 60 لیتری به همراه جعبه باتری و فیلتر اگزوز در قسمت عقب قرار گرفته‌اند. استفاده از سیستم تعلیق بادی در کنار کمک فنرهای تلسکوپی و میله تعادل، هندلینگ و پایداری خوب پرمیوم را در جاده موجب می‌شود؛ گفتنی است، سیستم کنترل از راه دور دو کاناله موجود، با توجه به وزن بار، ارتفاع سیستم تعلیق را تنظیم می‌کند. بدین ترتیب، می‌توانید در جاده‌های ناهموار با خیال راحت و بدون تکان رانندگی کنید و لذت ببرید. همچنین، دقت فرمان و دایره گردش کوچک، رانندگی با پرمیوم را در فضاهای تنگ و کوچک، راحت می‌سازد. 

 

نظر نهایی

بررسی کامیون رنو پرمیوم

رنو پرمیوم شایستگی‌ خود را برای حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی ثابت کرده است. اگرچه ممکن است کابین در کلاس خود، بهترین نباشد، اما فضای مناسب و چیدمان خوب ادوات، کارایی و راحتی آن را بهبود بخشیده است. وجود پیشراه‌های پرقدرت، از دیگر مزایای این سنگین وزن فرانسوی می‌باشد. گیربکس اتوماتیک نیز، با تعویض دنده‌های نرم و مصرف سوخت کم، جزو بهترین‌های کلاس خود محسوب می‌شود. رانندگی راحت، فرمان‌پذیری دقیق، قیمت مناسب و هزینه‌های نگهداری پایین، پرمیوم را به انتخابی هوشمندانه در دنیای خودروهای سنگین تبدیل کرده است. 


منبع

TopSpeed

برچسب : پرمیوم , مگنوم , آکتروس , استرالیس , FH , رنو , مرسدس بنز , ایویکو , ولوو , اسکانیا , کامیون , خودروی سنگین , گیربکس Optidriver , پدل شیفتر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

امین
0

رنو کلا برند معتبری لست در سرتاسر کره خاکی
01:02  1401/12/23
پاسخ دادن
روح اله
0

فرق بین موتور رنو ۴۵۰ و ۴۶۰ در چیهممنون میشم راهنمای بفرمایی
23:33  1400/03/19
پاسخ دادن
ترانزیت
0

عاشقتم .ممنون به خاطر مطلب مفیدتون
09:13  1394/04/22
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام امروز رفتم نمایندگی سیستم نگاه کرده ثبت نام یازدهم شهریور تحویل مشتری شده ولی من دوازدهم شهریور ثبت نام کردم هنوز شاسی نشده این یعنی کسی که پارتی داشته باشه تحویل میدن
S5۲۷مهر : دیروز رفتم نمایندگی خودش بیشتر از من فحششون داد من غلاف کردم🙃
فرهاد : با فروش خودروهای مازاد برقی وارداتی از امروز دوباره میخوان یه سری رو مثل ما سر کار بذارن خدا خودش بخیر کنه تازه بماند که این سری دست به مهره بازیه و یه سامانه جدید هم براش راه انداختن
شاهین منتظر : ماهم هستیم.پذیرش ۲۳ دی
فرزاد : ۸۵ میلیون کاملا غیر منطقی هست ، حدود ۱۵ میلیون احتمالا باید باشد
م : منم پانزده اسفند تکمیل وجه کردم ولی پیامک نیومده برا ۸۵ملیون الباقی فقط از طریق پیامک اطلاع میدن دوست عزیز
S3تهران : برای منم امروز اس م اس عذرخواهی اینا اومد. حالا به نظرتون تا ۱۵ روز آینده تحویل میدن ماشینو؟
s5 - مهر27 : خوش به حالت حداقل از شما دلجویی کرده اند!
فرزاد : دو ماه پیش تارا وی 4 موعد تحویلش بود اگه میدادن و میفروختیم تا 1250 قیمتش رسیده بود الان 1050 شده کی میخواد خسارت 200 میلیون منو بده
تارا اتومات : سلام من تحویل ۴فرودین هستم هنوز خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سیستان : سلام دوست عزیز تحویل 8 فروردین ،اگر موتور جدید هستی،برو به نمایندگی شهر خودت حتما مشکلی است،چون من واریزی 10 دی بودم ،26 اریبهشت فاکتور شده،و29 پلاک به نظر من موتور جدید از تاریخ تحویل 90 روزه باید45روز بگذره که فاکتور بشه و در ازای هر روز تاخیر 450 هزار تومن سود میدن.
... محسن ، سورن دوگانه : . . .....اینطور که از صحبت دوستان دستگیرم شد ......‌........ فهمیدم که برای سورن دوگانه تکمیل وجه تا 23 آذر و تحویل 30 دی ماه ، ماشین دوگانه خود را تحویل گرفته اند .. . . ......... من که تکمیل وجه دوگانه 9 بهمن هستم . .......... اگر تیر ماه ماشین رو تحویلمون بدهند ، باز هم خوبه .. . .
شیرین : سلام حسین آقا مبارک باشه چقدر هزینه سفر میدن
👋👋👋 احمد : 🌹⚘🌹 سلام ... به روز شدن فاکتور معنی خاصی نداره . . . ... ی نفر بیکاره ، با این اعداد بازی می کنه .....
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : کوییک جی ایکس ار تا کی فلکتور شده؟هر رنگی
تکمیل وجه 17 دی تبدیل به 207 6 اردیبهشت : سلام تکمیل وجه 17 دی تبدیل به 2076 اردیبهشت امروز فاکتور شد.انشالله قسمت همتون.جون دادن تا بدن
بلوچ : التماس دعا برای ریس جمهور عزی🤲
هایما : دقیقا مشکل این جاست که فیزیک پلاک نمیکنن
زهرا از سبزوار : سلام اون دسته از دوستان که پارس تحویل گرفتن میشه بگن چجوری ورقش فرق کرده کروز داره میتونیم نگه داریم یا به فکر فروش باشیم بهدش مالیات چی شد ممنون از شما
ایمان : قول دادم که هفته اول خرداد حواله اسفند میاد اما شرایط هنوز هیچی مشخص نیست صبر صبر صبر