رانت خودروسازی چاقوی دو لبه

رانت خودروسازی چاقوی دو لبه

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار فکر کردن متولیان دولت بخش صنعت برای یافتن راه حل‌های اصولی خروج از وضعیت رانتی شد.

محمد سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا گفت: باید از فناوری‌های نوین برای ایمن کردن و راحت کردن سواری استفاده کرد.

نماینده مردم تهران افزود: برای جلب نظر مشتری باید مرغوبیت خودروهای ایرانی افزایش یابد. با پیوند بین بخش تحقیق و توسعه خودروسازان و دانشگاهها باید ضعف بزرگ ایمن نبودن و غیر استاندارد بودن خودروها برطرف شود.

وی اختصاص 5 درصد فروش خودروسازان جهانی به بخش تحقیق و توسعه را عادی دانست و افزود: گردش مالی در کشور 30 هزار میلیارد تومان است. اگر در ایران نیز همچون برندهای خودروسازی جهانی بخشی از فروش به تحقیق و توسعه اختصاص یابد، صنعت خودروسازی کشور از این رو به آن رو می‌شود.

سلیمانی بستن قرارداد همکاری بین خودروسازان، شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاههای کشور را بستر جهش کیفی خودروهای ایرانی دانست و افزود: ساختار مدیریت و شرکت‌های تو در توی خودروسازان به جای تامین سرمایه در گردش شرکت مادر، سرمایه خود را در نظام پولی، مالی، بورس، مسکن و ارز انتقال می‌دهند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پایین بودن بهره‌وری در صنعت خودرویی کشور، گفت: وزیر صنعت معدن و تجارت باید وقت بیشتری برای ارائه برنامه‌های اجرایی در حوزه‌های کمی و کیفی بگذارد. نیاز امروز صنعت خودروسازی کشور برنامه توسعه‌ای است. برنامه‌ای که با نظارت کامل دستگاههای مسئول انجام شود.

نماینده مردم تهران انحصار را چاقوی دو لبه خطرناک دانست و افزود: بازار انحصاری خودرو از یک سو موجب تولید غیر رقابتی و محصولات بی‌کیفیت شده است و از سوی دیگر اگر برداشته شود اشتغال کشور ضربه می‌خورد. اگر خودروسازان زمین بخورند بالغ بر دو میلیون شغل با مشکل روبرو می‌شود. کاهش تعرفه واردات خودرو موجب نابودشدن صنعت خودروسازی می‌شود.

وی تاکید کرد: وزیر صنعت باید با کمک مدیران مربوطه در صنعت خودرو میدان‌دار شوند و کیفیت خودروهای ایرانی را ارتقاء دهند. مصیبت فعلی صنعت خودروسازی کشور واردات قطعات بی کیفیت از چین است. طول عمر و ظاهر زیبای لوازم یدکی خودروی چینی عمر مفید خودروهای ایرانی را به شدت کاهش داده و خودروسازان را گرفتار کرده است.

نماینده مردم تهران خواستار فراخوان قطعه سازان و خودروسازان توسط وزیر صنعت معدن و تجارت برای اصلاح فرآیند تولید و تولید خودروی ایرانی باکیفیت شد.


منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خودرو داخلی , خودروسازی , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

مجید
0

با این کمپین ها باید مقابله کرد، باید نگذاشت مردم موفق شوند در اموری دخالت کنند،آری شاید فردا نوبت گوشت یا خانه یا .... چیزهای دیگر باشد.اصلن مردم سهمی از این پولهایی که درو میکنید ندارند.انتخاباتها را هم اجباری کنید و مردم را به ثبت اطلاعاتشان موقع ثبت آرا تهدید کنید . زبان به کاممان فرو میبریم اما...جایی هست وقتی رسیدید به بنبست خواهید فهمید که پلهای پیشین چرا شکست،پس بیایید دست به دست فرصتها را تا زمان هست ندهیم از دست و در آخر یادتان باشد اینجا که ایستاده اید خواست خدا ومردم بوده است.
06:29  1394/06/10
پاسخ دادن
سعید
0

