کمپین؛ برای نخریدن خودرو یا مقابله با صنعت داخلی

کمپین؛ برای نخریدن خودرو یا مقابله با صنعت داخلی

کمپین نخریدن خودروی داخلی یک رفتار و حرکتی است که در راستای مقابله با صنعت داخلی صورت می گیرد و وقتی حرکتی شروع می شود.

کمپین نخریدن خودرو که چندی است در فضای مجازی مردم را به نخریدن خودروهای داخلی دعوت می کند بیش از آنکه نشان از خواسته های مصرف کنندگان خودرو داشته باشد، از مقابله با صنعت داخلی حکایت دارد.

گروه های متعددی در فضای مجازی فعالیت خود را برای ترغیب مردم به نخریدن خودرو صفر کیلومتر آغاز کرده و توانسته اند در این راه کاربران زیادی را با خود همراه کنند.

 کمپین پایگاه مردمی ندارد

احمد فرهادی از کارشناسان صنعت خودروی کشور با اشاره به کمپین نخریدن خودرو تصریح کرد: بنظر نمی رسد که این حرکت پایگاه مردمی داشته باشد چرا که در گذشته ثابت شده مردم همیشه چند گام جلوتر از مسئولان حرکت کرده و متوجه هستند که تولید ملی به غرور ملی ارتباط دارد.

وی اضافه کرد: این کمپین یک حرکت سازمان یافته تر از آنچیزی است که بخواهد از طرف مردم هدایت شود و به نظر می رسد یک مافیا به شکل نامرئی در حال سمت و سو دادن به آن است.

فرهادی با اشاره به آنکه در صنعت خودروی کشور مافیاهای متعددی وجود دارد، اظهار داشت: در این مرحله ما شاهد ظهور مافیا در بخش فروش و خدمات پس از فروش هستیم. در مجموع این حرکت وصل می شود به منافع عده ای که علاقه مند هستند صنعت خودروی کشور روی پای خود نایستد.

این کارشناس صنعت خودرو در خصوص اینکه آیا واردکنندگان خودروهای چینی در پشت این حرکت قرار دارند، گفت: نمی توان به طور قاطع گفت این واردکنندگان در پشت پرده این کمپین قرار دارند چرا که در بازار کنونی، خودروهای چینی نیز دچار مشکل هستند.

وی سپس تصریح کرد: کمپین نخریدن خودروی داخلی یک رفتار و حرکتی است که در راستای مقابله با صنعت داخلی صورت می گیرد و وقتی حرکتی شروع می شود این احتمال وجود دارد که تعدادی مردم ناخواسته به این حرکت بپیوندند و این موضوع نیز در آسیب شناسی رفتار اجتماعی یک رفتار طبیعی به شمار می آید.

این فعال حوزه صنعت خودروی کشور در عین حال تصریح کرد: مردم نسبت به صنعت خودرو دل خوشی نداشته و این احساس را دارند که سال های اخیر در پشت این صنعت قرار گرفته اند ضمن آنکه فضای پس از توافق و اینکه چه آینده ای برای صنعت خودرو رقم خواهد خورد، مردم را دچار تردید کرده و شاید همین موضوع سبب شده تا برخی به این کمپین بپیوندند.

فرهادی مسیر مقابله با این کمپین را تغییر رویکرد و رفتار صنعت خودروی کشور دانست و گفت: رفتار کلی صنعت خودروی کشور باید بر روی پلتفرم رضایت مردم شکل بگیرد و زمانی که مشتری خودرویی را تحویل می گیرد احساس آرامش کند نه آنکه رنجی بر رنج های او اضافه شود.

این کارشناس حوزه خورو با بیان اینکه چنانچه صنعت خودرو بر روی پایه اخلاق حرکت کند به طور قطع توفیق بدست خواهد آورد، گفت: باید از توافق بدست آمده نهایت استفاده را برد و ضمن ارایه برنامه منسجم با خارجی ها مشارکت جدی داشت تا دانش فنی به کشور منتقل شده و براساس آن بسترها و پایه های تحول صنعت خودرو در کشور شکل بگیرد.

