پژو بازار ایران را می گیرد یا رنو؟

پژو بازار ایران را می گیرد یا رنو؟

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی به بررسی وضع حضور پژو و رنو، دو شرکت خودروسازی فرانسوی در بازار خودروی ایران پرداخت و نوشت که این دو شرکت در این زمینه به رقیب یکدیگر تبدیل شده اند.

بر پایه این گزارش پژو که تا پیش از تحریم های اقتصادی بین المللی علیه ایران، نخستین شرکت خودروسازی اروپایی حاضر در بازارهای ایران بود، امیدوار است که این رتبه را پس از برداشته شدن تحریم ها علیه ایران دوباره به دست آورد.

این شرکت در سال 2011 به بالاترین میزان فروش خود در ایران، یعنی 458 هزار خودرو رسید. این در حالی بود که رنو در سال 2012 فقط 100 هزار خودرو در ایران فروخت.

رادیو فرانسه فارسی در گزارش خود در این زمینه افزود: اما اکنون شرایط به گونه ای دیگر است و رنو نسبت به پژو بخت و اقبال بیشتری در بازار ایران دارد.

به طوری که کارلوس تاوارس، مدیر عامل شرکت پژو سیتروئن مذاکره با ایران را سخت توصیف کرد و لوران فابیوس، وزیر امورخارجه فرانسه نیز که به تهران سفر کرده بود، وضع رنو را نسبت به پژو در ایران بهتر ارزیابی کرد.

حضور شرکت رنو تا آخرین روزهای ممکن، یعنی تا اواسط سال 2013 در ایران بود؛ در صورتی که پژو ایران را در سال 2012 ترک کرد و همچنین وجود 560 میلیون دلار دارایی این شرکت در ایران، دو دلیل مهمی است که شرایط بهتری را برای رنو نسبت به پژو فراهم کرده است.

به گونه ای که رنو توانسته به توافق خوبی با شرکت ایران خودرو، مهمترین شرکت خودرو سازی ایرانی دست یابد.

رادیو فرانسه اضافه کرد: یک منبع آگاه در شرکت رنو به خبرگزاری رویترز گفته، استراتژی رنو این است که به بزرگترین شرکت خودروسازی ایران تبدیل شود.

او همچنین شرکت پژو، رقیب رنو، را نیز به اظهارنظرهای خوشبینانه درباره حضور در ایران متهم کرده است. 

لوران فابیوس وزیر امور خارجۀ فرانسه در سفر به تهران، تأیید کرده بود که نظر مسؤولان ایرانی نسبت به پژو خوب نیست و رنو شانس بیشتری برای فعالیت در این کشور دارد.

فابیوس در ارتباط با روابط اقتصادی با ایران پس از رفع تحریم گفته بود که اقتصاد کشور ایران برای ترمیم خود نیازهای عظیمی دارد. ایران با 78 میلیون جمعیت، کشور بزرگی محسوب می شود که به دلیل تحریم ها با دشواری های زیاد اقتصادی مواجه بوده است.

فابیوس تصریح کرده بود که بزودی از کشور فرانسه یک هیأت صد نفره از صاحبان صنایع فرانسوی همراه با وزیر کشاورزی و وزیر بازرگانی خارجی به تهران سفر خواهند کرد.

رادیو فرانسه افزود: وزیر امور خارجۀ فرانسه در ارتباط با صنایع خودروسازی هم گفته بود؛ من با وزیر صنایع ایران در بارۀ پژو و رنو صحبت کردم. استقبال ایرانیان در مورد رنو مثبت بود اما در مورد پژو، مسؤولان ایرانی گله دارند که این شرکت چند سال پیش در شرایطی نامناسب ایران را ترک کرده و بنابر این شاید وضع برای پژو سخت تر باشد؛ اما من از هر دو شرکت دفاع کردم.

این رادیو گفت : دو شرکت خودروسازی فرانسوی پژو و رنو، امیدوارند پس از گذشت چند سال از لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران، تا سال 2020 هر کدام 400 هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش برسانند.

یک مؤسسه آمریکایی در زمینه تحلیل اطلاعات اقتصادی (IHS) پیش بینی کرده که در آن سال، شرکت رنو 12 درصد بازار خودروی ایران را در دست دارد و پژو، دیگر شرکت خودروسازی فرانسوی نیز با دو تا سه درصد کمتر از رنو، در این بازار فعال است.

ایران با 80 میلیون جمعیت، بزرگترین بازار خودرو در خاورمیانه را داراست که با وجود فروش 1.1 میلیونی خودرو در سال گذشته، بر اساس برآوردها، فروش خودرو در ایران می تواند به میزان دو میلیون در سال برسد.


