راهکار شکایت از خودروسازان

راهکار شکایت از خودروسازان

 اقتصادنیوز نوشت: مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.
در مقطع فعلی که خودروسازان خواستار افزایش قیمت هستند، مردم همچنان متصورند که در دوره پساتحریم بازار خودرو شاهد کاهش قیمت است و روند قیمت‌گذاری با سطح قدرت خرید آنها برابر می‌شود. در حالی که بارها دولتمردان و سیاستگذاران متذکر شده‌اند که قیمت‌ها بیش از این کاهش پیدا نمی‌کند.
 
اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تعمیق کاهش تقاضا برای خرید خودرو در حالی جریان گرفته که بیشتر کارشناسان نارضایتی مشتریان را نبود کیفیت لازم خودروهای داخلی می‌دانند. این در شرایطی است که مصرف‌کنندگان نیز بارها از نحوه خدمات نمایندگی‌ها، شرایط فروش و عملکرد فروش شرکت‌های خودروسازی نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند. از نگاه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان یک بعد از این نارضایتی به قیمت‌گذاری برمی‌گردد و بعد دیگر آن کیفیت محصولات است.
 
تا جایی که به تازگی دبیر هیات حل اختلاف خودرویی از صدور رای به نفع مشتریان در هفت پرونده شکایت از خودروسازان خبر داده است. عباسعلی غیاثی اظهار کرده که براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و نارضایتی‌های مشتریان از ارایه خدمات عرضه‌کنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
 
او با بیان اینکه تاکنون 10 پرونده شکایت از خودروسازان به این هیات ارسال شده است، خاطرنشان کرده از این تعداد در هفت پرونده رای به پرداخت خسارت از سوی خودروساز یا تعویض خودرو صادر شده، در یک پرونده رای به نفع خودروساز صادر و رسیدگی به دو پرونده نیز به دلیل انصراف شاکیان متوقف شده است.
 
دبیر هیات حل اختلاف خودرویی ادامه داد: عدم پرداخت جریمه خواب خودرو از سوی واحد خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز و تصادف خودرو به دلیل عیب فنی، از جمله موارد مطرح در شکایت مشتریان بوده که منجر به صدور رای به نفع شاکیان شده است.
 
او افزوده است: طبق قانون، این هیات به پرونده‌های ارجاعی از سوی اداره کل رسیدگی به شکایات مشتریان وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می‌کند. کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط به عنوان رییس هیات، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضه‌کننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و رای اکثریت اعضاء ملاک عمل است.
 
غیاثی خاطرنشان کرده انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو به عنوان مسوول تشکیل هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوه‌نامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی‌های لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام می‌دهد.
 
او با بیان اینکه مصرف‌کنندگان می‌توانند در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان یا واردکنندگان خودرو در حوزه فروش یا خدمات پس از فروش به اداره کل رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند، تصریح کرده که این وزارتخانه پس از بررسی و تشخیص، پرونده‌هایی که نیاز به رسیدگی در هیات حل اختلاف دارند را به این هیات ارسال می‌کند.

منبع

خبر آنلاین

برچسب : کمپین , نخریدن , خودرو , خودروسازان , داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیر
16

وقتی تولید کننده.فروشنده.متشاکی و رسیدگی کننده یه نفر باشه . این بازیها مسخره به نظر میرسه . تا الان که فروش خوبی داشتید و مردم خون گریه میکردند کجا بودید . الان که گرفتار شدید به آب و آتیش میزنید . نخیر آقا با این چیزا دیگه مردم گول نمیخورند . چون بارها این مدل بازیهای شما را دیدیم . برید ماشین به روز و به قیمت تولید کنید بعد بیاید با مردم صحبت کنید
16:47  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
حق طلب
25

مگه خودتون نمیبینین خودروها رو با بالاترین قیمت بدون کیفیت وایمنی به مردم دارن میفروشن
شما خودتون باید پیش قدم بشین ودر این کارخونه هارو گل بگیرین ونه اینکه صبر کنین شاید کسی بیاد بخاطر ایرادی در خودرو ویا بدرفتاری فروشندگان ونمایندگیها بیشتون شکایت کنن وبعد شمارسیدگی بکنین که اونم با ارسال به شورای حل اختلاف وامثال اون به طوری میپیچونینو.اگه واقعا میخواین کاری بکنین خودتون باید پیش قدم بشین تا مردم بهتون اعتماد کنن
بعدشم باید به کجااا؟؟؟!!! شکایت کنیم ؟؟؟!!!
همونجایی که مسئولینش هر توهینی به مردم میکنن !!!؟؟؟
شمارو بخدا بجای این حرفها و کارهای عجیبو غریب کودکانه. جلو سود جویی خودروسازان داخلی ووارد کنندگانو بگیرین. انتقال تکنولوژی بدین وخودروی با کیفیت روز تولید کنین. تعرفهء بیجای گمرکی رابردارین تابازار به معنای واقعی رقابتی بشه.ملت هیچی از شما نمیخوان.فقط وظیفتونو درست انجام بدین همین
هیچ چیزی فرای مسئولیت شما وحق خودمون ازتون نخواستیمو نمیخوایم
تا امام زمان عج نیاد اوضاع ما وشما همینه
12:22  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
feri
23

