دو فرانسوی جدید میهمان ایران خودرو و سایپا

ارزیابی رییس اتاق بازرگانی تهران از کمپین نخریدن خودرو

رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است نخریدن خودروهای داخلی در واقع واکنشی به یک پدیده اقتصادی است. باید بپذیریم نقایصی در صنعت خودروسازی وجود دارد اما راه مقابله با این نقایص کتمان کردن این صنعت نیست بلکه ریشه‌یابی این مسائل است و تولید‌کنندگان هم باید بپذیرند "پایبندی به اصل مشتری‌مداری" مهم‌ترین موضوع است.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، مسعود خوانساری - امروز - سه شنبه - در ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: در هفته‌های گذشته شاهد حضور هیات‌های خارجی و رفت‌وآمدهای زیادی بودیم؛ به گونه‌ای که در این زمینه برنامه‌ریزی از دولت و اتاق‌های بازرگانی سلب شده بود.
 
10 کشور اروپایی دیگر به ایران می‌آیند
وی ادامه داد: تاکنون هشت هیات اروپایی به کشور آمده‌اند و قرار است و طبق برنامه‌ای که ارائه شده حدود 10 کشور اروپایی دیگر به کشورمان سفر کنند. این اتفاق باعث خرسندی است و جا دارد که از دولت تدبیر و امید برای ایجاد این فضا تشکر کنیم.
 
رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: البته باید توجه داشته باشیم که این اتفاق تنها یک روی سکه است. مطمئنا اتاق بازرگانی باید نقش مهمی در این رفت‌وآمد هیات‌های تجاری به عهده بگیرد، اتاق بازرگانی در این زمینه مسئولیت دارد و باید برنامه‌ریزی صحیحی برای پذیرایی هیات‌های خارجی انجام دهد تا بتوان از فرصت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری استفاده کرد.
 
خوانساری با اشاره به سایر وظایف اتاق بازرگانی در زمینه تعامل با هیات‌های تجاری عنوان کرد: وظیفه دیگر اتاق بازرگانی شناسایی ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری است. همچنین اتاق باید موانعی که سر راه سرمایه‌گذاری قرار دارند را شناسایی کند، از سوی دیگر وظیفه دولت این است که در برنامه‌ریزی‌های خود مخاطب اصلی را اتاق‌های بازرگانی قرار دهد و نباید به دنبال بزرگ‌تر کردن شرکت‌های دولتی باشد.
 
وی ادامه داد: همچنین با توجه به سند اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شده است، دولت باید فضای کسب‌وکار رقابتی ایجاد کند و حقوق مالکیت را تضمین کند تا تجارت آزاد حاکم شود، در این صورت این امیدواری وجود دارد که با مشارکت بتوان در بازار‌های بین‌المللی سهیم شد.
 
رییس اتاق بازرگانی تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع راه‌اندازی کمپینی که برای نخریدن خودروهای داخلی شکل گرفته است، اشاره کرد و گفت: نخریدن خودرو در واقع واکنشی به یک پدیده اقتصادی است، البته بخش خصوصی همواره مظهر نگاه نقادانه و کارشناسی بوده و بر این باور است که باید با متانت و کار تخصصی به مسائل پاسخ داده شود و چنین اتفاقاتی نیاز به ریشه‌یابی دارد.
 
حمایت اتاق بازرگانی از کارآفرینان نسل جوان
خوانساری اضافه کرد: باید بپذیریم نقایصی در صنعت ما از جمله صنعت خودرو وجود دارد اما راه مقابله با این نقایص کتمان کردن این صنعت نیست بلکه ریشه‌یابی این مسائل است. البته باید به این موضوع نیز توجه شود که صنعت خودرو صنعت پیشرویی در کشور است اما مهم‌ترین موضوعی که همه تولید‌کنندگان باید آن را بپذیرند پایبندی به اصل مشتری‌مداری است.
 
وی به یکی از برنامه‌های جدید اتاق بازرگانی برای کارآفرینان اشاره کرد و گفت: موضوع مهم دیگر که اتاق بازرگانی آن را دنبال می‌کند حمایت از کارآفرینان نسل جوان کشور است. مطمئنا نسل جوان از نشاط و انرژی زیادی برخوردار است که می‌تواند فضای اقتصادی کشور را تغییر دهد. ما در اتاق بازرگانی به دنبال ایجاد فضایی هستیم که نسل جوان خلاق ایده‌های خود را بیان کند و زمینه برای فعالیت آنها فراهم شود.

منبع

ایسنا
   
   
   
   
   
   
   

برچسب : کیفیت , خودروهای , ایرانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

