بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

اینفینیتی Q40 یک اسم کاملاً جدید است برای آن‌چه که پیشتر اینفینیتی G37 نامیده می‌شد. گذشته از تغییر نام، این خودرو در این فاصله یک ساله به تجهیزات استاندارد بیشتری مجهز شده است. پکیج‌های Performance، Accent و Sport که در نمونه قدیمی اینفینیتی G37 ارائه می‌شدند همگی کنار گذاشته شده و گیربکس دستی نیز حذف شده است. در یک کلام می‌توان گفت اینفینیتی G37 با اسم و ظاهری متفاوت دوباره وارد میدان شده است. کمپانی اینفینیتی، مدل Q40 را روانه بازار کرده است که بسیار جدیدتر از اینفینیتی Q50 است و از نظر فنی آخرین نسل از مدل قدیمی اینفینیتی G37 محسوب می‌شود. اینفینیتی Q40 با هندلینگ اسپرت و موتور شش سیلندر قوی‌اش، به طور قطع از سواری لذت‌بخشی برخوردار است. متأسفانه، وقتی این خودرو را با استانداردهای سال 2015 مقایسه می‌کنیم زیاد لوکس به نظر نمی‌رسد. در مورد کیفیت مواد مصرف شده در کابین فقط می‌توان گفت قابل قبول است، سدان‌های لوکس رقیب نیز از سواری نرم‌تری برخوردارند. موتور شش سیلندر خورجینی سر و صدای زیادی دارد و این احساس را به وجود می‌آورد که راحتی رقبایش را ندارد. شاید بتوان گفت اگر یک سدان از کمپانی اینفینیتی می‌خواهید که تجهیزات بیشتری دراشته باشد، باید به اینفینیتی Q50 نیز نگاهی بیندازید. مد نظر قرار دادن سدان‌های لوکس دیگر نیز توصیه می‌شوند. آکورا TLX مدل 2015 از تجهیزاتی پیشرفته و کابینی جادار برخوردار است، مصرف سوخت آن مناسب است و سواری نرم و راحتی دارد. آئودی A3 از نظر ابعاد از اینفینیتی Q40 کوچک‌تر است، ولی لوکس‌تر و راحت‌تر است. بی‌ام‌و سری 3 پرچمدار این کلاس از خودروهاست و با موتورهای مختلفی به بازار عرضه می‌شود و یکی از راحت‌ترین خودروهای این کلاس محسوب می‌شود. در نهایت هم باید گفت اگر همچنان می‌خواهید مشتری کمپانی اینفینتی باقی بمانید، اینفینیتی Q50 خودرو بسیار مدرن‌تری است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

اینفینیتی Q40 مدل 2015 یک سدان لوکس چهار درب است که پنج سرنشین را در خود جا می‌دهد. این سدان لوکس فقط در یک تیپ پایه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. تجهیزاتی که به صورت استاندارد برای این تیپ پایه ارائه می‌شوند عبارتند از: رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ‌های اتوماتیک زنون، گرمکن آینه‌های جانبی، دسترسی و استارت بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، آینه الکتروکرومیک، دوربین دید عقب، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو و سی‌دی خوان، رادیو ماهواره‌ای و درگاه USB/iPod. چنانچه پکیج Navigation Plus را خریداری کنید تجهیزاتی نظیر GPS، سیستم گزارش ترافیک، کنترل صوتی، سیستم صوتی Bose به همراه 10 بلندگو و اتصال بلوتوث در اختیارتان قرار می‌گیرند. سانروف نیز به صورت یک آپشن تکی به فروش می‌رسد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

نیروی پیشران اینفینیتی Q40 مدل 2015 را یک موتور شش سیلندر 3.7 لیتری تأمین می‌کند که می‌تواند 328 اسب‌بخار نیرو و حدود 365 نیوتن‌کتر گشتاور تولید کند. گیربکس هفت سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد و سیستم چهار چرخ محرک به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. تست سرعت در مورد اینفینیتی Q40 مدل 2015 هنوز انجام نگرفته است ولی نسخه قدیمی آن یعنی اینفینیتی G37 توانسته بود ظرف 5.5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که در مقایسه با صفر تا صد سایر رقبا، زمان کمی محسوب می‌شود. میزان مصرف سوخت این سدان لوکس با دیفرانسیل عقب در سیکل ترکیبی 12.44 لیتر (14.41 لیتر در شهر و 10.14 لیتر در بزرگراه) و با سیستم چهار چرخ محرک در سیکل ترکیبی 13.69 لیتر (15.21 لیتر در شهر و 10.95 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. در این مورد نیز می‌توان گفت رقبا از مصرف سوخت کمتری برخوردارند.