کمپین با مدل ملی در تضاد است

همچنین عبدالله بابایی از دیگر کارشناسان صنعت خودرو کشور با بیان اینکه کمپین نخریدن خودرو در اصل نگرشی نادرست و با مدل ملی در تضاد است، گفت: این کمپین براساس شرایط بازار و برآورده نشدن توقعات مشتریان و همچنین چالش هایی که از گذشته در خودروسازی وجود داشته، ایجاد شده و تشکیل آن ضربه بزرگی به تولید ملی و خریداران خودرو وارد خواهد کرد.

وی سپس شرایط حاضر برای خرید خودرو را مناسب دانست و افزود: با توجه به بالا رفتن تیراژ تولید و تنوع به وجود آمده در محصولات شرایط مناسبی برای خرید خودرو است و توجه به شعارها اجحاف در حق خریدارانی است که منتظر تسهیلات و خرید شرایطی بوده اند.


منبع

خبرآنلاین

برچسب : خودرو , خودرو داخلی , خودرو سازان , تقاضا , کمپین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

انزلی چی
1

"" یک کلام ، ختم کلام """

خودروی داخلی بی کیفیت و گران نمیخواهیم...............................
13:58  1394/06/11
پاسخ دادن
مرتضی
0

ماشین وقتی داغ کرده رینگ جمع کرده و پیستون جام کرده
21:47  1402/03/11

سلام
3

مگه خودروی داخلی هم داریم. اگه داریم شما بگید.؟؟؟؟؟
13:48  1394/06/11
پاسخ دادن
مهمان
2

چند وقت پیش پارس صفر از ایرانخودرو گرفتم ، برای نصب درپوش ضد دزد ، رودری درب جلو را خواستیم جا بزنیم ، کلا شکست ، معلوم شد از بدترین نوع مواد بازیافتی تولید شده و مسئول کنترل کیفیت چقدر رشوه گرفته تا این آشغالورو تایید کنه ، خدا لعنتشون کنه
22:47  1394/06/09
پاسخ دادن
کاربر: Elantra
3

بله درست فرمودند" کمپین پایگاه مردمی ندارد" علتش هم این هست که اگه یک پایگاه و تشکیلات خاص و جای مشخصی بود به اتهام اقدام علیه امنیت ملی همه رو از بین می بردند و اجازه نمیدادند فعالیتی داشته باشه، خوبی این کمپین این هست که مردمی هست و از آه دل همه ما مردم مظلوم بلند شده که همیشه در حق ما ظلم شده، حق ما خورده شده و با حقوق اندک کارگری بجای اینکه مثل همتای کارگر خود در کشور خارجی بتوانیم پس از 4 ماه ، یک خودروی ایده آل و متوسطی تهیه کنیم، این مدت با توجه به دست مزدها میرسه به 4 سال !!! فرض بگیریم یکنفر با حقوق 700 هزار تومن درماه، هیچ خرجی هم نمیکنه، نه غذا میخوره نه دکتر میره نه تاکسی سوار میشه و این رو مستقیم میزاره بانک در اینصورت این کارگر صرفه جو بیش از 4 سال باید به این منوال کار کند تا بتواند مثلا یک خودروی سمند بخرد !!!
اینجاست که می گوئیم این کمپین جای مشخصی ندارد که بتوانید از بین ببرید، در همه جا هست از تلگرام و وایبر گرفته تا حرفهای درگوشی چهارتا مغازه دار که دور هم جمع شده اند و از کسادی بازار ، برای هم جک تعریف میکنند !!!
16:11  1394/06/09
پاسخ دادن
علی
12

ببین چه اعتماد به نفسی دارن.میگه عده ای نمی ذارن صنعت خودرو روی پای خودش وایسه.یعنی خوراک اینا دشمن سازیه.چقدر توهم.50 ساله دارین مونتاژ می کنین هنوز که هنوزه همون وضع تازه به مراتب خیلی ضعیفتر.اینا خودروساز نیستند.از اول فقط مونتاژ کردن بعد می گن ما خودروسازیم.تا حالا شده یه ماشین از طراحی و تولید رو خودشون انجام بدن.اگه ماشین اروپایی سالم 20 سال پیش گیر بیارین خیلی بهتر از آشغالای ایناست
23:42  1394/06/06
پاسخ دادن
سلام
9

