پژو بازار ایران را می گیرد یا رنو؟

پژو بازار ایران را می گیرد یا رنو؟

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی به بررسی وضع حضور پژو و رنو، دو شرکت خودروسازی فرانسوی در بازار خودروی ایران پرداخت و نوشت که این دو شرکت در این زمینه به رقیب یکدیگر تبدیل شده اند.

بر پایه این گزارش پژو که تا پیش از تحریم های اقتصادی بین المللی علیه ایران، نخستین شرکت خودروسازی اروپایی حاضر در بازارهای ایران بود، امیدوار است که این رتبه را پس از برداشته شدن تحریم ها علیه ایران دوباره به دست آورد.

این شرکت در سال 2011 به بالاترین میزان فروش خود در ایران، یعنی 458 هزار خودرو رسید. این در حالی بود که رنو در سال 2012 فقط 100 هزار خودرو در ایران فروخت.

رادیو فرانسه فارسی در گزارش خود در این زمینه افزود: اما اکنون شرایط به گونه ای دیگر است و رنو نسبت به پژو بخت و اقبال بیشتری در بازار ایران دارد.

به طوری که کارلوس تاوارس، مدیر عامل شرکت پژو سیتروئن مذاکره با ایران را سخت توصیف کرد و لوران فابیوس، وزیر امورخارجه فرانسه نیز که به تهران سفر کرده بود، وضع رنو را نسبت به پژو در ایران بهتر ارزیابی کرد.

حضور شرکت رنو تا آخرین روزهای ممکن، یعنی تا اواسط سال 2013 در ایران بود؛ در صورتی که پژو ایران را در سال 2012 ترک کرد و همچنین وجود 560 میلیون دلار دارایی این شرکت در ایران، دو دلیل مهمی است که شرایط بهتری را برای رنو نسبت به پژو فراهم کرده است.

به گونه ای که رنو توانسته به توافق خوبی با شرکت ایران خودرو، مهمترین شرکت خودرو سازی ایرانی دست یابد.

رادیو فرانسه اضافه کرد: یک منبع آگاه در شرکت رنو به خبرگزاری رویترز گفته، استراتژی رنو این است که به بزرگترین شرکت خودروسازی ایران تبدیل شود.

او همچنین شرکت پژو، رقیب رنو، را نیز به اظهارنظرهای خوشبینانه درباره حضور در ایران متهم کرده است. 

لوران فابیوس وزیر امور خارجۀ فرانسه در سفر به تهران، تأیید کرده بود که نظر مسؤولان ایرانی نسبت به پژو خوب نیست و رنو شانس بیشتری برای فعالیت در این کشور دارد.

فابیوس در ارتباط با روابط اقتصادی با ایران پس از رفع تحریم گفته بود که اقتصاد کشور ایران برای ترمیم خود نیازهای عظیمی دارد. ایران با 78 میلیون جمعیت، کشور بزرگی محسوب می شود که به دلیل تحریم ها با دشواری های زیاد اقتصادی مواجه بوده است.

فابیوس تصریح کرده بود که بزودی از کشور فرانسه یک هیأت صد نفره از صاحبان صنایع فرانسوی همراه با وزیر کشاورزی و وزیر بازرگانی خارجی به تهران سفر خواهند کرد.

رادیو فرانسه افزود: وزیر امور خارجۀ فرانسه در ارتباط با صنایع خودروسازی هم گفته بود؛ من با وزیر صنایع ایران در بارۀ پژو و رنو صحبت کردم. استقبال ایرانیان در مورد رنو مثبت بود اما در مورد پژو، مسؤولان ایرانی گله دارند که این شرکت چند سال پیش در شرایطی نامناسب ایران را ترک کرده و بنابر این شاید وضع برای پژو سخت تر باشد؛ اما من از هر دو شرکت دفاع کردم.

این رادیو گفت : دو شرکت خودروسازی فرانسوی پژو و رنو، امیدوارند پس از گذشت چند سال از لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران، تا سال 2020 هر کدام 400 هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش برسانند.

