بررسی کامیون رنو پرمیوم

بررسی کامیون رنو پرمیوم

کامیون رنو پرمیوم یکی از متنوع‌ترین و کاربردی‌ترین کامیون‌های موجود در خط تولید کمپانی رنو می‌باشد که با سه کابین Day cab و Sleeper cab و Sleeper cab high roof عرضه می‌شود؛ گفتنی است، مدل Sleeper cab high roof در سه تیپ متفاوت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که عبارتند از: Alliance و Privilege و Excellence. همانند مگنوم، رنو پرمیوم نیز طراحی زیبا و پر صلابتی را به نمایش می‌گذارد و از ویژگی‌هایی برخوردار است که آن را آماده سفرهای طولانی مدت می‌سازد. قیمت مناسب، مصرف سوخت کم، و هزینه نگهداری پایین این کامیون فرانسوی در مقایسه با رقبا، آن را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در کلاس خود تبدیل می‌کند. کمپانی سازنده امکان سفارش سه پیشرانه مختلف 380، 430 و 460 اسب‌بخاری را برای مدل Long Distance پرمیوم فراهم آورده است و بدین ترتیب این فرانسوی زیبا و پرقدرت، با کامیون‌هایی چون مرسدس بنز آکتروس، ایویکو استرالیس، ولوو FH و اسکانیا R Series به رقابت می‌پردازد. 

 

طراحی

بررسی کامیون رنو پرمیوم

با نگاهی به طراحی پرمیوم شاید این‌طور به نظر برسد که کابین در ارتفاع بیشتری، از آنچه تصور می‌کردید، قرار گرفته است. در مدل Sleeper cab high roof نیز، به دلیل آنکه فاصله چندانی میان قسمت داخلی سقف و بیرون آن وجود ندارد، از یک دریچه هوای کوچک استفاده شده است. همانند مگنوم، سطح بالایی شاسی پرمیوم نیز، صاف و بدون ناهمواری طراحی شده است تا از هرگونه اختلال جلوگیری شود. 

بررسی کامیون رنو پرمیوم

کمپانی سازنده با طراحی سه پله عریض، دسترسی به کابین را راحت ساخته است. در داخل کابین چیدمان ادوات به خوبی صورت گرفته و انحنای داشبورد که به سمت راننده است، دسترسی به دکمه‌ها را برای وی آسان ساخته است. قرار گرفتن اهرم ترمز موتور در قسمت بالا سمت چپ میله فرمان، استفاده از آن را راحت می‌سازد. علی‌رغم عدم وجود فضای کافی در پشت صندلی‌ها برای قرار دادن وسایل، کمپانی رنو با تعبیه باکس‌هایی در بالای سر این مشکل را برطرف کرده است. صندلی‌های بادی، بزرگ و راحت بوده و به لطف ارتفاع زیاد آنها، ستون‌های باریک، و شیشه جلوی پانوراما سرنشینان از دید مناسبی برخوردار هستند. آینه‌های جانبی بزرگ نیز، با فراهم آوردن دید مناسب نسبت به عقب، هیچ نقطه کوری بر جای نمی‌گذارند.

بررسی کامیون رنو پرمیوم

در خصوص صفحه کیلومترشمار نیز، جای هیچ‌گونه اعتراض و شکایتی وجود ندارد؛ چرا که نمایشگر دیجیتال آن، با نمایش دور موتور، سرعت، فشار مخزن ترمز، سرعت موتور، دمای آب و میزان سوخت اطلاعات مفیدی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین، وجود تجهیزاتی چون سیستم صوتی با قابلیت اتصال بلوتوث و پخش MP3، یخچال و تلویزیون (به صورت سفارشی) رانندگی با پرمیوم را در مسافت‌های طولانی به امری لذتبخش تبدیل می‌کند. تخت‌خواب‌های جادار و راحت نیز، خواب خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورند. در مجموع می‌توان گفت کیفیت ساخت رضایت‌بخش است؛ با این وجود، استفاده از پلاستیک ارزان قیمت و نه چندان مرغوب در کابین، مرسدس آکتروس را در این بخش پیشتاز می‌کند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیون رنو پرمیوم

