كاهش قيمت خودرو با كاهش هزينه سربار توليد

كاهش قيمت خودرو با كاهش هزينه سربار توليد

با مصوب و ملزم كردن دستگاههاي مختلف مبني برعدم افزايش هزينه هاي دولتي و غير دولتي در راستاي كاهش هزينه هاي سر بار توليد، عوارض شماره گذاري، بيمه وماليات برارزش افزوده، هزينه هاي مالي و انرژي از سوي مجلس و دولت محترم صنايع داخل از جمله خودروسازان نسبت به كاهش قيمت محصولات اقدام خواهند كرد. 
كارشناسان اقتصادي بر اين باورند كه با توجه به افزايش برخي مولفه ها نظير نرخ بيمه، ماليات، دستمزد، انرژي، هزينه هاي سربار توليد و... تغيير افزايش قيمت كالا ها اجتناب ناپذير است. 
امروزه شاهد آن هستيم كه بعد از صحبت هاي اوليه در مورد توافق لوزان، برخي از افراد و كارشناسان غير متخصص اعتقاد دارند كه ريزش قيمت محصولات طبق توافقات بايد با سرعت انجام شود. ارزان شدن قيمت كالاهاي صنعتي امري طبيعي است كه در صورت عدم كاهش، سر منشاء تمام اين معضل برعهده توليد كنندگان داخلي از جمله خودروسازان مي باشد كه بايد مشكلاتشان را حل كنند.  
كارشناسان اقتصادي نسبت به اين موضوع نظر ديگري دارند. آنها مي گويند متاسفانه با ابراز نظرهاي وفرافكني هاي غير كارشناسي شده بعضي از افراد مبني بر تفاهم لوزان و ... اين اميدواري را در بين اذهان عمومي ايجاد كرده اند كه پس از امضاء توافقنامه، قيمت كالاها صنعتي از جمله خودرو در اسرع وقت بايد كاهش يابد. اين توافقعات با ابراز نظرها اعلام شده نسبت به افزايش قيمت هاي سربار توليد همخواني ندارد ونمي توان تمام تقصير ها را به صنايع داخلي از جمله صنعت خودرو نسبت داد. ادامه اين روند لطمه اي جبران ناپذير به اقتصاد كلان صنعت داخلي وارد خواهد كرد.  
اغلب كارشناسان اقتصادي بر اين باورند كه افزايش چند درصدي قيمت هاي صنعتي از جمله خودرو با توجه به تصاعدي شدن هزينه ها در بخش هاي مختلف توليد در جهت پايداري بيشتر صنعت داخلي كه منطق اقتصادي دارد لازم وضروري است. 
با مصوب و ملزم كردن دستگاههاي مختلف مبني برعدم افزايش هزينه هاي دولتي و غير دولتي در راستاي كاهش هزينه هاي سر بار توليد، عوارض شماره گذاري، بيمه وماليات برارزش افزوده، هزينه هاي مالي و انرژي از سوي مجلس و دولت محترم، در جهت كاهش قيمت صنعت داخل گام موثري برداشته ايم. 
مطمئنا صنايع داخل از جمله خودروسازان نسبت به اين مصوب واكنش نشان داده و همانند خط موازي اقدام به كاهش قيمت محصولات خود خواهند كرد. 
رعايت منطق اقتصاد قوانين خود را دارد و نبايد به يك موضوع سياسي تبديل شود كه حل اين معضل با هياهوي غير متعارف مغدور نمي باشد و با يد با درايت مديران متخصص دولتي و غير دولتي اين مباحث به نحوي شايسته حل و فصل گردد تا صنعت داخلي بيش از اين دچار مشكل و سردر گمی نشود.                                                                             
 

منبع

فرارو

برچسب : خودرو , قیمت , کالا , صنایع , هزینه , تولید , مالیات , بیمه , انرژی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