یک مؤسسه آمریکایی در زمینه تحلیل اطلاعات اقتصادی (IHS) پیش بینی کرده که در آن سال، شرکت رنو 12 درصد بازار خودروی ایران را در دست دارد و پژو، دیگر شرکت خودروسازی فرانسوی نیز با دو تا سه درصد کمتر از رنو، در این بازار فعال است.

ایران با 80 میلیون جمعیت، بزرگترین بازار خودرو در خاورمیانه را داراست که با وجود فروش 1.1 میلیونی خودرو در سال گذشته، بر اساس برآوردها، فروش خودرو در ایران می تواند به میزان دو میلیون در سال برسد.


منبع

خبرآنلاین

برچسب : بازار خودرو , واردات خودرو , خودروسازان , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاوه
10

چه رنو،چه پژو،جفتشون بدردنخورند.نمیدونم ایران خودروچراگیرداده به فرانسه،این همه کشورصاحب نام وخوش برند هست.
15:32  1394/06/14
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: dodge
8

اخه خدا وکیلی چرا دوباره پژو اخه برند اشغال تر دیگه پیدا نکردند

سیاستمدارها بجای اینکه در مورد کیفیت و به صرفه بودن خودرو بین کمپانی های

متقاضی بحث و مقایسه کنند فقط دنبال نفع کردند و سود بردند هستند اینطور که

پیداست ما ماشین درست و حسابی نخواهیم دید.
11:57  1394/06/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی تحویل اسفند403 : سلام دوستان ،بله به من گفتن 1400نفر جلو شما هستن وتقریبا سه ماه دیگه بهتون میدیم ماشین ،ماهم تصمیم گرفتیم تبدیل کنیم به جی ال ولی اونایی که نوبتشون نزدیکه صبر کنید ،ما 17 آذر پذیرش شدیم
فرهادj7 : سلام ثبت نام23بهمن1403 فاکتور 27خرداد 1404 کارت خودرو آمده هنوز خبری از ماشین نیست
شاهین تیرماه : سلام من ۱۸ اردیبهشت تکمیل وجه کردن ۲۰ اردیبهشت سلام ثبت شده هنوز فاکتور نشدم
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت : باسلام دوستان عزیز از این بابت خیالتونو راحت کنم که تا یکسال 2سال باید منتظر شاهین جی باشیم چون مدیرعامل سایپا امروز خودش گفت روزانه دوتا شاهین جی تولید میشه ،،،هر حرفیم که این کارشناسای سایپا موقع زنگ زدن میگن همشسششش دروغه من که خودم دیگه بیخیال شاهین شدم دیگه میخوام فراموش کنم حالا هر موقع تونستن فاکتوز میکنن😞 هر کی ام که دیدید ماشینشو تحویل گرفته بدونید یه آشنا مدیر داخل سایپا داشته بی شک
حسین : درضمن هیج کس از دوستانی که تشریف آورده بودن، فاکتور نشدن. فقط دو نفر تبدیل به جی ای زدن. بقیه دست از پا درازتر برگشتیم. و در پایان دم کسایی که اومدن گرم. خیلی ها از راه دور اومدن و دستمریزاد بهشون
حسین : درخصوص جریمه: براساس درصد نوشته شده در قرارداد جریمه میدن در صورت تبدیل مبلغ جریمه تغییری نمیکند (حذف نمیشد) خط تولید 5 روز در هفته فعاله فقط
محمد : کسی ثبتنام دو مرحله ای بوده که تحویل مرداد یا شهریور باشه؟ میخوام ببسنم دعوت نامه براشون اومده و اگه اومده چقد قبل تاریخ قرارداد دعوتنامه میاد؟