پیشرانه شش سیلندر 24 سوپاپ DXi11 با فراهم آوردن قدرتی معادل 450 اسب‌بخار در دور 1,900 و حداکثر گشتاور 2,140 نیوتن‌متر در بازه 1,100 تا 1,300 دور بر دقیقه، بهترین انتخاب برای رنو پرمیوم به شمار می‌رود. از جمله تجهیزات کاربردی این پیشرانه می‌توان به سیستم محافظ ضدیخ و ترمز بادی با کنترل الکترونیکی اشاره کرد. در شرایطی که موتور کامیون بیش از پنج دقیقه درجا کار کند، ترمز دستی کشیده شده باشد و موتور در دمای معمولی کار کند، سیستم Automatic Engine Stop به صورت خودکار موتور را خاموش می‌کند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. کمپانی رنو در پرمیوم از گیربکس جدید اتوماتیک Optidriver+ با سه حالت دنده عقب و 12 حالت رو به جلو استفاده کرده است که البته می‌توان آنها را از طریق پدل‌شیفترهای تعبیه شده در قسمت راست میل فرمان به صورت دستی نیز، کنترل کرد. کلاچ به خوبی واکنش نشان می‌دهد و گیربکس تلاش می‌کند با ارائه عملکرد مناسب، میزان تعویض دنده را به حداقل برساند. عملکرد موتور نیز، اگرچه می‌توانست بهتر از این باشد، اما به نوبه خود رضایت راننده را جلب می‌کند. 

 

تجربه رانندگی

بررسی کامیون رنو پرمیوم

طراحی شاسی پرمیوم بسیار ساده و بدون زائده انجام گرفته است؛ مخزن سوخت آلومینیومی 460 لیتری در قسمت کناری و مخزن اضافی پلاستیکی 60 لیتری به همراه جعبه باتری و فیلتر اگزوز در قسمت عقب قرار گرفته‌اند. استفاده از سیستم تعلیق بادی در کنار کمک فنرهای تلسکوپی و میله تعادل، هندلینگ و پایداری خوب پرمیوم را در جاده موجب می‌شود؛ گفتنی است، سیستم کنترل از راه دور دو کاناله موجود، با توجه به وزن بار، ارتفاع سیستم تعلیق را تنظیم می‌کند. بدین ترتیب، می‌توانید در جاده‌های ناهموار با خیال راحت و بدون تکان رانندگی کنید و لذت ببرید. همچنین، دقت فرمان و دایره گردش کوچک، رانندگی با پرمیوم را در فضاهای تنگ و کوچک، راحت می‌سازد. 

 

نظر نهایی

بررسی کامیون رنو پرمیوم

رنو پرمیوم شایستگی‌ خود را برای حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی ثابت کرده است. اگرچه ممکن است کابین در کلاس خود، بهترین نباشد، اما فضای مناسب و چیدمان خوب ادوات، کارایی و راحتی آن را بهبود بخشیده است. وجود پیشراه‌های پرقدرت، از دیگر مزایای این سنگین وزن فرانسوی می‌باشد. گیربکس اتوماتیک نیز، با تعویض دنده‌های نرم و مصرف سوخت کم، جزو بهترین‌های کلاس خود محسوب می‌شود. رانندگی راحت، فرمان‌پذیری دقیق، قیمت مناسب و هزینه‌های نگهداری پایین، پرمیوم را به انتخابی هوشمندانه در دنیای خودروهای سنگین تبدیل کرده است. 