من رفتم ماشین چینی خریدم انصافا از ماشینای ایرانی خیلی بهتره هم امکاناتش هم قیمتش و هم زیباییش و هم امنیتش.در ضمن 50000باهاش رفتم تا حالا هیچ عیبی نداشته .در ضمن قبلش رانا داشتم از بس که خراب شد با هزار درد و سر وکسری فروختم تازه 30000 کار کرده بود.نه داداش دیگه کسی اینارو نمیخره
17:47  1394/06/06
پاسخ دادن
شهاب
27

چرا اصرار دارید بگید این کمپین از جاهای دیگه هدایت میشه ؟؟؟؟ این کمپین صد درصد مردمیه الان هم تو حافظه خوانندگان این سایت مقالات شما برای کوبیدن این کمپین خواهد موند ، آخه پرایدی که میگن از صفر تا صدش ایرانیه چطور از 9میلیون یک شبه بعد از تحریم خودروسازا شد 20میلیون در صورتی که کلی پراید تولید شده تو انبارا بود ؟؟؟!!!! یعنی تولید قطعه ماشینی مثل 206 انقدر پیچیدس که صنعت خودروسازی ما فلج بشه پس تو این مدت خودروسازی ما چیکار میکرده والا هیوندا و کیا کره هم زمان با ما استارت زدن ....همچنان به نخریدن خودرو صفر از کارخونه ادامه میدیم .....
00:13  1394/06/06
پاسخ دادن
احمد
17

باز ماشین تمام چینی شرف داره به ماشین ایرانی که همه چیش جنس درجه سه چینیه و بی کیفیت
23:06  1394/06/05
پاسخ دادن
امیرحسین
23

کمپین پایگاه مردمی ندارد؟؟؟چند وقت دیگه ماشین های انباری به 180 هزار رسید حساب دست شما میاد و کمی محترمانه تر صحبت میکنید
بخاطر سودجویان شما طبقه متوسط ایران از تکنولوژی دنیا،امنیت و آسایش محروم هستند.بخاطر وجود مافیا خودرو و فشار برای اخذ تعرفه های عجیب و غریب ماشین در ایران 120% گرانتر از قیمت جهانی آن است
آدم دردش رو به کی بگه؟؟ 85 میلیون پول دارم و تنها ماشین های غیر چینی شرکتی که میتونم بخرم هیوندای i20 و ام جی 3 هست.جناب مسئول محترم 85 میلیون یعنی حدود 26 هزار دلار یعنی خرید تویوتا کمری،هوندا آکورد،هیوندای آزرا و...در هر جای دنیا
18:54  1394/06/05
پاسخ دادن
x
18

بولهایی که از منو تو گرفتنو میدن آلمانی سوار میشن بعد میگن سایبا مطمعن

17:15  1394/06/05
پاسخ دادن
حسین
21

به جرات میتونم بگم ساخت کاتالیست زئولیت و ساخت سانتریفوژ هسته ای وسوخت 20 درصد و ساخت ماهواره بر وهمچنینتولید صنعتی انزیم در فرمانتور تکنولوژی به مراتب پیچیده تری نسبت به خودروسازی داره نمیدونم چرا خودروسازی ما اینقدر عقب مونده
15:33  1394/06/05
پاسخ دادن
بیاد عارف
19

همچین میگن صنعت ملی که هرکی ندونه فکر میکنه راست میگن . شما که بالای 90درصد جنس ماشینو از چین وارد میکنی . پس بهتر نیست بگی ضربه به صنعت چین میخوره
14:00  1394/06/05
پاسخ دادن
میثم بهارلو
24