آقایون مثل مدیر ایران خودرو افاضات میکنند خودرو به هیچ وجه ارزان نمیشود و فرار رو به جلو میکنند یا وزیر صنایع و معادن می گوید کمپین ضد خودرو ملی خیانت است به تولید داخل.آیا خیانت کار مردم است یا شما که قوطی های آشغال دوران کهن اروپا رو شش لا پهنا تا مفرق فرو میکنید به مردم بیچاره.از خودتان سوال کنید این به اصطلاح خودروها با خودروهای روز جهان که تصاویرشان در اینترنت سهم ماست چه شباهتی دارند که از تولید خودمان حمایت کنیم.شما که به قول خودتان حاضر نیستید از حاشیه سودتان کم کنید و با تولید انبوه و فروش بیشتر با قیمتهای نازلتر سعی به جبران مافات و از همین منبع شروع به تحقیق و توسعه برای ارتقاع این صنعت نمایید،آیا بهتر نیست این صنعت را برای همیشه ببوسید و کنار بگذارید.
06:07  1394/06/10
پاسخ دادن
انزلی چی
12

این صحبتها بیشتر در حد شعار و تبرئه کردن خودشان است!!!!!!

ما ""ملت"" هوشیار ایران،کاری به این حرفهای "صد من یه غاز" نداریم!!

فقط و فقط """نه به خودروی ملی""" می گوئیم..........
14:54  1394/06/09
پاسخ دادن
امیر
16

میگم تا دیروز که ماشینو سلا پهنا به مردم قالب میکردن این آقایون نمایندگان مردم کجا بودن
14:31  1394/06/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات 24دی : یعنی طبق آمار بچه‌های همین سایت اگر در نظر بگیریم از پذیرش ۱۹ دی به بعد فاکتور نشده, پس عملا سایپا هیچ غلطی نمیکنه، هر کاری بایت شکایت و پیگیری میتونید بکنید،
اس 5 22مهر : سلام دیروز شاسی شد برای من-چقدر طول میکشه مدارک بیاد و ماشین
تارا 6 سرعته : سلام کسی بوده v1+ زودتر فاکتور شده باشه؟ منم تحویل فوری هستم 25 فروردین تکمیل وجه کردم خدا کنه زود بدن ک پیاده هستم
mhd S3 : بستگی به فروش هر شهر داره تهرانیا زودتر گرفتن چون بار تهران بیشتره شهرستان ها دیرتر من 9 آبانم اراک هنوز پیام نیومده باید بار یک تریلی جور باشه
امیر : طرح عادی پذیرش23دی هنوز فاکتور نشدم
بهروز : سلام.واسه ما هم هفته آخر اسفند ماهه.ولی هنوز دعوتنامه صادر نشده
سوم بهمن : کاربر X5 مشکی اصفهان سلام شما غیر از مابه التفاوت بیمه برای شاسی شدن پول دیگه ای هم واریز کردید؟ از ثبت نامی های سوم بهمن x5 کسی دیگه ای هم فاکتور و شاسی شده؟
حسین : سلام دوستان دیروزتحویل گرفتم ولی اصلا ماشین درست وحسابی نیست دنده رودورموتوررو۶۰۰۰عوض میشه شتابش ضعیف ترمزشم به شددددددت ضعیف تاته بایدفشاربدی تابه زوروایسه فرمونشم نسبت به دناخیلی سفت تره من قبلا دناداشتم نسبت به دناکه چه عرض کنم کلاماشین ضعیفیه
حسن : ایا بعد از واریز وجه میشه پلاک به اسم خودمون بزنیم یا تحویل خودرو صبر کنیم کسی دارع
V4 : به سلامتی خیرشو ببینی تکمیل وجه و موعد تحویلتون کی بود؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام فاکتور شدید خبر بدهید ممنون
گلادیاتور : پرهام ته مار بگانه
مواظب باش : مراقب باش نفرین خانه خرابت نکن قلابی
سجاد : سلام منم 29 فاکتور شدم نمیدونم پلاک شدم یا نه
تبدیل به سورن : 12/1تکمیل وج 31اردیبهشت تحویل هنوز خبری نیست تبدیل پارس به سورن
انشاله بمیری : انشاله جوانمرگ بشی
علی : تا چه روزی شروع به فاکتور میکنن ؟
بهار آریزو 5 : سلام من تحویل گرفتم قراردادم 17 بهمن نقدی ، تاریخ تحویل 27 اردی بهشت
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : امروز تاریخ بروزرسانی شده مثبت بزن
دی ماه : سلام دوستان این برنامه پلیس من کار نمیکنه.. . چطور بفمیم پلاک شدیم