بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

اینفینیتی Q40 یک اسم کاملاً جدید است برای آن‌چه که پیشتر اینفینیتی G37 نامیده می‌شد. گذشته از تغییر نام، این خودرو در این فاصله یک ساله به تجهیزات استاندارد بیشتری مجهز شده است. پکیج‌های Performance، Accent و Sport که در نمونه قدیمی اینفینیتی G37 ارائه می‌شدند همگی کنار گذاشته شده و گیربکس دستی نیز حذف شده است. در یک کلام می‌توان گفت اینفینیتی G37 با اسم و ظاهری متفاوت دوباره وارد میدان شده است. کمپانی اینفینیتی، مدل Q40 را روانه بازار کرده است که بسیار جدیدتر از اینفینیتی Q50 است و از نظر فنی آخرین نسل از مدل قدیمی اینفینیتی G37 محسوب می‌شود. اینفینیتی Q40 با هندلینگ اسپرت و موتور شش سیلندر قوی‌اش، به طور قطع از سواری لذت‌بخشی برخوردار است. متأسفانه، وقتی این خودرو را با استانداردهای سال 2015 مقایسه می‌کنیم زیاد لوکس به نظر نمی‌رسد. در مورد کیفیت مواد مصرف شده در کابین فقط می‌توان گفت قابل قبول است، سدان‌های لوکس رقیب نیز از سواری نرم‌تری برخوردارند. موتور شش سیلندر خورجینی سر و صدای زیادی دارد و این احساس را به وجود می‌آورد که راحتی رقبایش را ندارد. شاید بتوان گفت اگر یک سدان از کمپانی اینفینیتی می‌خواهید که تجهیزات بیشتری دراشته باشد، باید به اینفینیتی Q50 نیز نگاهی بیندازید. مد نظر قرار دادن سدان‌های لوکس دیگر نیز توصیه می‌شوند. آکورا TLX مدل 2015 از تجهیزاتی پیشرفته و کابینی جادار برخوردار است، مصرف سوخت آن مناسب است و سواری نرم و راحتی دارد. آئودی A3 از نظر ابعاد از اینفینیتی Q40 کوچک‌تر است، ولی لوکس‌تر و راحت‌تر است. بی‌ام‌و سری 3 پرچمدار این کلاس از خودروهاست و با موتورهای مختلفی به بازار عرضه می‌شود و یکی از راحت‌ترین خودروهای این کلاس محسوب می‌شود. در نهایت هم باید گفت اگر همچنان می‌خواهید مشتری کمپانی اینفینتی باقی بمانید، اینفینیتی Q50 خودرو بسیار مدرن‌تری است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

اینفینیتی Q40 مدل 2015 یک سدان لوکس چهار درب است که پنج سرنشین را در خود جا می‌دهد. این سدان لوکس فقط در یک تیپ پایه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. تجهیزاتی که به صورت استاندارد برای این تیپ پایه ارائه می‌شوند عبارتند از: رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ‌های اتوماتیک زنون، گرمکن آینه‌های جانبی، دسترسی و استارت بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، آینه الکتروکرومیک، دوربین دید عقب، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو و سی‌دی خوان، رادیو ماهواره‌ای و درگاه USB/iPod. چنانچه پکیج Navigation Plus را خریداری کنید تجهیزاتی نظیر GPS، سیستم گزارش ترافیک، کنترل صوتی، سیستم صوتی Bose به همراه 10 بلندگو و اتصال بلوتوث در اختیارتان قرار می‌گیرند. سانروف نیز به صورت یک آپشن تکی به فروش می‌رسد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

نیروی پیشران اینفینیتی Q40 مدل 2015 را یک موتور شش سیلندر 3.7 لیتری تأمین می‌کند که می‌تواند 328 اسب‌بخار نیرو و حدود 365 نیوتن‌کتر گشتاور تولید کند. گیربکس هفت سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد و سیستم چهار چرخ محرک به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. تست سرعت در مورد اینفینیتی Q40 مدل 2015 هنوز انجام نگرفته است ولی نسخه قدیمی آن یعنی اینفینیتی G37 توانسته بود ظرف 5.5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که در مقایسه با صفر تا صد سایر رقبا، زمان کمی محسوب می‌شود. میزان مصرف سوخت این سدان لوکس با دیفرانسیل عقب در سیکل ترکیبی 12.44 لیتر (14.41 لیتر در شهر و 10.14 لیتر در بزرگراه) و با سیستم چهار چرخ محرک در سیکل ترکیبی 13.69 لیتر (15.21 لیتر در شهر و 10.95 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. در این مورد نیز می‌توان گفت رقبا از مصرف سوخت کمتری برخوردارند.