اقا اگر قراره به قول شما مافیا سود ببره بذار ببره.نوش جونش.بهتر از اینه که پول بره تو جیب خودروساز داخلی نالایق.من خودم یه پارس elx مدل 94 فروردین ماه خریدم.چون توان خرید خودروی خارجی نداشتم و ماشین چینی هم کلا مخالفش بودم.نمیدونم این کمپین دقیقا راه افتاده بود اون موقع یا من دیر اشنا شدم با این کمپین.ولی قطعا اگر زودتر اشنا شده بودم اصلا نمیخریدم این ماشینو.رودری ماشین ترک خورده هنوز 2000 تا کار نکرده.یه بار کیت قفل مرکزیشو عوض کردم.روغن ریزی داشته بردم نمایندگی و دو روز تمام توی نمایندگی بوده بعد برداشتن کل کاسه نمد گیربکسو عوض کردن بعدا خودم فهمیدم پیچ کارتل روغن شل بوده.الان سنسور روغن ماشین خرابه تا میخوای راه بیوفتی خاموش میکنه.اینم از کیفیت خدمات.به خدا زشته هنوز ملت پژو glx مونتاژ 30 سال پیشو سوار بشن.الان glx از 30 سال پیش تا حالا یه جلو داشبوردش عوض شده.یا همین پارس هم همینطور.
13:44  1394/06/05
پاسخ دادن
امیر
30

آقا جون . مگه از شما مافیاتر هم وجود داره . راستی چرا یکی از این غرور ملیها رو خودتون سوار نمیشید . چون جون شما و زن و بچه تون از جون ملت با ارزشتره . برو عزیز من ، مردم دیگه ماشین بی کیفیت و گرون ایرانی نمیخوان
13:30  1394/06/05
پاسخ دادن
Q7
21

جناب فرهادی شما خودت خیلی جایگاه مردمی داری :D
12:02  1394/06/05
پاسخ دادن
انزلی چی
31

آقای کارشناس خودروسازی ، شما از کجا می دونید و مطمئن هستید که این ""کمپین"" پایگاه مردمی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چیه ترسیدی آبای!!!!!!!!!!!!!!!!

نترس آبای جان ، تازه این اولشه ما میخواهیم تا آخرش ادامه بدهیم ، تو این چند سال با این خودروهای بی کیفیت و بدون استاندارد جهانی ، جیبهاتون رو پر از اسکناس های بی زبون کردید ولی دیگه بسه !! فقط تخریم خودروی داخلی راه حله !!!!!!
11:32  1394/06/05
پاسخ دادن
بنز مک لارن
30

نمیخرم تا ورشکست میشه . فک میکنم 1000 سال پیشه فقط پیاده میام و میرم حداقل اطمینان دارم سالم میرسم خونه . ولی با پراید بری؟!!!!!!!!
10:54  1394/06/05
پاسخ دادن
american and japan
29

1کار خواهشا این پیام و پیام قبلی رو قرار بده.آخه چی بگم به تو که ما رو خر فرض کردی؟!با احساسات مردم میخوای بازی کنی و بفروشی؟مردم دارن ماشین های کشور های خارجی رو میبینن کور که نیستن.آخه مسءول نسبتا محترم این گاری رو تو بهش میگی تولید ملی؟اگر این آشغال تولید ملیه آقا من بی غیرتم من وطن ندارم.خودروی ملی که هموطنامو بکشه پولشون رو ته بکشه بابت خرج هاش رو نمیخوام.آبروی کشورم رو ببره نمیخوام.آخه چی فرض کردی ملت رو؟خودروی ملی که دیشب خدا شاهده چرخش در رفته بود سر چهار راه ماشین مدل 94 میخوام صد سال سیاه نباشه.همون خودروی خارجی و بیگانه رو بدید آره ما بی غیرت.مردم باید برشکسته بشن این دو خودرو ساز.این کمپین نیست این کل ملت ایران هستن که خودروی صفر نمیخرن.توهین به کمپین یعنی به ایران.اگر از این ماجرا مافیا سود میبرن نوش جونشون بهتر از اینه نه تویه آشغال ساز مفت خور خون خوار سود ببری.ملت نخرید خیانت به وطن و آینده ی خودتون و بچه هاتون نکنید.خیانت به ملتتون نکنید آقا نخر خانوم نخر.
10:09  1394/06/05
پاسخ دادن
سهند 1
22