منبع

خبرآنلاین

برچسب : بازار خودرو , واردات خودرو , خودروسازان , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاوه
10

چه رنو،چه پژو،جفتشون بدردنخورند.نمیدونم ایران خودروچراگیرداده به فرانسه،این همه کشورصاحب نام وخوش برند هست.
15:32  1394/06/14
پاسخ دادن
کاربر: dodge
8

اخه خدا وکیلی چرا دوباره پژو اخه برند اشغال تر دیگه پیدا نکردند

سیاستمدارها بجای اینکه در مورد کیفیت و به صرفه بودن خودرو بین کمپانی های

متقاضی بحث و مقایسه کنند فقط دنبال نفع کردند و سود بردند هستند اینطور که

پیداست ما ماشین درست و حسابی نخواهیم دید.
11:57  1394/06/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاسخ به یاشار قسمت اول : سلام قیمت بازار آزاد اطلس 575 میلیون تومان و قیمت رانا پلاس ارتقا یافته 630 میلیون تومان میباشد ((یعنی اختلاف قیمت حدود 55 میلیون تومان)) . خب حالا معایب و مزایا هر دو خودرو را برسی میکنیم .1- اطلس مزایا : دارای استاندارد های 85 گانه (که شامل دیلایت و اتولایت-کنترل ایستایی در سربالایی-کنترل کشش-کنترل پایداری-سنسور عقب-سنسور باران.) موتور اصلاح شده کم استهلاک M15 تیبا و کوییک که باعث شده سه اسب بخار بیشتر داشته باشه و حدود ده درصد هم کاهش مصرف سوخت داشته باشه (91 اسب‌بخار-گشتاور137 نیوتن‌متر-مصرف ترکیبی6.8 لیتر در صد کیلومتر) دارای مانیتور و دوربین دنده عقب و سانروف (البته سفارشی). معایب :پلتفرم تکراری تیبا که شاسی ضعیفی داره (با نشستن دو نفر بزرگسال در عقب کف خودرو خیلی میاد پایین) طراحی ناهماهنگ در نمای بغل-ترمزهای ضعیف-پیشرانه کم بازده و پرصدا نسبت به حجم آن 1500سی سی و قرارگیری دستگیر در(از داخل) در جای غیر استاندارد که باعث شده در با زور زیاد بسته شود و قیمت بسیار بالا و غیر منطقی اون نسبت به کلاس خودرو . متن طولانی هست ادامه دارد ...
شاهین اتومات : حق بامشتری هست که پیگیر خودروی ثبت نامی خودش باشه
شاهین اتومات : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
شاهین اتومات : اینکه خودمون میدونیم شاهین پلاس صادر میکنن به روسیه
j7 : سلام ثبت نامتون از کدوم شهر بوده ؟
ستایش : آخه خاک تو سرت اونایی که تو این سایت‌ هستند ماشین نگرفتند و اگر شاهین پلاس بده به همه اونایی که هنوز نگرفتند میده. خدا شفا بده
ستایش : نازیلا ۴ ساله از تهران 😂😂😂😂
حسین : یه مطلبی هم یادم رفت بگم قیمت نیسان سانی در مبادی ورودی با سی اس 55 برابره تقریبا با این اطلاعیه که برای قیمت نیسان سانی مدل 2023 و 2024 دادن اگه سایپا بخواد زور بگه و قیمت رو برای 2024 ها گرونتر و مشابه شرکت جهان نوین قیمت گذاری کنه سی اس 55 مدل 2023 حدود 1500 و مدل 2024 حدود 1565 قیمت گذاری میشه ولی بازم میگم همه باید باهم باشیم و 1565 به نظر غیر قانونی باشه شما نگاه کنید توی بخشنامه نوشته قیمت قطعی در مبادی ورودی، پس نهایت 1500 میتونن بفروشن، و اینکه یه دوستی گفته بود میتونن ندن، اینطور نیست چون نوشته بلوکه کردن پول الزام آور نیست، ما اسممون در اومده و الان براشون الزام آوره دوستانی هم که دنبال سود هستن نگران نباشن، چون الان قیمت بازار برای 2023 هست، اگه 2024 رو گرونتر کنن قطعا روی قیمت بازار 2024 هم تاثیر میذاره من که از خدامه همون 1401 بدن ولی چشمم آب نمیخوره چون کارمند سایپا میگفت شرکت دنبال قیمت جدیده و بعدش پیامک میاد دلایل تاخیر در پیامک: 1. چونه میزنه تا گرونتر تصویب کنه 2. منتظر ماشینها برسن به گمرک تا برای تحویل مجبور نشه جریمه بده
تارا : دوستان از زمان فاکتور شدن تا تحویل ماشین چند روز طول میکشه در بدبینانه ترین حالت؟
نگار : قیمت ها برای افردی که تکمیل وجه کرده اند ثابت می باشد و افزایش قیمت نخواهند داشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین فوری اسفند : یه دردسر هم داریم پلاک شه
سورن موتور جدید تکمیل وجه 9 بهمن : مبارک باشه.چقدر سود تاخیر تعلق گرفته؟
ابراهیم : سلام این 30 بهمن مگه چقدر ثبت نام داشته که تموم نمیشه ؟!
ساینا تک : باز تولد بازی شد
4552 تحویل 30 بهمن : تکمل وجه 12 دی تحویل سی بهمن تبدیل 5 اردیبشت به 207 امروز فاکتور شد
اسفند : واقعی من شک دارم
مهدی : اگه نری سر کار چی میشه ؟؟خلبان شرکت هما هستی یا ناخدای کشتی جمع کن خخخخخ انگار رئیس بانک هستی
مهدی : زنگ بزن شرکت دوستان همه مثل خودت هستن علم غیب نداریم
شهرام : دوستان اخرین زمان واریز وجه برای بخشنامه اخری چه تاریخی است؟؟؟ فردا روز اخر واریز یا امروز روز اخره
رانا تبدیل به تی یو 3 : داداش تو هنوز خودتو اذیت نکن برو شهریور ماه بیا اینا هنوز بهمنی هارو ندادن