 

ایمنی

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

اینفینیتی Q40 مدل 2015 به صورت استاندارد از این تجهیزات ایمنی بهره می‌برد: ترمز ضدقفل، کنترل کشش، کنترل پایداری، دوربین دید عقب، کیسه هوای صندلی‌های جلو و کیسه هوای پرده‌ای. مدل‌های مجهز به چهار چرخ محرک از حالت رانندگی Snow بهره می‌برند که به راننده اجازه می‌دهد روی سطوح لغزنده، واکنش گاز را تنظیم کند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

دکمه‎های کنترلی اینفینیتی Q40 کاربرپسند هستند و از مواد با کیفیت ساخته شده‌اند ولی آن قدر که انتظار می‌رود لوکس نیستند. ظاهراً سایر رقبا از آپشن‌های بیشتری به صورت استاندارد بهره می‌برند ولی وقتی قیمت پایین‌تر  اینفینیتی Q40 را در نظر بگیرید، این سدان نسبتاً جذاب به نظر می‌رسد. صندلی‌های جلو راحت هستند و خوب از کمر سرنشینان حمایت می‌کنند.

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015
بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015
بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015
بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015
بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015 بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

صندلی‌های جلو و عقب از فضای سر خوبی برخوردارند، فضای پای صندلی‌های عقب نیز بستگی به آن دارد که این فضا را با فضای پای چه خودرویی مقایسه کنید. اگر آن را با فضای پای آئودی A3 مقایسه کنید که قیمت مشابهی دارد، فضای پا بسیار زیاد است ولی در مقایسه با رقبای هم قد و قواره، حرف زیادی برای گفتن ندارد. گنجایش فضای بار به 0.38 متر مکعب می‌رسد که برای خودروهای این کلاس، معمولی محسوب می‌شود. شاید نتوانید تجهیزات الکترونیکی پیشرفته‌ای در اینفینیتی Q40 پیدا کنید ولی دکمه‌های کنترلی چیدمان بسیار خوبی دارند و دسترسی به آن‌ها آسان است. در واقع، ترکیب دکمه‌های فیزیکی و دکمه‌های مجازی نمایشگر لمسی و دسته‌های چند منظوره است که استفاده از رادیو، تهویه مطبوع و GPS را به کار ساده‌ای تبدیل کرده است.

 

تجربه رانندگی

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

موتور شش سیلندر 3.7 لیتری اینفینیتی Q40 بسیار قوی است و شتابی بی‌نظیر تولید می‌کند. البته موتور در سرعت‌های بالا صدای زیادی تولید می‌کند که چندان خوشایند نیست ولی مطمئن باشید نیروی زیاد موتور لبخند رضایت را به چهره شما خواهد آورد. هندلینگ نیز عالی است و باعث می‌شود این سدان لوکس پیچ‌ها را با قدرت و دقت پشت سر بگذارد. این خودرو هنگام عبور از جاده‌های ناهموار و پر دست‌انداز آرام و متین باقی می‌ماند ولی باز هم سواری رقبا در این گونه موارد نرم‌تر است. ممکن است برخی افراد از فقدان گیربکس دستی ناراضی باشند ولی باید گفت گیربکس هفت سرعته اتوماتیک نیز بدون عیب و نقص است و هنگامی که روی حالت دستی تنظیم شود، از طریق پدل شیفترها می‎توان تعویض دنده‌هایی نرم و سریع داشت. دنده معکوس کشیدن نیز بسیار سریع و نرم صورت می‌گیرد و گیربکس با دور موتور هماهنگی کاملی دارد. گفتنی لست هنگام شتاب‌گیری، حتی اگر حالت Drive فعال شده باشد، تعویض دنده‌ها آن‌قدرها که از خودرویی در این کلاس انتظار می‌رود نرم نیستند.