من بی طرفانه میخواهم نظر بدهم ، در این مدت راه افتادن کمپین کدام یک از مسئولین خودروسازان داخلی در رسانه های عمومی حاضر شده وبرنامه های اصلاحی رااعلام کرده ؟برای دلجویی از مشتریان چه اقداماتی عنوان شده؟ کاش نمایندگان مشتریان وخودروسازان می نشستند وبا هم مذاکره می کردند وبه نتیجه می رسیدند نه اینکه رو در روی هم قرار بگیرند ...اینک در دنیایی زندگی میکنیم که مشتری مداری اصل و محور است نه فروشنده مداری.به هر حال من ایرانی هستم و ماشین ایرانی دارم وبه ان افتخار میکنم.میدانم برای صنعتی شدن وتولید کننده اتومبیل بودن عوامل وشاخصهای بسیاری دخیل هستند که نمیتوان تنها خودرو سازان را مقصر دانست ولی ماشینی که سالها از مونتاژ ان میگذرد وهر بار با مشکلات جدیدی روانه بازار میشود ایا جای دفاع دارد؟پیشنهاد من مذاکره فوری مصرف کنندگان وخودروسازان برای فردای بهتر تولید ومصرف خودروی ملی است.
09:52  1394/06/05
پاسخ دادن
رضا
16

سهند جان منطق شما بسیار درست و بسیار قشنگ هست اما...
تو مملکت ما یه عده کم ثروت بقیه رو به زور گرفتن و میخواند با پشتوانه ما حکومتیم و شما خس و خاشاک به بقیه زور بگن پول مال همه هست همه مردم باید بدونن به طرز کاملا شفاف که پول از کجا میدانید و کجا خرج میشه تا همه چیز اصلاح بشه تا وقتی که اموال عمومی دست یه عده خاص هست که خود را صاحب اختیار بقیه میدونن و همه چیز پنهانکاری و به قول خودشون امنیتی هست اونم به بهانه اینکه دشمن نفهمه ما چیکار میکنیم همین وضع ادامه خواهد داشت.
تا دروغگویی بالا دستیها و از بالا نگاه کردن به مردمی که در حقیقت ولی نعمت اونها هستن اصلاح نشه چیزی درست نمیشه اونها بدهکار مردمند نه مردم بدهکار اونها
14:35  1394/06/05

froka
18

وقتی به اسم خودروی ملی دارن به مردم زور می گن و یه ذره ابرو برای صنعت ملی نمی زارن و اشغال تحویل مردم می دن و دارن با سه برابر قیمت اصلی می فروشن انتظار نداشته باشن مردم قبول کنن
09:44  1394/06/05
پاسخ دادن
123
13

واقعا فهميدي چي گفتي؟؟؟
09:43  1394/06/05
پاسخ دادن
علی
26

ببینید تو روخدا دست به دامن همه چی شده اند. نخیر آقای کارشناس. در جواب شما باید گفت این کمپین کاملا مردمی می باشد، و پایگاه آن هم دل های ضخم خورده از ظلم خودرو سازان در این 35 سال گذشته است. مردم اتحادتان را حفظ کنید و به خودرو بیکیفیت و گران نه بگویید... چه ایرانی .... چه چینی.....
09:24  1394/06/05
پاسخ دادن
محمد
17

نخرین
09:22  1394/06/05
پاسخ دادن
رضا
26

باز هم خالی بندی و انکار اصل ماجرا.
این همه آدم موافق نخريدن خودرو جزء مردم نیستند. اونوقت این آدم معلوم الحال که معلوم نیست از کجا اومده و بر چه اساسی شده کارشناس میگه پایگاه مردمی نداره. ظاهرا تو مملکت ما هرکس حقش رو بخواد یا با بالا دستها مخالف باشه جزء مردم و این مملکت نیست.
یکی نیست بگه مملکت که ارث پدری شما نیست ما هم سهمی داریم اگه هیچ کس مخالف نباشه لااقل من و دوستان دور و برم و همکارانم مخالف خریدن خودرو نو هستیم.
08:46  1394/06/05
پاسخ دادن
محمد
26