حسین : سلام و عرض ادب خلاصه ای از کارهایی که امروز در تجمع انفاق افتاد: تعداد حاضرین حدود 20 25 نفر اکثرا شاهین جی - شاید CVT و پلاس هم بود. (یه دونه هم کوئیک بود خخخ) تا ساعت 14:30 بودیم با مدیر فروش و بازاریابی هم کلی صحبت کردیم. ظاهرا مشکل سانروف دارن الویت تولید در صورت تامین سانروف به ترتیب: شاهین پلاس (50 الی 60%)، شاهین CVT (20 الی 30%) و نهایتا شاهین جی (کمتر از 10%) یعنی اگه 100 تا سانروف داشته باشن، نهایتا 5 تا 10 تا شاهین جی تولید میکنند. تعداد تولید در روز: شاهین پلاس 40 تا 50 عدد شاهین CVT راستش یادم نیست چی گفت شاهین جی گاهی 2 تا گاهی 5 تا شایدم 12 تا در روز شاهین جی ال هم یادم نیست ولی تعدادشون بیشتر از قبلی ها بود. و گویا اصلا هم نیاز نمیبیند تا سانروف ها رو به شاهین جی اختصاص بدن. حرف همه شون هم اینه که: شاهین جی ها تبدیل بزنن به شاهین جی ال تا زودتر صاحب ماشین بشن. نظر منو بخواهید اینه ابتدا ببنید د چند نفر از شما جلوتره اگه زیر 500 نفر هستید تبدیل نزنید اما اگه بالای 500 نفر جلوتر از شماست به نظرم نبدیل بزنید.
ناشناس : سلام شاهین جی ال میبخشید چطوری نشسته توی سیستم ینی وقتی وضعیت خودرو میزنیم چی نوشته؟
ایگل مشکی : تاریخ ثبت نام ۱۱ اردیبهشت. تحویل بایستی ۲ ماه کاری می بود. هنوز پیامک نیومده، شاسی هم نشده! چقدر تا تحویلش تاخیر داره؟ کسی می دونه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییگ آر اس 11ام تا 26 خرداد : شما فاکتور شدین چندین بودین؟؟؟
کوییک آر اس : شما فروش فوری بوده ؟؟؟؟؟؟مدل ماشینتون چی بود؟؟؟
آریزو 5 : سلام در پنل کاربری سایت مدیران خودرو تیک تحویل خودرو زده میشه
اطلس جی دی : روند فاکتور خوابید ، باز مردن
اطلس جی : سلام یعنی ممکنه تا شهریور تحویل بدن ماشین رو به خدا من که یه افسرده بدبخت شدم نه پول دارم نه ماشین نه طلا نه هیج انگیزه ای برای ادامه زندگی ...خدا مسئولین سایپا رو به سزای اعمالشون برسونه بگید آمییین
کوییک : واقعااااا چطور دلتون میاد با اعصاب مردم بازی کنید وبیای دروغ بنویسی چطور 28 اردیبهشت فاکتور شدی من 27 اردیبهشتم فاکتور نشده شرکتم هم زنگ زدم میگن تا 25 اردیبهشت فاکتور شده
اطلس سواران : لعنت بر سایپا چقدر باید صبر کنیم تاخیر 1 یا 2 ماه کجای دنیا دیدید 8 ماه تاخیر در تحویل ماشین این تاخیر نیست یه جور دزدی و فریب مردم
یاغی : دوستان عزیزم،دیدن این پیج برای امشب کافیه،با اجازتون میرم بخوابم،شب بخیر
کوییک آ ر اس : بله منم دقیقا وضع شما رو دارم 30 روزه ثبتنام کردم 27 اردیبهشت پول ریختم و28 برام ثبت شده وتا امروز که زنگ زدم یکیش گفت تا 15 اردیبهشت فاکتور شده وتا روز چهارشنبه هفته پیش بهم گفتن تا 25 فاکتور شده
کوییک آر اس : باید صبر کنید تا چراغ تحویلتون هم روشن بشه بعد از اینکه چراغ تحویلتون روشن شد 5 روز الی دو هفته طول می کشه تا ماشین به دستتون برسه