محمد شریف
0

بالا بودن هزینه تولید بخاطر چند موضوع اساسی است:
1- قدیمی و فرسوده بودن ماشین آلات کارخانه ها
2- تعمیر نشدن و زیاد از حد کار کشیدن از ماشین آلات
3- نداشتن نیروی کار ماهر و با انگیزه قوی در کار
4- نداشتن ثبات قیمت در مایحتاج زندگی که هر نیروی کاری را کم انگیزه میکند.
5- حمایت نشدن از سوی سیستم مالیاتی، شهرداری، کارگری و انرژی ...
6- انگیزه نداشتن مدیران به جهت نداشتن تخصص در کار مورد نظر برای حمایت و پیگیری رفع موانع و مشکلات
7- تغییرات مکرر مدیران شرکتها و واگذاری مکرر آنها به سایر افراد و نهادها
8- نداشتن ثبات شغلی کارگران
9- برداشت پاداشهای میلیونی برخی مدیران از سود شرکت
10- هماهنگ نبودن فناوری تولید و فناوری مونتاژ خودرو و قطعات آن
11- ...
16:24  1394/05/13
پاسخ دادن
کاربر: جواد.س
0

تورم و قیمت بالا،یا هر پارامتر دیگر اقتصادی اینطور نیست که با یه بخشنامه و دستور بشه اون رو کم کرد و یا تعقیر داد.اگر فکر می کنید با این باید و نباید ها میشه قیمت ها را کاهش داد زهی خیال باطل
اقتصاد علمی کاملا منطبق بر منطق و ریاضی هست.روابط در اقتصاد علت و معلولی هست.برای کنترل هر معلولی باید علت را جستجو کرد و برای یافتن هر علتی باید از روابط در اقتصاد اطلاع داشت.آیا منطقی هست که بیمه ارزون نشه،فولاد ارزون نشه ،سایر داده ها به همین شکل بمونن ولی خودرو ارزون بشه،و حالا فرضا که ارزون بشه،چقدر ارزون میشه؟ تکلیف اونهایی که با قیمت قبلی خرید کردن چی میشه؟ اصلا آثار همچین تعقیری چی هست؟ این آثار چه متغیر هایی را تعقیر میده و خیلی سوال های دیگه
اساسا در اقتصاد اصلی هست به عنوان چسبندگی قیمت ها،معمولا نرخ ها و قیمت ها به اون سادگی که گرون میشن ،ارزون نمی شن
کاهش قیمت ها هرگز به صورت ناگهانی منطقی نیست و اگر اتفاق بیفته ( اگر) مضرات اون بیشتر از نفع اون هست.
اما بهتره با یک برنامه میان مدت و با بررسی علل گرانی و تعقیر اون علت ها به مرور قیمت ها را به سطح منطقی رسوند.
00:39  1394/04/01
پاسخ دادن
امیر
0

چطور ال90 یکدفه از 14میلیون شد 50میلیون اون موقه صحبت از سربار نمیکردید میگفتید کار تحریمه حالا که داره تحریم برداشته میشه میگید هزینه های سر بار . خودتونید بابا ... ماشین ایرانی نخرید هنوز 3ماه از عید نگذشته دارن گریه میکنند اگه تا برج 6 نخریم اتفاقات خوبی برای مصرف کننده میفته
00:37  1394/04/01
پاسخ دادن
pld]
0

از بس بی کیفیت هستند وانت بارهای اریسان ارسالی به کشورهای همسایه همه برگشت خورده دادن به مدیران الان ۲۱ تومن مشتری نداره الانه که دلالا منفی بدن
14:10  1394/03/31
پاسخ دادن
ali
0

سلام
چطور با همین سیاست یه شبه قیمت ها افزایش پیدا می کنه اما با همین سیاست نمیتونه پایین بیاد؟؟؟؟؟؟؟
10:48  1394/03/31
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا اتومات۴ : توی پیچhavale.yabانیستاگرام امروز پست گذاشته بود ۳۱فروردین فاکتور شده
ف : توی اون سایت عکس جدید نبود ، مدل که باید ۲۰۲۴ باشد که خود سایپا هم توی پیامک ذکر کرده
T8 : سلام من ثبت نام ۱۸بهمن هستم هنوز پلاک نشده ۱۶ خرداد فاکتور شد فردا باید اولین قسط پرداخت کنم زنگ زدم گفتن یکماه بعد از فاکتور تحویل میدیم
T8 اسفند : سلام کی فاکتور شد
T8 بهمن : سلام دوستان t8 ثبت نامی 30 بهمن امروز پلاک شد کی تحویل میدن بنظرتون ؟
تارا : دوستان اگه خوبی یا بدی دیدن مارو حلال کنید مخصوصا اقا وحید و تارا دستی تبدیل V1p
محمد : پذیرش دهم دی سخا نوزدهم دی مشکی ۱۷ خرداد فاکتور شدم پلاک ۲۲ نشست ۲۴ خرداد تحویل گرفتم اسلامشهر انشاالله همه به زودی تحویل بگیرن سال ۹۸ واس پراید توی این سایت بودم الان واس اطلس مرسی ازین سایت و تبادل نظر
چانگان cs55🤠 : آقای صادق زنگ بزنید سایپا بپرسید.
محمد : آقای علیرضا میگم من دیدم مدل ۲۰۲۴ گرفتن خودرو بعد میگی عکس گذاشتم چی عاید میشه از دروغ پراکنی فکر کنم مشکل روحی روانی داری دوستان نیوفیس مدل ۲۰۲۴ هست
ف : ۶۰۰۰ خودرو ۲۰۲۴ وارد گمرک شده، ۴۰۰۰ از نوع ۵۵ پ ۲۰۰۰ هم ۳۵ اما ترخیص نشده و قرار هست تیر ماه ترخیص بشن، این را خود سایپا گفته
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
x33 cross : سلام.ثبت نام سامانه یکپارچه.واریزی اولیه 25 مرداد تکمیل وجه 7 دی.تاریخ تحویل سیستمی 24 اردیبهشت.مجوز خروج 22 خرداد.الان تو راهه و شنبه میرسه نمایندگی نیلی اصفهان مدل 402 شنبه چک میشه یکشنبه تحویل دوشنبه فروش سه شنبه فریاد رهایی و مجددا فرستادن تف و لعن بر دزدیران خودرو ک کلا ذوق و شوقما گرفت.
تبدیل سورن به پارسtu5 : سلام دوستان بنده سورن بودم برام پیام اومد تبدیل کنم به پارس 20تبدیل زدیم همون روز فاکتور شد امروزم پلاک شده کسی میدونه بعد از پلاک شدن چندروزه ماشین بدستمون میرسه مردیم از بی وسیله ای ؟؟؟
سعید : فکر کنم تعداد اونایی که 6 اردیبهشت تکمیل وجه کردن زیاد بوده که طی چند روز هنوز ادامه دارن.
در انتظار ماشین : نه ... تا تتش بگیره شرکتشون
ساینا دوگانه بهمن : دقیقا بنده هم همینطور
زد : آقا زنگ بزن پشتیبانی سخابعدشماره 6بگیربهت میگه مشکل چیه وقتی کدملیت دادی اینهادقیق نمی‌دونن ازتواینترنت سرچ کن سامانه پشتیبانی سخااحرازهویتت حتمامشکل داره خودم همین چوربودم درصورتی نمایندگی وایران خودروهرکدوم چیزی میگفتن حالاپلاک شدم و تحویل گرفتم
سورن تک بنزینی 29 اسفند : 9 تومان
207 ارتقا یافته : بچه ها 207 ارتقا فروش فوری اردیبهشت اگه فاکتور شدید حتما اعلام کنید به فکر باقیه هم باشید فقط به فکر خودتون نباشید حتما اعلام کنید
فرهاد : سورن بوده تبدیل زدیم به پارس tu5 الان پلاک هم شده ان شا..ماشین بقیه دوستان هم زودتر بدن که از بلاتکلیفی خارج بشن
موسوی : ایرادات پلاک رو فقط سامانه سخارو باید به روز کنید . جواب یکی از دوستان من دیروز23 خرداد تحویل گرفتم چراغها مارک کروز هست