50 درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات کم بهره به مردم داده شود

50 درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات کم بهره به مردم داده شود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هیچ فردی در کشور به دنبال آسیب زدن به تولید داخلی نیست.

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت که انتظار مردم ارتقای کیفیت خودرو و مناسب بودن قیمت آن است که برای رسیدن به این مهم باید 50 درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات کم بهره به مردم داده شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم نسبت به تولید ملی عرق دارند، گفت: مردم به خودروهای خارجی و افزایش واردات علاقه‌ای ندارند، آن‌ها می‌خواهند کشورمان به سرزمین تولید و صادرات تبدیل شود.

وی با بیان اینکه هیچ فردی به دنبال جلوگیری از خرید خودروهای داخلی نیست، افزود: از آن جا که مردم نگران تولید ملی و کیفیت پایین خودروهای داخلی هستند ، انتظار می‌رود مسوولان مربوطه با اتخاذ تدابیر لازم به راهکاری برسند که ضمن ارتقای کیفیت خودرو، قیمت آن نیز برای تمامی آحاد مردم مناسب شود.

گروسی با تاکید بر اینکه مردم دوست دارند تولید ملی رونق بگیرد افزود: مردم به دنبال آسیب دیدن تولید داخلی و شرکت‌های خودروسازی نیستند بلکه آن‌ها از این طریق می‌خواهند که مسوولان با تغییر شرایط کشور و برداشته شدن تحریم‌ها، کیفیت را ارتقاء دهند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین ظاهر مناسب و وجود مولفه‌هایی همچون کاهش مصرف سوخت در خودروها را از جمله عوامل ترغیب مردم به خرید خودروهای تولید داخلی دانست و گفت: در حال حاضر و علی رغم نارضایتی‌ها از خودروهای داخلی، صادرات به سوریه و عراق انجام می‌شود؛ این نشان می‌دهد ما می‌توانیم در این عرصه ورود پیدا کنیم ولی باید کیفیت خوردوهای داخلی با توجه به یکسری مولفه‌ها مثل ارتقای وضعیت خدمات پس از فروش ارتقا پیدا کند .

وی تسهیل شرایط فروش خودرو و در نظر گرفتن تسهیلات برای خریداران را از دیگر عوامل افزایش اقبال عمومی به خودروهای داخلی عنوان و اظهار کرد: دولت، بانک‌ها و خودروسازان باید به مردم از طریق اعطای تسهیلات برای خرید خودرو کمک کنند به طوری که 50 درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات بدون بهره و یا بهره ناچیز 2 یا 3 درصد داده شود.

گروسی در مورد دلیل اقبال بخشی از مردم به خودروهای چینی علی رغم پایین بودن کیفیت و بالاتر بودن قیمت نسبت به خودروهای داخلی گفت: ظاهر خودروهای چینی دارای جاذبه‌ای است که خریدار را جذب می‌کند. حال اینکه خودروها داخلی و ملی یعنی پراید و سمند با یک شکل مشخص تولید می‌شود، درخواست مردم انجام چنین تغییراتی و توجه به شکل و ظاهر خودرو است.

به گفته وی انتظار مردم تحول اساسی در صنعت خودروسازی است.


منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خودرو داخلی , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

حامد
2

میدو نید چرا خودروسازی ما پیشرفتی نداره ؟
چون رقابتی بین سایپا و ایران خودرو نیست ایران خودرو پژو و سمند میزنه سایپا هم پراید اصلا محصولاتشون فرق میکنه به همین خاطر هیچ وقت رقابتی به وجود نمیاد.اگه شما دوستان کمی دقت رو چاشنی کار کنید میبینید همچین بی ربطم نمیگم همین تندر90 تو سه تا از شرکت های معتبر خودروساز کشور تولید میشه و همچنان رقابت برقراره و از هرکی بپرسی میگه تندر90 پارس خودرو یه چیز دیگس.دوستون دارم
11:36  1394/06/16
پاسخ دادن
حصین
0

نمیدونم چرا احساس میکنم داره هندونه میزاره لا کتمون ؟
20:17  1394/06/15
پاسخ دادن
Ttt
21

مفت هم بدین نمی خریم!
14:16  1394/06/15
پاسخ دادن
کاربر: چلنجر
20

رقابت آزاد و شکست انحصار تنها راه نجات کشور است. خودروهای وارداتی مناطق آزاد پلاک ملی شوند و داخلی ها هم در شرایط برابر رقابت کنند.
13:17  1394/06/15
پاسخ دادن
علی
29