منبع

TopSpeed

برچسب : پرمیوم , مگنوم , آکتروس , استرالیس , FH , رنو , مرسدس بنز , ایویکو , ولوو , اسکانیا , کامیون , خودروی سنگین , گیربکس Optidriver , پدل شیفتر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : چه تاریخی تکمیل وجه کردی....
امید جک جی 4 : شما کدوم شهر زندگی میکنید عزیز؟
جی ۷ : بنظرتون چند روز بعد از شاسی شدن ماشین و تحویل می دهند؟؟؟
Bac x3 : من ۱۱ بهمن بک نوشتم هنوز خبری نیست کسی مثل من هست یا تحویل گرفته باشه؟
شاهان : سلام من تحویل شهریور هستم هنوز برام پیامک نیومده
شاهین : اینقدر باید از سایپا بد گفت یعنی حقیقت همینه که هیچ آدم عاقلی خرید نکنه لعنت بر شما
X5محمدبندرعباس : باسلام شرکت ماشینی ندارن بده.هر چیزی که بود تحویل فوری 20 روزه فروخت ولی این شرکت اینقدر پرو هست که بازم داره ثبت نام می کنه . هنوز ماشینهای دی ماه تصفیه نکرده چه برسه به ما که اسفند ماه هستیم . دیروز رفتم نمایندگی برای انصراف.گقتن حداقل 45 روز الا 60 روز زمان می بره. گفتن بری شکایت کنی که بعد از 2ماه برسی میکنن.این شرکت گردن کلفته کاری ازت بر نمیاد.قرا ر تحویل ماشین برج 4 بوده گفتن آخر برج 5 یا6 شاسی میشه .این شرکت تاخیر داره ولی باید .خدایش تا چقدر..... والله مردم گرفتارن به این همه بدبختی با کلی زحمت این ماشین ثبت نام کردم هر روز دارم به خودم لعنت میکنم که چرا گول این شرکت و خوردم.....
مهدی شاهین پلاس : سلام دوستانی که روز گذشته تجمع کردن دیگه نیستن چرا نکنه ماشینشون رو گرفتن صداشون در نمیاد
شاهین جی : شاهین جی وصعیت تولیدش چند روزانه
فریده : زمان تحویلتون کی بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پناه : سلام دیروز 2 نفر اینجا گفتن فاکتور شده رنگ نقره ای
آذر11 : اسفند 1403تکمیل وجه کردم یکم مرداد فاکتور 5 مرداد پلاک .هنوز ماشین ندادن..هروقت زنگ میزنی میگه یه هفته دیگه این یه هفته اینا تموم نشد.کسی شرایطش مثل من هست که ماشین گرفته باشه ؟؟؟؟ لطفا بگید همم بگید کدوم شهر؟
مسعود اطلس مشکی 26 مهر : از دست شما مال مردم خورها به کجا باید شکایت کنیم آخهههههههههههههه. خستمون کردید. یه مشت دزد و راه زن بی عرضه. کی میخواین اون لگن مارو بدید آخه.
کوییک gxl : بنده ثبت نام اولیه آذر ماه و ارسال دعوتنامه و تکمیل وجه 19 اردیبهشت با موعد تحویل هفته چهارم خرداد. منم همچنان در حال تخصیص مونده. هر چی پول داشتیم و طلا فروختیم به امید خرید یه ماشین. ولی خدا لعنتشون کنه نه تحویل میدن نه یه خبر موثق از زمان تحویل. همین طور موندیم. امیدوارم هر چه زودتر خراب بشه تو سرشون و آه مظلوم ما دامنشون رو بگیره.
نفهم : اسکول موقع جنگ استفاده شد من تو ایران خودروم
سورن پلاس 13تیر : مال منم زده sbk همین جا پرسیدم اما کسی ا جوابگو نبود
پیش فروش 31تیر : داداش شماره قراردادت چند بود من هشتم تبدیل زدم رنگ سفید هنوز فاکتورنشده
مسعود اطلس مشکی 26 مهر : اطلس مشکی 26 مهر رو هنوز فاکتور نکردن. تماس گرفتم میگه تا 24 مهر فاکتور شده شاید اواخر مرداد واسه شما فاکتور بشه دروغگوهای .....
کوئیک جی ایکس ال تحویل خزداد : خدا لعنت کنه سایپا را ، لعنت لعنت به همه مدیران اشون
امیر : مبارک باشه شماره قرارداد و زمان تکمیل وجه کی بوده