فرصت سوزی خودروسازان داخلی!

فرصت‌سوزی خودروسازان داخلی!

رئیس کنفدراسیون صادرات ضمن ارزیابی از کمپینی که برای نخریدن خودور داخلی شکل گرفته است، گفت: با توجه به فرصتی که در سال‌های گذشته در اختیار خودروسازان قرار داشت و انحصار موجود در این بخش، عملا رضایت مصرف‌کنندگان جلب نشده است و این کمپین تنها راه برای مصرف‌کنندگان است تا نارضایتی خود را از شرایط خودروهای داخلی اعلام کنند.
 
محمد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مسائل و مشکلات مربوط به خودرو از حدی که آستانه تحمل مصرف کننده بوده گذشته است و انتقاداتی که طی سالیان گذشته به این صنعت وجود داشته است، باعث بهتر شدن کیفیت نشده و حتی روز به روز کیفیت پایین‌تر آمده است.
 
وی افزود: در ظاهر خودروهای داخلی تغییراتی ایجاد شده و امکانات بیشتری پیدا کرده‌اند، اما عملا کیفیت خودرو‌ها بالاتر نرفته و حتی در مواردی کیفیت افت کرده است. از سوی دیگر نیز وقتی به تعرفه واردات خودرو نگاه می‌کنیم و انحصاری که در واردات خودرو به کشور وجود دارد، مصرف‌کننده را به نقطه‌ای رسانده است که به تحریم خودروی داخلی رو بیاورد.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مصرف‌کننده‌ برای رساندن اعتراض خود به مسئولان به کمپین نخریدن خودرو رو آورده است، ادامه داد: با اینکه ممکن است این روش پسندیده‌ای نباشد اما با توجه به فرصتی که در سال‌های گذشته در اختیار خودروسازان بوده و نتیجه‌ای به همراه نداشته است، عملا مصرف‌کننده را وادار به این اقدام کرده است تا نارضایتی خود را اعلام کند.
 
لاهوتی اضافه کرد: البته این مباحث به این معنی نیست که همه تقصیر‌ها گردن خودروساز‌هاست یا اینکه در صنایع دیگر غیر از خودرو چنین کمبود‌هایی وجود ندارد اما با توجه به تعرفه واردات خودرو و انحصاری که در اختیار خودروسازان بوده است، نتوانستند رضایت مشتری را جلب کنند و راه اندازی این کمپین تنها راهی بوده است که مصرف‌کننده می‌توانسته صدایش را برساند.
 
وی ادامه داد: در بخش خودرو با توجه به تعرفه وارداتی و همچنین با توجه به زمان و فرصتی که در اختیار خودروساز‌ان بوده و عملا بازار انحصاری داشته‌اند و نتوانستند رضایت مشتری را جلب کنند، راه اندازی این کمپین تنها راهی بوده که مصرف کننده می‌توانسته صدایش را برساند. در مجموع اگر در هر زمینه و هر کالایی به خواست مشتری توجه نشود قطعا با نخریدن و تحریم مواجه می‌شود.
 
رییس کنفدراسیون صادرات تصریح کرد: خودرو شرایط قاچاق را ندارد اما در تولیدات داخلی دیگری شاهد کیفیت پایین هستیم و اگر هم کیفیت بالاست شرایط رقابتی وجود ندارد و برای همین کالاها به صورت غیر مجاز در بازار در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرند که باعث می‌شود تولید داخل تحت فشار قرا گیرد و کالاهای قاچاق تهدیدی برای تولید داخل باشند.
 
به گفته وی، وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به مشکلات اساسی تولید توجه کند، به خواسته مشتری اهمیت دهد و همچنین حمایت از تولید و مصرف کننده را در دستور کار خود قرار دهد، چراکه یکجانبه‌نگری قطعا جواب مثبت نخواهد داد.

منبع

ایسنا

برچسب : کمپین , نخریدن , خودرو , خودروسازان , داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

امیر
0

وقتی تولید کننده ، فروشنده ، ناظر ، قانونگذار و دادگاه رسیدگی به شکایت دولت باشه دیگه چه انتظاری مردم دارن
17:49  1394/06/18
پاسخ دادن
محسن
15

پورشه آلمان هم به دلیل انحصاری که بنا به سیاست داخلی آلمان در دهه 50 و 60 بوجود اومد، برای چند سال درجا میزد و مدل های یکسانی رو با تغییرات کم مثل همین تغییر چراغ روی 405 و پراید تولید می کرد. تا اینکه درهای کشور آلمان باز شدن و با ورود رقبای خارجی مجبور شدن پیشرفت کنن. حالا ایرانخودرو و چند تا شرکت وابسته به سپاه که انگشت کوچیکه پورشه هم نمیشن، با نفوذی که روی دولت و گمرک دارن، عملاً جلوی واردات آزاد رو گرفتن تا مثلاً پیشرفت کنن
12:40  1394/06/18
پاسخ دادن
انزلی چی
0

واژه ""رقابت"" در خودروسازان داخلی اصلاً معنی نداره !!!!!!!! خودشون میبرن و خودشون هم میدوزند و کسی هم کاری بهشون نداره و همین جور راحت و بدون دغدغه و نظارت و رقابت ، خودروی بی کیفیت تولید می کنند و روانه بازار می کنندو می دانند که مردم هم از روی ناچاری میخرند ، ولی تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
11:35  1394/06/18
پاسخ دادن
Ttt
18

وقتی بازار انحصاریه، چرا فروشنده یا تولیدکننده باید خودشو تو دردسر بنداز و کیفیت ببره بالا یا قیمت بیاره پایین؟؟؟
رقابت اگر نباشه...بنز و پورشه و تویوتا و ... هم مثل ایران خودرو و سایپا رفتار می کنن.
تقصیر دولته که تعرفه ها رو به بهانه حمایت از داخلی ها بالا نگه داشته
11:01  1394/06/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیاوش : ببخشید ۱۹۰۰تا۲۰۰ هزار
سیاوش : خبر از طرف مدیر ارتباطات سایپا رضا حسینی درچندین سایت منتشر شده درگوگل سرچ کن تسنیم و...بامزمون خبر شگفت انگیز ویا خبرتازه وجذاب برای مشتریان سایپا لطف کن سرچ کن و کامنت بزار
شاهین : آبان ماه نوبت دوم واریزیتون هست که براتون اس ام اس میاد
شاهین : مبارک باشه...الهی که به شادی سوارش بشین
شاهین گی : میگن ۱۱ آذر امروز فاکتور شده ،درسته؟؟
مالک : یکم اسفند همون روز اول تکمیل وجه و سخا هم یکم
ایمر x5 : کرمان موتور دزد و ساسان فیروزی کلاهبردار سود تاخیر نمیده حتی با شکایتم یه سال طول میکشه تا سود تاخیر بده دادگاه مفتح طرف اینا هست چون برای اونا ثبت نام سازمانی میکنه تحویل فوری تا رسانه ای نشه مثل مدیران خودرو و ۴ردا موتور این پول نمیدن امسالم با قطعی برق و کمبود قطعه تحویل ها بالای ۴ماه تاخیر دارن یکیش خود من
شاهین جی : سلام خوش خبرباشید مبارکه الاهی شکر بلاخره تلسم شکست من هم فروش فوری پذیرش ۲۸ آذر هستم هنور فاکتور نشده انشالله زودتر فاکترشیم
متخصص : سلام آبان مرحله دوم تازه واریز میکنید دیگه ماشین چقدر تاخیر بخوره خدا میدونه
مالک : یکم اسفندم هم تکمیل وجه و سخا باهم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبریزی : تازه نفس ی دلت خوشه
مریم : کم کمش 5ماه سایپا
سعید : با قیمتهای شما خوب بازار آزاد میگرفتم دیگه
رانا پلاس : سلام رانا پلاس کسی اطلاع داره کی شروع به فاکتور میکنن
اا : سلام مدل قدیم 315 دمای آب اکثر مواقع رو 90 وسط هست طبیعیه
مژگان : سلام ماشین های ساینا با چقدر تاخیر داده میشه
پری : سلام من پیش فروش 6ماه ام پی پرداخت204تپمان ریختم بهمن. ماه تحویل تیر ماه سود مشارکت میدم بهمون یانه
پرستو : سلام من پیش فروشم تحویل 30تیرماه واریز مرحله دوم کی برام پیام میاد
میلاد : سلام دنا تحویل 30 اسفند ام هنوز فاکتور نشده دنا اتومات اپشنال سفید
محمد 19مهر : چه یک نفر چه صد نفر هرکس به خاطر حق خودش بیاد که اونجا منتظریم