 

ایمنی

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

اینفینیتی Q40 مدل 2015 به صورت استاندارد از این تجهیزات ایمنی بهره می‌برد: ترمز ضدقفل، کنترل کشش، کنترل پایداری، دوربین دید عقب، کیسه هوای صندلی‌های جلو و کیسه هوای پرده‌ای. مدل‌های مجهز به چهار چرخ محرک از حالت رانندگی Snow بهره می‌برند که به راننده اجازه می‌دهد روی سطوح لغزنده، واکنش گاز را تنظیم کند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

دکمه‎های کنترلی اینفینیتی Q40 کاربرپسند هستند و از مواد با کیفیت ساخته شده‌اند ولی آن قدر که انتظار می‌رود لوکس نیستند. ظاهراً سایر رقبا از آپشن‌های بیشتری به صورت استاندارد بهره می‌برند ولی وقتی قیمت پایین‌تر  اینفینیتی Q40 را در نظر بگیرید، این سدان نسبتاً جذاب به نظر می‌رسد. صندلی‌های جلو راحت هستند و خوب از کمر سرنشینان حمایت می‌کنند.

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015
بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015
بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015
بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015
بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

صندلی‌های جلو و عقب از فضای سر خوبی برخوردارند، فضای پای صندلی‌های عقب نیز بستگی به آن دارد که این فضا را با فضای پای چه خودرویی مقایسه کنید. اگر آن را با فضای پای آئودی A3 مقایسه کنید که قیمت مشابهی دارد، فضای پا بسیار زیاد است ولی در مقایسه با رقبای هم قد و قواره، حرف زیادی برای گفتن ندارد. گنجایش فضای بار به 0.38 متر مکعب می‌رسد که برای خودروهای این کلاس، معمولی محسوب می‌شود. شاید نتوانید تجهیزات الکترونیکی پیشرفته‌ای در اینفینیتی Q40 پیدا کنید ولی دکمه‌های کنترلی چیدمان بسیار خوبی دارند و دسترسی به آن‌ها آسان است. در واقع، ترکیب دکمه‌های فیزیکی و دکمه‌های مجازی نمایشگر لمسی و دسته‌های چند منظوره است که استفاده از رادیو، تهویه مطبوع و GPS را به کار ساده‌ای تبدیل کرده است.

 

تجربه رانندگی

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

موتور شش سیلندر 3.7 لیتری اینفینیتی Q40 بسیار قوی است و شتابی بی‌نظیر تولید می‌کند. البته موتور در سرعت‌های بالا صدای زیادی تولید می‌کند که چندان خوشایند نیست ولی مطمئن باشید نیروی زیاد موتور لبخند رضایت را به چهره شما خواهد آورد. هندلینگ نیز عالی است و باعث می‌شود این سدان لوکس پیچ‌ها را با قدرت و دقت پشت سر بگذارد. این خودرو هنگام عبور از جاده‌های ناهموار و پر دست‌انداز آرام و متین باقی می‌ماند ولی باز هم سواری رقبا در این گونه موارد نرم‌تر است. ممکن است برخی افراد از فقدان گیربکس دستی ناراضی باشند ولی باید گفت گیربکس هفت سرعته اتوماتیک نیز بدون عیب و نقص است و هنگامی که روی حالت دستی تنظیم شود، از طریق پدل شیفترها می‎توان تعویض دنده‌هایی نرم و سریع داشت. دنده معکوس کشیدن نیز بسیار سریع و نرم صورت می‌گیرد و گیربکس با دور موتور هماهنگی کاملی دارد. گفتنی لست هنگام شتاب‌گیری، حتی اگر حالت Drive فعال شده باشد، تعویض دنده‌ها آن‌قدرها که از خودرویی در این کلاس انتظار می‌رود نرم نیستند.