اتفاقا منابع مردمی دارد و هیچ کس هم گوشش به این حرف ها بدهکار نیست
و غرور ملی ما اجازه نمی دهد که وقتی از اسم صنعت ملی ایران یاد می شود مثل چین به آن نگاه بشه و جنس بنجل به ما قالب بشه ، ما باز هم نمیخریم
بٌکشید خودتون هم بگید فلان فلان ما نه تنها با نخریدن ادامه نمیدهیم بلکه آن را تشدید هم میکنیم
یکی از اصلی ترین عنوان های بازاریابی اینه که محصولی بسازید تا نیاز مردم رو پوشش بده تا مشتری حاضر به پرداخت پول بشه ، شما میخواهید همه چیز بدون زحمت به نفع خودتون تموم کنید ما تا موقعی که متوجه نشیم که محصول ملی نیاز ما را بطرف نمیکنه براش پول نمیدیم
08:38  1394/06/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی ایگل : سلام دوست عزیز فعلا که کسی تحویل نگرفته ایگل من مهر 403ثبت نام کردم تحویل سیستمی بهمن اولش ولی متاسفانه الان چند روزه تازه پلاک شده تو تحویل مدارک مونده تغییریم نمیکنه کرمان موتور وقتی ثبت نام میکنی باید حوصلت زیاد باشه صبور باشی حداقل تا بیاد ماشینت چهار ماه از زمان تحویل سیستمی دیرتر میاد
Nazi : لطفا هر کی فاکتور شد بگه شماره درخواستشم بگه ب خدا ما خوشحال میشیم یه روزی نوبت ما هم میشه
رز زرد : سلام عزیزان...محض رضای خدا هر چی واقعیته بیان کنید،شایعه الکی درست نکنید واقعا سر در گم هستیم،نمیدونیم چکار کنیم،اینجا ۱۴ آذر میگه فاکتور شدم در حالیکه ۱۱ آذر هنوز فاکتور نشده...هرچی سرمون بیاد انگار حقمونه...هم نوعان به هم رحم نمی کنیم...اینجا یه سری بقیه رو گمراه کردن امتیازشون سوخت...به امید اینکه فروش فوری بیاد... کاش هرچی رو که واسه خودمون میخوایم برای دیگران هم میخواستیم خوب همونه که خدا قسمت کنه
۱۱ اذر : دوستان فقط یه راه وجود داره اونم تجمع جلوی این شرکت بی در و پیکر
۱۱ اذر : راهکار معلومه فقط تجمع درب این شرکت بی در و پیکر
X3sefid : تاریخ ثبت نامت کِی بوده؟
تارا دستی : حامد جان، تیتان، انشاالله برای شما و بقیه زودتر انجام بشه. پیگیر باشید نترسید، زنگ بزنید ایران خودرو ثبت شکایت کنید تا گیر و گورش برطرف شه بیوفته رو غلطک.
سهند : بله دی اومده تا ۷اردیبهشت هم فرصت واریزبوده
قلی نیا : مبارکتون باشه ، چطور ممکنه منی که ۱۱ اذر هستم فاکتور نشده هنوز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین ملکی : دوستان پراید وانت قیمت کارخانه شده 409میلیون و پراید وانت کفی دار414میلیون قیمت جدید کارخانه یاخدا
کامران : سلام وقت بخیر نقدی در یک مرحله پرداخت کردم
امیر : داداش امروز واست دعوتنامه اومده؟
رضا1260 : سلام من فروش فوری بودم ساینا و تکمیل وجه من 10 بهمن بود ولی هنوز خبری از فاکتور نیست، کسی اطلاع داره چه زمانی فاکتور میشه
تکمیل وجه 16 بهمن : سلام دوست عزیز امروز فاکتور شدید؟
یوسف : دوست عزیز اونهایی که گفتی گیر بکس اتومات هستش شش دنده دستی گیر بکس داخلی و دستی هستش مال نیرو محرکه قزوین اگه اشتباه نکنم DAE یه شرکت هستش تو چین
محسن 15 بهمن : سلام پیش فروش ساینا تکمیل وجه 15 بهمن فاکتور شدم
#عدم تعهد تحویل خودرو سایناs : کیبرد گوشیتو بزار رو زبان انگلیسی
شبنم : دوستان علت فاکتور نکردن سایپا میخواد فوق‌العاده فاکتور کنن مال اونه
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی