فرصت سوزی خودروسازان داخلی!

فرصت‌سوزی خودروسازان داخلی!

رئیس کنفدراسیون صادرات ضمن ارزیابی از کمپینی که برای نخریدن خودور داخلی شکل گرفته است، گفت: با توجه به فرصتی که در سال‌های گذشته در اختیار خودروسازان قرار داشت و انحصار موجود در این بخش، عملا رضایت مصرف‌کنندگان جلب نشده است و این کمپین تنها راه برای مصرف‌کنندگان است تا نارضایتی خود را از شرایط خودروهای داخلی اعلام کنند.
 
محمد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مسائل و مشکلات مربوط به خودرو از حدی که آستانه تحمل مصرف کننده بوده گذشته است و انتقاداتی که طی سالیان گذشته به این صنعت وجود داشته است، باعث بهتر شدن کیفیت نشده و حتی روز به روز کیفیت پایین‌تر آمده است.
 
وی افزود: در ظاهر خودروهای داخلی تغییراتی ایجاد شده و امکانات بیشتری پیدا کرده‌اند، اما عملا کیفیت خودرو‌ها بالاتر نرفته و حتی در مواردی کیفیت افت کرده است. از سوی دیگر نیز وقتی به تعرفه واردات خودرو نگاه می‌کنیم و انحصاری که در واردات خودرو به کشور وجود دارد، مصرف‌کننده را به نقطه‌ای رسانده است که به تحریم خودروی داخلی رو بیاورد.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مصرف‌کننده‌ برای رساندن اعتراض خود به مسئولان به کمپین نخریدن خودرو رو آورده است، ادامه داد: با اینکه ممکن است این روش پسندیده‌ای نباشد اما با توجه به فرصتی که در سال‌های گذشته در اختیار خودروسازان بوده و نتیجه‌ای به همراه نداشته است، عملا مصرف‌کننده را وادار به این اقدام کرده است تا نارضایتی خود را اعلام کند.
 
لاهوتی اضافه کرد: البته این مباحث به این معنی نیست که همه تقصیر‌ها گردن خودروساز‌هاست یا اینکه در صنایع دیگر غیر از خودرو چنین کمبود‌هایی وجود ندارد اما با توجه به تعرفه واردات خودرو و انحصاری که در اختیار خودروسازان بوده است، نتوانستند رضایت مشتری را جلب کنند و راه اندازی این کمپین تنها راهی بوده است که مصرف‌کننده می‌توانسته صدایش را برساند.
 
وی ادامه داد: در بخش خودرو با توجه به تعرفه وارداتی و همچنین با توجه به زمان و فرصتی که در اختیار خودروساز‌ان بوده و عملا بازار انحصاری داشته‌اند و نتوانستند رضایت مشتری را جلب کنند، راه اندازی این کمپین تنها راهی بوده که مصرف کننده می‌توانسته صدایش را برساند. در مجموع اگر در هر زمینه و هر کالایی به خواست مشتری توجه نشود قطعا با نخریدن و تحریم مواجه می‌شود.
 
رییس کنفدراسیون صادرات تصریح کرد: خودرو شرایط قاچاق را ندارد اما در تولیدات داخلی دیگری شاهد کیفیت پایین هستیم و اگر هم کیفیت بالاست شرایط رقابتی وجود ندارد و برای همین کالاها به صورت غیر مجاز در بازار در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرند که باعث می‌شود تولید داخل تحت فشار قرا گیرد و کالاهای قاچاق تهدیدی برای تولید داخل باشند.
 
به گفته وی، وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به مشکلات اساسی تولید توجه کند، به خواسته مشتری اهمیت دهد و همچنین حمایت از تولید و مصرف کننده را در دستور کار خود قرار دهد، چراکه یکجانبه‌نگری قطعا جواب مثبت نخواهد داد.