امیر
8

تا زمانی که مردم بدبخت را سرکیسه میکردید اصل مشتری مداری وجود خارجی نداشت الان که فروشتون کم شده یاد این چیزا افتادین . بخدا ما خسته شدیم از این دروغهاتون . اگه بجای اینکه دنبال راه برای سرکیسه کردن مردم باشین . وظیفه خودتون را انجام بدین همه مشکلات این کشور حل میشود
01:08  1394/06/26
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مینا تارا دستی : سلام دوستان تحویلی ابان و اذر، طرح اسقاط داریم دعوت نامه اومده باشه؟
اسماعیل : منم همینطور مثل شما هستم هرچی هم زنگ میزنی نمایندگی اصلا هیچی پس بگو شما چکاره این بخدا اطلاعت اینجا بیشتره
شاهین cvt : بازم معرفت شما. ممنون
مینا تارا دستی : دوستان رنگی بودید فاکتور شدید؟ من تحویلی اسفندم تیتاتیوم ولی هنوز فاکتور نشده
cvt : 18 اسفند امروز باز هم پیام تبدبل به gl آمد.
ایگل : تحویلش مهمه.الان دقیقا 60 روزه ماشین شاسی شده ولی تحویل نمیدن.من که تا اخر ماه اگه ندادن میرم با چادر دم دفتر جنت آباد میخوابم.فرمانداری شهرستانم رفتم امروز گفت چند روزصبر کن اگه ندادن از طریق دادستانی اقدام میکنیم
فرهاد : سلام من هم نیسان ثبت نام کردم اما با گذشت 40 روز از فاکتور هنوز پلاک نشده آخه من از کجا بیارم چک اول که موعدش نزدیکه را پاس کنم هر جا ه هم زنگ میزنم پاسخگو نیستن موندم چیکار کنم
آریا : سلام من هم زنگ زدم هم به نمایندگی مراجعه کردم گفتن تا پایان شهریور پیامک میاد ولی احتمال خیلی زیاد شاهین جی ال باشه
تارا دستی v1p : مالکیت ایران خودرو هم عوض شده و کروز بیشتر سودش(جدای از پولی که از ما نگه میداره) توی فروش بیشتره. برخلاف قبلا که نگه داشتن برای ایران خودرو امتیاز بود. الان مثلا ماشینی مثل ری را، گیر و گور داره. موتورش روش خوب جواب نمیده، خودش استیبل نیست و ... دنا توربور مشکلات خودش رو داره و داغ میکنه و ... پلتفرم و شاسی از 405 هست. همه زندگی ایران خودرو، در مورد ماشین های برند خودش(نه چینی ها) شده تارا. پیگیر اخبارش باشید میبینید. زمان جنگ هم خط تولید یکسره تارا تولید کرده. کلا میخواد بازار شاهین و ماشین های هم قیمت رو انحصارا بگیره. تارا با موتور ری را تارا با موتور 3 سیلند جدید تارا با موتور هیبرید کلا سایت ایران خودرو سر بزنید، نصف اخبارش در مورد تارا ست. حرص میخوریم که پول زیاد گرفتن. پیاده ایم. دارن دیر میدن. اما استرس ندادن، نداشته باشید. شرایط این ها که زودتر فاکتور میشن فرق میکنه. مثلا v4 سفید الان صفش خلوت تره. یا نمایندگی زودتر مدارک رو آپلود کرده و ...
تارا دستی v1p : سلام. دوستان استرس نداشته باشید. ایران خودرو خیلی تارا تولید کرده. واقعیت اینه که من زمان ثبت نام با بدبختی پول جور کردم و ثبت نام کردم، بعدش بابت بدهی، مجبور شدم هرچی میشد رو بفروشم بدهیش رو بدم، یهو پول اضافه اومد(البته دیگه هیچی سرمایه ندارم). خواستم تارا دستی رو که هنوز فاکتور نشده ، تبدیل به اتوماتیک کنم برای وضع پاهام، پیگیری کردم. گفتن باید کمبود باشه یا خط تولید این ماشین که میخوای عوض کنی مشکل داشته باشه. ایران خودرو که پیگیر بودم تا اسم تارا میومد، میگفتن اینقدر تولید کرده که عمرا تغییر نمیخوره. دوتا داستان داره که تاخیر افتاده، یکی سر این سنسور SBR هست که اضافه کردن. یکی هم رنگ. سفید و مشکی رو راحتتر میدن. اما یهو درخواست تیتانیوم خیلی زیاد شد، من خودم رنگ انتخاب کردم، رفتم نمایندگی گفت چرا تیتانیوم نزدی؟ الان برای من دستی هست، تاخیر خورده، روزی حدود ۷۴۰ تومن داره جریمه شارژ میشه. امیدی به اینکه بشه از ایرانخودرو جریمه گرفت ندارم اما بهرحال توی صفحه داره نشون میده فقط خواستم بگم استرس نگیرید. تارا ماشینی نیست که نداشته باشه یا مشکل تولید داشته باشه. میاد انشاالله.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
غریبه : بعد 5 ماه تاخییر
207 : شما کی تبدیل زدی برادر
نابودی سایپا : واقعا چقد بی عرضه میتونید باشید که پولتون براتون مهم نیست چقد براتون سخته برای گرفتن حقتون سایپا رو آتیش بزنید ، انشالله هیچ وقت ماشبن بهتون نده سایپا بی عرضه ها
جواد : آقا حرومتون بشه ما از کجا پول بیاریم پول قسط هارو بدیم مگه چقدر برای پلاک میخاد بکشه که اینهمه علافمون کردید ماه بعد باید قسط بدیم 90 میلیون از کجا بیاریم نامردا از کجا بیاریم چقدر نامردی سایپا نخوری اون پولارو
151 : شماره پذیرش
مائده : تایید آدرس سخا منظورتونه؟
کوییک gxl 17 خرداد : دعوتنامه تحویل تیر از 11 خرداد شروع شده بود یعنی تو این هفته فقط یک روز رو فاکتور کردند خیلی کند پیش میره.
Ali : بله مال من تغییر. کرده. به TU5p.
حمید شهریورواریزی 21تیر : آره به خدا رنگ مشکی 21تیر واریزی آخرم بود الآنم پلاک شدم تحویل پرونده به شرکت 22بود .خیلی ها فاکتور شدن .شما هم میشی .نمیدونی هر چی ماشین دارن دارن میدن بیرون عجیب شده
پاناقالپاق فرسوده 13مرداد : دوستان کلاه گذاشتن سرمون فاکتورنمیکنن فقط پول زوربابت رینگ گرفتن تمام.دلمون خوش کردن 10روز.اصلاخبری نیست من کرمانم میرم نمایندگی سروصدابدم شماهم هرشهری هستین بریدخاهشاشایدکاری انجام شد