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : اینفینیتی , اینفینیتی G37 , اینفینیتی Q40 , اینفینیتی Q50 , آکورا TLX , آئودی A3 , بی‌ام‌و سری 3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام دوستان کسایی ک تحویل اذر بودن و بعد از افزایش قیمت به جی ال تبدیل زدن قیمت قبل باهاشون حساب کردن یا قیمت جدید
محمد : شماره‌ پذیرش چند‌ بود‌ی؟
سوم بهمن : مبارک باشه تحویل گرفتید ۲۰ مرداد مطمئنید همه فاکتور میشن؟
محمد : من ساعت یک دوباره زنگ زدم گفت اشتباه سیستم بوده 26 اسفند همون 16 اردیبهشت درسته اینا دارن مسخره بازی در میارن امروز من 4 بار زنگ زدم 2 تا اولی گفتن 26 اسفند gl سومی خانوم بود فقط حرف های خودمو تکرار می کرد چهارمی گفت اشتباه سیستم بوده همون 16 اردیبهشت درسته عجب گیری کردیم هر روز داستان جدید میگن
سوم بهمن : خدا پدرتو بیامرزه کی گفته تا ۲۰ مرداد فاکتور میشه؟ خیلی خبر خوبی هست
ری رااسفند : بله تکمیل وجه ام ۱۶بهمن بود
Bac x3 : ثبت نام ۱۱ بهمن تحویل ۹۰ روزه امروز شاسی شد خدا رو شکر
T9 بهمن 403 : اقساطی 27 بهمن هنوز فاکتور نشده
شاهین gl : 22 اردیبهشت تکمیل وجه کردم خدا میدونه کی نوبت میرسه اونیکه میگه شهریور هستم همون عید ماشین تحویل بدن بهشون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : تبدیلی رانا به 207 موعد تحویل 11 تیر رنگ سفید به شماره پذیرش 15418850 فاکتور شده جهت اطلاع دوستان که منتظر بودن خودمم 13 تیرم که خبری نیس
5تیر : 52 روز تاخیر جریمه تاخیر 40 روز رو بهت دادن 12 روز رو ندادن
امین : دارن تبدیلی دوگانه به تک رو فاکتور میکنن
چین : عرفان جان منم 21تیر تکمیل وج کردم ولی اینجور که پیداست اخر شهریور ماشین میرسه دستتمون
x33MT : سلام.انشاالله که تحول گرفته باشی.کارشناسی بردی یا نه
دنا 6دنده تحویل 31تیر : بالاخره ماشینت هم ک بیاری 18تومن باید براش بدی رینگ . ماشین بدون رینگ مثل اینه ادم کت و شلوار بپوشه با دمپایی .اونم مخصوصا دنا
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : یعنی ارزش اینکه 17 میلیون واریز کنم داره؟
رانا پلاس1363 : دوست عزیز الان خردادو رانا ندادن کدوم تولید همینجور رو هوا اطلاع رسانی نکنید 10خرداد رانا فاکتورم نشده خوب یعنی چی ندارن که بدن یک چیز واضحی هستش
پیش فروش تیر : من خودم طرح پیش فروش رانا 31 تیر هستم که اندر خم یک کوچه هستم ولی یکی از فامیلامون طرح مادران تحویل 31 خرداد بود امروز رانا تحویل گرفت و براش طرح تبدیل اصلا نیومده بود سود جریمه تاخیر هم 5 و خورده ای براش محاسبه شده
هاشم ترابی : دوستان الان میگیم کی میدن چرا نمیدن منم تازه فهمیدم بعد ثبت نام که دریچه گاز برقی شده همه محصولات و اصلا نه راه نمی ره برای روشن شدن باید کلاج بگیری دور موتور کمه و کیفیت کم دنده ها و گیر کردن و ... دیگه که واقعا قبلا نه پراید اینجوری بود نه کوییک و نه تیبا 2 واقعا اعصاب ندارم .....