كاهش قيمت خودرو با كاهش هزينه سربار توليد

كاهش قيمت خودرو با كاهش هزينه سربار توليد

با مصوب و ملزم كردن دستگاههاي مختلف مبني برعدم افزايش هزينه هاي دولتي و غير دولتي در راستاي كاهش هزينه هاي سر بار توليد، عوارض شماره گذاري، بيمه وماليات برارزش افزوده، هزينه هاي مالي و انرژي از سوي مجلس و دولت محترم صنايع داخل از جمله خودروسازان نسبت به كاهش قيمت محصولات اقدام خواهند كرد. 
كارشناسان اقتصادي بر اين باورند كه با توجه به افزايش برخي مولفه ها نظير نرخ بيمه، ماليات، دستمزد، انرژي، هزينه هاي سربار توليد و... تغيير افزايش قيمت كالا ها اجتناب ناپذير است. 
امروزه شاهد آن هستيم كه بعد از صحبت هاي اوليه در مورد توافق لوزان، برخي از افراد و كارشناسان غير متخصص اعتقاد دارند كه ريزش قيمت محصولات طبق توافقات بايد با سرعت انجام شود. ارزان شدن قيمت كالاهاي صنعتي امري طبيعي است كه در صورت عدم كاهش، سر منشاء تمام اين معضل برعهده توليد كنندگان داخلي از جمله خودروسازان مي باشد كه بايد مشكلاتشان را حل كنند.  
كارشناسان اقتصادي نسبت به اين موضوع نظر ديگري دارند. آنها مي گويند متاسفانه با ابراز نظرهاي وفرافكني هاي غير كارشناسي شده بعضي از افراد مبني بر تفاهم لوزان و ... اين اميدواري را در بين اذهان عمومي ايجاد كرده اند كه پس از امضاء توافقنامه، قيمت كالاها صنعتي از جمله خودرو در اسرع وقت بايد كاهش يابد. اين توافقعات با ابراز نظرها اعلام شده نسبت به افزايش قيمت هاي سربار توليد همخواني ندارد ونمي توان تمام تقصير ها را به صنايع داخلي از جمله صنعت خودرو نسبت داد. ادامه اين روند لطمه اي جبران ناپذير به اقتصاد كلان صنعت داخلي وارد خواهد كرد.  
اغلب كارشناسان اقتصادي بر اين باورند كه افزايش چند درصدي قيمت هاي صنعتي از جمله خودرو با توجه به تصاعدي شدن هزينه ها در بخش هاي مختلف توليد در جهت پايداري بيشتر صنعت داخلي كه منطق اقتصادي دارد لازم وضروري است. 
با مصوب و ملزم كردن دستگاههاي مختلف مبني برعدم افزايش هزينه هاي دولتي و غير دولتي در راستاي كاهش هزينه هاي سر بار توليد، عوارض شماره گذاري، بيمه وماليات برارزش افزوده، هزينه هاي مالي و انرژي از سوي مجلس و دولت محترم، در جهت كاهش قيمت صنعت داخل گام موثري برداشته ايم. 
مطمئنا صنايع داخل از جمله خودروسازان نسبت به اين مصوب واكنش نشان داده و همانند خط موازي اقدام به كاهش قيمت محصولات خود خواهند كرد. 
رعايت منطق اقتصاد قوانين خود را دارد و نبايد به يك موضوع سياسي تبديل شود كه حل اين معضل با هياهوي غير متعارف مغدور نمي باشد و با يد با درايت مديران متخصص دولتي و غير دولتي اين مباحث به نحوي شايسته حل و فصل گردد تا صنعت داخلي بيش از اين دچار مشكل و سردر گمی نشود.                                                                             
 

منبع

فرارو

برچسب : خودرو , قیمت , کالا , صنایع , هزینه , تولید , مالیات , بیمه , انرژی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

محمد شریف
0

بالا بودن هزینه تولید بخاطر چند موضوع اساسی است:
1- قدیمی و فرسوده بودن ماشین آلات کارخانه ها
2- تعمیر نشدن و زیاد از حد کار کشیدن از ماشین آلات
3- نداشتن نیروی کار ماهر و با انگیزه قوی در کار
4- نداشتن ثبات قیمت در مایحتاج زندگی که هر نیروی کاری را کم انگیزه میکند.
5- حمایت نشدن از سوی سیستم مالیاتی، شهرداری، کارگری و انرژی ...
6- انگیزه نداشتن مدیران به جهت نداشتن تخصص در کار مورد نظر برای حمایت و پیگیری رفع موانع و مشکلات
7- تغییرات مکرر مدیران شرکتها و واگذاری مکرر آنها به سایر افراد و نهادها
8- نداشتن ثبات شغلی کارگران
9- برداشت پاداشهای میلیونی برخی مدیران از سود شرکت
10- هماهنگ نبودن فناوری تولید و فناوری مونتاژ خودرو و قطعات آن
11- ...
16:24  1394/05/13
پاسخ دادن
کاربر: جواد.س
0

تورم و قیمت بالا،یا هر پارامتر دیگر اقتصادی اینطور نیست که با یه بخشنامه و دستور بشه اون رو کم کرد و یا تعقیر داد.اگر فکر می کنید با این باید و نباید ها میشه قیمت ها را کاهش داد زهی خیال باطل
اقتصاد علمی کاملا منطبق بر منطق و ریاضی هست.روابط در اقتصاد علت و معلولی هست.برای کنترل هر معلولی باید علت را جستجو کرد و برای یافتن هر علتی باید از روابط در اقتصاد اطلاع داشت.آیا منطقی هست که بیمه ارزون نشه،فولاد ارزون نشه ،سایر داده ها به همین شکل بمونن ولی خودرو ارزون بشه،و حالا فرضا که ارزون بشه،چقدر ارزون میشه؟ تکلیف اونهایی که با قیمت قبلی خرید کردن چی میشه؟ اصلا آثار همچین تعقیری چی هست؟ این آثار چه متغیر هایی را تعقیر میده و خیلی سوال های دیگه
اساسا در اقتصاد اصلی هست به عنوان چسبندگی قیمت ها،معمولا نرخ ها و قیمت ها به اون سادگی که گرون میشن ،ارزون نمی شن
کاهش قیمت ها هرگز به صورت ناگهانی منطقی نیست و اگر اتفاق بیفته ( اگر) مضرات اون بیشتر از نفع اون هست.
اما بهتره با یک برنامه میان مدت و با بررسی علل گرانی و تعقیر اون علت ها به مرور قیمت ها را به سطح منطقی رسوند.
00:39  1394/04/01
پاسخ دادن
امیر
0

چطور ال90 یکدفه از 14میلیون شد 50میلیون اون موقه صحبت از سربار نمیکردید میگفتید کار تحریمه حالا که داره تحریم برداشته میشه میگید هزینه های سر بار . خودتونید بابا ... ماشین ایرانی نخرید هنوز 3ماه از عید نگذشته دارن گریه میکنند اگه تا برج 6 نخریم اتفاقات خوبی برای مصرف کننده میفته
00:37  1394/04/01
پاسخ دادن
pld]
0

از بس بی کیفیت هستند وانت بارهای اریسان ارسالی به کشورهای همسایه همه برگشت خورده دادن به مدیران الان ۲۱ تومن مشتری نداره الانه که دلالا منفی بدن
14:10  1394/03/31
پاسخ دادن
ali
0

سلام
چطور با همین سیاست یه شبه قیمت ها افزایش پیدا می کنه اما با همین سیاست نمیتونه پایین بیاد؟؟؟؟؟؟؟
10:48  1394/03/31
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام مشهد : سلام طاها جان ❤️😘 مبارکت باشه چرخش برات بچرخه چقدر سود تاخیر بهت دادن
اسماعیلی : 26 اردیبهشت 1403 مبلغ 231 میلیون جهت سهند s واریز کردم . تحویل هفته چهارم اسفند بوده ، الان هم اردیبهشت 1404 داره تموم میشه ولی خبری از دعوتنامه و واریز قسط دوم نیست . لطفاً راهنمایی کنید ، بعد از یکسال تکلیف چیه ؟ آیا این عدالت اجتماعی است چرا خودرو سازها خلف وعده می کنند
دستی اسفند : سلام ردیف قرار داد هم بگید
حمیدی : سلام من ۲۰ اسفند پیام تبدیل کوییک اومد و ۱۶۷ میلیون با کسر ۴ میلیون سود تاخیر واریز کردم و ۲۷ اسفند هم ماشین تحویل گرفتم ، حالا می‌خوام بدونم سود تاخیر دیگه ای هم برام واریز میکنن؟
شاهین : منم ۱۴ آذرم فاکتور نشده
حامد : مبارکه چه رنگی بود
حامد : خوشبحالت که به ارزوت رسیدی😂
کوانج : سلام پس چرا من پذیرش ۱۴ آذر هستم هنوز فاکتور نشده از کجا خبر داری جواب بدی ممنون میشم
آیدین سالاری : سلام پراید ثبت نام کردمه هنوز ندادن
MTS جک j4 : سلام جک j4 ثبت نام ۳۰ آذر امروز مدارک تحویل پست شده فقط می‌خوام بدونم چند روز دیگه حدودی تحویل میدن ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی
207پانا : 20.5 میلیون
وحید : مگه من گفتم عیبه
امیر : نه روز هایی تعطیل هم حساب نمیشه
هادی : اگر 10 تومن بود من مال تو هم میدم ساده هستی
هادی اریزو : میره
سورت تحویل 3تیر : سلام احتمالا تحویل حضوری منظورش هست؟
رضا : سلام. خودروی دنا اتومات شما چه رنگی سفارش داده بودید؟
محمد 19مهر : اصلا فکر کن ما تغییر کردیم شما که تغییر نمیکنی میومدی از حقت دفاع میکردی متاسفانه مشکل ما ایرانی ها همین فقط بلدیم تز بدیم همین اگه مرد عملی خودتم میومدی من به شخصه واسه حق خودم رفتم نخیر داداش ما با دیدن سود تاخیر تغییر نکردیم به من شخصه گفت دو هفته دیگه تکمیل میشه و شما جزو اولین ها هستی فاکتور میشی من دو هفته دیگه صبر میکنم اگه شروع به فاکتور نشد با بچه هایی که اومده بودن شماره هاشون و گرفتم هماهنگ میشم میریم اونجا دوباره
کوییک gxrl : الکی زده تمام کوییک ها 8سوپاپ هستند