منبع

ایسنا

برچسب : کمپین , نخریدن , خودرو , خودروسازان , داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

محسن
15

پورشه آلمان هم به دلیل انحصاری که بنا به سیاست داخلی آلمان در دهه 50 و 60 بوجود اومد، برای چند سال درجا میزد و مدل های یکسانی رو با تغییرات کم مثل همین تغییر چراغ روی 405 و پراید تولید می کرد. تا اینکه درهای کشور آلمان باز شدن و با ورود رقبای خارجی مجبور شدن پیشرفت کنن. حالا ایرانخودرو و چند تا شرکت وابسته به سپاه که انگشت کوچیکه پورشه هم نمیشن، با نفوذی که روی دولت و گمرک دارن، عملاً جلوی واردات آزاد رو گرفتن تا مثلاً پیشرفت کنن
12:40  1394/06/18
پاسخ دادن
Ttt
18

وقتی بازار انحصاریه، چرا فروشنده یا تولیدکننده باید خودشو تو دردسر بنداز و کیفیت ببره بالا یا قیمت بیاره پایین؟؟؟
رقابت اگر نباشه...بنز و پورشه و تویوتا و ... هم مثل ایران خودرو و سایپا رفتار می کنن.
تقصیر دولته که تعرفه ها رو به بهانه حمایت از داخلی ها بالا نگه داشته
11:01  1394/06/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
اهواز 53 نظر
Fx *Khani 14 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S5 27 mehr1402 : سلام و درود دوستان من و شما هر کدام به دلایل مختلفی امکان اجماع علیه این نامردمی ها رو نداریم، پاسخگویی هم که فقط یک کلمه لوکس هست و توی این مملکت به درد سخنرانی میخوره، این ناله و فریاد های پراکنده هم به جایی نمیرسه. گوش اگر گوش تو ناله اگر ناله ماست آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
تاراv1p : اقای کریمی خردادیا هنوز کامل فاکتور نشدن، چه برسه به ما ۳۱ تیرماهی ها
S5 : دوستان اس ۵... همه تحویل گرفتن ماشین‌هایشان و ؟ دیگه خبری نمیدن؟ ثبت نام سهروردی پارسال. فاکتور ۲۴ اردیبهشت. موعد تحویل ۳۰ بهمن . گفتن تا ۲۴ خرداد میدن. اما هنوز میگن بارگیری نمیشه... تاخیر تا ۲۴ اردیبهشت حساب میشه..‌ اما این حدود ۴۰ دوز تاخیر چجوری محاسبه میشه؟؟ چرا ماشینی و که پلاک شده تحویل نمیدین آخه. خدا رگ و ریشه تونو لعنت کنه و نیامرزه
شاهین : سلام دوستان منم امروز فاکتور شدم پذیرش ۲۳ سخا ۲۷ به امید فاکتور شدن همه تون
شاهین G : شاهین G دنده ای تحویل تیر ماه ۱۶خرداد ماه تکمیل وجه کردم
شاهین اتومات : سلام دوستان منم امروز فاکتور شدم پذیرش 23دی شماره پذیرش 11606142
۱ : تارا تحویل ۳۱ فرودین امروز فاکتور شد V4
امیران : سلام امروز ۵۰ روز از تکمیل وجه میگذره هنوز خبری از ساینا نیست سایپا واقعا خجالت اوره مردم دیونه شدن از دست سایپا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
طه : برو کنار بزار باد بیاد
مظاهر آبادان : من اون سری برام پیام فرستادن با لاینر یا بدون لاینر . بدون لاینر زدم سریع فاکتور و پلاک شد . زنگ بزن نمایندگیت
با لاینر : چطور گزینه بدون لاینر بزنیم. چطوری مگه میشه
آیهان : سلام ووقت به خیر تکمیل وجه چه تاریخی بودین
پارس سفارشی : سلام دوستان خواهشا کسی میدونه تارا چقد طول میکشه فاکتور شه الان یه ماه شد خبری نیس
سورن دوگانه : چه شد عزیزان این سورن دوگانه 30اذر؟ .روز به روز بدتر میشه بین هر دوروز که فاکتور میشد 4الی6 روز بود الان 9روزهست که 30اذر فاکتور نمیشه
مظاهر آبادان : دوست عزیز انصراف نده بدون لاینر بزن زود دعوتنامت میاد . پولتو 30 روز کاری بعبارتی 2 ماهه میدن
محمدحسن : دوستان من تحویل پیشفروش تحویل تیر با لاینر هستم و میخام انصراف بدم . کسی میدونه بعد از چند روز پولم پس میدن ؟؟؟؟؟؟
احمد : باید صبر کنی تا پیامک ایرانخودرو بیاد.
اسدی : سلام دوستان قبل تحویل خودرو ایا مدارکی پست میشه برامون چون من خونه ام جابجا شده