مردم نمی خواهند به خودرو سازی و خودرو سازان اسیب برسانند ولی بیش از 30 ساله خودرو سازا دارن به مردم اسیب مالی و جانی می زنند
تنها روش حل این قضیه خصوصی سازی خودرو سازها و اجازه به شرکت های خارجی برای فعالیت آزاد در ایران هست کت قیمت شدیدن کاهش پیدا کنه و کیفیت هم بالا بره
12:41  1394/06/15
پاسخ دادن
انزلی چی
34

آقای ""گروسی" :
پرداخت تسهیلات خرید خودرو به مردم ، در واقع هیچ دردی از مصرف کننده دوا نمیکند که هیچ ، وضعیت بدتر هم میشود چرا ؟؟
چونکه پول و وام خرید خودرو در دست مردم می آید و مجبور به خرید می شوند و از طرفی خودروسازان هم باخیالت راحت به تولید و فروش خودروهای بی کیفیت خود ادامه می دهند و این یعنی ""پاک کردن صورت مسئله""
11:47  1394/06/15
پاسخ دادن
رضا
37

جناب نماینده محترم!دیروز مطلبی می خواندم در مورد خودروهایی که حداقل
300000 کیلیومتر بدون مشکل کار میکنند در میان انها تویوتا و هوندا و فوردو...
وجود داشتند. خودروهایی که شما مدعی فروش انها به مردم از طریق وام
هستید همگی در کیلومترهای تا ده هزار مشکلات فراوانی دارند. بنده اگر دم
قسط هم شرایط فروش داشته باشند نمی خرم چون متاسفانه پول در این مملکت به سختی بدست می اید.البته برای ما قشر متوسط!!!
11:10  1394/06/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : سلام.من برام تبدیل اومده به تارا،ماشین خوبیه؟ چه ایرادهایی داره.بنظرتون تارا بهتره یا رانا
تارا وی چهار : اگر ۳۱ فروردین فاکتور شده باشه مسلما از هفته بعد اردیبهشتی ها فاکتور میشن
۱ : سلام مبارک باشه . واسه خودتونه یا از جایی استعلام گرفتید ؟ منم ۳۱ فرودینم ولی فاکتور نشدم
علی : این شرکت مسخره دوماه دیگه منم تی 8,,بیمه شده هیچ خبری نیست
17 بهمن x5 : من حتی فاکتورم نشدم.تعجب میکنم ۱۸ بهمن پلاک شده
ف : کاملا معلوم شد که مدل ۲۰۲۴ هست، همه دارند تبلیغ مدل ۲۰۲۴ برای فروش میکنند
S3 : دوستان عزیز s3 تا کی فاکتور شده؟ ثبت نام سازمانی دی اما خبری نیست
محمد : برای شما دعوت نامه اسفند ارسال کردن
تاراv1p : سلام دوستان امروز تو گروه تارا دیدم چند نفر از تیرماهی ها فاکتور شدن فروش فوری ۱۸ و ۲۰ تیر، از شماها کسی فاکتور شده تیر؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه : عزیزان کسی میدونه کدوم واریزی درسته یکجا نوشته پرداخت کل وجه یکجا هم پرداخت اولیه
سورن دوگانه : معمولا 2ماهو 10روز بعد از تاریخ دریافت خودرو ولس این مدت بیشتر شده
محمد ساینا تحویل خرداد : خدا وکیلی راست میگی؟
ساینا اس 85 گانه بنزینی : 31خرداد 403
رسول : فرقی نمیکنه ایناهمش افتاب سوخته میشه
ساینا اس 85 گانه بنزینی : آخر خرداد 403
پانا دنده شهریور : سلام دوستان پیش فروش تحویل 17شهریور هستم کی پیامک تکمیل وجه برام میاد
آدرین : کسی بوده تو گرو ه که مشکل تمدید گواهینامه داشته و اولویت پاییز بوده باشه و دوباره فراخوان براش اومده باشه؟؟لطفا اطلاع رسانی کنید
دنا : سلام دقیقا منم منتظرم هیچ خبری نیست بهار 403بودم هنوز پیامکش نیومده
سورن دوگانه : تاثیری نداره