فرصت سوزی خودروسازان داخلی!

فرصت‌سوزی خودروسازان داخلی!

رئیس کنفدراسیون صادرات ضمن ارزیابی از کمپینی که برای نخریدن خودور داخلی شکل گرفته است، گفت: با توجه به فرصتی که در سال‌های گذشته در اختیار خودروسازان قرار داشت و انحصار موجود در این بخش، عملا رضایت مصرف‌کنندگان جلب نشده است و این کمپین تنها راه برای مصرف‌کنندگان است تا نارضایتی خود را از شرایط خودروهای داخلی اعلام کنند.
 
محمد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مسائل و مشکلات مربوط به خودرو از حدی که آستانه تحمل مصرف کننده بوده گذشته است و انتقاداتی که طی سالیان گذشته به این صنعت وجود داشته است، باعث بهتر شدن کیفیت نشده و حتی روز به روز کیفیت پایین‌تر آمده است.
 
وی افزود: در ظاهر خودروهای داخلی تغییراتی ایجاد شده و امکانات بیشتری پیدا کرده‌اند، اما عملا کیفیت خودرو‌ها بالاتر نرفته و حتی در مواردی کیفیت افت کرده است. از سوی دیگر نیز وقتی به تعرفه واردات خودرو نگاه می‌کنیم و انحصاری که در واردات خودرو به کشور وجود دارد، مصرف‌کننده را به نقطه‌ای رسانده است که به تحریم خودروی داخلی رو بیاورد.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مصرف‌کننده‌ برای رساندن اعتراض خود به مسئولان به کمپین نخریدن خودرو رو آورده است، ادامه داد: با اینکه ممکن است این روش پسندیده‌ای نباشد اما با توجه به فرصتی که در سال‌های گذشته در اختیار خودروسازان بوده و نتیجه‌ای به همراه نداشته است، عملا مصرف‌کننده را وادار به این اقدام کرده است تا نارضایتی خود را اعلام کند.
 
لاهوتی اضافه کرد: البته این مباحث به این معنی نیست که همه تقصیر‌ها گردن خودروساز‌هاست یا اینکه در صنایع دیگر غیر از خودرو چنین کمبود‌هایی وجود ندارد اما با توجه به تعرفه واردات خودرو و انحصاری که در اختیار خودروسازان بوده است، نتوانستند رضایت مشتری را جلب کنند و راه اندازی این کمپین تنها راهی بوده است که مصرف‌کننده می‌توانسته صدایش را برساند.
 
وی ادامه داد: در بخش خودرو با توجه به تعرفه وارداتی و همچنین با توجه به زمان و فرصتی که در اختیار خودروساز‌ان بوده و عملا بازار انحصاری داشته‌اند و نتوانستند رضایت مشتری را جلب کنند، راه اندازی این کمپین تنها راهی بوده که مصرف کننده می‌توانسته صدایش را برساند. در مجموع اگر در هر زمینه و هر کالایی به خواست مشتری توجه نشود قطعا با نخریدن و تحریم مواجه می‌شود.
 
رییس کنفدراسیون صادرات تصریح کرد: خودرو شرایط قاچاق را ندارد اما در تولیدات داخلی دیگری شاهد کیفیت پایین هستیم و اگر هم کیفیت بالاست شرایط رقابتی وجود ندارد و برای همین کالاها به صورت غیر مجاز در بازار در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرند که باعث می‌شود تولید داخل تحت فشار قرا گیرد و کالاهای قاچاق تهدیدی برای تولید داخل باشند.
 
به گفته وی، وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به مشکلات اساسی تولید توجه کند، به خواسته مشتری اهمیت دهد و همچنین حمایت از تولید و مصرف کننده را در دستور کار خود قرار دهد، چراکه یکجانبه‌نگری قطعا جواب مثبت نخواهد داد.

منبع

ایسنا

برچسب : کمپین , نخریدن , خودرو , خودروسازان , داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

محسن
15

پورشه آلمان هم به دلیل انحصاری که بنا به سیاست داخلی آلمان در دهه 50 و 60 بوجود اومد، برای چند سال درجا میزد و مدل های یکسانی رو با تغییرات کم مثل همین تغییر چراغ روی 405 و پراید تولید می کرد. تا اینکه درهای کشور آلمان باز شدن و با ورود رقبای خارجی مجبور شدن پیشرفت کنن. حالا ایرانخودرو و چند تا شرکت وابسته به سپاه که انگشت کوچیکه پورشه هم نمیشن، با نفوذی که روی دولت و گمرک دارن، عملاً جلوی واردات آزاد رو گرفتن تا مثلاً پیشرفت کنن
12:40  1394/06/18
گزارش
پاسخ دادن
Ttt
18

وقتی بازار انحصاریه، چرا فروشنده یا تولیدکننده باید خودشو تو دردسر بنداز و کیفیت ببره بالا یا قیمت بیاره پایین؟؟؟
رقابت اگر نباشه...بنز و پورشه و تویوتا و ... هم مثل ایران خودرو و سایپا رفتار می کنن.
تقصیر دولته که تعرفه ها رو به بهانه حمایت از داخلی ها بالا نگه داشته
11:01  1394/06/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ابان پلاس : سلام از مهرماهی ها کسی دعوت نامه اومده براشون ؟
x5 مشکی : کدوم شهری چ ماشینی
احسان تارا v4 تحویل ۲۸ دی : فقط سفید
منصور : سلام از ثبت نامی خرداد بک ایکس ۳ کسی اینحا حضور داره ؟؟ خبری نیست چرا ؟؟ دعوتنامه چرا نیومد ؟ آیا گران شده یانه
مجمد x5 : سلام بله الان وضعیت روی ارسال مدارک هست تحویل سیستمی ۳۰ ابان بوده
X5 : صبر کن دعوتنامه بیاد طلا 15 رو باید بزنه
*****مهم**** : کسی هست تیر تا آبان براش دعوتنامه اومده باشه؟ اگه اومده زمان تحویلش رو کِی نوشتن؟
سوال : شما واریز اردیبهشت بودین؟
شاهینGl : پارسال ۲۸۰ واریز کردم کسی نمیدونه برای تکمیل وجه چقدر باید واریز نم؟ تحویل بهمن ۱۴۰۴
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد علی : بنظر من 3 ماه زودتر میدن ک سود ندن
گیلان کوئیک اس : فاکتور تا5 شهریور رودیدم
دنا 6 دنده طرح فرسوده داغان : دنا 6 دنده فروش فوری طرح فرسوده تاریخ تحویل 27 آذر هنوز هنوز فاکتور نشده. لطفا اگر عزیزان فاکتور شدن بفرمایند. سپاس
نازنین : لطف میکنید شماره پذیرش تون بفرستید ببینم چند نفر مونده به ما برسه ممنون میشم
محسن : داداش کوییک تا7شهریور فاکتور شده این ماه تند تند کوییک فاکتور کردن
کوییک اس : سلام من خبر گرفتم .میگن که هفته آخر دی براتون دعوتنامه تکمیل وجه میاد
کوییک اس مهر : سلام کسی میدونه بین فاکتور تا پلاک کردن چقدر طول میکشه؟
کوییک : مبارک باشه ثبت نام کنی تو سایت میتونی عکس بزاری
کوییک اس : کوییک اس تا چندم فاکتور شده؟؟
گیلان کوئیک اس : مبارکتون باشه چهار چرخش براتون بچرخه