ما میگیم 405 و پراید نمیخوایم میگن بیاید شکایت کنین قطعش کیفیت نداره.

ضمناً دولتمردان قیمت نمیذارن، مصرف کنندس که قیمتو تعیین میکنه(یه نگاه به بازار بندازین تا از خواب پا شین)
12:09  1394/06/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دستی بودین یا اتومات؟
مرتضی : تحویل ۱۸ اسفند برای من هم دوباره تبدیل اومده .من هم تبدیل نمی زنم.ممنون از همه دوستان
علی : سلام دوستان. من تارا خاکستری متالیک ثبت نام کردم فروش فوری تحویل ۳ شهریور بودم. ۲۴ شهریور بهم تحویل دادن. بسیار بسیار ماشین نرم و بی صدا هست برخلاف اون چیزی که میگفتن. تا سوارش نشید متوجه نمیشید. پارس و سمند داشتم یه سروگردن از اونا بالاتره
تارا وی۴ تحویل ۲ابان : سلام.تاریخ تحویل شما چه تاریخه؟
Saeed : نه من ۶ اردیبهشتم فاکتور نشدم هنوز
مرتضی کشاورز : سلام دوستان لطفانظرات اشتباه ندیدخودروی من تاراهست اتفاقا نگ سفیدم هست همین جورتوی آماده برای صدورفاکتور مونده وهیچ اتفاقیم نیفتاده سپاس
شاهین شهریور : سلام منم امروز زنگ زدم گفتن که شاهین جی خیلی کم تولید میشه من گفتم سخته بی وسیله بودن چند وقت دیگه بچه مدرسه ای داریم گفت که میتونی بری نمایندگی اونا برات ی نامه تنظیم میکنن که خودت میخای جی ال بگیری این نامه رو برامون میفرستن ماهم دعوت نامه براتون زودتر میفرستیم و منم رفتم انجام دادم ایشالله که خیره
M : ممنون از راهنمایتون احمد آقا
مریم : صد بار زنگ زدیم صد بار پیامک ها رو دیدیم تحویلم شهریور هست بی خیال نیستیم موندیم دیگه چه گلی به سر بزنیم
مهدی شاهین پلاس : اره سمت قم که تریلی های سایپا فقط کوییک و ساینا حمل.میکنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی رضا : شرکت سایپا محترم :خداوکیل اگه سر موقع ماشین نیاد،نمیتونیم قسط بدیم،اگه حساب ضامن هم ببندین ،با یه 20 لیتری بنزین خودمو داخل نمایندگی آتش میزنم،میدونم دارین به ریش ما میخندین،بدهی داریم زیر فشار قسط هر کاری میکنیم ،شما جای خدا نشستین جای ما قشر فقیر نیستین،این خط واین نشان
دنا 5دنده تحویل شهریور : سلام منم روز اول فاکتور قابل پرداخت 780بود در صورتی من 786میلیون پرداخت کرده بودم ولی روز بعد از فاکتور تصحیح شد
مینا 207پانا آذرماه : چ باحالن اینا🤣🤣🤣🤣🤣
مراد پانا : ما که تغییر نکردیم
ساینا دوگانه : سلام دوستان بعداز فاکتور شدن چندروز طول میکشه ماشین تحویل بدن؟
امیر : مال منم مثل شما فقط همین دوتا پیام اومده
الهام : موقع ثبت نام تاریخ تحویل کی بود همون موقع تحویله
علی دوگانه : دیگه پلاک نمیشه یه ساله میگن 35000تا اون هم تموم شد شرکت زامیاد ما راکول زد تا بعد چند ماه بلاتکلیفی اکستن را قبول کنیم مایه التفاوتشم بدیم یا انصراف الان پول مون را بدن از بازار آزاد بخریم بهتره
فرسوده : فاکتور فرسوده کنکل شد؟؟؟
کورش : منم همین مشکلو دارم پیدا کردی. به منم بگو