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015

بررسی اینفینیتی Q40 مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : اینفینیتی , اینفینیتی G37 , اینفینیتی Q40 , اینفینیتی Q50 , آکورا TLX , آئودی A3 , بی‌ام‌و سری 3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
فاکتور 2 اردیبهشت : آقا فردا ما داریم میریم برا تحویل شاهین پلاس امروز از نمایندگی تماس گرفتن ، 24-07 فاکتور 26-07 پلاک و 13-08 تحویل واریز وجه اول 07-06-1403 و تکمیل وجه 1-02-1404 که آخر نفهمیدیم همون یکم حسابمون کردن یا دوم (داخل رسید ها یکم ثبت شده) گفتم اینو بگم و با بهترین آرزوها برای همگی شما عزیزان،،، همتونو به خدای بزرگ میسپارم .
Hx5 : دوست عزیز من خودم وقتی ایکس ۵ میخواستم بگیرم قیمت بازار ۱۸۹۰ و قیمت کارخانه نقدی یکجا ۱۷۰۰ بود این اختلاف سود خواب پول بود حالا وقتی قیمت بازار میشه ۲۳۰۰ چرا شرکت ارزون بفروشه؟ که بره تو جیب دلال؟ خوب صد سال می‌خوام این نباشه، همین جوری شده لاتاری خودرو و سایپا چرا وقتی شاهین دنده ای تو بورس کالا عرضه شد که قبلش هم لاتاری بود، کسی حاضر نمیشد بخره ولی الان اینقدر طالب داره؟ چون اختلاف با بازار داره، نداشت کسی نمی‌خرید و فقط کسی که میخواد سوار شده میخره. مشکل الزاما خودرو ساز نیست، مشکل تقاضای کاذب از سمت دلال هستش، خودرو ساز هم داره موج سواری میکنه
محسن : مسلمه، کرمان هیچ وقت بموقع تحویل نمیده مخصوصا الان که سود تاخیر رو نصف کرده
رضا x5 : قیمت مصوب x5اعلام شد۲۱۰۰
شاهین جی ال : ۱۹ آذر ۲۹۶ تحویل مرداد امروز تبدیل به جی ال ۳۱۴ ریختم
Samirax5 : شما نمیخواد ناراحت باشی خوشحال باش چون کار درست رو انجام دادی الان تو موقعیت برنده قرار گرفتی و افزایش قیمت برات حال خوشی میاره ولی ما هم احمق نبودیم یا پولمون کافی نبوده که پیش خرید کردیم یا تو هیچ حالتی فکر نمی کردیم که تو این مدت کوتاه 500 میلیون رو قیمت ماشین بره همونطور که هیچ عقل سلیمی فکر نمیکرد، ضمنا ما بار اولمون نبوده پیش خرید ماشین داشتیم من خودم سال قبل از سایپا شاهین پلاس گرفتم موقع پیش خرید 340 دادم قیمت 840 بود چند ماه بعد 970 شد ولی کل پولی که از ما گرفت در نهایت 800 تومن بود چون سود ماهانه حساب کرد و افزایش قیمت رو به نصف مبلغ حساب کرد، پس ایراد از حساب کتاب ما نبوده از بیشرفی خودروساز بوده و مردمی که تو این شرایط به جای اینکه پشت هم باشند مثل همیشه فقط منافع شخصی خودشون مهمه
شاهین : بعد از پلاک شدن چقدر طول میکشه ماشین رو تحویل بدن؟
جی ال : دوست عزیز شاهین توبحث شتاب نسبت به ماشینهای ایران خودرو حرف اول رومیزنه ولی توبحث قدرت ماشینهای ایران خودرو حرف اول رو میزنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس : دوستان خواهشا به من بگید چطوری و کجا از وضعیت خودرو مطلع بشم ممنون میشم
پویان : سلام دوستان کوییک اس تکمیل وجه 30 تیر طرح عادی الان فاکتور شد خداروشکر انتظار تموم شد و تجربه ای شد که دیگه سمت سایپا نیام
کوییک اس : حدود 264 میلیون سود مشارکت ازش کم میشه
ساینا اس فرسوده تحویل مرداد : لطفا فاکتور شده خبر بدید
آذربایجان : تکمیل وجه چندم بودین
پیش . هفته چهارم مهر : میریم برا دی ماه خودمون . جوری که داره پیش میره
سایپا : 290 میلیون میخوای حدودی
هوشنگ اسدنیا : سلام من نمی دانم چرا ماشینو تحویل نمیدن من 3/8پلاک شدم ولی چراغ روشن نشده خسته ام کردن اینها چراکه شان حساب کتاب ندارن بعد از من تحویل دادن خدا لعنتشون کنه
دنااتومات تیتانیومی : قراردادهای دهه دوم مهر در حال فاکتور می باشد منظور اونایی هست که اون موقع قرارداد بستن یا اونایی که اون موقع قرار بوده تحویل بگیرن ؟
مریم : بله کارت طلایی همون موقع برای واریزدوم ک شهریوربودگرفتم گفتم این ازبیمه بدنه هم بهتره